Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Welke Kia Rio Rijder (Model 2004) is geintresseerd in een paar NIEUWE (originele, nog nooit gebruikt) dakdragers. Tegen een vergoeding waar we samen uit gaan komen kunnen ze worden opgehaald.
Laatste antwoord door deut, -
Hoi allen, Ik had op dit forum gelezen dat er geen lakstiften voor de Kia Rio te bestellen waren. Nu moest de Rio afgelopen dinsdag naar de garage ivm CC update en heb toen bij de dealer gevraagd of er lakstiften waren voor de witte Rio. Volgens de dealer zijn ze er maar moesten wel besteld worden. Gisteren een berichtje ontvangen dat de stiften binnen waren. Vandaag opgehaald en voor de witte Rio staat er op het doosje een code E5004-21000UD KIA MOTORS GENUINE PARTS LAKSTIFT Twee stiften witte en blanke lak Weer perfect geregeld door mijn dealer waar ik zeer tevreden over ben Rio 41
Laatste antwoord door xtra40, -
- 27 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hallo, Kreeg gisteren de mededeling dat er voor mijn 1.6GDI wat TSB's openstaan die onder garantie vervangen gaan worden - deurrubbers vervanging, alle portieren, - iets met de stabilisatorstang ophanging. - hoedenplank(rol) aanpassing. - nav update (had ik al) - stuur update( had ik al) Waren hier meer van op de hoogte ? En weet iemand waar we dit in meer detail kunnen nazoeken. Ik weet van https://www.kiatechinfo.com/ wel maar is meer USA specifiek. En btw welke TSB's openstaan kan per type en produktiedatum natuurlijk verschillen.
Laatste antwoord door MikeyMan, -
- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
Zelf heb ik de navigatie niet, maar ik kwam onderstaande op MijnKia tegen en vond de info nog niet op dit Forum dus deel dit maar even: https://www.mijnkia.nl/default_mijnkia.aspx?cp=home Vanaf juli 2012 is er een software update beschikbaar voor de originele Full Map navigatie. Deze update bevat o.a.: * een verbetering van de werking van de voice commando's * verbeteringen aan de software * bluetooth update U kunt deze software makkelijk zelf downloaden en installeren. Om deze installatie te kunnen uitvoeren heeft u een lege USB stick nodig van minimaal 1GB. In deze handleiding kunt u stap voor stap lezen welke stappen er uitgevoerd dienen te worden.
Laatste antwoord door Dutch, -
- 8 antwoorden
- 8k weergaven
Hoi, Na de eerste kms met de pico wordt het nu toch tijd voor een trekhaak. De "standaard" Kia/Thule trekhaak zie ik niet zo zitten vanwege het gat in de bumper. Vindt dat niet echt mooi en ik ga 'm zelf installeren. Zagen in mijn auto van een paar maanden oud is toch niet helemaal mijn ding, zeg maar. Nu kwam ik deze tegen: http://www.rameder.nl/nl/Trekhaken/trekhaak-afneembaar-horizontaal-hendelsysteem-KI0416.html?VIEW=PList Heeft iemand hier ervaring mee (commentaar op/over Rameder is ook welkom)? Zo te zien geen zagen en de prijs is in ieder geval ook niet verkeerd. Zie graag jullie reacties. Groeten James
Laatste antwoord door Ikkia, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
In Nederland is de witte reflector bovenachter in de koplampunit niet in gebruik. Kijk je aan de achterkant van de unit, zie je een afgedichte plek waar een lamphouder zou kunnen zitten. Op zoek op internet zie je o.a. ledplaatjes met witte en oranje leds, de witte branden met de verlichting mee en blijkbaar gaat e.e.a. oranje knipperen met richtingaanwijzerlampen mee. Mijn vraag; heeft iemand hier ervaring mee? of zit er een d.h.z. ombouw expert die wat kan zeggen hierover? Groet Jan Hoop dat deze link ter illustratie even blijft werken. http://www.ebay.com/itm/LED-Head-Side-Light-DIY-2way-11-KIA-Sportage-R-/180634012505?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Mijn excuses als ik verkeert zit hier. Behuizing vervagen van de Kia Picanto 1.0 LX. Ik heb een Kia Picanto 1.0 LX gekocht en binnen ziten er redelijk wat krassen op, ik wil graag de behuizing vervangen van de deuren. de behuizing is van plastic dus dat moet denk ik wel gaan. Wat ik wil vervangen is de voordeuren en de achterdeuren. Als iemand ze tweedehands aan bied roep maar! Ook wil ik graag weten hoeveel ze nieuw kosten.
Laatste antwoord door nesoor, -
- 10 antwoorden
- 3k weergaven
Ik ben vandaag bij mijn dealer geweest, omdat ik volgende week uiteindelijk de nieuwe Rio kan gaan halen. (besteld in maart) Rio 1.4 comfort Super pack Plus pack Navigation Pack Had tevens een vraagje over de lichtsensor gesteld aan de dealer, of deze dus in te stellen was voor het niveau wanneer ze aanspringen. Nee was dus het antwoord dat gaat niet. Wat mogelijk wel een optie is, om met een licht getinte plakband o.i.d. de sensor een beetje te helpen, zodat het lijkt dat het al donkerder is. Of een soort raamfolie, die je over die sensor plaatst, dan hou je in feite de sensor beetje voor de gek, maar gaan je lampen eerder aan. Afhankelijk van de donkerheid die …
Laatste antwoord door blackviper, -
- 17 antwoorden
- 2,8k weergaven
zo we hebben de zondag weer goed besteed we zijn weer lekker bezig geweest na een lekker bakkie koffie en een lekker gebakje zijn we aan het werk gegaan met de auto's bij de de bruine rio is het geniuse uitving van de automatishe klapspiegels ingekomen en er zijn mooie chrome randjes om de mistlampen heen gekomen bij de witte picanto zijn er nieuwe voorboxen gekomen Boschmann RFD-4339M 10 cm 3-weg triaxiaal Systeem Maximaal vermogen: 200 Watt RMS vermogen: 85 Watt Frequentie bereik: 75 Hz - 22 kHz Impedantie: 4 Ohm Gevoeligheid: 93 dB Inbouwdiepte Woofer: 50 mm en achter zijn er ook nieuwe ingekomenen Boschmann RFD-5339M 13 cm 3-weg traxiaal Systeem Maximaal ve…
Laatste antwoord door Smart, -
- 8 antwoorden
- 3,1k weergaven
Dag heren, Sinds vandaag begint mijn airco kuren te vertonen. Naast het feit dat hij weer begint te stinken (na een grondige reiniging 2 weken geleden!) Ineens begint de aanjager een brommend geluid te maken, dit is van buiten goed hoorbaar. Het wordt erger wanneer je de airco voller aanzet. Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben? De airco stinkt ook weer ontzettend, echt een schimmellucht en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Na twee weken grondige reiniging is weer hetzelfde lucht terug. Het stinken van de airco komt niet door verkeerd gebruik, ik volg alle regels zoals het moet. De airco staat tenslotte ook zeer weinig aan mij mij. Heb twee filmpjes …
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 15 antwoorden
- 6,4k weergaven
Hallo iedereen, Aangezien ik nieuw ben zal ik mezelf even voorstellen. Ik ben Thomas en heb een vraag m.b.t. velgen en banden voor de Picanto. Mijn moeder heeft een nieuw model gekocht en ze wilt haar auto een beetje extra hip maken met een mooi setje nieuwe velgen. Het gaat dus om een nieuw model die nog geleverd moet worden. (Een 5 deurs) Nu heeft ze de volgende velgen gezien: http://www.velgenland.nl/velg/105676_drag_racing_y356_br.html De vraag is of dit gaat passen en welke banden ze het beste erbij kan kiezen om geen problemen te krijgen met aanlopen e.d. Aangezien velgenland niet al te goed bekend staat met het kopen van velgen inclusief banden (vaak 2e hand…
Laatste antwoord door Otnacip, -
Change Tyres.
door Martin1977- 14 antwoorden
- 2,2k weergaven
Misschien is dit onderwerp al eens behandeld maar kon het niet terug vinden. Elke keer voor dat ik onze auto start staat er change tyres in de display. Nu is mijn vrouw vandaag naar de dealer geweest (ik zit in het buitenland voor mijn werk) voor een update van de cruisecontrol. Die werkt nu fantastisch, hier gelijk gevraagd waarom die melding gegeven wordt. Volgens de dealer waren het sensoren die aangaven dat de banden versleten zouden zijn, maar dit zijn nog de originele banden alleen op een andere velg. Banden hebben nu 12.000 km gedraaid vanaf Oktober 2011 Hij vertelde er gelijk bij dat dit een gevalletje was dat buiten de garantie zou vallen! Als het de sen…
Laatste antwoord door blackviper, -
- 16 antwoorden
- 3,5k weergaven
http://www.superichmotors.com/front/php/category.php?cate_no=228
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 61 antwoorden
- 12,2k weergaven
Met ingang van het nieuwe modeljaar(2013) zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd in het leveringsprogramma van de SP3. Kennelijk vond de importeur dat er meer moest worden verdiend op de SP3, want over het algemeen geldt hier: je krijgt minder maar je betaalt meer. Met ingang van 2012 werd de SP3 iets duurder en nu, een paar maanden later, wederom een forse prijsverhoging. Maar in tegenstelling tot begin 2012 zijn er nu ook een aantal wijzigingen het leveringsprogramma doorgevoerd. Helaas niet ten gunste van de koper. Uitmelken die hap, lijkt het motto van de importeur. De aanduidingen X-tra, X-ecutive en X-clusive zijn komen te vervallen. Hiervoor in de plaats is d…
Laatste antwoord door ceesa, -
ECOdynamics 1 2
door captain slow- 31 antwoorden
- 5,4k weergaven
Weet er iemand waarom er ECOdynamics op mijn Cee,d 1.4 staat. Hij loopt 1:12 en heeft geen vermogen. Groet
Laatste antwoord door Remko .me, -
kentekenverlichting
door bob- 19 antwoorden
- 5,4k weergaven
heeft iemand een idee welke maat lampje er in de kentekenverlichting van een pro-ceed uit 2008 zit heb een poging gedaan om de boel open te maken maar dat lukte ff niet zit nogal laag en het was iets te koud om lekker op de grond te blijven liggen
Laatste antwoord door tazz, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Zo juist mijn bagage net binnen gekregen. direct geprobeerd om hem in de achter bak te monteren, echter kan ik geen haakjes vinden om hem vast te maken. Iemand een idee hoe deze vast gemaakt dient te worden?
Laatste antwoord door artcev, -
- 1 antwoord
- 4,5k weergaven
Goedenavond iedereen, Ik heb een probleem met mijn kia joice 2 lt uit 2000. Vanochtend gewoon normaal mee gereden en alles werkte nog goed. Vanmiddag even weggeweest en na het wegrijden bij het stoplicht krijg ik de kia moeilijk in de tweede en hogere versnelling. Ik krijg hem wel in de versnelling maar dit vraagt enige moeite. De achteruit lukt helemaal NIET en lijkt wel geblokkeerd te zijn. Vorig jaar zijn er nieuwe koppelingsplaten onder gezet en een half jaar geleden is de distributieriem vervangen. Helaas drie keer mee terug geweest omdat de auto niet goed liep. Een drie maanden geleden hield de Dynamo er mee op en deze is ook vervangen. Is er iemand die mij adv…
Laatste antwoord door mamayn, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Vandaag even de auto naar de poetser en kreeg een leen auto mee Een Toyota aygo ....... Ben nu nog blijer met onze keuze om toen toch voor een picanto te kiezen
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
Beste lezer, Wij zijn voor mijn vrouw aan het kijken voor een nieuwe auto. Ons oog is gevallen op de Picanto 5 deurs met Super pack. Nu heb ik op de 3 deurs het leuke uitlaat sierstuk gezien, maar zag ik ook dat de bumper anders is. Is er iemand die het dubbele sierstuk onder zijn 5 deurs heeft, of weet of de 3 deurs bumper op een 5 deurs past? Alvast bedankt voor de reactie. Groeten Jeroen
Laatste antwoord door dncnb, -
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Wie kan mij helpen, sinds een week of 5 eigenaar van de Kia Cee'd SW Seven met Bluetooth radio(2011) Opnemen van de telefoon gaat prima en het geluid is ook goed, maar als ik een nummer bel vanaf de telefoon hoor ik niks, telefoon gaat over maar er is geen geluid. Het laatste gesprek via het stuurknopje werkt ook goed. Het zal toch niet zo zijn dat je de telefoon alleen maar op kan nemen, en geen uitgaand gesprek kan voeren!
-
Mijnkia.nl : Software update Full Map Navigatie Systeem
door Gast Rio_Brazil- 11 antwoorden
- 5,9k weergaven
Ik keek vandaag toevallig in mijnkia.nl en zag daar dat er een software update beschikbaar is voor het Full Map navigatie systeem. Je kunt deze update zelf uitvoeren met een USB stick. In de handleiding staat dat je versie 5.1.3 moet hebben van de software. Maar die is bij mijn Rio versie 6.1.4 Ook de firmware versie is sterk afwijkend in de foto van de handleiding. (Handleiding zegt 1.4.1 naar 1.5.2 maar in mijn Rio is dat nu al 5.1.4_UB Kortom: erg verwarrend. Ik ga deze update maar even niet uitvoeren.... Software_update_full_map_navigatie_juli_2012.pdf
-
- 41 antwoorden
- 6,2k weergaven
Wat vind jij leuk of minder leuk aan je Rio? (2011 - 2012 >) Geef ook meteen aan: -Waarom? -Tip! Wat had beter gekund/uitgewerkt? Hier is de kickoff.... Leuk! De Smart key: De Smart key zit altijd in mijn borstzak, met een druk op een knop en de deur gaat van zijn slot, met nog een druk op een knop en de motor start... heerlijk gevoel om een rit te starten Helemaal handig is de achterklap... met twee volle boodschappentassen (1 in elk hand), hoef ik maar 1 hand vrij te maken om de knop van de achterklep in te drukken. Geen gedoe meer om naar je autosleutels te zoeken of krassen van je sleutelbos aan je lak. Tip! Achterklep gaat automatisch omhoog/ naar benede…
Laatste antwoord door logan, -
- 6 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hoi, Ik heb sinds het begin al dat de linkerruitenwisser schraapt over de ruit. Je voelt het zelfs in het stuur. Wel een beetje irritant. Ook met veel regen schraapt hij. Ik zie hem wel netjes wiswassen, zegmaar dat het rubber omslaat. Iemand enig idee hoe dit kan?
Laatste antwoord door Sportage3, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Heeft iemand een gekraakte update voor de LG navigatie van een Kia Venga of weet iemand waar ik deze kan downloaden? Mijn map database is 109AER.
Laatste antwoord door bigwade,