Kia Modellen
-
- 15 antwoorden
- 6,4k weergaven
Hallo iedereen, Aangezien ik nieuw ben zal ik mezelf even voorstellen. Ik ben Thomas en heb een vraag m.b.t. velgen en banden voor de Picanto. Mijn moeder heeft een nieuw model gekocht en ze wilt haar auto een beetje extra hip maken met een mooi setje nieuwe velgen. Het gaat dus om een nieuw model die nog geleverd moet worden. (Een 5 deurs) Nu heeft ze de volgende velgen gezien: http://www.velgenland.nl/velg/105676_drag_racing_y356_br.html De vraag is of dit gaat passen en welke banden ze het beste erbij kan kiezen om geen problemen te krijgen met aanlopen e.d. Aangezien velgenland niet al te goed bekend staat met het kopen van velgen inclusief banden (vaak 2e hand…
Laatste antwoord door Otnacip, -
Change Tyres.
door Martin1977- 14 antwoorden
- 2,2k weergaven
Misschien is dit onderwerp al eens behandeld maar kon het niet terug vinden. Elke keer voor dat ik onze auto start staat er change tyres in de display. Nu is mijn vrouw vandaag naar de dealer geweest (ik zit in het buitenland voor mijn werk) voor een update van de cruisecontrol. Die werkt nu fantastisch, hier gelijk gevraagd waarom die melding gegeven wordt. Volgens de dealer waren het sensoren die aangaven dat de banden versleten zouden zijn, maar dit zijn nog de originele banden alleen op een andere velg. Banden hebben nu 12.000 km gedraaid vanaf Oktober 2011 Hij vertelde er gelijk bij dat dit een gevalletje was dat buiten de garantie zou vallen! Als het de sen…
Laatste antwoord door blackviper, -
- 16 antwoorden
- 3,6k weergaven
http://www.superichmotors.com/front/php/category.php?cate_no=228
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 61 antwoorden
- 12,4k weergaven
Met ingang van het nieuwe modeljaar(2013) zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd in het leveringsprogramma van de SP3. Kennelijk vond de importeur dat er meer moest worden verdiend op de SP3, want over het algemeen geldt hier: je krijgt minder maar je betaalt meer. Met ingang van 2012 werd de SP3 iets duurder en nu, een paar maanden later, wederom een forse prijsverhoging. Maar in tegenstelling tot begin 2012 zijn er nu ook een aantal wijzigingen het leveringsprogramma doorgevoerd. Helaas niet ten gunste van de koper. Uitmelken die hap, lijkt het motto van de importeur. De aanduidingen X-tra, X-ecutive en X-clusive zijn komen te vervallen. Hiervoor in de plaats is d…
Laatste antwoord door ceesa, -
ECOdynamics 1 2
door captain slow- 31 antwoorden
- 5,6k weergaven
Weet er iemand waarom er ECOdynamics op mijn Cee,d 1.4 staat. Hij loopt 1:12 en heeft geen vermogen. Groet
Laatste antwoord door Remko .me, -
kentekenverlichting
door bob- 19 antwoorden
- 5,5k weergaven
heeft iemand een idee welke maat lampje er in de kentekenverlichting van een pro-ceed uit 2008 zit heb een poging gedaan om de boel open te maken maar dat lukte ff niet zit nogal laag en het was iets te koud om lekker op de grond te blijven liggen
Laatste antwoord door tazz, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Zo juist mijn bagage net binnen gekregen. direct geprobeerd om hem in de achter bak te monteren, echter kan ik geen haakjes vinden om hem vast te maken. Iemand een idee hoe deze vast gemaakt dient te worden?
Laatste antwoord door artcev, -
- 1 antwoord
- 4,5k weergaven
Goedenavond iedereen, Ik heb een probleem met mijn kia joice 2 lt uit 2000. Vanochtend gewoon normaal mee gereden en alles werkte nog goed. Vanmiddag even weggeweest en na het wegrijden bij het stoplicht krijg ik de kia moeilijk in de tweede en hogere versnelling. Ik krijg hem wel in de versnelling maar dit vraagt enige moeite. De achteruit lukt helemaal NIET en lijkt wel geblokkeerd te zijn. Vorig jaar zijn er nieuwe koppelingsplaten onder gezet en een half jaar geleden is de distributieriem vervangen. Helaas drie keer mee terug geweest omdat de auto niet goed liep. Een drie maanden geleden hield de Dynamo er mee op en deze is ook vervangen. Is er iemand die mij adv…
Laatste antwoord door mamayn, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Vandaag even de auto naar de poetser en kreeg een leen auto mee Een Toyota aygo ....... Ben nu nog blijer met onze keuze om toen toch voor een picanto te kiezen
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
Beste lezer, Wij zijn voor mijn vrouw aan het kijken voor een nieuwe auto. Ons oog is gevallen op de Picanto 5 deurs met Super pack. Nu heb ik op de 3 deurs het leuke uitlaat sierstuk gezien, maar zag ik ook dat de bumper anders is. Is er iemand die het dubbele sierstuk onder zijn 5 deurs heeft, of weet of de 3 deurs bumper op een 5 deurs past? Alvast bedankt voor de reactie. Groeten Jeroen
Laatste antwoord door dncnb, -
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Wie kan mij helpen, sinds een week of 5 eigenaar van de Kia Cee'd SW Seven met Bluetooth radio(2011) Opnemen van de telefoon gaat prima en het geluid is ook goed, maar als ik een nummer bel vanaf de telefoon hoor ik niks, telefoon gaat over maar er is geen geluid. Het laatste gesprek via het stuurknopje werkt ook goed. Het zal toch niet zo zijn dat je de telefoon alleen maar op kan nemen, en geen uitgaand gesprek kan voeren!
-
Mijnkia.nl : Software update Full Map Navigatie Systeem
door Gast Rio_Brazil- 11 antwoorden
- 6k weergaven
Ik keek vandaag toevallig in mijnkia.nl en zag daar dat er een software update beschikbaar is voor het Full Map navigatie systeem. Je kunt deze update zelf uitvoeren met een USB stick. In de handleiding staat dat je versie 5.1.3 moet hebben van de software. Maar die is bij mijn Rio versie 6.1.4 Ook de firmware versie is sterk afwijkend in de foto van de handleiding. (Handleiding zegt 1.4.1 naar 1.5.2 maar in mijn Rio is dat nu al 5.1.4_UB Kortom: erg verwarrend. Ik ga deze update maar even niet uitvoeren.... Software_update_full_map_navigatie_juli_2012.pdf
-
- 41 antwoorden
- 6,3k weergaven
Wat vind jij leuk of minder leuk aan je Rio? (2011 - 2012 >) Geef ook meteen aan: -Waarom? -Tip! Wat had beter gekund/uitgewerkt? Hier is de kickoff.... Leuk! De Smart key: De Smart key zit altijd in mijn borstzak, met een druk op een knop en de deur gaat van zijn slot, met nog een druk op een knop en de motor start... heerlijk gevoel om een rit te starten Helemaal handig is de achterklap... met twee volle boodschappentassen (1 in elk hand), hoef ik maar 1 hand vrij te maken om de knop van de achterklep in te drukken. Geen gedoe meer om naar je autosleutels te zoeken of krassen van je sleutelbos aan je lak. Tip! Achterklep gaat automatisch omhoog/ naar benede…
Laatste antwoord door logan, -
- 6 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hoi, Ik heb sinds het begin al dat de linkerruitenwisser schraapt over de ruit. Je voelt het zelfs in het stuur. Wel een beetje irritant. Ook met veel regen schraapt hij. Ik zie hem wel netjes wiswassen, zegmaar dat het rubber omslaat. Iemand enig idee hoe dit kan?
Laatste antwoord door Sportage3, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Heeft iemand een gekraakte update voor de LG navigatie van een Kia Venga of weet iemand waar ik deze kan downloaden? Mijn map database is 109AER.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal, mijn Rio is nog niet afgeleverd dus ben ik og op zoek naar mooie velgen. Wat ik me nu afvraag is, gaat het geluidsnivo omhoog als ik 16 of 17 inch velgen monteer, of ligt dat alleen aan het type / merk banden dat ik erbij kies? Tijdens de testrit viel me nl. op hoe stil de Rio was.....erg stil....of ligt dat aan de standaard banden? Graag lees ik jullie ervaringen.
Laatste antwoord door Forest, -
Nieuwe PICA 1.0
door Kia2811- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Nadat mijn vrouw woensdag haar PICA heeft opgehaald heb ik gisteren na lang wikken en wegen ook een PICA gekocht. Mijn vrouw heeft de PICA gekocht in Delft zeer goede inruilprijs gekregen voor haar oude auto en ze wilde hem ook direct meenemen. Ik heb diverse offertes aangevraagd maar Tinholt had de laagste offerte dus daar gekocht (moet wel 4 weken wachten).Vandaag voor het eerst een stuk gereden in de PICA van mijn vrouw.Ben eerst gaan tanken echt helemaal vol kon niets meer bij..Wat is me opgevallen (rij nu Volvo dus wel een heel andere klasse voor de prijs van de Volvo koop je 5 PICA's).Rijd prima,valt wel wat terug bij het schakelen het sturen is in het begin wat vre…
-
Hallo allemaal, ik sta op punt om RIO te halen, heb ik ook een proefrit gehad, maar dat heeft me beetje teleurgesteld, namelijk hij is erg stug!! hebben jullie ook last van? ik weet niet dat bij me ligt of bij de auto zelf, misschien moet ik even wennen? ik week het niet eigenlijk. ik heb ook bij hyundai dealer een proefrit gemaakt met i20, qua vering is i20 veel beter. ik moet een keuze maken tussen die twee. help!!
Laatste antwoord door Jordan, -
DVD dakscherm
door Master1977- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Beste Kia rijders, Is er iemand die ervaring heeft met een DVD plafond scherm? Ik heb er 1 in laten bouwen in mijn nieuwe Ceed, echter krijg ik alleen geluid via de infarood koptelefoon. Is het mogelijk om dit scherm via de uitgaande audio tulp stekkers aan te sluiten op de bestaande radio die ingebouwd zit? zo krijg ik wellicht het geluid via de luidsprekers van de auto... Het gaat om de superpack uitvoering van de ceed 2012. Groeten, Marcel
Laatste antwoord door Smart, -
- 23 antwoorden
- 6,9k weergaven
Hallo mede Rio rijders. Ik vind dat het erg donker moet zijn voordat de verlichting automatisch aan gaat. Is dat ook jullie ervaring. ?
Laatste antwoord door Derrek, -
airco probleem
door madjack- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
mijn Rio 15 LS uit 2004 heeft problemen tijdens het rijden met de airco aan hij blijft dan stotteren en inhouden de garage waar ik hem heb gekocht zegt dat dit zo hoort maar daar geloof ik niets van ik weet dat het vermogen iets inzakt maar dat stotteren kan nooit de bedoeling zijn wie kent dit probleem ??
Laatste antwoord door madjack, -
Pechverhelping
door Hasselt- 21 antwoorden
- 4,9k weergaven
Gisteren in de late namiddag met mn 1 week oude banden in een gigantisch stuk glas gereden op de ring rond Hasselt. Bleek dat ik met het bijgeleverd materiaal om de banden te wisselen mijn velg niet kon demonteren (andere schroeven dan de originele). KIA-assistance gebeld en 30 minuten later was de Touring-wegenwacht reeds ter plaatse en het euvel was op 5 minuten opgelost. Van een snelle service gesproken op een moment dat de wegenwachters het momenteel wel zeer druk hebben!
Laatste antwoord door Derrek, -
http://www.autoweek.nl/autonieuws/19921/gereden-mercedes-benz-a-klasse ik vind toch wel een rio gehalte terug te vinden in deze benz........................toch
Laatste antwoord door kris88, -
- 6 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hallo, Sinds 3 maanden ben ik de trotse eigenaar van een Kia Picanto LX uit 2007. Tot vorige week dik tevreden, maar nu begint het. De auto houd soms erg in op de autosnelweg. Hij zakt dan terug tot een 100km per uur en plankgas komt hij niet boven de 110 km per uur. Toerental loopt niet op, geen lampjes geen rook, alleen een soort gebrom komt er bij de motor vandaan. Ben maandag bij de dealer geweest en ze hebben hem uitgelezen maar kwam niks uit. Vandaag weer op de autosnelweg en daar gingen we weer. Meteen richting dealer, stukje van de autosnelweg afgeweest dus zachter gereden, daarna weer de autosnelweg op en er was niks meer aan de hand. Dit is nu al 3x voo…
Laatste antwoord door riodriver, -
- 11 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo allemaal, Ik zal mij eerst even voorstellen ik ben Chris moorman en sinds een maand of twee in bezit van een kia spotage uit 2007 2ltr. Maar nu heb ik een klein probleemtje nu met de regen van heden morgen komt het water bij mijn voeten naar binnen nu hoorde ik dat het een verstopt slangetje kan zijn, zou iemand mij daar iets meer over kunnen vertellen waar dat slangetje precies zit en wat ik moet doen ik hoop dat iemand het weet Met vriendelijke groet, Chris
Laatste antwoord door Moorman,