Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Binnenkort mag mijn Sportage 1.7 diesel voor de 30.000km beurt. Weet iemand of er modificaties voor dit type door de importeur/fabrikant zijn geadviseerd en zo ja welke?
Laatste antwoord door sharky, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Is het eindelijk een keer zomers warm en loopt de temperatuur in de auto een keer op, gaat de binnenspiegel los hangen. Na vandaag gewerkt te hebben kom ik bij de auto waar de hele dag de zon op gestaan heeft. Ik kijk in de spiegel, staat die ineens een stuk lager. Ik die weer goed zetten kom ik erachter dat die wel heel veel speling heeft. Ik dacht die komt naar beneden. Maar nee hoor. Hij plakt nog gewoon tegen het raam alleen heeft hij heel veel speling. En dan bedoel ik het stuk dat op het raam zit bevestigd. Niet het stelmeganisme. Ik denk als ik thuis ben schroef ik hem wel vast. Kom ik thuis en is temperatuur in de auto ondertussen een stuk aangenamer, is er …
Laatste antwoord door Jordan, -
- 5 antwoorden
- 9k weergaven
.. dan is de kans groot dat het slangetje tussen het reservoir en de sproeier los zit. Was bij mij het geval nadat de voorruit is vervangen (steentje op de snelweg). Nu snap ik uberhaupt niet direct waarom dan de sproeier los moet, maargoed.. Het slangetje zit net onder de voorruit aan de rechterkant van de auto, vlak naast het rooster onder de ruit: (plaatje komt ergens van Google images)
Laatste antwoord door xtra40, -
Bougies vervangen
door Mawukje- 4 antwoorden
- 6k weergaven
Hallo. Ik wil de bougies vervangen van mijn pride Alleen ik krijg ze met geen mogelijkheid los. is WD-40 een oplossing? i.v.m elektronica? motorblok warmdraaien en dan proberen is ook geen optie Iemand tips? Alvast bedankt
SInds 3 weken in het bezit van de Rio en bevalt prima alleen valt me op dat de koppeling heel erg snel pakt bij intrappen en bij het op laten komen werkt hij dus pas op het laatste moment en dat levert nog wel eens problemen op bij mij omdat ik nu al gas ga geven voordat de koppeling pakt en optrekken dan niet helemaal gaat zoals ik zou willen.... Is deze afstelling van de koppeling normaal bij de Rio ? Of is dit iets wat na verloop minder wordt ? Kan ik het bij de dealer af laten stellen ?
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo Ik heb me de complete led verlichting voor achteren besteld,en gemonteerd. Maar nu zit er een blauwe draad die ik moet aansluiten op (This wire (bleu) wil be connected the 3rd brake plug. Nu weet ik dat dit voor het derde remlicht is maar weet niet waar ik deze aan moet sluiten en hoe Heeft iemand deze al gemonteerd. Zie link voor foto en scroll naar beneden http://www.ebay.com/...0a795b7&vxp=mtr ghreetz dominique
Laatste antwoord door Alex VB, -
Venga kopen goed idee? 1 2
door Jheroen- 25 antwoorden
- 6,4k weergaven
Ha allemaal, Mijn vrouw rijdt al vanaf 2005 in een Picanto naar volle tevredenheid, er is nooit iets mee en dus bevalt het goed. Nu begint het gebrek aan ruimte en het 'kleine' gevoel op de snelweg wat parten te spelen en dus is de Venga een goede opvolger... maar.... Als ik kijk naar het grote aantal occasions wat er aangeboden wordt bekruipt me een beetje het gevoel van is dit wel een slimme keuze. Gezeur met allerlei storingen en problemen van groot tot klein garantie of niet willen we liever niet. De Picanto heeft nooit iets maar gezien de vele problemen met de Venga vraag ik me af of dat wel een goede opvolger is. Iemand tips?
Laatste antwoord door bigmac, -
- 3 antwoorden
- 4,3k weergaven
Het is gelukt! Mijn Parrot Ck3100 is ingebouwd! Heb het niet zelf gedaan dus weet niet hoe het precies erin is gezet, maar dankzij de schemaatjes die op dit forum te vinden waren is het gelukt! Het was wel even oppassen bij het loshalen van het frame. Linksonder zit een klein openingetje waar je met een schroevendraaier achter kan zodat je het frame eraf kan halen. Deze zat echter wel zeer goed vast geklikt! Het display zit aan mijn ventilatie roostertje (nog wel iets losjes) misschien dat ik dit later nog verplaats, of vastzet met een brodit clip.. De microfoon is aan het plafond bij het lampje gemonteerd. Alle kabels zijn netjes langs de rubberen randen in de auto (bij…
Laatste antwoord door Dreetje, -
- 19 antwoorden
- 4,8k weergaven
In april 2012 een Sorento 2.4i EX gekocht uit 2003 met 106000 km op de teller. (en ja zonder garantie gekocht) Na aanschaf gelijk grote beurt laten geven en met plezier in de Sorento gereden, zoveel plezier dat ik gelijk gezegd heb dat de volgende ook weer een Sorento zou worden. Gisteren op de snelweg met een gangetje van 120 km /uur een hoop geratel onder motorkap, gevolgd door een flinke rookwolk achter mijn auto, auto valt stil en alle lampjes aan... Auto langs de kant gezet en maar gebeld. Heb er maar 5000 km van mogen genieten...... Sorento is uiteindelijk door de Kia garage bij mij in de buurt op de operatietafel terecht gekomen, zorgvuldig opengemaakt en diagno…
Laatste antwoord door korento, -
- 13 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo ik heb iets opgemerkt en ik wilde vragen of andere dit ook hebben alvorens ik hier melding van maak bij KIA. Het probleem is niet echt erg en misschien zou het sommige niet eens opvallen. Het is verder ook niet echt hinderlijk. Als ik sochtends in de auto stap en van het erf afrij dan lijkt het de 1e en soms nog de 2e keer dat de koppeling heel licht doorslipt en hierdoor hele kleine schokjes geeft. Dus net alsof ie iets slechter aangrijpt....lastig uit te leggen. Als de auto zeg paar seconden gereden heeft heb ik dit verder nooit gemerkt. Herkend iemand dit??????
Laatste antwoord door elmerblues, -
Wie doet wat
door artcev- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Wat voor werk doet de picanto rijder Ik trap hem wel af Ik ben kok van beroep en doe het al 16 jaar met plezier .
Laatste antwoord door bigwade, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik ben aan vervanginging van mijn achterbanden toe (ja ja 72000 km) en wil daar eigenlijk weer die HANKOOKS op leggen. Nu heb ik nog een nieuw reservewiel en zoek daarom een tweede nieuwe HANKOOK Optimo K406 235x60x16 100H Wie heeft nog een reserwewiel liggen en doet dit van de hand? Nieuw is deze band niet meer te krijgen. Dank alvast. drim..
Wat gaat er gebeuren met de reservewiel ruimte
door Gast Motormuis- 22 antwoorden
- 8,9k weergaven
Goedeavond , Ik ben in blijde verwachting van een Sportage 1.6 GDI Superpack. De planning is dat hij einde juni afgeleverd wordt. Ik zit alleen nog met een vraagteken waar ook de dealer mij geen antwoord op kan geven . Wat gebeurd er met de ruimte waar het reservewiel lag, en nu een inimini reparatiesetje? Kan iemand mij dit al vertellen ? Ik wacht met spanning af ...........
-
usb aansluiting
door Gast longbigbear- 9 antwoorden
- 5,5k weergaven
kan je de usb aansluiting in de auto ook gebruiken als lader voor de telefoon?
Laatste antwoord door bigmac, -
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi, Sinds enige weken ben ik de eigenaar van een Sorento 33V6 uit 2007 op LPG. Vandaag heb ik de auto maar eens getrakteerd op een was- en poetsbeurt en daarbij viel me op dat er ruimte zit tussen de rubbers en de ruit bij alle portieren. Hierdoor loopt er dus water langs de ruit het portier in. Is dit normaal en zit er uit het zicht iets lager nog een rubber die alles afvangt of is dit foute boel ? Verder zag ik ook dat het linkerachterportier onderaan langs de stijl/dorpel schuurt. Dit heb ik eerder opgemerkt, maar lijkt alleen bij bepaalde temperaturen voor te komen. Kan ik dit (laten) afstellen ? alvast bedankt voor de de antwoorden Rob
- 6 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ik ben trotse bezitter van een Kia Sportage 2006 en wil er een mooie passende en vooral betaalbare 2din navigatie met TMC functie inbouwen. Op heb me al helemaal suf gezocht op internet. De 2din systemen die ik kan vinden met TMC zijn maar 180mm breed en dit betekent dat dit niet mooi in het 190mmx102mm slot van de Sportage past. Daarnaast ben ik op zoek naar een stel DVD hoofdsteunen voor de kids, daar kun je ook door de bomen het bos niet meer zien en ik vroeg me af of iemand zo iets al in zijn 2006 sportage heeft ingebouwd. Wie kan me dus informatie (prijzen incl. website) geven: over een 2din dvd gps tmc systeem voor kia sportage 2006 (afm. 190mmx102mm) paar DVD h…
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 6 antwoorden
- 8,1k weergaven
Mijn KIA Rio uit 2004 z'n koppelingpedaal gaat wat stroef en 'piept'. Mag ik proberen WD40 achter het pedaal op het mechanisme te spuiten of is dit niet verstandig ?
Laatste antwoord door riodriver, -
nieuwe kia soul
door soulman- 9 antwoorden
- 3,2k weergaven
afgelopen vrijdag nieuwe soul bij dealer opgehaald, wij waren zeer tevreden over onze eerste kia soul maar toch ingeruild voor de nieuwe kia soul rhytm. wij vinden dat hij er veel op vooruit is gegaan , je merkt bij het rijden direct dat er een krachtige motor inlicht, en het interieur is ook zeer mooi afgewerkt en kwa uiterlijk zijn er ook diverse verbeteringen, ben benieuwd of hij ook stuk zuiniger rijdt zoals wordt beweerd, ook makkelijk is dat je je contactsleutel in je broekzak kunt houden, het start stop systeem is nog wennen, want bij een stoplicht zette ik mijn auto altijd in zijn vrij en laat koppeling los, maar nu schakeld hij bij zo'n handeling de motor uit,…
Laatste antwoord door truckertje, -
Vies weer: ABS lampje gaat branden
door Gast mjpw79- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Hoi allemaal, Ik heb een Rio uit 2005 (laatste station model) Echter als het vies weer is (regen) gaat het ABS lampje branden alsof er dus een sensor vies wordt door de regen. Na een tijdje gaat hij weer uit, Iemand een idee hoe dit te verhelpen/uit te lezen is? Greetz Marcel
Laatste antwoord door Leon, -
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, Nadat ik mijn nieuw autootje thuis had de motorkap een open getrokken. Klopt het dat er geen dempings materiaal op zit ? (zitten wel van die mooie gaatjes in?) Alvast bedankt, Grtz Johan
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Hallo, Lichmetalen velgen uitzoeken is leuk, alleen zijn de velgenverkopers wat rooskleurig over wat er op je auto past. Velg wordt vaak al breder en ET waarde kan soms ook al milimeters schelen. Heb op mijn peeceetje nog een (goede) velgencalculator gevonden. Post deze maar hier, hebben meer mensen er plezier van Het is een xls file (Excel file) Enjoy .... Grtz Johan bandencalculator.xls
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 19 antwoorden
- 3,5k weergaven
Zojuist wilde ik achteruit inparkeren en merkte dat de sensoren het niet meer deden, iemand anders ook dit probleem of gehad?
Laatste antwoord door Baggio, -
nieuwe software
door duske- 19 antwoorden
- 5,2k weergaven
Weet iemand of er nog nieuwe software komt voor het navigatie systeem. de huidige is niet al te best ik zou niet wten wie daar voor moet zorgen Is dat LG?? duske
Laatste antwoord door Pipercub, -
Navigatie Kia Rio
door Rio Rio- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi Allemaal, Ik heb een Kia Rio van nog geen 2 weken oud. Ik merk bij de fabrieksnavigatie dat hij niet helemaal op de hoogte is van de laatste verkeerswijzigingen. Hierop heb ik dus naar het kaartversie nummer gekeken (kun je doen door het knopje "systeem" 5-sec ingedrukt te houden. Deze is van 13-05-2011 met als versienaam: 310E7A1 Iemand met een Sportage of Rio die zijn/haar versie kan opzoeken? Alvast bedankt!
Ik heb een deed sw uit 2011 gekocht. Ik heb er 1probleem mee, ondanks de grote beurt door de kia dealer ruikt mijn Kia bij het aanzetten van de ventilatie een beetje muffig. Waar kan dit aan liggen?
Laatste antwoord door Pakman,