Kia Modellen
-
Kofferinhoud Kia Rio 1 2
door Urbanfoto- 27 antwoorden
- 12,6k weergaven
Hallo, Binnen dit en 3 weken zou ik eindelijk mijn Kia Rio in ontvangst kunnen nemen. Maar nu heb ik een vraag betreffende de kofferinhoud van de Rio en nu ga ik dat dus vragen aan de hand van foto's. Bij de blauwe Rio zie je duidelijk dat de kofferinhoud minder diep lijkt te zijn als bij de rode Rio. Nu is men vraag : Heeft de Kia Rio misschien een dubbele bodem waardoor de inhoud kwa diepte minder lijkt dan bij de rode? Waarom vraag ik dat? Ik heb een subwoofer kist die uit al men wagens al zijn gekomen van een Nissan Almera - Citroën C3 - Kia Pro Cee'd. Overal ging het er perfect in samen met de boxen die in de hoedenplank zitten. Uiteraard zou ik die weer g…
Laatste antwoord door dance, -
- 14 antwoorden
- 4,6k weergaven
Heb al een jaar led verlichting voor de kentekenplaat.(zonder canbus via xenon.nl besteld) Bemerkte afgelopen zondag dat het linker lampje "flikkerde" na het eruit genomen te hebben en weer terug geplaatst gaf deze helemaal geen licht meer. Lampje stuk dacht ik. Twee andere geplaatst, pilot 4467, maar aan de linkerzijde nog geen licht rechts brand gewoon. Lampjes gecontroleerd, zijn 100 % goed. Vandaag brand het linker led lampje en het rechter weer niet. De gewone gloeidraad buis lampjes branden beide probleemloos, ook 12 V gemeten op beide contacten. Vreemd raadsel voor mij.Iemand een goede tip of mogelijke oorzaak? Heb ook de achterlicht modificatie doorgevoerd (…
Laatste antwoord door Neo, -
Heb ik dat.... 1 2
door Specialmade- 27 antwoorden
- 5k weergaven
Vanavond wilde ik mijn SP3 starten om even mijn dochter weg te brengen. De SP3 stond vanaf afgelopen zondag in de garage. (verder deze week niet gebruikt). Ik wilde met de afstandbediening de deuren openen...... maar helaas er gebeurde niets. Dan maar mijn andere (reserve) afstandbediening erbij gepakt..... ook niets. De deur met de sleutel opgemaakt........er gebeurde niets. (geen alarm) Contactsleutel geplaatst..... ook niets......zelfs geen controlelampje. Heb contact opgenomen met Kia assist en werd te woord gestaan door een zeer vriendelijke en behulpzame dame. Binnen een half uur stond er een zeer vriendelijke monteur, die de auto met een soort acculader we…
Laatste antwoord door Smart, -
- 10 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik ga volgende week op vakantie naar italie dus mooi moment om eens een usb stickie te gebruiken onderweg met een aantal mp3-tjes. Nu lees ik in de handleiding dat je telkens voor het starten van de auto de usb-stick moet verwijderen ivm het mogelijk stuk gaan van de stick? Dit is toch niet praktisch? denk alleen al aan het start-stop systeem of dat je even gaat parkeren, dan elke keer de usb stick weer verwijderen? Hoe is jullie ervaring hiermee. Is dit gewoon een indekverhaal van KIA om mogelijke claims van kapotte sticks te voorkomen?
Laatste antwoord door Sportage3, -
Navigatie-update?
door pexxx- 24 antwoorden
- 10,2k weergaven
Ik zie in het Rio forum dat er een update voor de navigatie is: http://www.kiaclub.nl/topic/10239-mijnkianl-software-update-full-map-navigatie-systeem/ Deze gaat van versie 5.1.3 naar versie 6.1.4 Ik heb in jauari de kaartupdate aangeschaft. Deze kaartupdate zorgt er voor dat je versie 5.1.3 op je systeem krijgt. Is deze update ook voor de Cee'd beschikbaar? Zo ja, wat is er nieuw / aangepast?
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
Nieuwe speeltjes
door masimo- 12 antwoorden
- 2,2k weergaven
De kids vinden ze fantastisch, de nieuwe kopsteunen.
Laatste antwoord door xychix, -
Mijn picanto
door johnny knoop- 22 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo , Wij hebben een kia picanto 1.0 comfort pack 5 deurs Wij hebben hem nu 1jaar en z'n 9000km gereden Hij bevalt super goed alleen het verbruik valt erg tegen Mijn kia: Kleur: wit Carrosserie: van fabriek uit sideskirts Onderstel: eibach verlaagt 2,5 cm rondom Wielen: 5,5x17 4x100 et35 gemonteerd met 185 35 17 nankang ns2 Ik hoop dat jullie hem mooi vinden
Laatste antwoord door PerryP, -
Volume waarschuwingssignaal sensoren
door Gast Motormuis- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Goedemiddag SP3 fanaten. Inmiddels ben ik nu 2 1/2 maand in het bezit van mijn SP3 en ben er ontzettend tevreden over maar toch zou ik graag iets verbeterd zien maar weet niet of ik dit zelf kan regelen. Op het moment dat ik een obstakel nader beginnen de sensoren een signaal af te geven. Nu heeft het mij al een een paar keer verrast dat ik op het display de waarschuwing zie maar dat ik het signaal niet hoor( terwijl ik de radio niet extreem hard heb staan ) . Is er een mogelijkheid om het signaal van deze waarschuwingstoon aan te passen???? Ik heb al in het handboek gekeken maar kan hier niet direct iets over terugvinden. Wie kan mij informeren ? Groetjes Motormuis
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
mijn 1.1 diesel heeft een defecte sensor ,dit is geconstateerd na 3 bezoeken bij de dealer,kia moet deze uit het productie proces halen maar duurt wel erg lang hoor wacht al 5 weken. met grote regelmaat brand esp lampje dan heb ik ; geen stuurbekrachtiging geen toerenteller geen boordcomputer geen auto stop geen cruiscontrol. ik kan u vertellen dat dit op den duur zeer vervelend is . . ik heb al 3500 km gereden met probleem. maar ja ze doen er alles aan om het onderdeel te krijgen ,zeggen ze . gewoon wachten dus. volgens mij onderdeel bestellen via dhl versturen 2 weken aanwezig monteren klant geholpen.
Laatste antwoord door snellejelle1985, -
KIA in de USA
door MGA1600- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Gisteren ben ik teruggekomen van een zakenreisje in de USA (in Georgia) en het viel me op dat er daar ontzettend veel KIA's in het verkeer rondrijden. Sommige van oudere types die wij hier niet kennen - althans ik herkende ze niet- maar ook veel nieuwe Sorrento's, een enkele Sportage 3 en vooral veel nieuwe Optima's. Een heel mooi model trouwens! In de omgeving waar ik was waren er ook opvallend veel KIA dealers binnen een straal van 30 kilometer. De Sportage heeft in de US naar keuze een 2.4 atmosferische motor of een 2.0 turbo motor met een vermogen van 250 pk. Dat laatste is vast niet erg handig met de alweer gestegen benzine prijzen, maar wel lekker....! Iedere …
Laatste antwoord door Jolinar, -
- 19 antwoorden
- 4,9k weergaven
Velen hier hebben interesse in de Superlocker van Dirk om zelf te kunnen kiezen in welke stand er gereden wordt. Na meerdere malen contact met Dirk heb ik met hem af kunnen spreken dat hij een keertje naar Nederland komt (niet te ver NL in voor hem, hij woont in Duitsland een stukje over de grens ten opzichte van Maastricht, wellicht is Eindhoven een mooie locatie dan.) zodat we met een groepje de SL tegelijk in kunnen laten bouwen door hem. Hij wil dat doen als er minimaal 3 of 4 ingebouwd kunnen worden. Nu is mijn vraag, wie hebben er concrete interesse om dit te doen? Mogelijkheden: The Superlocker costs are: Basic but full functionally: 165,60 With one display:…
- 7 antwoorden
- 3,8k weergaven
Na en tijdje lezen dacht ik toch al iets te weten over de Sorri maar wat me nog niet echt duidelijk is hoeveel km je ongeveer mag verwachten. Ik heb het oog op een Sorri van 2009 2.5CRDI automaat, het facelift model dus met 200.000 op de teller. Mijn enige diesel ervaring bestaat uit een Toyota Corolla 2.2 die na 440.000 km nog steeds gaat op zich maakt een hoge stand me niet bang bij een jonge leeftijd. Een warme motor slijt relatief weinig dacht ik. Ik zie op marktplaats etc wel eens een stand boven de 200.000 standen maar dat zijn er echt weinig. Wat zijn de ervaringen hier met betrekking tot het aantal km dat de diesel doet?. Groet, Henk
KIA in de USA
door MGA1600- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Gisteren ben ik teruggekomen van een zakenreisje in de USA (in Georgia) en het viel me op dat er daar ontzettend veel KIA's in het verkeer rondrijden. Sommige van oudere types die wij hier niet kennen - althans ik herkende ze niet- maar ook veel nieuwe Sorrento's, een enkele Sportage 3 en vooral veel nieuwe Optima's. Een heel mooi model trouwens! In de omgeving waar ik was waren er ook opvallend veel KIA dealers binnen een straal van 30 kilometer. De Sportage heeft in de US naar keuze een 2.4 atmosferische motor of een 2.0 turbo motor met een vermogen van 250 pk. Dat laatste is vast niet erg handig met de alweer gestegen benzine prijzen, maar wel lekker....! Iedere …
Laatste antwoord door MGA1600, -
Bezoekje dealer
door Tzeunis- 14 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ola, gewoon even ter info en ter deling: 2 weken geleden de picanto naar de dealer gebracht met de klachten dat: 1) het springerig stuurgedrag 2) knikkend geluid en gevoel bij sturen 3) kraken voorste speakers bij normaal volume Picanto 's morgens afgeleverd en wachten, wachten, wachten. Om 16 uur telefoon: ik heb slecht nieuws voor u meneer, maar de ECU is vastgelopen tijdens het update proces van de software. Moest een nieuwe besteld worden en zou een dag duren. Erg jammer aangezien mijn wederhelft met de picanto naar brussel moets. Geen leenauto meer aangezien deze was uitgeleend en uiteindelijke kregen we een demo auto mee met 200km op de teller. Prima opgelost.…
Laatste antwoord door bigwade, -
Stinkende koppeling
door dee82- 2 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo allemaal, Ik zit met het volgende probleem. Op het moment dat ik in een file rij met de Soul, begint de koppeling heel erg te stinken (en nee, ik laat de koppeling niet overdreven slippen). Normaal gesproken zou ik zeggen: ligt aan de rijstijl... Maar, ik heb met mijn andere auto hier geen last van en ook met de auto van het werk niet. Ik ben hiermee al bij de dealer geweest en deze gaf aan dat dit weleens kon, aangezien er geen asbest meer in verwerkt zit ?? Beetje vreemd dat ik dan met een Twingo (van een maand jonger) dit probleem niet heb! Zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben?
Laatste antwoord door videonard, -
- 19 antwoorden
- 4,6k weergaven
....lekker vakantie...nog even langs de dealer om de nieuw(st)e software update te installeren die het systeem nog tegoed had... aangezien ik zelf geen usb sticky thuis heb om eea te downloaden wilde ik dit dus even door de dealer laten doen.. het zou de versie 6.xx worden wat ik had begrepen op het forum. eindelijk maar toch want bluetooth werkte niet echt lekker samen met mijn (nieuwe) mobiele telefoon en voice werkte helemaal niet meer nadat de engelse versie 2 jaar geleden was vervangen door de nederlandse versie van het systeem, door de dealer. zo gezegd zo gedaan..het kon wel een uurtje duren was mij verteld maar goed het moest toch ooit een keer en had nu even t…
Laatste antwoord door ceeder, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hier wat foto's van de opgefriste Sorento 2013. Wordt laatste kwartaal 2012 verwacht in de Nederlandse showrooms.
Laatste antwoord door gare aap, -
Kia led's
door picanto-erwin- 12 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo Mede Picanto-Bezitters! Ik heb een picanto uit maart, maar ik wil er graag leds inhebben nou heb ik de leds al besteld en gekregen zoals op de foto te zien is. Ik had echter een vraag, als ik gewoon mijn motor laat draaien gaan standaard als ik de lampen uit heb de mistlampen aan.. als dagrijverlichting Nou wil ik graag mijn leds hier ook op aansluiten, want wanneer ik het normale licht aan heb gaan de mistlampen uit en in de toekomst de leds ook (er komt nog een 2e bij maar die had ik nog niet aangesloten.. Dit is gewoon om te zien hoe het staat heb hem nu aangesloten op de accu..) Heeft iemand dit al geprobeerd? Of kan iemand mij helpen met de aansluiting t…
Laatste antwoord door Tzeunis, -
- 22 antwoorden
- 13,4k weergaven
Afgelopen weekend ben ik hoogstwaarschijnlijk 1 van de autosleutels verloren van onze Kia Rio uit april 2012. Het betreft een sleutel met zender van de Pluspack van de Rio. Ik heb zojuist geïnformeerd wat een nieuwe sleutel kost voor een Rio en ik schrok behoorlijk van de prijs. €206,- incl. btw en inclusief het inleren van beide sleutels, de code van beide sleutels wordt verandert zodat de verloren sleutel niet meer werkt op onze auto (niet dat ik dat noodzakelijk acht, maar verzekeringstechnisch wellicht wel zo slim). Zijn er goedkopere alternatieven? Werkt een simpele sleutel van de sleutelboer niet omdat die geen chip heeft o.i.d. ? Iemand anders hier ervarin…
Laatste antwoord door xtra40, -
Ik ben sinds januari de trotse eigenaar van een Kia Rio Fusion 1.1 diesel (kleur: wendy brown). Gister zag ik plotseling op mijn koetswerk net boven mijn achterwiel dat er 5 kleine plekjes zijn waar de lak volledig af is. Als ik zeer goed kijk, zie ik precies ook wel enkele kleine krasjes. Ik vrees dus dat er iemand kort tegen mijn auto gekomen is bij het parkeren bij mijn werk. Daar wordt immer altijd "filegeparkeerd". Wat kan ik hier het best mee doen? Het is uiteraard super jammer dat ik deze lakschade nu heb, maar van ver zie je het gelukkig niet. Maar ik weet zelf niet als deze schade zich kan uitbreiden naar roestschade? Moet ik hier mee naar de garage gaan?…
Laatste antwoord door snellejelle1985, -
Cruise control Rio 1 2 3
door joenep- 72 antwoorden
- 12,9k weergaven
zijn er meer Kia Rio rijders die het volgende probleem ondervinden met de kruiscontrole? Zodra ik mijn cruise controle inschakel bij bijvoorbeeld 120 km per uur dan zakt de snelheid met ongeveer 5 km per uur terug, ik moet de cruise dan handmatig weer naar 120 brengen. Bij het uitschakelen van de cruise dmv het koppelingspedaal moet ik deze vrij ver intrappen voordat hij uitgeschakeld wordt. Herkent een van jullie dit probleem ook en zo ja wat is hier aan te doen? Groeten Jeroen
Laatste antwoord door MiNi0101, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo, Ik heb nu een week een nieuwe Venga, maar ik heb een vraagje nl. Is het normaal dat het Airbag controlelampje (Aan) van de voorpassagier pas 60 sec na het starten uitgaat? MVG,
Laatste antwoord door pvhpsb, -
- 14 antwoorden
- 14,7k weergaven
Vanavond vond ik in mijn mailbox een bericht van Kia nederland met deels de volgende inhoud: De upgrade en handleiding zijn direct te downloaden en via de usbstick te installeren in het systeem. Tevens wordt vermeld dat eind juni de upgrade naar de Nederlandse taal wordt verwacht. Deze upgrade is op dezelfde wijze te downloaden. Morgenvroeg ga ik een en ander installeren. Groeten Ben
Laatste antwoord door Specialmade, -
Krakend geluid koffer
door Neo- 17 antwoorden
- 5,8k weergaven
Beste medeforummers, Heb al geruime tijd last van een krakend geluid uit de koffer. Nu ik in verlof ben heb ik even de tijd gehad om dit nader te onderzoeken. Naar aanleiding van een topic gepost door RobertW n.a.v. TSB's ben ik beginnen zoeken. Elke keer wanneer ik een vluchtheuvel neem of wanneer er een zeker hoogteverschil in de weg is hoor ik dit geluid. Om een vervanging van de stabilisatorstangen of afdekrol uit te sluiten, heb ik alles uit de koffer gehaald: afdekrol, brandblusser, verbandkist, krik, etui met sleutels e.d. Heb zelfs een handdoek tussen de bodemplaat, welke je opheft waar het reservewiel zit, en de rand waar deze op steunt gelegd. Het geluid …
Laatste antwoord door Edwin63, -
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
More photos in my FB profile http://www.facebook.com/coolmanKiaRio
Laatste antwoord door xtra40,