Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
kan iemand mij vertellen wat de makkelijkste en eenvoudigste caravanspiegels zij voor de sportage 3 de spiegels met de twee bandjes om de buitenspiegel lijken mij erg makkelijk die had ik ook om de sorento type 2004 spiegels zitten. Maar de sportage heeft dikke spiegels met lampjes erin is dit schadelijk!
Laatste antwoord door willem57, -
Ik las dat een autojournalist bij een bezoek aan de fabriek de nieuwe Rio en Picanto heeft gezien maar daar niet over mocht berichten en/of foto's van maken i.v.m. het embargo. Wel stond er dat hij aangenaam verrast was. Heeft iemand hier meer over gelezen? Weet iemand wanneer de nieuwe Picanto komt. Dat wordt namelijk wel tijd gezien het zustermodel i10 wat al een tijdje meeloopt. Zou een nieuw model nl. wel sterk overwegen als z
Laatste antwoord door bigmac, -
- 10 antwoorden
- 7,8k weergaven
Passen er andere sierdoppen op mijn Picanto, of past alleen de Kia sierdoppen? Dit, omdat ik zag dat de originele sierdoppen met 4 bouten vastzitten. De huidige: En heeft iemand een tip voor wat modernere doppen?
Laatste antwoord door jutter, -
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Sinds enige tijd stopt de radio na ca een half uur (soms wat langer) met het weergeven van de zender (de tijd e.d. blijft wel werken ) wel wordt de muziek normaal afgespeeld en kan je de radio harder en zachter zetten MAAR, een andere zender of overschakelen naar USB of CD is niet mogelijk. Als je stopt, de motor uitzet en weer aanzet is de weergave er wel weer gewoon totdat hij weer uit gaat. Maak je een lange rit van ca 2 a 3 uur dan gebeurt het wel eens dat de weergave wegvalt maar na een half uur ook weer wordt weergegeven. Wellicht een vage "post" maar ik hoop dat er iemand is die een oplossing weet. Meter vriendelijke groet, Peter van Amen
Laatste antwoord door xtra40, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Heb het boekje doorgenomen, heb het forum doorzocht, internet doorgespit en met de radio lopen spelen... Maar of ik heb niet goed gelezen, niet goed gezocht, misschien ben ik niet goed in spitten of ik heb niet goed gespeeld. Excuus als er een topic over is: Nu de vraag! Bij de vorige audio-installatie kon ik het 'start'-volume instellen voor audio (fm), cd en BlueTooth (BT) instellen en opslaan. Ik bedoel hiermee dat de volumes van de fm bijvoorbeeld op 10 stond, CD op 20 en BT bijvoorbeeld op 30. Bij de Rio-radio (standaard) krijg ik dit echter niet voor elkaar. Met name BT, dat ik gebruik voor Handsfree bellen, is dit vervelend. Output start op 10 en ik kan de gespre…
Op vakantie met een Picanto 2011 1.0 Base. 1 2
door Gast velour100- 38 antwoorden
- 10,3k weergaven
Hallo allemaal, Nog van harte allemaal de beste wensen toe gewenst! En dan nu onze vraag. We zitten al een beetje over onze zomer vakantie na te denken. En we zouden graag naar het buitenland gaan, met onze tent, en alle daarbij behorende spullen. We moeten hiervoor nog wel een dakdrager aanschaffen en een koffer die daar bij hoort. Enfin, dat is vast allemaal te regelen. Maar waar ik het meest benieuwd naar ben is of het mogelijk is met zoveel bagage, naar Noord Italië te rijden is. Is het voor de motor (1.0, 3 cilinder) uberhaupt wel mogelijk tot zover reizen. Wat denken jullie? Groeten, Gerwin
- 0 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik heb een Cerato 1.6 uit 2006. Onder de achterbank zit een deksel met erachter de benzinepomp en vlotter. Weet iemand of er ook een vervangbaar benzinefilter bij zit en hoe dit te vervangen, hoe ziet het er uit? Alvast bedankt
Laatste antwoord door rgulikers, -
OBD II poort
door Derrek- 9 antwoorden
- 6,1k weergaven
Weet iemand of de Kia Rio 2012 een diagnose OBD II poort heeft? In Duitsland zijn hiervoor checkers te koop waar je foutmeldingen kunt uitlezen (en resetten). Voor alle auto's met benzinemotoren vanaf 2000 met zo'n poort geschikt.
Laatste antwoord door Ferry82, -
- 39 antwoorden
- 3,5k weergaven
Wacht nu al 3 weken op mijn nieuwe 4 deurs Pica. Ben maar eens gaan vragen waarom het zolang duurt. Maar tot mijn verassing stond hij klaar. Alleen een maatje te groot nu verwachten ze dat hij maandag klaar staat. 2811
Laatste antwoord door jutter, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ben zeer tevreden over de Kia Rio. Echter wat ik lastig vind, is dat het Bluetooth systeem (althans bij mij) niet automatisch verbinding maakt met de GSM van de berijder die op dat moment in bereik is. Ik moet dat dan handmatig kiezen (NAVI optie) We rijden met meerdere in de auto en heb de GSM’s van alle berijders ingeprogrammeerd in het BlueTooth systeem. Als nu een andere berijder (met een andere telefoon natuurlijk) de auto gebruikt, dan blijft het bluetoothsysteem de GSM van de vorige (ingestelde) berijder zoeken. Je moet dan telkens handmatig het Kia BlueToothssteen met je GSM verbinden. Dit is erg lastig en als het vergeet en je wordt gebeld, dan werkt het BlueToo…
-
- 23 antwoorden
- 9k weergaven
Wat is het verschil tussen de Super en Plus qua afwerking? De dealers laten je allemaal proefrijden in Rio's met een superpakket en wij gaan uiteindelijk voor een pluspakket. Maar er zit volgens mij niet alleen verschil in de extra opties maar bijvoorbeeld ook de bekleding van de deuren etc. Heeft iemand foto's van het interieur van de Rio met Pluspakket? En is het interieur van de plus dan uiteindelijk vele malen minder t.o.v. super? thx!
Laatste antwoord door Rio 013, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Is er een specifiek inbouwframe nodig om een dubbel din systeem in te bouwen in een Sorento 2007?
Laatste antwoord door masimo, -
- 28 antwoorden
- 6,3k weergaven
Ik ben gewoon even nieuwsgierig wat er zoal door een ieder wordt betaald voor de eerste servicebeurt. Mijn KIA (13 maanden oud en 10.300 km op de teller) heeft deze net gehad en ik moest een bedrag van 245 euro neertellen/pinnen bij de dealer. Is dit een redelijk bedrag?
Laatste antwoord door Kia frans, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo wij zijn een jong gezin en gaan voor het eerst op vakantie en zoeken dakdragers voor een kia rio ls uit 2003 wie kan ons helpen voor 22augustus . eventueel met dakkoffer . mvg san
-
Nieuwe Picanto dubio 1 2 3 4
door marklankhorst- 78 antwoorden
- 13,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben op dit moment aan het kijken naar een nieuwe auto. Mijn oog is gevallen op de Kia Picanto en ga deze auto kopen. Het enige waar ik nog niet over uit ben is het volgende: De auto die ik op het oog heb is de Picanto 1.0 cvvt 3 deurs Nu zit ik nog een beetje met de kleur, wit is de gratis uitvoering en ik vind dit persoonlijk erg mooi met de zwarte accenten. Vandaag ben ik echter bij een dealer geweest die de groene uitvoering had staan. Die is ook wel super gaaf! Is een metallic lak nu heel veel beter en ga ik het verschil merken als ik het over 10 jaar bekijk? Zal de auto er met de metallic lak er dan beter uitzien dan de basis lak wit? Ik heb …
Hoi allen, Ik ben op zoek naar zonwering voor de achterportieren. Liefst niet van die dingen die je met zuignappen op het raam plakt, maar degene die je met klemmetjes aan de raamstijl vastzet, zodat het raam nog een stukje open en dicht kan. Heb al een beetje op internet en het forum rondgestruind, maar vind geen modellen specifiek voor de SP3. Iemand hier ervaring? groeten, Bert Jan
Laatste antwoord door bowie97, -
- 6 antwoorden
- 4,6k weergaven
iemand ervaring met het zelf monteren van een afneembaar trekhaak. ik heb een ceed sw uit 2008. Is het te doen om zelf een trekhaak temonteren. heeft iemand hier ervaring mee. zitten er al gaten in het frame voor de trekhaak ? hoe zit het met de kabelboom. liggen de stekkers al klaar bij de achterlichten ? iemand hier ervaring mee of tekeningen of goeie adviezen ? greetz brianb
Laatste antwoord door antonlamers, -
mijnkia.nl 1 2
door bruintjebeer1111- 30 antwoorden
- 5,2k weergaven
Goedendag, Ik heb nu twee weken onze Kia Rio superpack. De dealer heeft netjes alles al aangemeld op mijnkia.nl. Nu blijft hij steeds zeggen dat mijn account nog geactiveerd moet worden. Ik heb al diverse keren een mailtje gedaan naar mijnkia.nl maar krijg steeds meldeing terug dat er spoedig contact opgenomen word met ons. Ik heb ook al een keer de geschiedenis gewist van mijn internetbrowser. Helpt helemaal niet heeft iemand anders er ook problemen mee. Groeten Eric en Cindy
Laatste antwoord door MiNi0101, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, onlangs had ik dat Audio en Navigatie systeem boek gelezen en zag dat er een optie was van Spraakherkenning. Dat knopje bevindt zich op het stuur onder luidsprekers dempen. Volgens de instructies moet je het knopje indrukken en dan moet je normaal een pieptoon te horen krijgen. Maar ik krijg helemaal niks te horen? Kan iemand mij hierbij helpen? gr Stijn
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo Allemaal, Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een Kia Rio uit 2012. Hierbij wat foto's. Heb al wat aanpassingen gedaan zoals zilveren deur grepen, Originele Sieruitlaat van Kia en zilveren rand om de kilometer teller. Ook hebben we als boodschappen auto een Renault Twingo uit 2011. Nou ik rij liever in de Rio, rijd 1000x fijner haha! Gr Ashley
Laatste antwoord door MarcelC, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
voor alle geintreseerden er word weer een meeting in de meern bij het ac restaurant gehouden omdat het voor alle kia modellen is plaats ik ook hier het linkje naar de pagina waar je je kan opgeven http://www.kiaclub.n...ndag-26-8-2012/
Vakantie auto
door raoul_35- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Gehuurd in Portugal auto voor 3 dagen om wat rond te reizen Een nieuwe opel corsa 1.2. Ong. 600 km mee gereden. wat een onding zeg trok voor geen meter het idee dat het motortje te licht voor de auto was. Blij dat ik hier weer in mijn Picanto kan rijden. Het was leuk te ervaren dat een Picanto een stuk beter reed dan een Corsa.
Laatste antwoord door pica3deur, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Vandaag terug gekomen uit de Ardennen. Ik ben heel tevreden met het verbruik en de rit over de vele heuvels en bergen. De auto reed heerlijk, niet vermoeid uitgestapt, dat was bij de Grande punto wel anders. Bergje op en af en verbruik van 1 op 15... Was alleen niet tevreden over de cruise controle, maar dat probleem is bekend. Maar snel afspraak maken voor de update. Leuk vond ik ook dat de auto daar nog vrij bijzonder is, dus veel bekijks. Kort om, volgend jaar op naar Italië.....
Laatste antwoord door RioTom, -
- 18 antwoorden
- 8,2k weergaven
Wij willen voor onze nieuwe kia rio straks dakdragers kopen nu weten we dat we deze origineel bij de dealer kunnen krijgen maar zijn er ook universele dakdragers en zo ja waar moet je dan opletten? Op marktplaats staan tot nu toe alleen maar dakdragers van kia rio's tot 2005 ook bij heel veel webshops....wie kent er toevallig een webshop waar je universele dakdragers kan bestellen??? Grtx, marco
Laatste antwoord door 200PKminder, -
Picanto DVD player
door dncnb- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik ben aan het kijken voor een andere radio in mijn picanto. Op ebay heb ik er een de picanto gevonden. Is hier iemand die ervaring heeft met deze player? http://www.ebay.com/itm/7-Car-DVD-player-Stereo-with-GPS-navigation-for-KIA-Morning-Picanto-2012-/170855048880?pt=Car_Audio_Video&hash=item27c7c126b0&vxp=mtr#ht_10610wt_1037
Laatste antwoord door phoenix2149,