Kia Modellen
-
- 30 antwoorden
- 10,9k weergaven
Ik zit er aan te denken om dagrijverlichting in te (laten) bouwen in mijn Sorento. Maar ik wil geen kerstboomverlichting wel iets moois en straks. Liefst in de koplampunit maar misschien is de bumper wat? Heeft iemand hiermee ervaring of heeft goede verhalen over een bedrijf ( of misschien Kia dealer).
Laatste antwoord door masimo, -
Program memory
door pilsenga- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Net een nieuwe KIA Venga opgehaald en al direct de melding "Program memory is critically low. You must select one task to terminate or increase the amount of program memory if availeble" o wraith o postion o blue (het rondje voor wraith is zwart) Alles is geblokkeerd: navigatie, telefoon etc. Na een paar uurtjes was de melding weg, maar de volgende dag kwam die weer terug. Voor ik naar de dealer stap: Heeft iemand ervaring met deze melding en wellicht een oplossing ?
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 19 antwoorden
- 7,5k weergaven
Wie heeft er al ervaring met de nieuwe actie van KIA v.w.b. de nieuwe achteraf in te bouwen LED verliching als alternatief voor de stads/parkeerverlichting? Is dit ook wettelijk toegestaan overigens als je deze aan hebt? Het is een leuke actie overigens van KIA, ziet er goed uit.
Laatste antwoord door Smart, -
- 21 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo allemaal, Sinds heel kort ben ik de trotse bezitter van een rio superpack. Mij viel op dat bij het invallen van de duisternis de dashboardverlichting ineens dimt. Ik kan deze feature echter niet zo snel in het boek terugvinden, weten jullie of dit bij het superpack hoort of hebben alle rio's dit?
- 1 antwoord
- 952 weergaven
Hoi allemaal, Ik kan in mijn rio gewoon via bluetooth connectie maken met mijn nokia 6303. Bellen werkt goed, alleen krijg ik een foutmelding als ik het telefoonboek wil downloaden. Heeft iemand deze ervaring ook? Wellicht een tip of oplossing? Thanks, Ton
Laatste antwoord door Delta, -
- 7 antwoorden
- 4,4k weergaven
Onlangs nieuwe Sportage 1.6 GDi aangeschaft. Na enige tijd manifesteerde zich een hoge bromtoon, bij stationair draaiende motor in stand nauwelijks waarneembaar, al rijdend bij toenemend toerental progressief merkbaar. Tevens heb ik de indruk dat bij hogere toerentallen het geluid zwaarder is als voorheen. Ik twijfel of het van de motor afkomstig is, dan wel vanaf het voorste traject uitlaat (spruitstuk, katalysator...?) Door de dealer wordt het geinterpreteerd als zijnde 'eigen' voor deze auto, gerelateerd aan de demper. Tijdens proefrijden heb ik dit geluid geenszins opgemerkt. Binnen forums en/of reviews vind ik vooralsnog geen aanknopingspunten voor dit fenomeen. Daa…
Laatste antwoord door The Wizard, -
Inbouw combi dag 16-09-2012 1 2 3 4 6
door theomonika- 144 antwoorden
- 18,7k weergaven
We zijn aan het kijken of er leden zijn die dat leuk vinden om een combi dag te maken voor xenon of spiegels of speakers zo lang het niet een volle dag slopen is aan een auto is er intresse geef aan waar uw voorkeur naar uit gaat zodat wij ook nog de tijd hebben om eventueel de stekkers of adaptors te kunnen adviseren met wat U dan wel en niet moeten hebben en wat U wel kan aanschaffen (Kopen) waar zullen we het gaan houden dat is bij ons voor de deur in haarlem parkeer gelegenheid volop aanwezig en gratis vanaf 11 uur bent u welkom Adres struur ik door via een PM als het zo ver is voor een natje en een droogje wordt gezorgt deze dag wordt georganiseerd door theo…
Laatste antwoord door Huizebakker, -
onderdelen
door basos- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beste leden, Is er iemand die weet waar ik gebruikte delen kan krijgen voor mijn Rio? Voorbumper Motorkap Koplamp rechts Scherm rechts voor Het gaat om een super plus pack uitvoering van 2012. Alvast bedankt! Bas
Laatste antwoord door Jordan, -
- 10 antwoorden
- 3,2k weergaven
Volgende week start de Chicago Motor Show. Kia heeft iets bijzonders te onthullen... Officieel bericht Kia Motors Nederland. De Kia Kue. Ik denk iets groter dan de SOUL nu, misschien meer richting sportage.
Laatste antwoord door bigmac, -
- 31 antwoorden
- 6,7k weergaven
Wie kan mij een goed advies geven welk product ik het beste kan kopen voor het onderhouden van de Halflederen bekleding. Voor mij is dit geheel nieuw, ik heb nog nooit leer in mijn auto's gehad. Volgens de Dealer, heeft het geen onderhoud nodig, ik geloof hier niets van, vandaar mijn vraag aan het forum. Wie heeft er een goed advies welk product en hoe te gebruiken. Alvast bedankt Gr. Labwerf
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
Gisteren werd ik gebeld via Skype op mijn iPhone in de Rio door een vriend en tot mijn verrassing werkte het geluid e.d. prima via mijn Bleutooth en Navigation Pack. Daarna getest of ik iemand kon Skypen en dat werkte ook prima. Zag dan wel mijn eigen mobiele nummer in het display maar de ontvanger hoorde mij perfect! Het leuke was dat hij in Tibet zat Bijzonder moment dus en leek me wel iets om te delen op het forum.
Laatste antwoord door The Wizard, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo, Zojuist heeft mijn vriendin een Kia Picanto gekocht uit begin 2011. Nu heb ik op zolder nog een dubbel-din navigatiesysteem liggen uit mijn vorige VW Passat (standaard dubbeldin) Nu is de vraag, hoe krijg ik deze navi in de Kia. Ik weet i.i.g. dat het formaat van de dubbeldin een standaard maat is en niet VW specifiek. Rest alleen de vraag of ik kan volstaan met een 2-din inbouwframe en of dit een beetje makkelijk gaat. Bij de passat moest ik een halve dashboard conversie doen... zoals het op de plaatjes lijkt hoeft dat bij Kia niet Waar kan ik (goedkoop) zo'n frame krijgen? En zijn er meerdere met ervaring hiermee?
Laatste antwoord door jadijkstra2000, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Mijn nieuwe Sportage X-clusive is van een leren bekleding voorzien. Ziet er best netjes uit, maar het leer is wat 'raar' spul, dwz stug en glad. Je vraagt je zelfs af of het wel echt natuurleer is, het lijkt meer op dat gemalen leer wat met een bindmiddel tot een geheel is gemaakt. Waar het me nu om gaat is hoe het onderhouden moet worden....... Met mijn andere auto's deed ik er regelmatig wat aan waardoor het eigenlijk steeds mooier werd: eens per jaar schoonmaken met speciaal spul, dan opnieuw sealen en iedere paar maanden voeden waardoor het zacht en soepel blijft en een mooi 'patina' krijgt. Moet / kan dat met dit leer ook? Wat doen andere Sportage rijders aan l…
- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb in mij Kia Rio een kaart navigatie systeem laten zetten vanaf fabriek. Nu staan op de website www.navigation.com/kia heel wat telefoons die compatible zijn. Alleen is deze site niet echt meer up to date. Ik wil de Galaxy Ace gaan kopen, maar volgens die website is het telefonboekje niet compatible. Echter schijnt er ook een nieuwe android 2.3.6 te zijn, en die staan nog niet op die website. Dus nu is mijn vraag of er iemand is die ook deze telefoon heeft en of deze compatible is met dit systeem. Mogelijk is er een update.. Kan iemand mij helpen...? Bedankt... Gr. Roland
Laatste antwoord door KrasseKnar67, -
..
door Gast Timo0103- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
wil het topic verwijderen
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, Sinds een maand of 4 in het bezit van een Kia Carens 1.8 LX uit 2003 . Nog geen 100.000 gelopen. Alles prima met de auto. Zuinig, genoeg bergruimte met de kids. Heen en weer Boedapest geen probleem!!! ALLEEN!!! Af en toe, kan soms 3 - 4 dagen goed gaan, heb ik een piepend, fluiterige geluid ergens onder de motorkap . En ik weet niet waar het vandaan komt. Snaren vervangen. Dat was het niet. Als ik de auto naar de garage breng, dan hoor je toevallig niets. Soms is het best wel irritant... Als ik bv. langs een geluidswal rijd, dan hoor ik het opeens in de weerspiegeling. Gisteren merkte ik, als ik de koppeling intrapte, dat je het niet meer hoort. ..
Laatste antwoord door Patti1968, -
- 34 antwoorden
- 5,6k weergaven
Beste mensen Ik zat er aan te denken om mijn knipperlichten en achteruitrij lichten te vervangen met LED's Beetje jammer vind ik wel dat dit niet standaard bij de rio is. je koopt toch niet voor niets die LED pakket erbij Ik vroeg me af of mensen dit misschien al gedaan hadden en hoe? Ik kon er zelf niet zo goed uitkomen op het forum en internet Zelf ben ik hier op gekomen maar ik weet niet zeker of dat de goeie zijn Alvast bedankt voor de hulp!
Laatste antwoord door Bardje-x, -
- 4 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo, Voor degene die van de zomer weer toe zijn aan vakantie zijn er een aantal nieuwe regeltjes in diverse landen bijgekomen. Zoals in Frankrijk: 2 blaastest units in auto en het is verboden om een navigatie systeem te hebben waar flitspaal meldingen op geinstalleerd zijn. het laatste zou een bekeuring op kunnen leveren van over de 1000euro.( zakkenvullers) Nu is mijn vraag: weet iemand of er op de af fabriek navigatiesysteem ( Kia cee'd business o.a van 2010) deze software staat. En als deze erop staat hoe te verwijderen. op de site van de ANWB is hier nog meer informatie over te vinden en ook voor alle andere landen. Marc
Thuiskomer/reservewiel gevraag voor 2006 Picanto
door Gast Jaap van Deursen- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo mede Picantisten, Wie heeft voor mij een thuiskomer/reservewiel te koop met krik voor een 2006 Picanto? Dit i.v.m. nare ervaring met een lekke band in Frankrijk. De compressor met de kit bood geen soelaas. Graag hoor ik van iemand. Of heeft iemand een andere tip/goed idee? Met vriendelijke groet.
-
Levenduur Accu tbv ISG (Start/Stop systeem) 1 2
door Gast fpieters- 31 antwoorden
- 15k weergaven
Beste medeforumleden, Onze Kia (c'eed SW 1.4) was bijna 2,5 jaar oud toen wij hem 2e hand bij een officieele KIA dealer hebben gekocht. Vanaf dat moment heeft het ISG systeem nooit gewerkt. Nu hebben we het pas met de onderhoudsbeurt hierover gehad met de dealer en hebben zij het systeem doorgemeten. Nu schijnt de accu niet voldoende capaciteit meer te hebben om goed te werken. (onder de 80%). Nu vind ik het een beetje vreemd dat KIA met het systeem adverteerd (ja, om aan de milieunormen te voldoen) maar dat het gewoon na ruim 2 jr niet meer werkt. Hebben andere mensen ook deze ervaring? Of blijft bij jullie het ISG het gewoon na bijvoorbeeld 3 of 4 jaar het nog doen? …
Laatste antwoord door Bemio, -
- 17 antwoorden
- 2k weergaven
bij het schakelen van de 1 naar de 2 liet ik vanmiddag bij me werk de koppeling en gas los en wat me ineens opviel was dat de auto niet afremde maar een constante snelheid bleef rijden dus zonder de gas of de koppeling aan te raken reed de auto gewoon door met wat ik snel zag met zo'n 1500 toeren heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt of is dit normaal gedrag van de auto ?
Laatste antwoord door Presiozo, -
Bandenmaat advies
door Moulin- 19 antwoorden
- 6,2k weergaven
Graag advies bij het aanpassen van mijn banden naar een andere maat. Ik heb standaard Hankook 225-60-17 op de Sp3 zitten maar het is voor mijn gevoel rijden op ballonnen. Ik denk aan 235-50-17 om het wat strakker te laten voelen. Ook heb ik de hulpveren besteld om achter wat beter met de caravan te kunnen sleuren. Is dit te doen of heeft iemand een bete idee ?.. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Moulin, -
Dakdragers
door Stoff- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
wie weet er welke dakdragers er op een Carens van 2005 moeten. Op internet is er veel aanbod maar weet helaas niet welke er geschikt zijn.
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik ben net terug van vakantie in italie en we zaten in een bungalowpark wat gelegen was op een berghelling. Nu moest ik regelmatig in de achteruit een klein stukje de berg op om te kunnen steken (draaien). Nu heb ik 2x gehad dat er een lucht (koppeling?) in de auto kwam. Toch wel vreemd want ik heb niet vol gas gegeven maar behoedzaam met ca 2500-3000 toeren en langzaam de berg op. Het geheel duurde maar ca 5 seconden en toch kreeg ik al die penetrante lucht in de auto. Vooruit heb ik nergens geen last van gehad, terwijl deze hellingen net zo stijl of nog wel stijler waren. Kan dit te maken hebben met nieuwigheid van de auto of is de koppeling nu al verbrand? (Ik kan o…
Laatste antwoord door janusrowie, -
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi Luitjes! Ik neus al paar maandjes rond op dit forum en maar eens besloten mij te mengen Ik ben sinds juli 2012 in het bezit van een witte Picanto 2012 1.2 met superpack en voorzien van - schuifkanteldak - cruise control - armsteun - pioneer navgate - pioneer sub Ik heb ook nog wat nieuwe boxxen liggen voor de voorzijde maar daar moet ik eerst een pasring voor maken ^^ Ik ben inmiddels al 3.000 kilometer door zuid-frankrijk gereden en dat beviel prima met de picanto, ik kom van een bmw e46 1.8 af maar verschil is er nauwelijks. Uiteraard zullen de foto's ook nog volgen maar daar is het vandaag beetje slecht weer voor!
Laatste antwoord door PerryP,