Kia Modellen
-
- 10 antwoorden
- 5,5k weergaven
Ik heb het niet terug kunnen vinden, dus vandaar mijn vraag. Weet iemand welke alarm klasse op de Rio zit? Bij mijn verzekering heb ik namelijk klasse 3 opgegeven, maar is dat wel zo... En misschien zit er weer verschil in de verschillende uitvoeringen?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 55 antwoorden
- 11,6k weergaven
Helaas geen positieve berichten, maar wel iets wat dit alles duidelijker maakt. Ik begreep wel dat de ringen als accessoires besteld konden worden. Er werd ook verwezen naar de productie, daar waar het blijkbaar eerder niet mogelijk was om bepaalde zaken te combineren, zijn ze daar nu wel in geslaagd. Er is geen recht op compensatie. De auto's die nu geleverd worden met privacy glass, zijn kostprijs net zo duur als die met solar glass. Kia NL zei mij; de super packs die eerder geleverd zijn, zijn juist uniek, want straks vind je geen Rio meer zonder privacy glass. Chrome ringen tellers Een verklaring van Kia Nederland betreffende de chroom ringen. Er is inderdaad beslo…
Laatste antwoord door RioTom, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb 2 weken geleden een nieuwe Picanto gekocht, type 1.2 met comfortpack. De auto rijdt uitstekend ik heb nu 500 km gereden en het verbruik is tot nu toe 1:17. Wat wel opvalt is dat wanneer de motor warm is en stationair draait, lichtje tikken hoorbaar is in de auto, onder het rijden hoor je niks. De garage noemt het niet verontrustend, wanneer het erger wordt en duidelijker hoorbaar dan kunnen ze verder kijken. Heeft iemand van jullie dit ook met een Picanto 1.2 of wellicht 1.0? Ben reuze benieuwd! Groetjes
Laatste antwoord door artcev, -
clima vraagje
door rash- 8 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb bij mijn picanto de clima staan op AUTO 20.5 graden en de A/C uit. Maar wat mij opvalt aan dit systeem is, dat wanneer ik de auto start (voor de 1ste keer op die dag) de clima meteen lucht begint te blazen door de ventilatieroosters aan de voorkant. En dat terwijl de auto koud is, het buiten een graad of 5 is, en de lucht die wordt geblazen dus ook koud is! Hebben jullie dit probleem ook? Bij m'n vorige auto begon het clima systeem, wanneer het buiten koud is, namelijk pas rustig te blazen als de motor even heeft gelopen en er dus ook warme lucht kan worden geblazen.
Laatste antwoord door rash, -
- 12 antwoorden
- 7,1k weergaven
Goedemiddag Mijn antenne van mijn sorento uit 2004 gaat niet meer helemaal omhoog van alles geprobeerd maar moet vervangen worden. Heeft iemand een idee wat de kosten hiervan zijn? om dit te laten en of dit evt zelf te doen is? mvg
Laatste antwoord door korento, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
zijn er dagrijverlichtingsetjes te koop die passen in de uitsparing waar normaal de mistlampen ingebouwd worden van de kia rio model 2004 ?
Velgen/bandenmaat
door Gast Jesse- 16 antwoorden
- 9,6k weergaven
Goedemiddag, Afgelopen maandag heb ik de Kia Rio 3-deurs besteld en ik ben hopelijk over +/- 6 weken een trotse eigenaar hiervan. De Rio wordt afgeleverd met 15 inch stalen velgen met wieldoppen en winterbanden. Mijn idee is om snel na levering andere velgen + banden te kopen welke ik zomers gebruik. 17 inch met bandbreedte 205 moet sowieso passen. Alleen nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met 18 inch en/of bandbreedte groter dan 205? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Sjölp, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Heeft iemand de ervaring omtrent demontage van de voor bumper , zo ja tips zijn welkom. Gr.
Laatste antwoord door soomers, -
- 6 antwoorden
- 5,5k weergaven
Beste forumleden, Excuus als ik dit topic opstart als er al een is, maar ik zag even door de bomen het bos niet meer... En voordat ik verkeerde dingen ga bestellen wilde ik graag om jullie hulp vragen. Ik wil in mijn Kia Picanto 1.0 CVVT, bouwjaar 2011 en 5 deurs uitvoering met een Comfort Pack, nieuwe speakers plaatsen omdat de standaard niet volstaan. Nu weet ik alleen niet wat voor speakers hier in kunnen, ik zag al op de specificaties dat er zowel vóór als achter met de Comfort Pack speakers zitten, maar de grootte staat er helaas niet bij... Hebben jullie hier ervaring mee? Bedankt voor jullie meedenken, Gr Sonny
Laatste antwoord door bigmac, -
Levertijd Picanto?
door joepnd- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Weet iemand hier op het forum wat de levertijd is van de Picanto? Bij de dealer zeggen ze: "hij staat op de boot"
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 12 antwoorden
- 5,5k weergaven
Ik vind het prachtig dat ik in het donker de verlichting van de radio met knopje "dark" kan uitschakelen. Vind het alleen jammer dat de witte verlichting van KM teller etc niet dimbaar is. Mooiste zou zijn als je "'dark'' knopje inschakeld de overige verlichting op halve kracht zou gaan branden verbeter puntje kia of zelf op te lossen????
Laatste antwoord door phoenix2149, -
Iemand al ervaringen met vervangings luchtfilters ? Op mijn SP2 had ik een Green. Het kan tussen de oren zitten maar ik dacht dat het allemaal wat beter reed. Green heeft ze niet voor de SP3, K&N wel. http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2451
Laatste antwoord door vand.m, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik rij nu bijna een jaar rond in mijn Picanto en wil er graag wat aan veranderen. Heel graag zou ik de spiegelkappen met richtingaanwijzer hebben maar heb geen idee waar ik die kan bestellen. Is er iemand die mij kan helpen aan een adres???? Groetjes Marian
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 11 antwoorden
- 4,4k weergaven
Welk type LED Kentekenverlichting moet je hebben voor de Rio LED Kentekenverlichting W5W Canbus Of Led kentekenverlichting W5W Zie http://www.autoverlichting-reeuwijk.nl/webshop/leds/led-kentekenverlichting/ voor meer info
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 5 antwoorden
- 8,3k weergaven
Geachte heren/dames techneuten. Ik ben de trotse eigenaar van een Pregio 2.5 TCI uit 2005. Echter sinds een jaar loopt ie niet meer mooi stationair en mist vermogen met vlagen. eigenlijk rijdt ie elke dag weer anders qua vermogen. Ook vangt hij bij het stoplicht/schakelen heel slecht stationair op, hij zakt heel ver terug in toeren en dan vangt hij hem weer op. Dealer dacht dat het aan een of ander stekkertje op motorblok zou liggen en heeft die dus ook voor een paar honderd euro vervangen. Echter het probleem blijft zich voordoen. Nu denken ze dat het aan de luchtmassameter kan liggen en willen daarmee aan de gang gaan. Kan dit het probleem veroorzaken en wat zou zo…
Laatste antwoord door Crum, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hoi, Sinds een aantal maanden een sorento 3.5 uit 2004 in mijn bezet waar ik erg blij mee ben. Nu heb ik een lekkend expantievaatje, nu lees ik op het net dat dit een veel voorkomend kwaaltje is(enkelen zijn al aan hun 3e of 4e vaatje bezig). de dealer vraagt bijna 120 euro voor een nieuwe, op zich geen probleem maar als ik ieder jaar een nieuwe moet word ik niet blij. Zijn hier ervaringen mee?? gr, rinus
Laatste antwoord door masimo, -
de mat aan bestuurderszijde van mijn Kia Rio uit 2003 was niet best meer terwijl aan de andere matten nog niks mankeerde. Nou zag ik hier een afbeelding van een mat waarop iemand een hakstuk vanuit een plaatje aluminium had gemaakt. Dat leek me ook wel wat en heb net zoiets gefabriceerd en ik moet zeggen dat het al ruim een jaar zit en nog helemaal netjes is. Misschien een idee voor andere Rio bezitters, want volgens mij gaan de matjes gewoonlijk niet heel lang mee...
Laatste antwoord door pas, -
- 10 antwoorden
- 4k weergaven
De RIo 1.1. CRDI is mijn eerste dieselauto dus ik hoor waarschijnlijk geluiden die horen bij een (driecilinder) diesel, maar ben toch benieuwd of meer mensen dit geluid horen: Hebben meer mensen met een 1.1. CRDI Rio het metaalachtig klinkende ratelgeluid bij het optrekken? Is dit gewoon het geluid wat hoort bij een driecilinder diesel?Bij hogere snelheden verdwijnt dit wel naar de achtergrond, maar je blijft dit dan ook op de achtergrond horen bij optrekken.
Laatste antwoord door elmerblues, -
Weekje frankrijk met een zuinige 2.0 diesel
door Gast Timo0103- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben deze week nog een weekje wezen skiën in Frankrijk met prima omstandigheden. De Sportage heeft zich ook weer van zijn beste kant laten zien. Met een snelheid van 140 km/u op de cruisecontrol heeft hij 1 op 15,6 gereden. Met dit vermogen is dit gewoon zeer netjes te noemen.
-
- 9 antwoorden
- 26,7k weergaven
Hoi allemaal Ik krijg eerdaags mijn nieuwe 1.2 kia rio met comfortpack. Maar ik heb een vraag of deze auto nu een distributieketting heeft of een riem. Ik kan dit n.l nergens vinden Groetjes
Laatste antwoord door slokkie, -
Goede service
door Yobaco- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
In het weekend Zaterdag),begaven alle 2 mijn dimlichten het, ik naar de dealer daar ik het niet voor mekaar kreeg. Monteur was er niet meer en kon dus een vervangende auto meekrijgen. Dit gedaan omdat ik hem nodig had ivm avonddiensten. Vandaag terug gebracht en kreeg te horen dat totale kosten 14,00 euro waren (benzine). Lampjes vd zaak viel onder garantie. Kan niet anders zeggen TOPPIE, Blokhuis Amersfoort. Gr Yolanda
- 13 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik wil mijn auto-alarm uitbreiden , maar ik krijg te horen dat mijn alarm van mijn kia sportage (kl 1) niet goedgekeurd systeeem is klopt dit.?????? Gaarne uw technische mening. bvd Henk De sleutel van de auto kan het alarm technisch gezien in- en uit schakelen. Maar helaas staat SCM dit niet toe, de Kia heeft geen af-fabriek goedgekeurd klasse 1 systeem ( startblokkering ). Ik moet dus, als ik het officieel inbouw voor SCM het alarm in- en uit laten schakelen door een handzender van Defa. Ik kan u een Klasse 3 leveren en monteren voor 479,- euro, de handzenders zijn 29,- euro per stuk, deze zijn niet bij de prijs inbegrepen. U kunt er bv. 1 of 2 op het systeem l…
- 21 antwoorden
- 7,7k weergaven
Hallo iedereen Laat ik eerst zeggen dat ik heel tevreden ben met mijn nieuwe Picanto . Rijdt heerlijk en zuinig. Wat me wel opvalt is dat nu het kouder wordt buiten, diverse rammels en kraakjes te horen zijn. In de ochtend, wanneer ik naar mijn werk rij, kraken de geleiderubbers in de ramen. Ook trilt er iets in het hemeltje, voor het gevoel vanuit het midden. Ook vanuit het dashboardkastje kraakt er regelmatig iets. Dit valt me wel tegen van de nieuwe Picanto, waarmee amper 600 km is gereden. Herkennen meer forumleden dit? Is het reden om de dealer aan het werk te zetten? Of is het een kwestie van siliconenspray?
Laatste antwoord door rms90, -
TROTS! 1 2
door hansenliesbeth- 27 antwoorden
- 6,5k weergaven
Hoi, Sinds 2 weken zijn wij de trotse bezitter van een splinternieuwe witte Kia Rio. Compleet met 17" Phantom velgen, Super Pack en reclamebestickering van onze winkel. Daarnaast hebben we de achterruiten met donkere folie en het dakje mat zwart laten beplakken, waardoor hij nog sportiever oogt. En we zijn er supertrots op! Hij rijdt ook erg lekker en we hopen er dan ook nog veel kilometers mee te maken. Groeten, Hans en Liesbeth
Laatste antwoord door RioTom, -
cruise control
door rafsch- 7 antwoorden
- 6,1k weergaven
wie geeft mij een paar tips voor het inbouwen van een cruise control kan ik deze bij kia kopen of waar want ik houdt het graag origineel ik hoor het wel grts
Laatste antwoord door Specialmade,