Kia Modellen
-
- 6 antwoorden
- 3,5k weergaven
Mijn Rio start slecht bij de eerste start van de dag. Wat kan er aan de hand zijn? Hij is echt aan het twijfelen of hij zal lopen of afslaan. Ik moet hem eigenlijk een zetje met het gaspedaal meegeven om te zorgen dat hij hem doorpakt.
Laatste antwoord door Kia Rio rijder, -
- 17 antwoorden
- 6,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb de volgende vraag: Binnen een paar maanden wil ik een Picanto (met Comfort + Plus pack) gaan bestellen, een vijfdeurs. Nu vind ik zelf de velgen van de driedeurs mooier als die van de vijfdeurs. Bij het Pluspack staan 14" velgen genoemd. Heb je de keuze tussen de twee verschillende velgen (drie- en vijfdeurs) of krijg je bij de vijfdeurs gewoon de vijfdeurs velgen (zonder keuze)? Gr, Frank
Laatste antwoord door rash, -
carkit Kia Rio
door Marja5- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Wij zijn sinds mei in het bezit van een KIA RIO en ondervinden diverse problemen met de carkit (tevens navigatie, radio ed). Wij rijden met 3 verschillende chauffeurs en dus 3 verschillende telefoons in de RIO. De problemen zijn: De carkit herkent niet automatsich de telefoon van de bestuurder. De carkit zoekt automatisch naar de telefoon die het laatst ingeschakeld is geweest. Wanneer die persoon niet in de auo zit krijg je na enkele minuten de melding “bluetooth autorisatie mislukt”. Vervolgens moet je handmatig de telefoon van de huidge bestuurder instellen via “Instellingen”. Het zou natuurlijk zo moeten zijn dat de carkit automatisch naar de volgende telefoon gaat…
Laatste antwoord door Marja5, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, gisteren hoorde ik tijdens het opschakelen een rammelend geluid, dit gebeurd bij elke versnelling en is maar kort hoorbaar. Kan het de bekende waterpomp zijn? Verder vindt ik het raar dat als ik de blower op volvermogen set de lichten tijdelijk zwakker gaan branden en dan feller branden dan normaal, is er een tweede ventilator die mogelijk wordt bijgeschakeld en zo om meer vermogen vraagt? Een ander iets is dat ik een aantal weken geleden met de airco aan reed en ik het gevoel had dat er bij mijn benen de verwarming aan stond. Ik ben op onderzoek uit gegaan en vond een buis die vlak langs je rechterbeen loopt, zie foto. De buis wordt wel afgeschermd maar geef…
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi iedereen, ik heb nu sinds enkele maanden mijn sportage die ik in zogoed als nieuwstaat heb kunnen vast krijgen. Sinds ik hem heb, heb ik altijd in de manuele stand gereden (vind zelf schakelen namelijk wat zuiniger en leuker om te rijden). maar gisteren sprong de pook plots niet meer terug na het opschakelen, en schakeld hij ook niet meer? wat zou dit kunnen zijn? er is dus totaal geen weerstand in de manueel stand. drive en alles werkt nog perfect dus zal het wel niet aan de versnellingsbak liggen toch? wat zou dit dan kunnen zijn? de veertjes? Groetjes Nicky
Laatste antwoord door bigwade, -
- 11 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo, Mijn Sorento heeft het probleem dat hij makkelijk afslaat als motor warm is. Dit vooral bij optrekken vanuit (bijna) stilstand. Ik had dit al eerder aangekaart bij de dealer. Monteur meegereden. Deze vond dat het wel meeviel.Ik moest meer gas geven bij het wegrijden...( Op het korte stuk waarin hij met de auto heeft gereden, sloeg hij ook een keer af) Ik dacht, zal dan wel aan mij liggen. In ben er intussen aan gewend, houd de toerenteller in de gaten, maar toch overkomt het mij nog regelmatig. Nu heb ik afgelopen weekend iemand anders met de auto laten rijden en ook hij moest om de haverklap de auto weer opstarten. Ik heb het probleem weer bij de dealer te berd…
Laatste antwoord door xychix, -
strepen op achterbumper
door Gast longbigbear- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
bij mijn achterbumper komen iedere keer strepen van plakkerig spul,denk dat het uit de gaatjes komt in de achterklep onderzijde. wat is dit en hoe is dit te stoppen of op te lossen? groeten Dirk
Laatste antwoord door Flex, -
Bij met airco aan rijden, merk je dat de auto inhoud met gas geven en auto op toeren houden.
door Gast velour100- 13 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo allemaal, Wij hebben een Picanto, model 2011, 1.0 met airco. Daar zijn we heel blij mee. Maar, wat mij wel op valt en al een tijdje moet ik zeggen, is dat met de airco ingeschakeld, de motor regelmatig inoud. D.w.z. als je wilt optrekken dat je best wat meer gas moet bijgeven, wil je een beetje weg komen. Ook als je op snelheid bent en je wilt iemand voorbij, dan merk je toch duidelijk verschil met inhalen. Je merkt ook tijdens het rijden dat de airco aan en afslaat. Want als hij afgeslagen is en zichzelf weer inschakeld, voel je een schokje. Okee, met 120 over de snelweg merk je dat bijna niet, maar zeker als je 50 of 80 rijdt, merk je het wel. Iemand hier ervar…
Laatste antwoord door Flex, -
Remlichten gaan ongelijk aan
door Gast asterix- 2 antwoorden
- 936 weergaven
Het viel me op dat de remlichten niet tegelijk aan gaan als je op de rem trapt. Het derde remlicht midden gaat een fractie van een seconde eerder aan dan de remlichten aan de zijkant. Ik vroeg me af of dat derde remlicht LED's zijn en dat het daarom sneller brandt of dat het een CANBUS aansturing oorzaak is. Overigens, het valt nauwelijks op, dus ik zie het niet als een probleem. Het is wel grappig op zich. Marcel
Laatste antwoord door wimme, -
Navteq cd's
door J. Bierings- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, Ik heb een volledige Navteq Europa CD versie 2006/2007 voor mijn Ceed uit 2008. Met een ingebouwde navigatie met een klein schermpje. Werkt overigens prima! Als het niet te kostbaar is zou ik graag een meer actuele versie hebben, maar ik kan geen zelfde set op internet vinden. Weet iemand hoe ik daar aan kan komen, misschien is er iemand die een super actuele versie heeft en de iets minder actuele wil verkopen? Ik hoor het wel.
Laatste antwoord door J. Bierings, -
- 30 antwoorden
- 10,7k weergaven
Ik zit er aan te denken om dagrijverlichting in te (laten) bouwen in mijn Sorento. Maar ik wil geen kerstboomverlichting wel iets moois en straks. Liefst in de koplampunit maar misschien is de bumper wat? Heeft iemand hiermee ervaring of heeft goede verhalen over een bedrijf ( of misschien Kia dealer).
Laatste antwoord door masimo, -
Program memory
door pilsenga- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Net een nieuwe KIA Venga opgehaald en al direct de melding "Program memory is critically low. You must select one task to terminate or increase the amount of program memory if availeble" o wraith o postion o blue (het rondje voor wraith is zwart) Alles is geblokkeerd: navigatie, telefoon etc. Na een paar uurtjes was de melding weg, maar de volgende dag kwam die weer terug. Voor ik naar de dealer stap: Heeft iemand ervaring met deze melding en wellicht een oplossing ?
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 19 antwoorden
- 7,5k weergaven
Wie heeft er al ervaring met de nieuwe actie van KIA v.w.b. de nieuwe achteraf in te bouwen LED verliching als alternatief voor de stads/parkeerverlichting? Is dit ook wettelijk toegestaan overigens als je deze aan hebt? Het is een leuke actie overigens van KIA, ziet er goed uit.
Laatste antwoord door Smart, -
- 21 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo allemaal, Sinds heel kort ben ik de trotse bezitter van een rio superpack. Mij viel op dat bij het invallen van de duisternis de dashboardverlichting ineens dimt. Ik kan deze feature echter niet zo snel in het boek terugvinden, weten jullie of dit bij het superpack hoort of hebben alle rio's dit?
- 1 antwoord
- 932 weergaven
Hoi allemaal, Ik kan in mijn rio gewoon via bluetooth connectie maken met mijn nokia 6303. Bellen werkt goed, alleen krijg ik een foutmelding als ik het telefoonboek wil downloaden. Heeft iemand deze ervaring ook? Wellicht een tip of oplossing? Thanks, Ton
Laatste antwoord door Delta, -
- 7 antwoorden
- 4,3k weergaven
Onlangs nieuwe Sportage 1.6 GDi aangeschaft. Na enige tijd manifesteerde zich een hoge bromtoon, bij stationair draaiende motor in stand nauwelijks waarneembaar, al rijdend bij toenemend toerental progressief merkbaar. Tevens heb ik de indruk dat bij hogere toerentallen het geluid zwaarder is als voorheen. Ik twijfel of het van de motor afkomstig is, dan wel vanaf het voorste traject uitlaat (spruitstuk, katalysator...?) Door de dealer wordt het geinterpreteerd als zijnde 'eigen' voor deze auto, gerelateerd aan de demper. Tijdens proefrijden heb ik dit geluid geenszins opgemerkt. Binnen forums en/of reviews vind ik vooralsnog geen aanknopingspunten voor dit fenomeen. Daa…
Laatste antwoord door The Wizard, -
Inbouw combi dag 16-09-2012 1 2 3 4 6
door theomonika- 144 antwoorden
- 18,4k weergaven
We zijn aan het kijken of er leden zijn die dat leuk vinden om een combi dag te maken voor xenon of spiegels of speakers zo lang het niet een volle dag slopen is aan een auto is er intresse geef aan waar uw voorkeur naar uit gaat zodat wij ook nog de tijd hebben om eventueel de stekkers of adaptors te kunnen adviseren met wat U dan wel en niet moeten hebben en wat U wel kan aanschaffen (Kopen) waar zullen we het gaan houden dat is bij ons voor de deur in haarlem parkeer gelegenheid volop aanwezig en gratis vanaf 11 uur bent u welkom Adres struur ik door via een PM als het zo ver is voor een natje en een droogje wordt gezorgt deze dag wordt georganiseerd door theo…
Laatste antwoord door Huizebakker, -
onderdelen
door basos- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste leden, Is er iemand die weet waar ik gebruikte delen kan krijgen voor mijn Rio? Voorbumper Motorkap Koplamp rechts Scherm rechts voor Het gaat om een super plus pack uitvoering van 2012. Alvast bedankt! Bas
Laatste antwoord door Jordan, -
- 10 antwoorden
- 3,2k weergaven
Volgende week start de Chicago Motor Show. Kia heeft iets bijzonders te onthullen... Officieel bericht Kia Motors Nederland. De Kia Kue. Ik denk iets groter dan de SOUL nu, misschien meer richting sportage.
Laatste antwoord door bigmac, -
- 31 antwoorden
- 6,5k weergaven
Wie kan mij een goed advies geven welk product ik het beste kan kopen voor het onderhouden van de Halflederen bekleding. Voor mij is dit geheel nieuw, ik heb nog nooit leer in mijn auto's gehad. Volgens de Dealer, heeft het geen onderhoud nodig, ik geloof hier niets van, vandaar mijn vraag aan het forum. Wie heeft er een goed advies welk product en hoe te gebruiken. Alvast bedankt Gr. Labwerf
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
Gisteren werd ik gebeld via Skype op mijn iPhone in de Rio door een vriend en tot mijn verrassing werkte het geluid e.d. prima via mijn Bleutooth en Navigation Pack. Daarna getest of ik iemand kon Skypen en dat werkte ook prima. Zag dan wel mijn eigen mobiele nummer in het display maar de ontvanger hoorde mij perfect! Het leuke was dat hij in Tibet zat Bijzonder moment dus en leek me wel iets om te delen op het forum.
Laatste antwoord door The Wizard, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo, Zojuist heeft mijn vriendin een Kia Picanto gekocht uit begin 2011. Nu heb ik op zolder nog een dubbel-din navigatiesysteem liggen uit mijn vorige VW Passat (standaard dubbeldin) Nu is de vraag, hoe krijg ik deze navi in de Kia. Ik weet i.i.g. dat het formaat van de dubbeldin een standaard maat is en niet VW specifiek. Rest alleen de vraag of ik kan volstaan met een 2-din inbouwframe en of dit een beetje makkelijk gaat. Bij de passat moest ik een halve dashboard conversie doen... zoals het op de plaatjes lijkt hoeft dat bij Kia niet Waar kan ik (goedkoop) zo'n frame krijgen? En zijn er meerdere met ervaring hiermee?
Laatste antwoord door jadijkstra2000, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Mijn nieuwe Sportage X-clusive is van een leren bekleding voorzien. Ziet er best netjes uit, maar het leer is wat 'raar' spul, dwz stug en glad. Je vraagt je zelfs af of het wel echt natuurleer is, het lijkt meer op dat gemalen leer wat met een bindmiddel tot een geheel is gemaakt. Waar het me nu om gaat is hoe het onderhouden moet worden....... Met mijn andere auto's deed ik er regelmatig wat aan waardoor het eigenlijk steeds mooier werd: eens per jaar schoonmaken met speciaal spul, dan opnieuw sealen en iedere paar maanden voeden waardoor het zacht en soepel blijft en een mooi 'patina' krijgt. Moet / kan dat met dit leer ook? Wat doen andere Sportage rijders aan l…
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb in mij Kia Rio een kaart navigatie systeem laten zetten vanaf fabriek. Nu staan op de website www.navigation.com/kia heel wat telefoons die compatible zijn. Alleen is deze site niet echt meer up to date. Ik wil de Galaxy Ace gaan kopen, maar volgens die website is het telefonboekje niet compatible. Echter schijnt er ook een nieuwe android 2.3.6 te zijn, en die staan nog niet op die website. Dus nu is mijn vraag of er iemand is die ook deze telefoon heeft en of deze compatible is met dit systeem. Mogelijk is er een update.. Kan iemand mij helpen...? Bedankt... Gr. Roland
Laatste antwoord door KrasseKnar67, -
..
door Gast Timo0103- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
wil het topic verwijderen
Laatste antwoord door Smart,