Kia Modellen
-
Carbon fiber dak
door DTP2- 16 antwoorden
- 4,8k weergaven
Zojuist mn auto teruggekregen van www.albasign.nl uit Scheveningen met een carbon dakje voor een mooie prijs. Ziet er retestrak uit en ben erg blij met het resultaat. Mooie is dat dit geen folie is met een carbonstructuur, maar een carbonbedrukking heeft. Schijnt helemaal nieuw te zijn. Maar omdat dit dus geen structuur heeft en glad is blijft het schoner en is makkelijk schoon te houden. Nu op naar de custom instaplijsten.
Laatste antwoord door Rio-010, -
- 19 antwoorden
- 7,8k weergaven
Vandaag moesten gelijk met een beurt bij de KIA-dealer de voorbanden van mijn CEE'd worden vervangen. Opnieuw zijn er Michelin Energy Saver 205/55 r16 - banden opgelegd. Prijs uiteindelijk op rekening 312,- eoro (266 excl). Hier was ik keurig over gebeld. Maar samen met vervangen ruitenwissers en de beurt bleek einde dag het eindbedrag 620 euro. Dat was bij afrekenen toch wel even slikken... Bij de concurrent (Euromaster, ik weet er zijn nóg goedkopere) blijkt dezelfde band op internet 95 euro te kosten. Geen idee wat dit bedrijf vraagt voor het erop leggen van banden? In ieder geval vangt de KIA-dealer daar dus ruim 100 euro voor. Voorheen had ik een Ford Focus. Daar…
Laatste antwoord door Smart, -
- 3 antwoorden
- 3,5k weergaven
Beste Forumleden, Ik ben van plan om mijn sportage 3 de achterlichten donker te laten spuiten (zie foto). Ik ben al geweest waar ze dat prachtig kunnen maken en spuiten natuurlijk. Ik ben alleen nog aan het twijfelen over of ik het moet laten spuiten en daarover polijsten ze de lamp helemaal glad en helder. en of ze kunnen de lamp ook wrapen in kleur zwart. dan gaat het over de hele kont. Dus de achterlicht units met de knipperlicht units. Volgens mij staat het echt bruut en ben het niet of nooit tegengekomen op een sportage?? Het moet niet te zwart worden maar net zo een chique uitstraling hebben ik een voorbeeldfoto genomen van een golf achterlicht unit. Dan k…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal ik heb een witte Rio pluspack gekocht.zag net dat hij buiten stond bij de garage..heel blij natuurlijk..maar hoelang duurt het voordat hij op kenteken staat..
Laatste antwoord door Huizebakker, -
Binnen Verlichting
door Gast pbwinter- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste Forum leden, Ik heb een Kia Rio 1.5 LS uit 2005 nu is het zo dat als ik de auto ontgrendel met de afstandbediening volgens het boekje de binnen verlichting moet gaan branden maar dat is niet het geval,waar kan dat aan liggen. Groet Peter
Laatste antwoord door patrickceed, -
- 0 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo mede Kia liefhebbers, Sinds een poosje is de verlichting achter de tellerunit half stuk, dus ik wil deze graag repareren. Kan iemand mij alleen vertellen hoe dat in z'n werk gaat? Heb alleen ervaring met Volvo's, bij ons model V70 moet namelijk het hele bovendek van het dashboard eraf om de tellerunit eruit te kunnen krijgen, terwijl bij het nieuwe model je de tellerunit zo door het stuur kunt pakken. Hoe gaat dat bij de Picanto? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Picanto-1.0-LX, -
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Gisteren na een avondje uit, kwam ik tot de vaststelling dat het lampje aan het pinken is gegaan van het motormanagement. Volgens de handleiding van de wagen zou je gedurende een 25min aan min 60km, min in 2de en tussen de 1500 en 2000 moeten rijden waardoor het zou uitgaan. Heb dit gedaan en geen gevolg. Waarschijlijk morgen maar de dealer al eens opzoeken vermoed ik.
Laatste antwoord door Urbanfoto, -
Achtervering ceed sw 1 2
door edschoe- 27 antwoorden
- 10,8k weergaven
Hallo wij hebben een ceed sw uit 2010 als de kinderen achterin zitten en een paar tassen in de kofferbak zakt de auto al door zijn veren heen. Alles is op te lossen met hulpveren maar wie gaat dat vergoeden wij hebben geen stationwagen gekocht om niets in de kofferbak te gooien. Hebben meer mensen dit probleem en hoe is dit opgelost.
Laatste antwoord door Hasselt, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Mede KIA drivers Ik zou graag mijn binnenverlichting wat aanpassen en dus LEDS steken. Nu heb ik mijn boekje gevolgd en geprobeerd om die plaat ervan te halen maar dit lukt mij niet. Heeft iemand hiermee ervaring? Greetz, Brent
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo , Ik heb een probleem met de versnellingsbak / koppeling van mijn rio. Als ik stil sta krijg ik de versnelling niet in de 1 , de 2 gaat ook zwaar maar beter , ook de achteruit gaat zwaar. De 3 en 4 , 5 gaan goed als ik eenmaal rij. Soms krijg ik de versnelling helemaal niet in de achteruit , als ik dan de koppeling een aantal keer intrap gaat het wel. Wij heeft er een idee waar het aan kan liggen??
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Beste mede picanto bezitters ja ja ook ik ben nieuw hier op het forum . 'k zal me eerst kort voorstellen : Mijn naam is Hans en was voorheen een echte volvo rijder tot ik klijner wilde en het alternatief voormij een picantotje is geworden. Nu is mijn vraag aan jullie of er iemand weet welke maat speakers er in de achterdeuren passen en welke diepte max is . Gr hans
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Dag Clubbers. Ik ben sinds 1 juli 2012 in het bezit van een zwarte Kia Rio 1.2 Super Pack. Tot op heden nog geen gebreken meegemaakt maar vandaag merkte ik op dat er een druppel water achter de achteruitkijkspiegel hing. Nu zit er bij de Super Pack een sensor waarin ik een beetje vocht aantrof. Ook is de binnenbekleding bij de spiegel flink vochtig. Uiteraard gaat morgen direct een telefoontje naar de dealer om dit na te laten kijken en te herstellen, maar ik heb in geen enkele forum dit probleem is belicht. Zijn er meerdere Rio rijders met dit probleem? Alex
Laatste antwoord door alexx-61, -
auto wil niet starten 1 2
door ladyfly- 25 antwoorden
- 9,2k weergaven
Hallo daar ben ik weer Na een jaar (bijna) zonder problemen wil de Sorento niet meer starten. Alle lampjes gaan wel aan de radio ook maar hij pakt niet . Je hoort allen en zoemend geluid. De garage heeft hem opgehaald en is nu aan het zoeken. Of het is de startmotor , deze is ook gereviseerd in 2010, of het is het contactslot . Kan het ook iets anders zijn?? Sinds de revisie valt ook af en toe het klokje uit of de parrot doet het niet. Zou het een stroomprobleem kunnen zijn?? wacht met spanning op jullie antwoorden vriendelijke groeten Ladyfly
Laatste antwoord door Kia2811, -
- 17 antwoorden
- 3,6k weergaven
Sinds enige maanden zit ik met het probleem dat de airco steeds begint te stinken. De dealer heeft deze al grondig gereinigd en zo is er getracht nog veel meer oplossingen toe te passen maar niks lijkt te helpen. Het probleem; Luchttoevoer geeft een ontzettend vieze lucht, zweetvoeten. Ik heb het nu is in de gaten gehouden, het komt voornamelijk voor als de airco aan is geweest, dan als je hem uitdoet en je door een bocht rijdt, dan lijkt er alsof er water in blijft staan die zich verplaatst en vervolgens de lucht geeft. Het is niet altijd, ontstaat na enkele kilometers rijden en zelfs na het reinigen van de airco is het binnen enkele kilometers terug. Ook valt het op da…
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 14 antwoorden
- 5k weergaven
Hallo, Hoe groot kan een usb stick maximaal zijn (wat betreft opslagcap.) wil de ingebouwde radio hem herkennen? Ik heb een 32 Gb geprobeerd, maar die leest -ie niet. Ik wil het nu proberen met een 16 GB, maar voordat ik hem bestel zou ik graag jullie ervaringen lezen. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 57 antwoorden
- 11,4k weergaven
Nu de auto Kia Sportage 2wd - 2.0 Aut. X-ecutive Plus Pack incl. Panorama dak enkele maanden in bezit te hebben had ik wat kleine puntjes om na te laten kijken. Had de auto in Breda gekocht maar omdat dit zo`n 50 km. van mijn woonplaats Spijkenisse is was ik eerder al eens langs de dealer in mijn woonplaats geweest en gevraagd het onderhoud e.d. hier te laten doen. Kia is Kia niet waar! Dat was geen probleem. Auto dus weggebracht Hoe nu thuis te komen uit een industriegebied zonder openbaar vervoer? Dealer: Ja, ik heb alleen een ouwetje staan, neem die dan maar. Ik werd om ± 16.00 uur gebeld dat de auto weer klaar stond. Kregen wat uitleg van de receptionist over de…
Laatste antwoord door vand.m, -
- 7 antwoorden
- 6,8k weergaven
Dindsdagavond mijn nieuwe Sportage 1.7 CRDI afgehaald, ondanks dat de dealer beweerde er 10 liter te hebben ingedaan lichtte het reservelampje reeds op, dus dan maar bij het tankstation het boeltje volgetankt, bij 55 liter sloeg het tankpistool voor de eerste keer af maar gezien ik een "voltankprutser" ben heb ik nog wat blijven bijtanken tot ik de mazout in de kraag zag bleven staan en zo heb ik er 67 jawel ZEVENENZESTIG liter ingekregen, was al aan het kijken of het er onderaan niet terug uitliep?!? Nu heb ik echter in de handleiding reeds gelezen dat als het pistool afslaat men niet mag proberen nog verder bij te tanken en ik ga dit in het vervolg ook niet meer doen, …
Laatste antwoord door Kofferbak, -
- 16 antwoorden
- 2,6k weergaven
Vandaag heb ik enkel op het einde eigenlijk in het programma 5the gear de score gezien die ze gaven voor een Kia Rio 2012. Hiervan werd ik ff heel slecht. Een 13/50 kreeg de wagen. Verbruik score was bijv maar een 3 waard.
Laatste antwoord door MiNi0101, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Bij nadere inspectie van mijn auto zag ik dat mijn glazen dak niet netjes afsloot (zakte) aan 1 kant. Ook van voren sluit hij een beetje scheef tegen de rubber strip aan. Maandag maar even langs de dealer! (wordt vervolgt)
Laatste antwoord door flipperdeflap, -
- 10 antwoorden
- 10,3k weergaven
keer op keer komen de problemen met de ontsteking weer terug al meerdere malen is het geheugen van het motor management systeem gereset en dan loopt hij weer perfect. wie o wie kan mij vertellen wat het is , bij de garage komen ze er ook niet meer uit de een zegt het is de bobine de ander zegr weer een lamdasonde en dan zou het weer aan de vacuummeter kunnen liggen.
Laatste antwoord door thonyvanderlinden, -
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
Vanmiddag ga ik kijken voor een Kia Rio. Ik ben nog erg in dubio, wat is handig... Wij hebben een vouwwagen waarmee we graag naar Spanje gaan. Heeft er iemand ervaring met het rijden met vouwwagen in de bergen? En wat voor motor heb je dan? ben benieuwd naar jullie reacties.
Laatste antwoord door Admans, -
Kraken van de bestuurdersstoel.
door Gast velour100- 10 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo allemaal, Even een vraagje. Sinds een aantal maanden merk ik dat de bestuurdersstoel (of het nu de rugleuning of het zit gedeelte zelf is ben ik nog niet helemaal uit) kraakt. Hebben meerdere van jullie dit probleem? Enig idee wat het zou kunnen zijn? (ik vermoed zelf dat het iets te maken heeft met de vulling van de rugleuning) Kan ik hiermee naar de dealer, qua garantie? Groeten, Velour
-
Xenon montage 1 2
door Heavy- 48 antwoorden
- 9,3k weergaven
Van het weekend een ritje in het donker gemaakt met de Pico, wat valt de licht opbrengst van halogeen tegen als je Xenon gewent bent. Kan je zonder grote problemen Xenon in een Pico inbouwen, bij bv VAG auto's moet je een Xenon set kopen met CAN bus ondersteuning. Heeft Kia ook zoiets dergelijks, of gewoon plug en pray. Op MP staan diverse leuke Xenon sets voor leuke prijzen Ik weet dat het eigelijk niet is toegestaan, maar APK is komende jaren toch niet aan de orde
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Goedenavond, Mijn Kia Rio staat klaar in de garage echter moet mijn radio nog ingebouwd worden. Nu blijkt dat de bekabeling van de Rio geen iso fiche heeft. Nu heb ik gezocht bij Pioneer vindt ik deze module : http://www.pioneer.e....114/print.html. Is het dit dat ik nodig heb? En heb ik voor de rest nog iets nodig?
Laatste antwoord door Urbanfoto, -
rio '05 start niet
door arrien- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, ik heb since een jaar een kia rio '05 ls facelift mod. 1.5. Mijn probreem is dat hij niet start. Een paar keer starten, en dan doen hij het weer naar 15 min. Startmotor draait gewoon en de brandstofpomp hoor je ook. Weet iemand een op lossing Met vriendelijke groet Arrien.
Laatste antwoord door arrien,