Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goedemorgen allemaal..., Ik ben in volle afwachting van mijn nieuwe Kia Rio 1.4 met alle pakketen erop, dus goed compleet. Ik heb tevens een set Xenon verlichting besteld (Pilot), alleen lees ik soms dat er problemen zijn met de verlichting die ooit niet goed aangaat enz.. Ligt dit aan de kwaliteit van de Xenonset (goedkoper setje) of de accu spanning wat ik hier en daar ook wel eens af en toe lees...? Ik ben zelf electricien, en weet gewoon simpelweg als de linker aangaat de rechter ook moet werken, dus dit eigenlijk niet aan de auto of bedrading ligt. Maar mogelijk ligt zoiets aan de kwaliteit van de xenon, en als het helemaal niet wil starten of uitvalen i.c.m. b…
Laatste antwoord door Kia Roland, -
Dakdragers
door Marc-T4- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hallo iedereen, Aangezien de vakantie er aanzit te komen,we met de Rio naar Zuid-Frankrijk gaan en de bagage-ruimte in de Rio nou niet echt heel groot is (we zijn met z'n 4en) ,ben ik op zoek naar universele dakdragers. Ik vind de orginele nogal prijzig bij de dealer. Weet iemand welk soort dragers er op het dak passen van de Rio? Heb al wel gekeken maar zie geen bevestigingspunten op het dak.
Laatste antwoord door Smart, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
In China zijn diverse DVD/radio/TV systemen voor de Sportage te bestellen. volg bv deze link; http://www.compucn.c...navigation.html Een handleiding voor uitbouw van de bestaande radio is ook op het net aanwezig en niet al te moeilijk. Mijn vraag is of er al iemand ervaring heeft met de import van een Chinees systeem?
Laatste antwoord door sennarob, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ook een oneffenheidje.. is al eerder verholpen door de dealer, treedt nu weer op: een wijkende dakrail (achter) (zie bijlage) Sportage juli 2010.
-
Koude start problemen?
door Gast velour100- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Sinds een aantal dagen heb ik het volgende. Als ik 's morgens weg rij en op schakel van 1e naar de 2e versnelling, en iets gas geef, dan voel ik dat de auto erg inhoudt. Een beetje stottert voor mijn idee.. Het gebeurt overigens dus alleen de eerste keer als ik er mee ga rijden. Verder op de dag, heb ik er geen last van. Vanochtend even voorgelegd aan de garage. De meneer die ik aan de telefoon had, had het over een stukje techniek, wat zichzelf eerst nog moet inregelen, voor dat het allemaal soepel loopt. Aangegeven dat ik het pas sinds kort ervaar, en daarvoor helemaal niet. Enfin, ik houdt het even in de gate, als het nog steeds blijft, mocht ik in ieder geval ff l…
Laatste antwoord door picanto-erwin, -
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo! Ik ben in het bezit van een Kia Picanto sinds maart.. Nou heb ik al een aantal problemen gehad, Hij wil soms totaal niet in z'n achteruit.. Ik na de garage toe, had een afspraak gemaakt ervoor.. Toen gingen we 's ochtends dat testen, en inderdaad hij wou een paar keer niet in zijn achteruit. Ik zei als ik het stuur een beetje beweeg dan hoor je een tik.. Heb ik speling op de stuurkogels? Hij zei; ja, ik zal het melden aan de monteur. Kom om 12 uur maar terug. Dus ik om 12 uur terug krijg ik te horen dat ik een hele nieuwe stuurkolom krijg en dat ze al transmissie olie hebben vervangen.. Binnenkort nieuwe stuurkolom dus.. Ik zei lekker is dat, komt dat vaak …
Laatste antwoord door picanto-erwin, -
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hoi beste leden , zoals jullie vast wel gelezen hebben bij het voorstellen zoek ik accessoires voor m,n sportage uit 2006. wil er graag een paar chrome details op zetten evt zoals een strip onder op de achterklep , deurgrepen(wel echte geen plastic ) evt meerdere suggesties welkom . vraag me ook af of het nut heeft een k&n filter te plaatsen en zo ja wat doet dat dan? is er een sportdemper ergens te krijgen die beschaafd klinkt maar toch mooi ipv sommige brute donderpijpen op auto,s van sommige jonge mannekes lol hoor graag van jullie , of eventuele links ook welkom voor accesoires , bullbar, treeplanken en hondenrek en rubber matten heb ik al dus die zijn nie m…
Laatste antwoord door Cootje111, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Sinds enige tijd begint de CC kuren te vertonen. Het instellen van de CC via het naar beneden drukken van de "duimflipper" gaat moeilijk. Soms is het nodig om de flipper 4 a 5x naar beneden te drukken voordat de CC aan blijft. Wat wel een beetje vreemd is, is dat elke keer als ik de flipper naar beneden druk, het "set" lampje wel gaat branden, maar gaat ook meteen weer uit. Ook als ik de flipper naar beneden blijf drukken. Denk dat de contacten in de duimflipper de geest aan het geven zijn. Meer mensen dit (al) aan de hand gehad? Hoor het graag, Peter
Laatste antwoord door Venga OK, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ook niet zo mooi: een roestende ruitenwisser (zie bijlage) Sportage is van juli 2010.
Laatste antwoord door Pipercub, -
zure lucht airco
door thuis42- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Twee maal terug geweest met de kia rio superpakket ivm zure lucht van de airco. Uiteindelijk heb ik 50 euro moeten betalen voor antischimmel behandeling. Gevraagd wat de oorzaak hiervan is. Plaats van de verdamper kan een oorzaak zijn deze zit bij de rio vrij laag. Vervolgens werd gezegd dat eer men gaat stoppen de airco eerder uit te zetten. Gelijk verteld dat hij automatsch ontwasemt. Ook verteld dat ik al 2x een nieuwe auto heb gehad waarbij dit verschijnsel pas naar 5 jaar kwam. Momenteel is de auto 8 maandenoud, zure lucht kwam al bij de 5de maand. Wordt een dure aangelegenheid
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 11 antwoorden
- 7,2k weergaven
Beste mede-leden, Ik ben op zoek naar een boodschappenkratje wat in de kofferbak van de Picanto past. Een normaal (Curver-) formaat past namelijk niet. Wie heeft een goed kratje, dat in de Picanto past en wie kan me vertellen waar hij / zij dat gekocht heeft? Gaarne uw reactie(s). Marco.
Laatste antwoord door kias, -
- 28 antwoorden
- 3,9k weergaven
STOMSTOMSTOM,, Blijkt het dat ik 19-05-2012 ben geflitst voor 12 kmh, :hammer: Amsterdam richting Purmerend via A8 ben ik blijkbaar geflitst, maar best een mooie foto geworden van achter
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoi, Ik ben op zoek naar een originele radio/cd speler voor mijn Kia uit 2005. Heeft iemand een type nummer of iets, dan kan ik op mark..... zoeken. Bedankt.
Laatste antwoord door wisja, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Naar aanleiding van het" Phantom corrosie" topic hierbij een vervolgtopic. Ik heb zelf gekozen voor een nieuwe rio met standaard velgen met het idee dat ik zelf lichtmetalen velgen wil kiezen. Nu hoor ik dus dat gepolijste en of geverniste velgen soms zwakke plekken hebben waardoor corrosie op kan treden. Mijn gedachte is nu dus of ik zelf iets kan doen om de lak/vernislaag zelf te versterken d.m.v. bijvoorbeelf een extra (industriele?) laklaag aan te brengen op nieuwe velgen. Heeft iemand hier ervaring mee ? Wat denken jullie hiervan? Ik zou het zonde vinden een paar velgen van 700 € na een jaar als afgeschreven te beschouwen maar de diverse lak/vernisvelgen st…
Laatste antwoord door Hitmark, -
- 13 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal, Heeft iemand van jullie dit al bij zijn Cee'd gehad? Dat bij iedere beweging je maakt de veer onder zetel kraakt (piept of wat dan ook). Kheb 3j geleden een perfect half leder kunnen kopen uit een Kia Pro Cee'd sport en nu binnenkort de Cee'd wordt ingeruild voor een Rio heb ik heuvel voor. Volgens de dealer is het geen garantie omdat het eigenlijk niiet tot de wagen behoort. Wie heeft dit ook al gehad en was er aan gedaan dat dit verleden tijd geworden is?
Laatste antwoord door pphgldn, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, goedendag iedereen en leuk dat je mijn post leest. Ik ben al een week of zes lid van dit forum, veel gelezen en niks gepost omdat ik niks zinnigs te melden had en nog een Picanto had. Sinds afgelopen zaterdag heb ik mijn Picanto, een zwarte 1.2 met comfort en plus pack. Doordat ik hier las dat er andere velgen geleverd werden op het plus pack heb ik gelukkig nog de vorige erop kunnen laten zetten. De auto bevalt goed, heb nu 400 km gereden met gemiddeld verbruik 5,3 ltr/100 km. Vind ik best netjes. Audiosysteem was duidelijk de sluitpost op de begroting maar de dealer levert nu een subwoofer voor onder de stoel. Die ga er ik waarschijnlijk wel in laten zetten. …
Laatste antwoord door slim673, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo allemaal, Er zijn diverse topics over het matige audio geluid in de picanto. Sinds begin deze maand is er via de dealer een subwooferkit van pioneer beschikbaar. Productcode:ZK60099SWX110A Ik heb hem nog niet laten inbouwen, maar ben dat wel van plan. Heeft iemand al ervaring met dit systeem ( of iets wat er op lijkt) deel je ervaring. M.vr.gr. Marcel
Laatste antwoord door J.v.B, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Afgelopen week naar de KIA dealer geweest voor de nieuwe Cee'd. Rijd echt geweldig lekker. Wilde hem al gaan bestellen met panorama dak, maar wat blijkt, die kan alleen op een automaat. Na te hebben gekeken op andere KIA sites in Europa zijn wij het enige land die hem alleen op een automaat kan leveren. Wat is dat nu voor gezeik. Jammer, maar ik wacht nog wel even, hopenlijk dat deze alsnog komt. Of als iemand meer weet of deze alsnog in Nederland te leveren is op een gewone schakelversie, dan hoor ik dat graag?!
Laatste antwoord door Alex VB, -
Speling in middenconsole 1 2
door mcbeef- 28 antwoorden
- 4,1k weergaven
Dag mede Rio rijders, Afgelopen week ontdekte ik dat er veel zijwaartse beweging mogelijk is in de middenconsole. Het gaat om het stuk kunststof waar je versnellingspook en handrem doorheen gaan. Is dit normaal en hoort dit? of is er ergens iets niet goed gemonteerd? ps, dit is niet mijn Kia hoor ik woon ook wat minder ruraal.
Laatste antwoord door mcbeef, -
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi, kan iemand mij misschien vertellen of de 3drs Rio ook vier luidsprekers heeft? Dit ivm het alvast bestellen van de luidsprekers. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door bruintjebeer1111, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
goeie middag, kan iemand mij vertellen doe ik die airco-knoppen van mijn kia picanto r sprot 2010 kan demonteren. deze werken namelijk niet meer dus ik wil graag kijken wat er aan de hand is.. iemand een idee groet Thijs
-
- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
Heren, gaan we hier aub verder ? http://www.kiaclub.nl/topic/6145-e10/page__st__20 Dan houden we het E10 verhaal in 1 draad. !!
Laatste antwoord door bigwade, -
- 14 antwoorden
- 11,3k weergaven
Sinds een aantal weken ondervinden wij problemen bij het schakelen... Soms geraakt hij echt niet in achteruit... ik heb zo eens op een parking gestaan, wou acheruit rijden, maar kreeg de pook er na 10 keer nog niet in, terwijl de auto wel het gekende tuutgeluidje bleef maken voor de inschakeling van de parkeersensoren. Ik heb de auto dan even stilgelegd, en probeerde dan opnieuw, het lukte, maar toen kwam de 1ste versnelling, na 5 keer, zat die er eindelijk in! Het klinkt misschien allemaal een beetje vreemd, en ik dacht eerst dat het gewoon aan mij lag (misschien kon ik na goed 30 jaar rijervaring plots niet meer overweg met de pook), maar nadat de andere gezinsleden me…
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo allen, Ik had een vraagje, weet ook iemand of de achterbank van een Sorento uit 2005 ook in een Sorento uit 2007 (facelift) past? Alvast heel erg bedankt!
Laatste antwoord door bigwade, -
De afgelopen dagen was het zeer warm weer. De airco van mijn sp3 kon het niet bolwerken. Met de temperatuur ingesteld op 19 graden en standje auto, bleef de auto vol blazen, zelfs na 45 minuten bleef alles voluit blazen en voelde de temperatuur van de uitgeblazen luncht alleen een beetje koel, maar niet koud. Ook bij handmatig de temperatuur op LO kwam er geen ijskoude lucht uit de openingen. Hebben meer mensen dit de afgelopen dagen ervaren? Bij mijn vorige auto's was dat wel het geval, de voorruit besloeg soms zelfs van de koude lucht.
Laatste antwoord door xtra40,