Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, Sinds een maand of 4 in het bezit van een Kia Carens 1.8 LX uit 2003 . Nog geen 100.000 gelopen. Alles prima met de auto. Zuinig, genoeg bergruimte met de kids. Heen en weer Boedapest geen probleem!!! ALLEEN!!! Af en toe, kan soms 3 - 4 dagen goed gaan, heb ik een piepend, fluiterige geluid ergens onder de motorkap . En ik weet niet waar het vandaan komt. Snaren vervangen. Dat was het niet. Als ik de auto naar de garage breng, dan hoor je toevallig niets. Soms is het best wel irritant... Als ik bv. langs een geluidswal rijd, dan hoor ik het opeens in de weerspiegeling. Gisteren merkte ik, als ik de koppeling intrapte, dat je het niet meer hoort. ..
Laatste antwoord door Patti1968, -
- 34 antwoorden
- 5,4k weergaven
Beste mensen Ik zat er aan te denken om mijn knipperlichten en achteruitrij lichten te vervangen met LED's Beetje jammer vind ik wel dat dit niet standaard bij de rio is. je koopt toch niet voor niets die LED pakket erbij Ik vroeg me af of mensen dit misschien al gedaan hadden en hoe? Ik kon er zelf niet zo goed uitkomen op het forum en internet Zelf ben ik hier op gekomen maar ik weet niet zeker of dat de goeie zijn Alvast bedankt voor de hulp!
Laatste antwoord door Bardje-x, -
- 4 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo, Voor degene die van de zomer weer toe zijn aan vakantie zijn er een aantal nieuwe regeltjes in diverse landen bijgekomen. Zoals in Frankrijk: 2 blaastest units in auto en het is verboden om een navigatie systeem te hebben waar flitspaal meldingen op geinstalleerd zijn. het laatste zou een bekeuring op kunnen leveren van over de 1000euro.( zakkenvullers) Nu is mijn vraag: weet iemand of er op de af fabriek navigatiesysteem ( Kia cee'd business o.a van 2010) deze software staat. En als deze erop staat hoe te verwijderen. op de site van de ANWB is hier nog meer informatie over te vinden en ook voor alle andere landen. Marc
Laatste antwoord door Specialmade, -
Thuiskomer/reservewiel gevraag voor 2006 Picanto
door Gast Jaap van Deursen- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo mede Picantisten, Wie heeft voor mij een thuiskomer/reservewiel te koop met krik voor een 2006 Picanto? Dit i.v.m. nare ervaring met een lekke band in Frankrijk. De compressor met de kit bood geen soelaas. Graag hoor ik van iemand. Of heeft iemand een andere tip/goed idee? Met vriendelijke groet.
-
Levenduur Accu tbv ISG (Start/Stop systeem) 1 2
door Gast fpieters- 31 antwoorden
- 14,8k weergaven
Beste medeforumleden, Onze Kia (c'eed SW 1.4) was bijna 2,5 jaar oud toen wij hem 2e hand bij een officieele KIA dealer hebben gekocht. Vanaf dat moment heeft het ISG systeem nooit gewerkt. Nu hebben we het pas met de onderhoudsbeurt hierover gehad met de dealer en hebben zij het systeem doorgemeten. Nu schijnt de accu niet voldoende capaciteit meer te hebben om goed te werken. (onder de 80%). Nu vind ik het een beetje vreemd dat KIA met het systeem adverteerd (ja, om aan de milieunormen te voldoen) maar dat het gewoon na ruim 2 jr niet meer werkt. Hebben andere mensen ook deze ervaring? Of blijft bij jullie het ISG het gewoon na bijvoorbeeld 3 of 4 jaar het nog doen? …
Laatste antwoord door Bemio, -
- 17 antwoorden
- 2k weergaven
bij het schakelen van de 1 naar de 2 liet ik vanmiddag bij me werk de koppeling en gas los en wat me ineens opviel was dat de auto niet afremde maar een constante snelheid bleef rijden dus zonder de gas of de koppeling aan te raken reed de auto gewoon door met wat ik snel zag met zo'n 1500 toeren heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt of is dit normaal gedrag van de auto ?
Laatste antwoord door Presiozo, -
Bandenmaat advies
door Moulin- 19 antwoorden
- 6,2k weergaven
Graag advies bij het aanpassen van mijn banden naar een andere maat. Ik heb standaard Hankook 225-60-17 op de Sp3 zitten maar het is voor mijn gevoel rijden op ballonnen. Ik denk aan 235-50-17 om het wat strakker te laten voelen. Ook heb ik de hulpveren besteld om achter wat beter met de caravan te kunnen sleuren. Is dit te doen of heeft iemand een bete idee ?.. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Moulin, -
Dakdragers
door Stoff- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
wie weet er welke dakdragers er op een Carens van 2005 moeten. Op internet is er veel aanbod maar weet helaas niet welke er geschikt zijn.
Laatste antwoord door Smart, -
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik ben net terug van vakantie in italie en we zaten in een bungalowpark wat gelegen was op een berghelling. Nu moest ik regelmatig in de achteruit een klein stukje de berg op om te kunnen steken (draaien). Nu heb ik 2x gehad dat er een lucht (koppeling?) in de auto kwam. Toch wel vreemd want ik heb niet vol gas gegeven maar behoedzaam met ca 2500-3000 toeren en langzaam de berg op. Het geheel duurde maar ca 5 seconden en toch kreeg ik al die penetrante lucht in de auto. Vooruit heb ik nergens geen last van gehad, terwijl deze hellingen net zo stijl of nog wel stijler waren. Kan dit te maken hebben met nieuwigheid van de auto of is de koppeling nu al verbrand? (Ik kan o…
Laatste antwoord door janusrowie, -
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi Luitjes! Ik neus al paar maandjes rond op dit forum en maar eens besloten mij te mengen Ik ben sinds juli 2012 in het bezit van een witte Picanto 2012 1.2 met superpack en voorzien van - schuifkanteldak - cruise control - armsteun - pioneer navgate - pioneer sub Ik heb ook nog wat nieuwe boxxen liggen voor de voorzijde maar daar moet ik eerst een pasring voor maken ^^ Ik ben inmiddels al 3.000 kilometer door zuid-frankrijk gereden en dat beviel prima met de picanto, ik kom van een bmw e46 1.8 af maar verschil is er nauwelijks. Uiteraard zullen de foto's ook nog volgen maar daar is het vandaag beetje slecht weer voor!
Laatste antwoord door PerryP, -
Kofferinhoud Kia Rio 1 2
door Urbanfoto- 27 antwoorden
- 12,5k weergaven
Hallo, Binnen dit en 3 weken zou ik eindelijk mijn Kia Rio in ontvangst kunnen nemen. Maar nu heb ik een vraag betreffende de kofferinhoud van de Rio en nu ga ik dat dus vragen aan de hand van foto's. Bij de blauwe Rio zie je duidelijk dat de kofferinhoud minder diep lijkt te zijn als bij de rode Rio. Nu is men vraag : Heeft de Kia Rio misschien een dubbele bodem waardoor de inhoud kwa diepte minder lijkt dan bij de rode? Waarom vraag ik dat? Ik heb een subwoofer kist die uit al men wagens al zijn gekomen van een Nissan Almera - Citroën C3 - Kia Pro Cee'd. Overal ging het er perfect in samen met de boxen die in de hoedenplank zitten. Uiteraard zou ik die weer g…
Laatste antwoord door dance, -
- 14 antwoorden
- 4,6k weergaven
Heb al een jaar led verlichting voor de kentekenplaat.(zonder canbus via xenon.nl besteld) Bemerkte afgelopen zondag dat het linker lampje "flikkerde" na het eruit genomen te hebben en weer terug geplaatst gaf deze helemaal geen licht meer. Lampje stuk dacht ik. Twee andere geplaatst, pilot 4467, maar aan de linkerzijde nog geen licht rechts brand gewoon. Lampjes gecontroleerd, zijn 100 % goed. Vandaag brand het linker led lampje en het rechter weer niet. De gewone gloeidraad buis lampjes branden beide probleemloos, ook 12 V gemeten op beide contacten. Vreemd raadsel voor mij.Iemand een goede tip of mogelijke oorzaak? Heb ook de achterlicht modificatie doorgevoerd (…
Laatste antwoord door Neo, -
Heb ik dat.... 1 2
door Specialmade- 27 antwoorden
- 4,9k weergaven
Vanavond wilde ik mijn SP3 starten om even mijn dochter weg te brengen. De SP3 stond vanaf afgelopen zondag in de garage. (verder deze week niet gebruikt). Ik wilde met de afstandbediening de deuren openen...... maar helaas er gebeurde niets. Dan maar mijn andere (reserve) afstandbediening erbij gepakt..... ook niets. De deur met de sleutel opgemaakt........er gebeurde niets. (geen alarm) Contactsleutel geplaatst..... ook niets......zelfs geen controlelampje. Heb contact opgenomen met Kia assist en werd te woord gestaan door een zeer vriendelijke en behulpzame dame. Binnen een half uur stond er een zeer vriendelijke monteur, die de auto met een soort acculader we…
Laatste antwoord door Smart, -
- 10 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik ga volgende week op vakantie naar italie dus mooi moment om eens een usb stickie te gebruiken onderweg met een aantal mp3-tjes. Nu lees ik in de handleiding dat je telkens voor het starten van de auto de usb-stick moet verwijderen ivm het mogelijk stuk gaan van de stick? Dit is toch niet praktisch? denk alleen al aan het start-stop systeem of dat je even gaat parkeren, dan elke keer de usb stick weer verwijderen? Hoe is jullie ervaring hiermee. Is dit gewoon een indekverhaal van KIA om mogelijke claims van kapotte sticks te voorkomen?
Laatste antwoord door Sportage3, -
Navigatie-update?
door pexxx- 24 antwoorden
- 10,1k weergaven
Ik zie in het Rio forum dat er een update voor de navigatie is: http://www.kiaclub.nl/topic/10239-mijnkianl-software-update-full-map-navigatie-systeem/ Deze gaat van versie 5.1.3 naar versie 6.1.4 Ik heb in jauari de kaartupdate aangeschaft. Deze kaartupdate zorgt er voor dat je versie 5.1.3 op je systeem krijgt. Is deze update ook voor de Cee'd beschikbaar? Zo ja, wat is er nieuw / aangepast?
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
Nieuwe speeltjes
door masimo- 12 antwoorden
- 2,2k weergaven
De kids vinden ze fantastisch, de nieuwe kopsteunen.
Laatste antwoord door xychix, -
Mijn picanto
door johnny knoop- 22 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo , Wij hebben een kia picanto 1.0 comfort pack 5 deurs Wij hebben hem nu 1jaar en z'n 9000km gereden Hij bevalt super goed alleen het verbruik valt erg tegen Mijn kia: Kleur: wit Carrosserie: van fabriek uit sideskirts Onderstel: eibach verlaagt 2,5 cm rondom Wielen: 5,5x17 4x100 et35 gemonteerd met 185 35 17 nankang ns2 Ik hoop dat jullie hem mooi vinden
Laatste antwoord door PerryP, -
Volume waarschuwingssignaal sensoren
door Gast Motormuis- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Goedemiddag SP3 fanaten. Inmiddels ben ik nu 2 1/2 maand in het bezit van mijn SP3 en ben er ontzettend tevreden over maar toch zou ik graag iets verbeterd zien maar weet niet of ik dit zelf kan regelen. Op het moment dat ik een obstakel nader beginnen de sensoren een signaal af te geven. Nu heeft het mij al een een paar keer verrast dat ik op het display de waarschuwing zie maar dat ik het signaal niet hoor( terwijl ik de radio niet extreem hard heb staan ) . Is er een mogelijkheid om het signaal van deze waarschuwingstoon aan te passen???? Ik heb al in het handboek gekeken maar kan hier niet direct iets over terugvinden. Wie kan mij informeren ? Groetjes Motormuis
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
mijn 1.1 diesel heeft een defecte sensor ,dit is geconstateerd na 3 bezoeken bij de dealer,kia moet deze uit het productie proces halen maar duurt wel erg lang hoor wacht al 5 weken. met grote regelmaat brand esp lampje dan heb ik ; geen stuurbekrachtiging geen toerenteller geen boordcomputer geen auto stop geen cruiscontrol. ik kan u vertellen dat dit op den duur zeer vervelend is . . ik heb al 3500 km gereden met probleem. maar ja ze doen er alles aan om het onderdeel te krijgen ,zeggen ze . gewoon wachten dus. volgens mij onderdeel bestellen via dhl versturen 2 weken aanwezig monteren klant geholpen.
Laatste antwoord door snellejelle1985, -
KIA in de USA
door MGA1600- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Gisteren ben ik teruggekomen van een zakenreisje in de USA (in Georgia) en het viel me op dat er daar ontzettend veel KIA's in het verkeer rondrijden. Sommige van oudere types die wij hier niet kennen - althans ik herkende ze niet- maar ook veel nieuwe Sorrento's, een enkele Sportage 3 en vooral veel nieuwe Optima's. Een heel mooi model trouwens! In de omgeving waar ik was waren er ook opvallend veel KIA dealers binnen een straal van 30 kilometer. De Sportage heeft in de US naar keuze een 2.4 atmosferische motor of een 2.0 turbo motor met een vermogen van 250 pk. Dat laatste is vast niet erg handig met de alweer gestegen benzine prijzen, maar wel lekker....! Iedere …
Laatste antwoord door Jolinar, -
- 19 antwoorden
- 4,8k weergaven
Velen hier hebben interesse in de Superlocker van Dirk om zelf te kunnen kiezen in welke stand er gereden wordt. Na meerdere malen contact met Dirk heb ik met hem af kunnen spreken dat hij een keertje naar Nederland komt (niet te ver NL in voor hem, hij woont in Duitsland een stukje over de grens ten opzichte van Maastricht, wellicht is Eindhoven een mooie locatie dan.) zodat we met een groepje de SL tegelijk in kunnen laten bouwen door hem. Hij wil dat doen als er minimaal 3 of 4 ingebouwd kunnen worden. Nu is mijn vraag, wie hebben er concrete interesse om dit te doen? Mogelijkheden: The Superlocker costs are: Basic but full functionally: 165,60 With one display:…
- 7 antwoorden
- 3,8k weergaven
Na en tijdje lezen dacht ik toch al iets te weten over de Sorri maar wat me nog niet echt duidelijk is hoeveel km je ongeveer mag verwachten. Ik heb het oog op een Sorri van 2009 2.5CRDI automaat, het facelift model dus met 200.000 op de teller. Mijn enige diesel ervaring bestaat uit een Toyota Corolla 2.2 die na 440.000 km nog steeds gaat op zich maakt een hoge stand me niet bang bij een jonge leeftijd. Een warme motor slijt relatief weinig dacht ik. Ik zie op marktplaats etc wel eens een stand boven de 200.000 standen maar dat zijn er echt weinig. Wat zijn de ervaringen hier met betrekking tot het aantal km dat de diesel doet?. Groet, Henk
KIA in de USA
door MGA1600- 0 antwoorden
- 982 weergaven
Gisteren ben ik teruggekomen van een zakenreisje in de USA (in Georgia) en het viel me op dat er daar ontzettend veel KIA's in het verkeer rondrijden. Sommige van oudere types die wij hier niet kennen - althans ik herkende ze niet- maar ook veel nieuwe Sorrento's, een enkele Sportage 3 en vooral veel nieuwe Optima's. Een heel mooi model trouwens! In de omgeving waar ik was waren er ook opvallend veel KIA dealers binnen een straal van 30 kilometer. De Sportage heeft in de US naar keuze een 2.4 atmosferische motor of een 2.0 turbo motor met een vermogen van 250 pk. Dat laatste is vast niet erg handig met de alweer gestegen benzine prijzen, maar wel lekker....! Iedere …
Laatste antwoord door MGA1600, -
Bezoekje dealer
door Tzeunis- 14 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ola, gewoon even ter info en ter deling: 2 weken geleden de picanto naar de dealer gebracht met de klachten dat: 1) het springerig stuurgedrag 2) knikkend geluid en gevoel bij sturen 3) kraken voorste speakers bij normaal volume Picanto 's morgens afgeleverd en wachten, wachten, wachten. Om 16 uur telefoon: ik heb slecht nieuws voor u meneer, maar de ECU is vastgelopen tijdens het update proces van de software. Moest een nieuwe besteld worden en zou een dag duren. Erg jammer aangezien mijn wederhelft met de picanto naar brussel moets. Geen leenauto meer aangezien deze was uitgeleend en uiteindelijke kregen we een demo auto mee met 200km op de teller. Prima opgelost.…
Laatste antwoord door bigwade, -
Stinkende koppeling
door dee82- 2 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo allemaal, Ik zit met het volgende probleem. Op het moment dat ik in een file rij met de Soul, begint de koppeling heel erg te stinken (en nee, ik laat de koppeling niet overdreven slippen). Normaal gesproken zou ik zeggen: ligt aan de rijstijl... Maar, ik heb met mijn andere auto hier geen last van en ook met de auto van het werk niet. Ik ben hiermee al bij de dealer geweest en deze gaf aan dat dit weleens kon, aangezien er geen asbest meer in verwerkt zit ?? Beetje vreemd dat ik dan met een Twingo (van een maand jonger) dit probleem niet heb! Zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben?
Laatste antwoord door videonard,