Kia Modellen
-
- 11 antwoorden
- 7,3k weergaven
Beste mede-leden, Ik ben op zoek naar een boodschappenkratje wat in de kofferbak van de Picanto past. Een normaal (Curver-) formaat past namelijk niet. Wie heeft een goed kratje, dat in de Picanto past en wie kan me vertellen waar hij / zij dat gekocht heeft? Gaarne uw reactie(s). Marco.
Laatste antwoord door kias, -
- 28 antwoorden
- 4k weergaven
STOMSTOMSTOM,, Blijkt het dat ik 19-05-2012 ben geflitst voor 12 kmh, :hammer: Amsterdam richting Purmerend via A8 ben ik blijkbaar geflitst, maar best een mooie foto geworden van achter
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoi, Ik ben op zoek naar een originele radio/cd speler voor mijn Kia uit 2005. Heeft iemand een type nummer of iets, dan kan ik op mark..... zoeken. Bedankt.
Laatste antwoord door wisja, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Naar aanleiding van het" Phantom corrosie" topic hierbij een vervolgtopic. Ik heb zelf gekozen voor een nieuwe rio met standaard velgen met het idee dat ik zelf lichtmetalen velgen wil kiezen. Nu hoor ik dus dat gepolijste en of geverniste velgen soms zwakke plekken hebben waardoor corrosie op kan treden. Mijn gedachte is nu dus of ik zelf iets kan doen om de lak/vernislaag zelf te versterken d.m.v. bijvoorbeelf een extra (industriele?) laklaag aan te brengen op nieuwe velgen. Heeft iemand hier ervaring mee ? Wat denken jullie hiervan? Ik zou het zonde vinden een paar velgen van 700 € na een jaar als afgeschreven te beschouwen maar de diverse lak/vernisvelgen st…
Laatste antwoord door Hitmark, -
- 13 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal, Heeft iemand van jullie dit al bij zijn Cee'd gehad? Dat bij iedere beweging je maakt de veer onder zetel kraakt (piept of wat dan ook). Kheb 3j geleden een perfect half leder kunnen kopen uit een Kia Pro Cee'd sport en nu binnenkort de Cee'd wordt ingeruild voor een Rio heb ik heuvel voor. Volgens de dealer is het geen garantie omdat het eigenlijk niiet tot de wagen behoort. Wie heeft dit ook al gehad en was er aan gedaan dat dit verleden tijd geworden is?
Laatste antwoord door pphgldn, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, goedendag iedereen en leuk dat je mijn post leest. Ik ben al een week of zes lid van dit forum, veel gelezen en niks gepost omdat ik niks zinnigs te melden had en nog een Picanto had. Sinds afgelopen zaterdag heb ik mijn Picanto, een zwarte 1.2 met comfort en plus pack. Doordat ik hier las dat er andere velgen geleverd werden op het plus pack heb ik gelukkig nog de vorige erop kunnen laten zetten. De auto bevalt goed, heb nu 400 km gereden met gemiddeld verbruik 5,3 ltr/100 km. Vind ik best netjes. Audiosysteem was duidelijk de sluitpost op de begroting maar de dealer levert nu een subwoofer voor onder de stoel. Die ga er ik waarschijnlijk wel in laten zetten. …
Laatste antwoord door slim673, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, Er zijn diverse topics over het matige audio geluid in de picanto. Sinds begin deze maand is er via de dealer een subwooferkit van pioneer beschikbaar. Productcode:ZK60099SWX110A Ik heb hem nog niet laten inbouwen, maar ben dat wel van plan. Heeft iemand al ervaring met dit systeem ( of iets wat er op lijkt) deel je ervaring. M.vr.gr. Marcel
Laatste antwoord door J.v.B, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Afgelopen week naar de KIA dealer geweest voor de nieuwe Cee'd. Rijd echt geweldig lekker. Wilde hem al gaan bestellen met panorama dak, maar wat blijkt, die kan alleen op een automaat. Na te hebben gekeken op andere KIA sites in Europa zijn wij het enige land die hem alleen op een automaat kan leveren. Wat is dat nu voor gezeik. Jammer, maar ik wacht nog wel even, hopenlijk dat deze alsnog komt. Of als iemand meer weet of deze alsnog in Nederland te leveren is op een gewone schakelversie, dan hoor ik dat graag?!
Laatste antwoord door Alex VB, -
Speling in middenconsole 1 2
door mcbeef- 28 antwoorden
- 4,2k weergaven
Dag mede Rio rijders, Afgelopen week ontdekte ik dat er veel zijwaartse beweging mogelijk is in de middenconsole. Het gaat om het stuk kunststof waar je versnellingspook en handrem doorheen gaan. Is dit normaal en hoort dit? of is er ergens iets niet goed gemonteerd? ps, dit is niet mijn Kia hoor ik woon ook wat minder ruraal.
Laatste antwoord door mcbeef, -
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi, kan iemand mij misschien vertellen of de 3drs Rio ook vier luidsprekers heeft? Dit ivm het alvast bestellen van de luidsprekers. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door bruintjebeer1111, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
goeie middag, kan iemand mij vertellen doe ik die airco-knoppen van mijn kia picanto r sprot 2010 kan demonteren. deze werken namelijk niet meer dus ik wil graag kijken wat er aan de hand is.. iemand een idee groet Thijs
-
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
Heren, gaan we hier aub verder ? http://www.kiaclub.nl/topic/6145-e10/page__st__20 Dan houden we het E10 verhaal in 1 draad. !!
Laatste antwoord door bigwade, -
- 14 antwoorden
- 11,5k weergaven
Sinds een aantal weken ondervinden wij problemen bij het schakelen... Soms geraakt hij echt niet in achteruit... ik heb zo eens op een parking gestaan, wou acheruit rijden, maar kreeg de pook er na 10 keer nog niet in, terwijl de auto wel het gekende tuutgeluidje bleef maken voor de inschakeling van de parkeersensoren. Ik heb de auto dan even stilgelegd, en probeerde dan opnieuw, het lukte, maar toen kwam de 1ste versnelling, na 5 keer, zat die er eindelijk in! Het klinkt misschien allemaal een beetje vreemd, en ik dacht eerst dat het gewoon aan mij lag (misschien kon ik na goed 30 jaar rijervaring plots niet meer overweg met de pook), maar nadat de andere gezinsleden me…
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo allen, Ik had een vraagje, weet ook iemand of de achterbank van een Sorento uit 2005 ook in een Sorento uit 2007 (facelift) past? Alvast heel erg bedankt!
Laatste antwoord door bigwade, -
De afgelopen dagen was het zeer warm weer. De airco van mijn sp3 kon het niet bolwerken. Met de temperatuur ingesteld op 19 graden en standje auto, bleef de auto vol blazen, zelfs na 45 minuten bleef alles voluit blazen en voelde de temperatuur van de uitgeblazen luncht alleen een beetje koel, maar niet koud. Ook bij handmatig de temperatuur op LO kwam er geen ijskoude lucht uit de openingen. Hebben meer mensen dit de afgelopen dagen ervaren? Bij mijn vorige auto's was dat wel het geval, de voorruit besloeg soms zelfs van de koude lucht.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hey, Heeft er soms nog iemand het volgend probleem bij vertrekken met koude motor? Bij het traag aanzetten met wagen na een nachtje te rusten, gaat de motor schudden - daveren-trillen. Komt duidelijk ergens van koppeling of koppelingspomp. Na enkele malen te hebben aangezet is het probleem weg. Opzich niet zo erg maar wil wel ergste voorkomen. groeten.
Laatste antwoord door Azzaro, -
- 17 antwoorden
- 5,1k weergaven
Ik heb nu 3000 km op de teller staan en mijn remmen piepen nog steeds van de sportage . Hebben jullie dat ook? Ik begin het nu behoorlijk irritant te vinden nu het mooie weer er aan komt en we wat vaker met het raam open rijden. Heb al een paar keer goed op de rem getrapt maar dat mocht niet baten. Het doet zich vooral voor bij licht/normaal remmen en niet bij krachtig remmen.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 961 weergaven
ik had wat problemen met mijn Sp3 tijdens het rijden dat mijn snelheid hoger werd zonder dat ik gas gaf of mijn cruise aanstond, nu blijken onze Sp3 het systeem "drive bij wire "hebben en nu blijkt dat er wel eens problemen kunnen zijn volgens Kia nederland en op advies van hun gaat dit systeem vernieuwd worden door een nieuwe, dus wie er ook eventueel problmenen heeft met zijn gas geven, cruis control ,???? laat ff checken bij de daeler
Laatste antwoord door MrBubbels, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, Ik ben op zoek naar een originele radio voor mijn Sportage. Heeft iemand een artikelnummer misschien ? Mvg Wim
Laatste antwoord door wisja, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
In mijn Kia Ceed heb ik een klein deukje in de rechterachterdeurwat ik er zelf uit wil proberen te tikken. Probleem is echter hoe krijg ik de deurbekleding los om er bij te kunnen. Kan iemand mij hiervoor advies geven
Laatste antwoord door deurdeukje, -
Wielboutsloten
door Rio Rio- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste Rio vrienden, Over een klein weekje krijg ik mijn Rio geleverd. Graag wil ik wielboutsloten bestellen voor mijn lichtmetalen velgen. Weet iemand welke maat/steek/aantal ik nodig heb en welke merk/type aan te raden is? alvast bedankt!
Laatste antwoord door Rio 41, -
deur sloten
door KaDo- 8 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo, Sinds een paar maanden hebben wij naar volle tevredenheid een ceed diesel sw gekocht. Het enige nare punt vind ik dar de deuren op slot slaan als je rijdt en als je stilstaat kun je niet de achterdeuren van buiten opendoen. Dat knopje op dashboard om slot eraf te halen werkt dan wel maar goed als je een aanrijding of zo hebt. Ik vind dat een heel eng idee. Weten jullie hoe je dat eraf kunt halen? Karin
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 9 antwoorden
- 3,9k weergaven
Beste Picanto'ers! Ik krijg over een paar weken mijn Kia Picanto binnen. (3drs, 1.2) Nu vroeg ik bij de dealer voor de aankoop al of je er andere velgen op kan zetten. Hierop werd geantwoord dat het wel kan, maar je dat dan via de dealer moet doen en er officiële Kia velgen op moeten. Want als ik dat niet deed zou de garantie kunnen vervallen, of niet helemaal vervallen, maar dan zou de dealer bij een defect het de velgen kunnen verwijten en andersom... waardoor je dus geen garantie hebt. Wat is jullie mening hiervan, hoe staat jullie dealer hier tegenover? Bij de dealer kosten velgen al gauw 800 euro en in webshop heb je voor 400 euro ontzettend mooie velgen! Mvg…
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Weet iemand of de deuren van een Sorento uit 2003 op een Sorento uit 2007 passen? Ik heb namelijk een beetje schade gehad linksachter en heb een nieuwe deur gevonden, moet nog wel gespoten worden, maar dit is 200 km verder, dus ik wil geen risico nemen. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Malamadre, -
- 16 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik kan via Google geen goeie antwoord vinden. Vandaag kreeg ik een brief van de belastingdienst, dat ik de machting voor incasso van motorrijtuigenbelasting moet/kan indienen. Maar Picanto is toch vrij van belastingen?? (hopelijk heb ik in de juiste subforum gepost)
Laatste antwoord door artcev,