Kia Modellen
-
- 19 antwoorden
- 4,5k weergaven
....lekker vakantie...nog even langs de dealer om de nieuw(st)e software update te installeren die het systeem nog tegoed had... aangezien ik zelf geen usb sticky thuis heb om eea te downloaden wilde ik dit dus even door de dealer laten doen.. het zou de versie 6.xx worden wat ik had begrepen op het forum. eindelijk maar toch want bluetooth werkte niet echt lekker samen met mijn (nieuwe) mobiele telefoon en voice werkte helemaal niet meer nadat de engelse versie 2 jaar geleden was vervangen door de nederlandse versie van het systeem, door de dealer. zo gezegd zo gedaan..het kon wel een uurtje duren was mij verteld maar goed het moest toch ooit een keer en had nu even t…
Laatste antwoord door ceeder, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hier wat foto's van de opgefriste Sorento 2013. Wordt laatste kwartaal 2012 verwacht in de Nederlandse showrooms.
Laatste antwoord door gare aap, -
Kia led's
door picanto-erwin- 12 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo Mede Picanto-Bezitters! Ik heb een picanto uit maart, maar ik wil er graag leds inhebben nou heb ik de leds al besteld en gekregen zoals op de foto te zien is. Ik had echter een vraag, als ik gewoon mijn motor laat draaien gaan standaard als ik de lampen uit heb de mistlampen aan.. als dagrijverlichting Nou wil ik graag mijn leds hier ook op aansluiten, want wanneer ik het normale licht aan heb gaan de mistlampen uit en in de toekomst de leds ook (er komt nog een 2e bij maar die had ik nog niet aangesloten.. Dit is gewoon om te zien hoe het staat heb hem nu aangesloten op de accu..) Heeft iemand dit al geprobeerd? Of kan iemand mij helpen met de aansluiting t…
Laatste antwoord door Tzeunis, -
- 22 antwoorden
- 13,3k weergaven
Afgelopen weekend ben ik hoogstwaarschijnlijk 1 van de autosleutels verloren van onze Kia Rio uit april 2012. Het betreft een sleutel met zender van de Pluspack van de Rio. Ik heb zojuist geïnformeerd wat een nieuwe sleutel kost voor een Rio en ik schrok behoorlijk van de prijs. €206,- incl. btw en inclusief het inleren van beide sleutels, de code van beide sleutels wordt verandert zodat de verloren sleutel niet meer werkt op onze auto (niet dat ik dat noodzakelijk acht, maar verzekeringstechnisch wellicht wel zo slim). Zijn er goedkopere alternatieven? Werkt een simpele sleutel van de sleutelboer niet omdat die geen chip heeft o.i.d. ? Iemand anders hier ervarin…
Laatste antwoord door xtra40, -
Ik ben sinds januari de trotse eigenaar van een Kia Rio Fusion 1.1 diesel (kleur: wendy brown). Gister zag ik plotseling op mijn koetswerk net boven mijn achterwiel dat er 5 kleine plekjes zijn waar de lak volledig af is. Als ik zeer goed kijk, zie ik precies ook wel enkele kleine krasjes. Ik vrees dus dat er iemand kort tegen mijn auto gekomen is bij het parkeren bij mijn werk. Daar wordt immer altijd "filegeparkeerd". Wat kan ik hier het best mee doen? Het is uiteraard super jammer dat ik deze lakschade nu heb, maar van ver zie je het gelukkig niet. Maar ik weet zelf niet als deze schade zich kan uitbreiden naar roestschade? Moet ik hier mee naar de garage gaan?…
Laatste antwoord door snellejelle1985, -
Cruise control Rio 1 2 3
door joenep- 72 antwoorden
- 12,7k weergaven
zijn er meer Kia Rio rijders die het volgende probleem ondervinden met de kruiscontrole? Zodra ik mijn cruise controle inschakel bij bijvoorbeeld 120 km per uur dan zakt de snelheid met ongeveer 5 km per uur terug, ik moet de cruise dan handmatig weer naar 120 brengen. Bij het uitschakelen van de cruise dmv het koppelingspedaal moet ik deze vrij ver intrappen voordat hij uitgeschakeld wordt. Herkent een van jullie dit probleem ook en zo ja wat is hier aan te doen? Groeten Jeroen
Laatste antwoord door MiNi0101, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo, Ik heb nu een week een nieuwe Venga, maar ik heb een vraagje nl. Is het normaal dat het Airbag controlelampje (Aan) van de voorpassagier pas 60 sec na het starten uitgaat? MVG,
Laatste antwoord door pvhpsb, -
- 14 antwoorden
- 14,6k weergaven
Vanavond vond ik in mijn mailbox een bericht van Kia nederland met deels de volgende inhoud: De upgrade en handleiding zijn direct te downloaden en via de usbstick te installeren in het systeem. Tevens wordt vermeld dat eind juni de upgrade naar de Nederlandse taal wordt verwacht. Deze upgrade is op dezelfde wijze te downloaden. Morgenvroeg ga ik een en ander installeren. Groeten Ben
Laatste antwoord door Specialmade, -
Krakend geluid koffer
door Neo- 17 antwoorden
- 5,7k weergaven
Beste medeforummers, Heb al geruime tijd last van een krakend geluid uit de koffer. Nu ik in verlof ben heb ik even de tijd gehad om dit nader te onderzoeken. Naar aanleiding van een topic gepost door RobertW n.a.v. TSB's ben ik beginnen zoeken. Elke keer wanneer ik een vluchtheuvel neem of wanneer er een zeker hoogteverschil in de weg is hoor ik dit geluid. Om een vervanging van de stabilisatorstangen of afdekrol uit te sluiten, heb ik alles uit de koffer gehaald: afdekrol, brandblusser, verbandkist, krik, etui met sleutels e.d. Heb zelfs een handdoek tussen de bodemplaat, welke je opheft waar het reservewiel zit, en de rand waar deze op steunt gelegd. Het geluid …
Laatste antwoord door Edwin63, -
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
More photos in my FB profile http://www.facebook.com/coolmanKiaRio
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, ik heb een 2de hands 2.5l diesel gekocht van mei -2007 executive, die 150.000 km gereden heeft. De auto rijdt prima. ik rij er rustig middellange afstanden mee ± 50km ritten. Ik kom aan een verbruik van 11.3 L per 100km. Voor onze noorder buren is dit 1L op 8.8 km. Is dit een normaal verbruiK? of kan dit beter? Groeten: Willy
Laatste antwoord door parketteur, -
Koelvin slaat niet aan bij hoge koelwatertemperatuur! 1 2
door Gast mjpw79- 28 antwoorden
- 18,5k weergaven
Hoi Kia kenners, Vandaag een eindje (30 km) gereden en een half uurtje stilstaande/zeer langzaam rijdende file gereden... Koelwater kookte, spoot uit het plastic reservoir en de koelvin sloeg niet aan... Zekeringen en relais bekeken deze waren goed,iemand een idee wat er mis is? Ik hoor het graag zo snel mogelijk!!
Laatste antwoord door maurogijo, -
Twee nieuwe Pica
door Kia2811- 12 antwoorden
- 2,2k weergaven
Mooi hè twee Pica's ik wit mijn vrouw rood. 2811
Laatste antwoord door Kia2811, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, weet iemand hoe ik de stem van de navigatie standaard kan uitzetten? Ik heb het over de standaard KIA navigatie. De stem uitzetten/dempen kan zover ik weet op twee manieren : 1) Via instellingen, audio, en dan navigatie assistent (of iets dergelijk), uitzetten. Maar bij elke nieuwe route moet ik het weer uitzetten. 2) Als de stem klinkt, het geluid zacht zetten. Dit onthoud hij wel, maar als ik muziek aan heb staan word toch de muziek gedempt als er een instructie komt. Wil graag dat de vriendelijke mevrouw uit mijn navigatie systeem altijd haar mond houd. Iemand nog een suggestie? Alessandro
Laatste antwoord door Smart, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Heeft iemand deze "mods" al op zijn soul? http://www.automobilesreview.com/auto-news/kia-wind-assisted-aero-soul/11706/
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo allemaal, Ik wil na diverse onderwerpen op het forum te hebben gelezen zoveel mogelijk lampen vervangen door LED. M'n auto is nog ruim voor het CANBUS tijdperk dus storingen op de boordcomputer zullen wel niet voorkomen, lol. Wel las ik dat je het knipperlicht-relais moet vervangen door een relais dat geschikt is voor LED maar dat is geen overkomelijk probleem. Lastig werd het toen ik de kap van de achterverlichting los wilde maken. Ze zitten (zichtbaar) vast met twee parkers maar toen ik die verwijderd had zat de unit wel wat losser maar nog steeds ergens aan vast. Het instructieboekje werd ik helaas ook niet wijzer van. Google vertelde me dat er ook nog er…
Laatste antwoord door Leo 442, -
- 20 antwoorden
- 33k weergaven
Picanto eerste model ,H4 lamp kant bestuurder ... twee bevestigingsboutjes los ,kan de lampenuinit maar een centimeter kantelen ,onvoldoende om de rubber mof om de H4 te verwijderen ... dient de bumper te worden losgemaakt ,of is er een truuk om de unit los te maken ...
Laatste antwoord door 200PKminder, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Mijn rio uit eind 2003 heeft het volgende probleem Bij regen of door een plas heenrijden gaat de snaar waar ook de stuurbekrachtiger opzit piepen.de snaar is vRij nieuw (10.000 km) en staat strak. (1cm speling) Nu is ook nog het feit dat mijn stuurbekrachtiging er gisteren evenmee stopte. Dit was tijdens een heftige regenval en koude motor. Misschien niet van toepassing maar meld het toch. De airco stond in dit geval uit. Wel is het zo dat als de airco aanstaat ik minder kracht heb met optrekken. Iemand een idee?
Laatste antwoord door Leo 442, -
- 12 antwoorden
- 3k weergaven
Beste, Wie kan mij helpen, voor een reeel bedrag, aan 4 originele velgen van de nieuwe Picanto? Ik heb gezocht op internet maar de ET waarde van 49mm schijnt niet algemeen te zijn. Ben
Laatste antwoord door Picanto2011, -
Coreplayer
door Zwijntje- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Wat kan ik met de coreplayer en wat heeft die voor functie ?
Key code
door Gast pbwinter- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik ben mijn key code van mijn Kia Rio Kwijt wie weet hoe en waar je die kan achterhalen,want ik wil een reserve sleutel laten bij maken.
Laatste antwoord door Stevie, -
GEKRAAK AAN VOORRUIT
door hdr- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
Kan iemand helpen, heeft iemand ervaring mee, iemand dat ook voorgehad. Ik heb nu +/- 12000 km gereden en zogoed als geen storende problemen gehad met de sportage, enkele verwaarloosbare zaken. Sinds enkele dagen is dat anders, plots ( heb het ontdekt na die enkele dagen met hoge temperaturen), aan de passagierskant zit ik met een gekraak thv de voorruit om gek van te worden, iedere bocht dat ik neem, het kleinste steendje, is voldoende, zelfs op een vlakke weg bv snelweg de sporen van vrachtwagens, is al voldoende om terug dat gekraak te horen, een afslag nemen, een straat indraaien enz enz enz, kortweg telkens er beweging in de carrosserie is heb ik prijs. ik kan het …
Laatste antwoord door Azzaro, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Hoi Forum leden, Ik wil hierbij mijn ervaring delen betreffende het zelf inbouwen van een trekhaak. Op dit forum werd al eens verwezen naar trekhaakdiscounter.nl en daar heb ik dus een afneembare trekhaak incl. kabelset voor mijn SW >2009 besteld. En inderdaad een paar dagen later werd er een zwaar pakket thuis afgeleverd. Na alles gecontroleerd te hebben, zag ik dat er bij de bedradingsset geen beschrijving zat (deze ff van internet gedownload) Ok, nu het inbouwen nog, en volgens de beschrijving kon dat wel een paar uur duren. Inderdaad ik heb er zo'n 5 uur over gedaan en gelukkig had ik het juiste gereedschap voor handen. Wat moet er namelijk allemaal gebeure…
ECO on/off
door Gast accountverwijderen- 13 antwoorden
- 14,6k weergaven
Ik heb nu 1200 km gereden met mijn Picanto van een paar weken oud. Onderdeel van de trip computer (boordcomputer) is een groen ECO-lampje in het dashboard, dat aan zou moeten gaan als je zuinig rijdt. Je kunt de werking ervan aan- of uitschakelen met de ECO on/off schakelaar in de trip computer. Ik heb dat altijd aan staan, maar de groene ECO-aanduiding heb ik nog nooit zien verschijnen. Ook niet als ik er speciaal op let en echt heel zuinig rijd. In de handleiding vind ik wel de uitleg van de werking. Maar in de specificaties van de Picanto en de verschillende Packs kom ik het hele ECO-ding niet tegen. Inmiddels geloof ik niet meer dat dit ECO-lampje op mijn Picanto is …
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Onlangs nieuwe Sportage 1.6 GDI aangeschaft. Na enige tijd manifesteerde zich een hoge bromtoon, stationair nauwelijks waarneembaar, bij toenemend toerental progressief merkbaar. Tevens heb ik de indruk dat bij hogere toerentallen het geluid zwaarder is als voorheen. Ik heb niet de indruk dat het van de motor afkomstig is of resonantie met hitteschild, eerder vanaf het voorste traject uitlaat (spruitstuk, katalysator..) Door de dealer wordt het geinterpreteerd als eigen voor deze auto, gerelateerd aan demper. Bij proefrijden dit geluid evenwel niet opgemerkt. Binnen forums en/of reviews vind ik vooralsnog geen aanknopingspunten voor dit fenomeen. Daar wordt voornamelijk…
Laatste antwoord door jorien,