Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hoi, Wie weet waar de pk,s van de Cee,d 1.4 gebleven zijn, ik begrijp dat er vroeger 109 pk uitkwam en in 2009 is terug geschroeft naar 90 PK !!! zal wel met de a label te maken hebben. Is er ook iemand die weet hoe je deze pk,s terug kan krijgen?? groetjes
-
- 1 antwoord
- 2,9k weergaven
Als ik laag in toeren rij, 1500-2000 en wil optrekken, duurt dat lang voordat er beweging in de snelheid komt. Zal wel eerst op 3000 toeren moeten draaien en dan gaat het een stuk beter, maar met de huidige brandstof prijzen wil je wel proberen, lees:"zuinig" te rijden. Ook in de tweede en derde versnelling is dat zo. Het schijnt dat met chiptuning de motor zuiniger en soepeler draait. Wie heeft ervaring met chiptuning op de Soul en waar kan je dat laten doen tegen een redelijke prijs? Groet Videonard
Laatste antwoord door Derrek, -
- 31 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hallo Kia fan's. Ik ben niet bekend met Kia en wil jullie hulp vragen. Kia is dit een goed merk en zijn het betrouwbare auto's? Ik heb mijn ook laten vallen (niet letterlijk) op de nieuwe Kia Rio (met super pack). Echter rij ik nu een nissan navara pickup, wat dus niet is te vergelijken met de Kia Rio. Daarnaast ben ik ook nog eens erg groot (lengte en brete), maar ik zit wel redelijk goed in deze Kia Rio (heb nog geen proefrit gemaakt) Ik zit soms 2 a 3 uur achter elkaar in de auto, dus confort is erg belangrijk... Ik heb geen idee of ik 15 of 17 inch banden moet nemen... En heb ook geen ervaring met alle toeters en bellen van de Kia Rio. Ik rij per jaar zo'n 2…
Laatste antwoord door Breaven, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Dit weekend heb ik navigatie laten inbouwen in mijn Kia Rio plus pack. Dit was het lijstje: Kenwood DNX7210bt Inbouwpaneel Stuurwielbediening interface + kabel iPod connector Ben heel tevreden over het resultaat. Ik heb er een paar foto's bijgedaan.
Laatste antwoord door Ben2, -
Iemand al zijn/haar Rio van een afneembare trekhaak voorzien? Zie je hier nog iets van als je de trekhaak verwijderd? Iemand een foto'tje? Zit eraan te denken om er ook 1 te nemen. Greets
Laatste antwoord door xtra40, -
Hallo allemaal, ik ben Martin en rij al een aantal jaren met plezier een Sportage. Maar de laatste tijd als ik de airco aan zet komt er een soort rook uit (condens) weet iemand wat dat kan zijn?? Gr. Martin
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo allemaal, toen ik net thuis kwam zag ik dat waar ik gereden had er een spoor van water of iets anders nats te zien was. Bij het openen van de motorkap zag ik het volgende. heeft iemand een idee wat dit kan zijn? het is overigens wel gewoon doorzichtig dus geen olie iig
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Ik heb mijn venga als occassion gekocht en er staan enkele favorieten in de lijst zoals een thuis en werk. Hoe wis je die? Je kunt wel items wissen in het adressenboek. Maar ik zie geen wis optie in de fav's. Je kunt ze wel vervangen maar ik wil geen thuis of werk in mijn lijst. Marcel
Laatste antwoord door Smart, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hoi allemaal, ik wil even vragen of het ook bij jullie wel eens is gebeurt dat de AUTO stand van ventilatiesysteem af en toe vanzelf uit gaat? De ventilatie blijft dus wel lucht uitblazen maar de climate control stopt soms. Ik ervaar dit probleempje pas in de afgelopen warme dagen. Misschien ook een software foutje? Groet, Mel
Laatste antwoord door dijk48, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Zijn er hier mensen met een afgelosten EGR? Is dat enkel een plaatje plaatsen na de EGR of moeten er ook software aanpassingen gemaakt worden of sensoren worden behandeld?
Laatste antwoord door xychix, -
- 11 antwoorden
- 1,9k weergaven
Wij waren op zoek naar twee nieuwe auto's. Ik rij nu Volvo en mijn vrouw een Picanto uit 2007. Voor mijn vrouw was het al snel duidelijk het zou weer een Picanto worden en ik een Rio of toch een een Fiat 500? Vandaag weer naar de dealer (na veel aanbiedingen via internet was hij de goedkoopste met de beste inruil prijs) mijn vrouw wilde graag de een 1.0 met comfort pack en 5 deuren in de kleur mokka. We stappen bij de dealer binnen staat daar een hele mooie rooie met leuke sportvelgen er onder. Gekocht (die rode dus) en volgende week staat hij klaar, alleen de stootstrippen op de deuren er bij gekocht. Ik zelf ga nu ook maar voor de Picanto gebruik de auto alleen vo…
Laatste antwoord door kris88, -
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
hallo allemaal, klopt het dat er een soort "stop" zit op het gaspedaal, gisteren leek het net dat als je het gastpedaal helemaal indrukt je drempeltje voorbij gaat normaal geef ik geen plankgas maar wilde wel eens het gaspedaal vol intrappen toen ik dit dus voelde....
Mede forum genoten, Ik zal afscheid van jullie gaan nemen... Mijn Kia Joyce moest weer voor de jaarlijkse APK. Gelijk een grote beurt erbij... Komen er nog extra kosten bij voor een gebroken voorveer, nieuwe banden en nog wat kleine dingetjes..., weer een nota van 900 euro. (als je m'n vorige topics leest http://www.kiaclub.n...ger-joice-2002/ zie je dat ik dit jaar al duizenden euro's aan de auto besteed heb) Uit de garage weggereden hoor ik echter een geluidje dat er voor de APK en de beurt er nog niet in zat... Ben hiermee weer terug geweest naar de garage, nou, het was niet duidelijk wat het was, maar niet gevaarlijk, dus of ik ermee door zou willen blijven rijde…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Bestaan er ook dakrails voor een Picanto? Ik kan ze niet vinden
Laatste antwoord door Kia2811, -
- 23 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hoi, Ik las vandaag dat de kaart update bij navteq euro 144 kost volgens mij was dat eerder euro 169 Dat scheelt weer een beetje Maar kun je die zelf makkelijk installeren of moet dat de garage doen.. Bedankt Duske
Laatste antwoord door duske, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Heey allen, Ik moet helaas al een week wachten op een lakstiftje bij de dealer. Ik heb steenslag tot op het metaal... t metaal steekt zelf een stukje uit. Door de weersomstandigheden wil ik er graag iets mee doen (het was de bedoeling dat het vorige week woensdag al werdt behandeld, maar er was geen kleur op voorraad). Hebben jullie tips wat ik er tijdelijk op kan smeren om het roesten tegen te gaan?! Gewoon een huis, tuin goedje.. Ik lees t graag
Laatste antwoord door kias, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
normaal sluit ik mijn Iphone aan via de kabel en luister dan via de Media knop naar de muziek en dan staan de nummers welke op dat moment afspelen in je scherm. Sinds gisteren staat er niets meer en staan alleen de 2 pijltjes nog waarmee je kan doorspoelen alle tekst is dus weg .. Ik heb niets veranderd in mijn Iphone ofzo dus dat kan het niet zijn iemand al dit meegemaakt ?
Laatste antwoord door Schil, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo ik heb een vraag ik heb standaart al een CV maar ben nu bezig met het inbouwen van eentje met afstandsbediening maar heb een probleem de deur gaat open maar ook gelijk weer dicht hoe kan ik dit oplossen? Kan het misschien de doorlock relay zijn die een tegensturings antwoord geeft
Laatste antwoord door Jordan, -
hallo soul rijders ik man 65 ben in bezit van rode soul.super. een min puntje. de verhouding gasgeven en de koppeling op laten komen wil niet erg vlekkeloos nu na4000 kilometer zou ik er aan gewend moeten zijn. er zit erg veel pouwer bij het gas geven. dank vor de aandacht gr doorde
Laatste antwoord door videonard, -
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Sinds een maand of anderhalf ben ik in het bezit van een Kia Rio Superpack, en het is in een woord een geweldige auto. Het enige probleem wat ik heb, is dat als ik mijn telefoon (iphone 4) koppel met de bluetooth in de auto hij mijn contacten dubbel overneemt!! Heeft iemand dit zelfde probleem of is hier een oplossing voor? Jeroen
Laatste antwoord door joenep, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Ik heb tweeters voor de Picanto besteld via E-bay. Als ik het bestaande kapje weghaal, zie ik een stekkerblok naar de spiegel gaan. Heeft iemand ervaring hoe de tweeters aan te sluiten. Ik zie geen aparte niet in gebruik zijnde stekkeraansluiting achter het kapje bij de spiegels.
Laatste antwoord door blackviper, -
- 30 antwoorden
- 15,5k weergaven
Beste dames en heren, Weet iemand van jullie wat de speaker maten zijn van de nieuwe Kia Picanto 2012 3 dr ? Alvast bedankt voor de info
Laatste antwoord door alwie, -
- 35 antwoorden
- 4,6k weergaven
Lijkt me leuk, zeker icm het GESPOT-topic, om te kijken in welke provincies de meeste users wonen. Game on
Laatste antwoord door r_fireboy, -
- 45 antwoorden
- 5,5k weergaven
Beste Kia rijders, Helaas heb ik met pijn in mijn hart afscheid genomen van mijn Kia Rio. Het enigste wat ik nog over heb zijn 4 complete winterbanden op stalen velg.( origineel Kia Rio ) Er is zeggen en schrijven 2 maanden gebruik van gemaakt en rustig mee gereden. Mochten er liefhebbers zijn dan hoor ik dit graag per mail. Verder wil ik dit forum, lezers en leden bedanken, want dankzij dit forum ben ik heel veel te weten en vooral wijzer geworden over de Kia Rio. Ik kom zeker nog eens neuzen. Groetjes Even ter aanvulling over de vele vragen welke auto ik nu heb. Het is een Seat Altea XL - 1.2TSI 105PK Style BUSINESS LMV met 17 inch velgen. Complete versie (…
Laatste antwoord door RioTom, -
- 11 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo Allemaal, In Januari 2012 is mijn Kia Sportage 1.6 GDI afgeleverd. Ik ben best tevreden over de auto maar rond de 120 kmh heb ik last van een hoogfrequente trilling aan de bodemplaat en de pedalen. De trilling lijkt van de motor te komen, maar ik heb pas 1700 km gereden met de auto en misschien moet het blok eens goed losgereden worden?? Zijn er meer mensen die deze trillingen bij de 1,6 GDI hebben, en wat hebben jullie hiermee gedaan.
Laatste antwoord door Haasje,