Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 3,9k weergaven
Beste Picanto rijders, Ik heb sinds een week mijn donker grijze Picanto 1.2 Hij rijd helemaal super maar helaas zitten er wieldoppen onder met smalle bandjes. De maten zijn: 165/60 R14 inch Nu wil ik die graag vervangen door zwarte velgen en ik zat te denken aan 195/40 R16 inch. Nu is mijn vraag voor de zekerheid, of deze maat aan te raden is, of dat ik misschien zelfs naar een bredere 205 toe kan, of zelfs een 17 inch? Klopt het dat de Picanto een ET waarde heeft van 40? Graag jullie meningen en adviezen Groet Mark
Laatste antwoord door Specialmade, -
Midden armsteun
door sander23- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Is het mogelijk om een midden armsteun te bestellen voor een Kia Rio 1.4 LX 2006? Alvast bedankt, Sander
Laatste antwoord door Jordan, -
- 56 antwoorden
- 10,6k weergaven
Vandaag een hagelnieuwe Picanto 1.0 5-deurs besteld! Hele mooie auto! Maar wat ik niet begrijp is het volgende. De auto wordt afgeleverd met Comfort Pack(895,-) en Plus Pack(795,-). Nu zit ik vanavond op de site van Kia.nl voor de grap mijn Picanto samen te stellen. Ik vink aan dat ik de Comfort Pack wil hebben. Daarna vink ik aan dat ik het Plus Pack er ook bij wil, maar dat kan niet zegt de site omdat dat niet bij dit type auto hoort.... Nu vraag ik mij af of de verkoper het vandaag wel goed berekend heeft en ik niet 795,- teveel heb betaald voor de Plus Pack..... Wie kan mij dit uitleggen?
Laatste antwoord door RoelK, -
CAMERA AAN DE VOORKANT 1 2
door bowie97- 35 antwoorden
- 10,9k weergaven
Ik heb de Sportage voorzien van een extra oog aan de voorkant. Deze camera heb ik gebruikt Link Ik heb hem bevestigt op twee aluminium L profielen van 2 mm dik 2cm bij 1cm en 48 cm lang. ( 50 cm was waarschijnlijk makelijker geweest met het vastzetten) Voor het vastzetten heb ik 2 RVS M6 slotbouten van 5 cm gebruikt wat RVS ringen 6x M 6, 2x M 8 en 7x M 6 moertjes. Twee daarvan zijn zelfborgend. Op 2 centimeter van de uiteinde van de strips zijn de gaten geboort 6 mm voor de slotbouten. Gaten in de voorste strip zijn vierkant gemaakt voor de slotbouten. 2x M 8 ringen er acher daarna 2x M 6 en twee moertjes. Achterste strip sluitring en zelfbogende moertjes.. De …
Laatste antwoord door Smart, -
- 3 antwoorden
- 4k weergaven
Beste Kia rijders, Waar kan ik het identificatie plaatje vinden met de kleurcode van de auto ? Gr.
Laatste antwoord door elmerblues, -
Eco rijden
door duske- 12 antwoorden
- 3,5k weergaven
Ik rij op dit moment Eco dus dat zou energie zuinig moeten zijn Ik zie met tanken niet zoveel verschil Wel merk ik dat hij regelmatig een beetje snukt ofwel inhoud. Heeft iemand ervaring met Eco rijden en wat is hun resultaat Duske
-
- 12 antwoorden
- 11,1k weergaven
sinds 14 dagen rij ik met mijn sprotage awd. auto CRDI, een superwagen echt..... er is echter een vervelend probleem, mijn remmen....... als ik mijn rem los vanuit stilstand hoor ik steeds een gekraak aan de remmen idem als ik afrem en tot stilstand kom. effe het rempedaal beetje lossen om langzaam te rijden ( wel nog wat ingedrukt ) bv in fille is het gekraak niet te harden, komt het ergste voor als het vochtig weer is of bij regen. ik heb wel degelijk ervaring met aut. mijn vorige waren dat ook en idd, zodra je de rem lost kan deze een licht krakje geven ( alé ik noem dat krakje weet nie hoe ik het anders moet zeggen ) daar val ik ook niet over. maar wat mijn sporta…
Laatste antwoord door xtra40, -
Hallo allemaal, van de week een Rio 1.4 black metallic met super pack , navigationpack en de Phantom velgen aangeschaft, ook een afneembare trekhaak er onder, wel zo handig. Als het goed is kan ik hem van de week ophalen, hij staat nog in het plastic maar ze zijn er wel al aan bezig. Ik heb een beetje het Rio forum afgestruind en begrijp dat de meeste mensen de 1.2 liter hebben aangeschaft, ik heb in deze versie een proefrit gemaakt en ik vond hem toch iets te weing power hebben (verder een heerlijke auto ), dat en het feit dat hij een 5-bak heeft heeft mij doen besluiten om de 1.4 met 6-bak te nemen. Iets zegt mij doordat je wat meer power hebt je minder toeren nodi…
Laatste antwoord door Dutch, -
- 8 antwoorden
- 5,8k weergaven
Hallo allemaal. Zoals jullie weten hebben we net na de kerstdagen onze kia joice uit 2003 opgehaald,daarom nu even een update. Nu ruim 7 weken hebben we deze kia,en vooraf waren we toch een beetje sceptis om een kia aan te schaffen. Maar prijs en ruimte hebben ons doen besluiten om het toch maar te proberen. Tot nu toe een goede keus. De pluspunten # Laatst even 2 matrassen opgehaald van 2 meter lang...zonder problemen met de achterklep dicht. # Starten lopen..ook in deze barre winter,met 12 graden onder nul. # Genoeg zit ruimte,ook voor onze kinderen die ook steeds langer worden.(beenruimte) # Hij rijd heerlijk,stevig en robuust,als een blok op de weg. # Windge…
Laatste antwoord door sjaakleijting, -
- 27 antwoorden
- 12,6k weergaven
Wij hebben de ceed sw 1.4 eco nu reden we afgelopen week terug van Zwolle naar Leidschendam en ik had de cruisecontrol op 100 gezet tot mijn verbazing gebruikte de auto 9 liter brandstof op 100 km hebben hier meer mensen last van, Ondanks het eco labeltje zuipt de auto brandstof en komt bij lange na niet aan de opgegeven waardes van de fabrikant.
Laatste antwoord door kia-ceed-rijder, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
hallo iedereen mijn vraag is de volgende: ik krijg de Sorento niet van alarm met de afstandbediening,wel met de sleutel maar dan blijft het alarm loeien ,en motor wil niet starten. kan het aan de batterij van de afstands bediening liggen?????? bedankt alvast voor de reacties. Dirk
Laatste antwoord door artcev, -
18 inch velgen 1 2
door richard1980- 36 antwoorden
- 10,4k weergaven
Weet iemand of de 18 inch velgen los te koop zijn?
Laatste antwoord door ludwig001, -
- 22 antwoorden
- 12,3k weergaven
Tot volle tevredenheid rijd ik nu mij KIA Rio 1,1 CRDI. Tot twee weken terug reed ik op Gislaved winterbanden om de 15 inch standaard stalen velgen. Dit beviel uitstekend. Bandenlawaai was niet storend/zeer acceptabel. De standaard geleverde Hankook eco banden heb ik toen om 15 inch lichtmetalen velgen laten monteren. Deze heb ik er nu dus enkele weken onder. Het valt mij op dat deze enorm veel lawaai produceren, met name op ZOAB wegdek. Het valt des te meer op omdat de KIA feitelijk verder een aangenaam stille auto is. Hebben meer eigenaren deze ervaring? Wat is jullie ervaring met andere merken? Alvast bedankt voor jullie reacties! groeten Gerwin
Laatste antwoord door dance, -
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Afgelopen weekend een kledingwinkel binnen en terwijl de vrouw aan het passen was had ik me wat in ee zetel neergevleid.Op het tafeltje lagen wat boekjes met onderandere de "Topgear".In het oog sprong een artikel over een ruwe tocht dwars door Zuid-Amerika.Er werden een paar wagens getest(lees afgebeuld ).De Sportage was er één van.Hier een deel van het verslag.Ik hoop dat ik het andere deel(hetwelke ik vluchtig gelezen heb) ook kan vinden want de Sportage kwam er mooi uit . http://www.cabriochallenge.nl/userfiles/TG78-P154-161-ART-Amandes(1).pdf Gevonden(tweede deel) http://www.cabriochallenge.nl/userfiles/TG79-P176-183-ART-Amandes.pdf
Laatste antwoord door kialoog, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Vandaag de Stebel Magnum geinstalleerd in de Sportage . Behoorlijk lang mee bezig geweest omdat ik het netjes wilde hebben en alles in originele ribbelbuis heb weggewerkt. Na alles weer te hebben dichtgeschroefd valt mij op dat de naad tussen koplamp en de chromen grill aan de linkerzijde vrijwel 0mm is en aan de rechterzijde bijna 3mm. Wellicht een beetje mierenn**kerij maar ik zat ik te denken heb ik hem wel weer goed in elkaar gezet? De grill is natuurlijk niet van de bumper afgeweest maar alleen de afdekking is wat naar voren getrokken. Nou was ik benieuwd of jullie dit ook hebben bij de grill?
Laatste antwoord door Sportage3, -
- 13 antwoorden
- 2,9k weergaven
Is de Folow me home optie software matig te programmeren Of moet er een kastje Tussen ,
Laatste antwoord door artcev, -
- 30 antwoorden
- 4,5k weergaven
Beste Allen, Ik kan mijn Rio aanstaande vrijdag ophalen. Hebben jullie nog tips met betrekking tot de verzekering? Wie heeft er bijvoorbeeld ergens een hele goede/goedkope verkering aan kunnen vragen? Alvast bedankt, Jeroen Toekomstig Riorijder
Laatste antwoord door betominice, -
- 11 antwoorden
- 8k weergaven
Ik weet het is al vaker voorbijgekomen, maar echt concreet heb ik nog geen antwoord gevonden. Wanneer het reservelampje gaat branden, geeft de BC elke keer aan dat ik nog ruim 100km kan rijden (10ltr reserve inhoud)?. Is het zo dat als ik zou doorrijden pas bij ca 0km mijn motor afslaat of moet ik dit met een korrel zout nemen?
Laatste antwoord door Sportage3, -
- 15 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hi, Ik ben van plan om deze zomer andere velgen te plaatsen op mijn wagen. Ik heb alleen niet echt een idee welke zeer mooi zouden staan op mijn wagen. Ik heb de Pro ceed btcs velgen eens bekeken en ik vind niet dat deze echt SUPER zijn. Ik zou liefst 18" velgen steken en liefst zwart omdat dit wel mooi staat onder een witte wagen (tenzij jullie andere bewijzen hebben ) Aanpassingen die reeds gedaan zijn: Ledlampjes vervangen van nummerplaat zodat ze wiite schijn hebben ipv geel Standlichten en gewone lichten vervangen door xenonlook lampen Ruiten zijn geblindeerd (de 3 achterste) Aanpassing die ik nog wil doen: 18" velgen steken --> CHECK! Verlagen …
Laatste antwoord door Brent, -
Een groot aantal van ons wachten met smart op de levering van de nieuwe Sportage (waar ik er een van ben )Daarnaast zijn er ook al een aantal die kunnen genieten van hun nieuwe auto. Wat ik me afvraag is het wat je er van verwachte of valt het mee of juist tegen. Ben je ook blij met de keuze qua type of had je achteraf gezien toch liever een ander type willen hebben.
Laatste antwoord door Kofferbak, -
- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
Goede dag al mijn mede Kia rijders, Sinds april 2011 hebben ik en mijn vriendin een Kia rio RS 1.3 Hatchback uit 2002. Sinds dat wij deze gekocht hebben hebben wij hier een ongeluk gehad, deze hebben wij laten repareren en sinds dien is het alleen maar achteruit gegaan. Stuurbekrachtigingspomp lekt, achterschokdempers zijn nodig aan vervanging toe, startproblemen. Nu wil ik aan jullie vragen of dit allemaal veel voorkomende dingen zijn bij de kia rio, of dat ik spreekwoordelijk een pech auto gekocht heb. Nu hebben we er inmiddels al zoveel geld ingestoken, is het nog waard om dit te laten repareren of is dit zeg maar het begin van het eind. Alvast hartelijk dank …
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Antenne Kia Rio
door Delfian35- 9 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo Kia rijders, Ik vroeg mij af of iemand met een Rio al een andere (kleine)antenne voor die auto heeft kunnen vinden? Liefst wil ik zo'n kleine antenne maar heeft iemand dat al geprobeerd en is de ontvangst daar goed mee? Zoja waar heb je die vandaan? B.V.D. Alexander
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik heb mijn rio uit 2003 net 6 weken en de eerste dingen komen al aan het licht. Gisteren naar de dealer die mij echt uistekend heeft geholpen. Nu helemaal Kia fan ! Maar die kwam wel met twee antwoorden waar ik niet zo heel blij mee was. 1* dat schavende geluid in de bocht was toch echte de homokineet aan de linkerkant ( is dit nu echt een kia kwaal , als ik het zolees ben ik niet de eerste. Bij welke KM stand komen ze meestal ? ) 2* De klep die ik hoor kan alleen verholpen kan worden als alle klepstoters vervangen worden ,omdat niet echt makelijk na te vinden is welke het is ( toch stiekem teleurgesteld dat mijn Opel uit 1969 dat probleem wel getekeld krijgt met een…
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik hoor dat de levertijd ongeveel 6 mnd is. Dit is toch belachelijk. Op deze manier stuurt men er op aan dat de aspirant kopers toch uitkijken naar een ander merk. Klopt dat van die lange levertijd? Wie heeft er ervaring mee?
Laatste antwoord door elmerblues, -
Hallo allemaal, ik ben al een tijdje lid van het forum omdat ik wat meer over de auto te weten wilde komen en uiteraard ook om wat mooie foto's te bekijken (die er helaas niet in grote getale zijn) Deze week heb ik het besluit genomen en een KIA Rio aangeschaft, ik vond het nu financieel gezien een erg interessante timing om te gaan kopen. Ik heb eerst naar een 2e hands VW Polo zitten kijken maar toen zag ik dat ik voor hetzelfde geld deze mooie nieuwe RIO kon krijgen dus toen was de keuze snel gemaakt. Ik heb een zwarte KIA Rio 1.2 met superpack, chrome raam-lijsten, 17" velgen en een uitlaat-sierstuk genomen, dus dat zou er ongeveer als onderstaande foto uit moeten g…
Laatste antwoord door J-J,