Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Beste mede picanto bezitters ja ja ook ik ben nieuw hier op het forum . 'k zal me eerst kort voorstellen : Mijn naam is Hans en was voorheen een echte volvo rijder tot ik klijner wilde en het alternatief voormij een picantotje is geworden. Nu is mijn vraag aan jullie of er iemand weet welke maat speakers er in de achterdeuren passen en welke diepte max is . Gr hans
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Dag Clubbers. Ik ben sinds 1 juli 2012 in het bezit van een zwarte Kia Rio 1.2 Super Pack. Tot op heden nog geen gebreken meegemaakt maar vandaag merkte ik op dat er een druppel water achter de achteruitkijkspiegel hing. Nu zit er bij de Super Pack een sensor waarin ik een beetje vocht aantrof. Ook is de binnenbekleding bij de spiegel flink vochtig. Uiteraard gaat morgen direct een telefoontje naar de dealer om dit na te laten kijken en te herstellen, maar ik heb in geen enkele forum dit probleem is belicht. Zijn er meerdere Rio rijders met dit probleem? Alex
Laatste antwoord door alexx-61, -
auto wil niet starten 1 2
door ladyfly- 25 antwoorden
- 9,3k weergaven
Hallo daar ben ik weer Na een jaar (bijna) zonder problemen wil de Sorento niet meer starten. Alle lampjes gaan wel aan de radio ook maar hij pakt niet . Je hoort allen en zoemend geluid. De garage heeft hem opgehaald en is nu aan het zoeken. Of het is de startmotor , deze is ook gereviseerd in 2010, of het is het contactslot . Kan het ook iets anders zijn?? Sinds de revisie valt ook af en toe het klokje uit of de parrot doet het niet. Zou het een stroomprobleem kunnen zijn?? wacht met spanning op jullie antwoorden vriendelijke groeten Ladyfly
Laatste antwoord door Kia2811, -
- 17 antwoorden
- 3,7k weergaven
Sinds enige maanden zit ik met het probleem dat de airco steeds begint te stinken. De dealer heeft deze al grondig gereinigd en zo is er getracht nog veel meer oplossingen toe te passen maar niks lijkt te helpen. Het probleem; Luchttoevoer geeft een ontzettend vieze lucht, zweetvoeten. Ik heb het nu is in de gaten gehouden, het komt voornamelijk voor als de airco aan is geweest, dan als je hem uitdoet en je door een bocht rijdt, dan lijkt er alsof er water in blijft staan die zich verplaatst en vervolgens de lucht geeft. Het is niet altijd, ontstaat na enkele kilometers rijden en zelfs na het reinigen van de airco is het binnen enkele kilometers terug. Ook valt het op da…
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 14 antwoorden
- 5k weergaven
Hallo, Hoe groot kan een usb stick maximaal zijn (wat betreft opslagcap.) wil de ingebouwde radio hem herkennen? Ik heb een 32 Gb geprobeerd, maar die leest -ie niet. Ik wil het nu proberen met een 16 GB, maar voordat ik hem bestel zou ik graag jullie ervaringen lezen. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 57 antwoorden
- 11,6k weergaven
Nu de auto Kia Sportage 2wd - 2.0 Aut. X-ecutive Plus Pack incl. Panorama dak enkele maanden in bezit te hebben had ik wat kleine puntjes om na te laten kijken. Had de auto in Breda gekocht maar omdat dit zo`n 50 km. van mijn woonplaats Spijkenisse is was ik eerder al eens langs de dealer in mijn woonplaats geweest en gevraagd het onderhoud e.d. hier te laten doen. Kia is Kia niet waar! Dat was geen probleem. Auto dus weggebracht Hoe nu thuis te komen uit een industriegebied zonder openbaar vervoer? Dealer: Ja, ik heb alleen een ouwetje staan, neem die dan maar. Ik werd om ± 16.00 uur gebeld dat de auto weer klaar stond. Kregen wat uitleg van de receptionist over de…
Laatste antwoord door vand.m, -
- 7 antwoorden
- 6,8k weergaven
Dindsdagavond mijn nieuwe Sportage 1.7 CRDI afgehaald, ondanks dat de dealer beweerde er 10 liter te hebben ingedaan lichtte het reservelampje reeds op, dus dan maar bij het tankstation het boeltje volgetankt, bij 55 liter sloeg het tankpistool voor de eerste keer af maar gezien ik een "voltankprutser" ben heb ik nog wat blijven bijtanken tot ik de mazout in de kraag zag bleven staan en zo heb ik er 67 jawel ZEVENENZESTIG liter ingekregen, was al aan het kijken of het er onderaan niet terug uitliep?!? Nu heb ik echter in de handleiding reeds gelezen dat als het pistool afslaat men niet mag proberen nog verder bij te tanken en ik ga dit in het vervolg ook niet meer doen, …
Laatste antwoord door Kofferbak, -
- 16 antwoorden
- 2,7k weergaven
Vandaag heb ik enkel op het einde eigenlijk in het programma 5the gear de score gezien die ze gaven voor een Kia Rio 2012. Hiervan werd ik ff heel slecht. Een 13/50 kreeg de wagen. Verbruik score was bijv maar een 3 waard.
Laatste antwoord door MiNi0101, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Bij nadere inspectie van mijn auto zag ik dat mijn glazen dak niet netjes afsloot (zakte) aan 1 kant. Ook van voren sluit hij een beetje scheef tegen de rubber strip aan. Maandag maar even langs de dealer! (wordt vervolgt)
Laatste antwoord door flipperdeflap, -
- 10 antwoorden
- 10,4k weergaven
keer op keer komen de problemen met de ontsteking weer terug al meerdere malen is het geheugen van het motor management systeem gereset en dan loopt hij weer perfect. wie o wie kan mij vertellen wat het is , bij de garage komen ze er ook niet meer uit de een zegt het is de bobine de ander zegr weer een lamdasonde en dan zou het weer aan de vacuummeter kunnen liggen.
Laatste antwoord door thonyvanderlinden, -
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
Vanmiddag ga ik kijken voor een Kia Rio. Ik ben nog erg in dubio, wat is handig... Wij hebben een vouwwagen waarmee we graag naar Spanje gaan. Heeft er iemand ervaring met het rijden met vouwwagen in de bergen? En wat voor motor heb je dan? ben benieuwd naar jullie reacties.
Laatste antwoord door Admans, -
Kraken van de bestuurdersstoel.
door Gast velour100- 10 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo allemaal, Even een vraagje. Sinds een aantal maanden merk ik dat de bestuurdersstoel (of het nu de rugleuning of het zit gedeelte zelf is ben ik nog niet helemaal uit) kraakt. Hebben meerdere van jullie dit probleem? Enig idee wat het zou kunnen zijn? (ik vermoed zelf dat het iets te maken heeft met de vulling van de rugleuning) Kan ik hiermee naar de dealer, qua garantie? Groeten, Velour
-
Xenon montage 1 2
door Heavy- 48 antwoorden
- 9,5k weergaven
Van het weekend een ritje in het donker gemaakt met de Pico, wat valt de licht opbrengst van halogeen tegen als je Xenon gewent bent. Kan je zonder grote problemen Xenon in een Pico inbouwen, bij bv VAG auto's moet je een Xenon set kopen met CAN bus ondersteuning. Heeft Kia ook zoiets dergelijks, of gewoon plug en pray. Op MP staan diverse leuke Xenon sets voor leuke prijzen Ik weet dat het eigelijk niet is toegestaan, maar APK is komende jaren toch niet aan de orde
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Goedenavond, Mijn Kia Rio staat klaar in de garage echter moet mijn radio nog ingebouwd worden. Nu blijkt dat de bekabeling van de Rio geen iso fiche heeft. Nu heb ik gezocht bij Pioneer vindt ik deze module : http://www.pioneer.e....114/print.html. Is het dit dat ik nodig heb? En heb ik voor de rest nog iets nodig?
Laatste antwoord door Urbanfoto, -
rio '05 start niet
door arrien- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, ik heb since een jaar een kia rio '05 ls facelift mod. 1.5. Mijn probreem is dat hij niet start. Een paar keer starten, en dan doen hij het weer naar 15 min. Startmotor draait gewoon en de brandstofpomp hoor je ook. Weet iemand een op lossing Met vriendelijke groet Arrien.
Laatste antwoord door arrien, -
Motorolie nieuwe Rio 1 2
door logan- 29 antwoorden
- 15,9k weergaven
Mijn Rio heeft nu 2200 km op zitten en vandaag voor het eerst de motorolie gepeild. De auto stond op een vlakke weg en ik heb de peilstok na het afstrijken helemaal in de houder gestoken, dan eruit gehaald en tot mijn verbazing gaf de peilstok 3/4 aan. Leeg [---------------------------_______ ] Vol Ik heb tot 3 keer aan toe gecontroleerd met dezelfde resultaat. Verbruikt de nieuwe Rio veel motorolie tijdens het inrijden en is dit normaal? Ik ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee?
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Zoals de titiel doet vermoeden is dit geen onderwerp die op "één twee drie" kan uitgelegd worden. Ik rijd met Sportage AWD 2.0 Diesel met automaat. Tot 15.000 km alles normaal maar nu en sinds enkele maanden maakt de koppeling lawaai en enkel wanneer hij afkomt in versnelling. Ikzelf moet daar niets voor doen. Dit gaat automatisch en is aangepast aan de snelheid van het moment. Iedere keer ik van 60 km/u vertraag naar minder ,dit is vrijwel altijd als men afslaat of een straat in moet slaan, maakt de koppeling een brommend geluid precies of ze kan moeilijk van 3 naar 2. Wat ook raar is, 's morgens als de motor nog niet is opgewarmd heeft ie het veel minder of zelfs niet.…
Laatste antwoord door Coronado, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoe krijg ik de onderste poellie tbv distributie los/eraf? Wie weet raad?
Laatste antwoord door bigmac, -
- 30 antwoorden
- 5,9k weergaven
Kreeg ik zojuist in de mailbox, toch vrij droevig
Laatste antwoord door vand.m, -
Fietsendrager
door Picanto2011- 8 antwoorden
- 5k weergaven
Hoi, Weet iemand of er fietsendragers zijn die zowel op de kogel van de trekhaak als ook aan de achterzijde van de auto gemonteerd kan worden, zoals deels bij een caravan, om zodoende het gewicht te verdelen. Het is mij bekend dat de kogeldruk op de trekhaak van de new picanto max 28 kg mag zijn. Als ik twee electrische fietsen meeneem dan zit ik al snel op meer dan 50 kg. Ben
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 40 antwoorden
- 8,1k weergaven
vandaag zijn we maar weer eens op de koffie geweest bij de pimpmaster him self xtra40 en zijn vrouw we zijn weer lekker bezig geweest met het inbouwen van een achteuitrijcamera en Xenon set 8000k http://www.mijnalbum.nl/Album=GQ6AUUOP Nou en na thuis komst Eelco heb ik theo nog even lekker aan het plakken gezet hahah http://www.mijnalbum.nl/Album=YH3BRYSF
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Weet iemand hoe ik bij het lampje kan komen achter bij de richtingaanwijzer video of foto's ?
- 8 antwoorden
- 4,3k weergaven
Wie heeft dezelfde ervaring met de 12 volt aansluiting in de bagageruimte? Ik gebruik een compressor voor mijn Karstentent. Ik laat de motor draaien en na 9 tot 10 minuten stopt de stroomtoevoer. Dat hoort niet! Is het soms een beveiliging van Kia?
Laatste antwoord door Smart, -
Smart heeft mij gevraagd om uit te zoeken wie dit probleem allemaal heeft. Het probleem is als volgt: Als je met de airco aan hebt gereden en je zet de airco uit, maakt de motor een soort aanloop geluid. Het geluid wordt na loop van tijd steeds erger en lijkt iets met de airco te maken hebben. Het is echter nog niet zeker wat het probleem is. Het geluid neemt weg als je de airco aanzet, maar ook dit is niet altijd zo. Bij sommige leden is de v-snaar minder strak gezet, maar dat neemt het geluid niet weg, dus lijkt niet de juiste oplossing. De heren die ons Kia rijders vertegenwoordigen bij de directie van Kia Nederland willen kijken of dit onder de aandacht kan komen…
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo , is er iemand bekend met wat voor lampjes de tellers zijn uitgevoerd of zijn dat leds?. Vind de witte tellers en de rode radio/kachel niet echt een geheel wil dus de tellers ook rood maken. Mvg Jan
Laatste antwoord door Picawhite,