Kia Modellen
-
- 15 antwoorden
- 2,6k weergaven
Anderhalve week geleden onze nieuwe Kia opgehaald. Helemaal blij natuurlijk totdat we wat beter keken. Bij de aflevering kwamen we gelijk al tot de conclusie dat er aan de buitenkant van de auto krassen zaten. Dit kwam door het poetsen gaf de dealer aan en dit zou opgelost worden. Als je een nieuwe auto koopt, verwacht je immers dat hij goed is. Verder tijdens de aflevering kwamen we er ook achter dat hij ook een kras had, vrij diep, aan de binnenkant van de deur. Dealer gaf aan dat deze er mogelijk ook uitgepoetst kon worden. In de dagen die erop volgde kwamen we zo nog een aantal dingen tegen waarvan wij zoiets hadden van dit moet opgelost worden. Het op bepaalde pla…
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Nieuwe zomerbanden met velg voor een KIA RIO uit 2012 met wieldoppen, ivm nieuwe sportvelgen (Phantom) De maat is: 185/65 R15, Merk is HANCOOK. LET OP de banden zijn nog helemaal nieuw!!!!!! Ik heb namelijk op dag 1 gelijk sportvelgen eronder laten plaatsen. Vraagprijs € 350,- Laat even weten op dit topic of bel, 0649108605
Laatste antwoord door Romano Santos, -
smart park assist
door jimehv- 8 antwoorden
- 3,1k weergaven
Heeft iemand al ervaring met het nieuwe smart park assist systeem dat op de nieuwe modellen met super pack zit? groeten Jim.
Laatste antwoord door Smart, -
- 18 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo allemaal, Over 2 weken mag ik (wij) vol trots onze nieuwe Kia Rio ophalen bij de dealer. We hebben gekozen voor een pluspack maar ik ben toch wel erg verliefd geworden op het fotolijstje die in de superpack wordt meegeleverd. Ik heb al even gezocht op MP maar kan daar helaas geen exemplaar vinden. Weet iemand hier wellicht waar ik deze 'los' kan kopen op het internet of aanschaffen? Of is er hier toevallig iemand die hem liever kwijt dan rijk is? Alvast bedankt! Groet, Tam
Laatste antwoord door Jolinar, -
- 1 antwoord
- 4,8k weergaven
Ik heb een picanto 1.0 iut 2008 ,ik wil andere boxen inbouwen maar krijg de slingers er niet af. Er zit geen borgveertje achter de slinger. Wie kan mij helpen.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 17 antwoorden
- 17,8k weergaven
hai, het volgende probleem doet zich voor. 2 weken geleden ging s`morgens ineens dit lampje branden. na even in de handleiding gekeken te hebben. ben ik doorgereden en meteen maandag naar de dealer gegaan al was het lampje toen ineens weer uit. ze hebben hem toch doorgelezen maar niks gevonden. deze wk op vakantie geweest naar Oostenrijk, de heenweg geen problemen. echter op de terugweg begon dit lampje eerst ineens te knipperen en later weer te branden. thuisgekomen heeft de auto even stilgestaan waarna ik mijn honden gehaald heb en toen was het lampje ineens weer uit. heeft iemand enig idee hoe dit kan en wat het probleem zou kunnen zijn. bel morgen ook de dealer we…
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik weet niet of er meer Kia rijders er last van hebben, maar ik had het wel. De beschermingsfolie bij de achterdeuren heeft de garage bij mij verwijderd. Dit stoorde mij zo, omdat er vuil en rotzooi onder kwam te zitten. Zwarte randjes. Ook krulde de folie op, wat een raar gezicht geeft. Omdat ik een witte Kia Rio heb val dit helemaal op. Daarom heb ik het laten verwijderen. Tevens krijg je na verloop kleursverschil. De garage heef mij de garantie gegeven als wanneer ik van gedachte veranderde om deze folie weer terug te plaatsen dit gratis weer te laten doen.
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 1 antwoord
- 3,5k weergaven
Hallo, Wij hebben een Picanto 1.2 uit 2011, met ESP. Na het starten van de auto blijven regelmatig de lampjes van de handrem, ABS en ESP branden. Gedurende de rit gaan ze niet meer uit. Pas nadat de auto opnieuw gestart is, gaan ze uit. Soms blijft dan nog wel alleen het lampje van de ESP branden. Zijn er Picanto rijders die deze storing ook hebben (gehad)? Groet, Patrick
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Vandaag Ceed station laten uitlijnen. Blijkt de wielvlucht of camber van het rechter voor en rechter achterwiel te negatief te zijn. Dit is niet te stellen. Iemand soortgelijke problemen gehad?
- 6 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hoi Allemaal Ik ben sinds kort in het bezit van een Kia Rio 1.2 CVVT Comfort Pack waar ik heel tevreden over ben. Maar ik heb een vraag waar ik in het instuctieboekje niet zo snel een antwoord op kon vinden. Het gaat om een waarschuwingssignaal als ik mijn verlichting per ongeluk aan laat staan. Bestaat dit signaal bij de kia rio in mijn uitvoering. Alvast bedankt voor jullie reply Groet, Slokkie
Laatste antwoord door Jordan, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Ik heb een Kia Rio HB uit 2003 (nieuwe model). Ik vroeg me af of het waarschuwingslampje voor een te laag benzine niveau normaal gesproken ook even aangaat als je de contact-sleutel op "on" zet, net zoals bijvoorbeeld het ABS controle-lampje. Bij mij brandt het lampje namelijk niet, en de normale niveau meter is kapot. Ik wil voorkomen dat ik zonder kom te staan... Alvast bedankt!
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hi, De Rio is er nog niet, maar de voorpret is al wel begonnen. In verband met "snel nodig" heb ik gekozen voor een witte zonder parkeersensoren. Nu zou ik die wel graag willen, dus al een beetje aan t rondkijken naar mogelijkheden. Inmiddels heb ik op allerlei fora wel verschillende mogelijkheden gezien, maar op de Kia fora kon ik daar niet veel info over vinden. Dus; kunnen jullie me misschien vertellen of er in de bumper al gaten zijn gemarkeerd aan de binnenkant, hoe jullie ervaringen met PDC van kia zelf is (wordt dit eigenlijk alleen icm de 7" navi verkocht??) en wat de bezwaren zoiuden zijn eventueel voor een aftermarket systeempje - overigens alleen akoustisch …
Laatste antwoord door Derrek, -
Kentekengewicht
door Otnacip- 6 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo, ik heb pas geleden een Picanto besteld. Wordt pas over enkele maanden geleverd. Nu ben ik op zoek naar het gewicht zoals dat straks op het kenteken komt te staan. Ik heb het forum even afgezocht, maar geen antwoord kunnen vinden op die (eenvoudige) vraag: Wat is het kentekengewicht van een Picanto 1.25, 3-deurs met Comf + Ext pack? In de brochure vind ik alleen 830 kg, maar in diverse tests worden gewichten genoemd tot wel 945 kg. Dat verschil scheelt straks (vanaf 2014) wel wat in houderschapsbelasting! Wie met eenzelfde Picanto zou eens op zijn/haar kentekenbewijs kijken en het gewicht doorgeven? Alvast bedankt voor een reactie!
KIA fabriek
door mart56- 9 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ik weet niet of de filmpjes eerder zijn gepost maar ik heb met genoegen naar het productieproces gekeken. plaatwerkerij body shop paintshop motoren montage groeten, Mart
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik heb de volgende vraag, helaas zijn een paar weken geleden mijn velgen uit de garage gestolen en ben nu op zoek naar nieuwe incl banden. Kan iemand mij vertellen of et waarde 30 past?? Ik heb namelijk Mam rs2 velgen gezien die ik er onder zou willen. Gr, Jim
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik heb op mijn portier een aantal krasjes zitten. Helaas is een ander niet zo zuinig op zijn auto als ik ben. Ook op de bumper zit een klein krasje. Welk middel raden jullie aan om deze weg te werken. Ik gebruikte vroeger scratch away van turtle wax, maar mischien zijn er beter middelen op de markt?
- 12 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ben nu zelf een beetje aan het spelen met de audio instellingen van mijn Rio met navigation pack. Heb alleen nog niet echt de optimale instellingen gevonden. Ben benieuwd hoe jullie de instellingen hebben staan. Misschien ook handig om te vermelden welk soort muziek je luistert.
Laatste antwoord door Matan, -
- 17 antwoorden
- 2,9k weergaven
Gister even na 12:00, is voor me deur een ongeluk gebeurt en jawel tegen mijn sportage Ik hoorde een harde knal en wist gelijk dat er iets mis was buiten, ik opende de deur waar je meestal gelijk de auto ziet maar dit keer was ie op de andere parkeervak geduwd. De Mercedes waar een ''vrouw'' in reed wou voor mijn sportage inparkeren, maar ipv remmen geeft ze vol gas en uit paniek houdt ze die ingedrukt en als gevolg volop tegen mijn auto :'(. De schade lijkt mee te vallen maar schijn bedriegd, de aircoleiding plus radiotor lek plus moterstoring. :'( De auto is weggesleept naar een schadegarant bedrijf die het weer in orde gaat maken en natuurlijk mijn schadeclaim we…
Laatste antwoord door Sprtage, -
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo allemaal, Sinds een tijdje hebben wij hier thuis een nieuw model Picanto. Nu zag ik dat sommige Picanto's een soort alliminium inleg op de schakelpook hebben (waar de versnellingen staan zegmaar, niet aan de voorkant van de pook). Kan je zoiets los bestellen? Vind het wel een sportief tintje geven! Tijs
Laatste antwoord door Tijs, -
- 11 antwoorden
- 2,6k weergaven
Goedendag, Dit onderwerp is al eerder gestart op de site. Vandaag terug geweest naar de dealer ivm geen voeten verwarming. De verwarming op de voetenstand gezet, de lucht kwam via uitgangen op het dashboard. Al gelijk werd geconstateerd dat de uitlaatklep van de verwarming kapot is. De desbetreffende pinnetjes zijn afgebroken worden vervangen door 1,9 mm dik. Dit is al bekend via Kia omdat er bij bepaalde series al fabrieksmatig zijn vervangen. Toch vind ik dit triest omdat ze al kunnen zeggen van bepaalde series dat die het al hebben of kapot zullen gaan. 5% van kia wordt maar afgezet in euro de rest gaat naar aziatische landen en amerika, heb zo idee dat ze hier…
- 56 antwoorden
- 10,7k weergaven
Sinds 3 weken rijden we nu met de Nieuwe Sportage, als je van een Peugeot 307 komt is dit wel een verademing qua ruimte en rijcomfort, MAAAAAAR de eerste maal dat ik gebruik maakte van de claxon krimpte ik toch even in elkaar achter het ruitje , zo een robuuste wagen en een toeter van een klein bromfietsje , pffft het hoeft voor mij nu geen misthoorn te zijn maar ik had hier graag toch een alternatief voor gehad Voor de rest een Super wagen totaal niets op aan te merken. grts Kris
Laatste antwoord door Dennis_N-V, -
- 45 antwoorden
- 7,3k weergaven
Die hamertjes in de auto, heeft helemaal geen zin en vooral niet als de dealer hem onder bij je voeten heeft vastgezet. Goed, een alternatief is ResQMe.. ik heb die, twee stuks zelfs... maar kan geen plek vinden om die goed 'hoog' op te hangen. Bij de gordel heb je geen plek want er zit nergens een ring. Iemand een goede plek?
- 39 antwoorden
- 6,9k weergaven
Waarom hebben de mensen die vorig jaar de kia rio superpakket gekocht hebben, geen recht op kostenloos aanbrengen van een chrome strip onder de grill. Deze zit bij de nieuwe levering er gratis bij. Gekeken in de nieuwe prospectes van dit jaar, prijzen zijn hetzelfde gebleven, dus hebben die mensen recht op zo een chrome strip.
Laatste antwoord door J-J, -
Hai mensen, Mijn picanto is van 2008 en heeft problemen met de airco. De pomp wordt niet meer aangestuurd. Als je hem inschakeld hoor je geen "klik" en het motor toerental blijft hetzelfde. De fan staat natuurlijk wel aan. Kent iemand dit probleem en weet iemand miss een oplossing Groetjes Helga
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
In de prijslijst staan bij de technische gegevens van de Picanto voor de CO2 emissie steeds 2 waarden. Ik zou graag willen weten wat de voor de BPM geldende waarde is voor de 1.2 CVVT motor zonder en met ISG (vermeld wordt '105 / 109' en '100 / 106'). Als dit namelijk 105 resp. 100 g/km is, dan ontstaat er per 1 juli een "leuke" situatie omdat dan de norm voor de BPM vrijstelling verandert van <111 naar <103. Dan zou in Nederland een Picanto met 1.2 CVVT motor en met ISG dus duidelijk goedkoper worden dan een uitvoering zonder de ISG optie. N.B. Ik ga misschien een Picanto 1.2 CVVT met in ieder geval het Comfort Pack kopen. Daarbij is het echter nog onzeker of mij…
Laatste antwoord door cdgmol,