Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Dag Sorentorijders, Op mijn vorige Sorento (JC) heb ik de originele Kumho's vervangen door General grabber UHP. Ik was heel tevreden over deze banden. Over de banden die ik nadien had, de Bridgestone Dueller was ik minder tevreden; bij een noodstop moest de auto precies zijn spoor zoeken vooraleer hij rechtdoor afremde. Hij ging eventjes slingeren (niet erg veel) en pas nadien remde hij mooi recht af. Gelet op het immer uitstekende weer in België wil ik op mijn Sorento XM opnieuw de originele Kumho's vervangen door een echte regenband. Mijn voorkeur gaat uit naar Uniroyal rainexpert SUV. Ik denk dat de directionale groeven beter het water afvoeren en de naam rainexpe…
Laatste antwoord door xychix, -
- 3 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo, Gisteren heb ik een lichte aanrijding 's avonds gehad waarbij zowel mijn buitenspiegel als die van de tegenligster hierdoor kapot zijn gegaan. Gelukkig geen verdere schade. Google is normaal mijn vriend alleen kon ik zo snel niet terugvinden wat de kosten van een nieuwe unit zijn. Hij is electrisch en gespoten in dezelfde kleur lak als de auto. De garage heb ik al gebeld en die kon het zo snel niet vertellen, althans, de juiste persoon was niet aanwezig, wel dat het toch aardig in de kosten kan gaan lopen. Iemand hier die een indicatie kan afgeven? Het hangt er nl. vanaf of ik het via de verzekering wil laten gaan of niet. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
sinds juni ben ik de eigenaar van een c'eed SW (2011) met carkitfunctie, nu ben ik al enige tijd bezig om te kijken of ik ook vanaf de carkit "uitgaande" gesprekken kan voeren maar krijg dit nog steeds niet voor elkaar. ook merk ik nu dat ik iedere keer mijn telefoon moet aanmelden als mijn vrouw ( beiden hebben we een Blackberry) de auto heeft gebruikt dit zou toch automatisch moeten gaan in mijn optiek. als de telefoon overgaat hoor je een enorm irritant piepgeluid, ook dit zou ik graag kunnen veranderen. wie kan mij verder helpen, moet binnenkort ook naar de dealer ivm garantiedingetjes (mat is al kapot na 3 maanden, en er is een schurend geluid aan mijn remmen) ik …
Laatste antwoord door Combi, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo iedereen, Ik zou mijn Venga willen uitrusten met PY21W LED lampen, nu is mijn vraag, geeft dit bij de Venga een fout (CAN BUS error)?
Laatste antwoord door Autoverlichting Reeuwijk, -
- 37 antwoorden
- 5,5k weergaven
Vandaag een probleem boven water gekomen... :shock: Ik reed richting Amsterdam-centrum en hoorde bij ong-40 km/h een raar schuurend/gejank uit de moterruimte. Ik reed direct weer terug en ging het op andere snelheden proberen en geen geluid het meeste gejank is tijdens ong 40 km/h. Ik ben vandaag dus maar ook naar de dealer gereden en zij hebben de auto ook bereden en vonden het ook een raar geluid. Ze wisten niet van waar het kwam. Afspraak gemaakt volgende week donderdag dan gaan ze het veder onderzoeken. Ze gaan ook gelijk de irritante gepiep uit de rechterstoel halen (hoop ik) Wat me laatst ook opviel is dat de auto veelste veel naar achteren hangt. Ik heb de …
Laatste antwoord door Neo, -
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
Hello, Ik wil vragen waarom sommige auto's hebben gaten in de grille, maar anderen niet?
Laatste antwoord door coolman_kk, -
schuif kantel dak 1 2
door Anouk- 30 antwoorden
- 11k weergaven
Ik zie dit als mogelijke optie in de kleurenbrochure staan maar niet in de prijslijst. Heeft iemand deze? Wat kostie??? Bevalt het? Licht boven mijn hoofd vind ik wel erg prettig.
Laatste antwoord door Smart, -
Beste mede forum gebruikers. Hierbij wil ik even vertellen dat ik na 3 jaar weer afscheid van een Kia ga nemen. Ik ga weer naar mijn oude merk terug, wel te verstaan naar een Toyota. ik wil julile bij deze bedanken voor de leuke tijd die hier op het forum hebben gehad. In het begin hebben we toch een wat minder intensief forum gehad, zelf hebben we nog iemand gehad waarvan "vriendelijk" werd verzocht om maar weg te blijven. Dit omdat het forum dusdanig werd verstoord. Smart, Bigwade en Remko zullen zich dit ook nog zeker herinneren. Nu vind ik het een erg leuk forum, met steeds de vaste kern die terug komt. Maar ook de nieuwe mensen vind ik een zeer positieve inbre…
-
De nieuwe Rio en sturen 1 2
door kialoog- 31 antwoorden
- 4,6k weergaven
Ook de nieuwe Rio heeft te kampen met het vage stuurgedrag.(autoweek-rijtest)
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Vul de gegevens van je VIN-nummer
Laatste antwoord door Mel_Rio, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
hallo allemaal, Ik wil graag weten welke soort sorento's er allemaal zijn in 2.5 diesel handschakel vanaf de bouwjaar 2005 tot net voor de nieuwe model. ik heb nu deze gezien adverture/comfort welke zijn er nog meer en wat zijn nou precies de verschillen. hoop dat iemand mij kan informeren . vriendelijk groet, geuzie
Laatste antwoord door sddijker, -
- 19 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik kan er nu weer grapjes over maken! Maar wat rijd hij fijn; pittig en zuinig! Stadsverkeer 1:18 Snelweg 1:19,3 bij 120km/uur! Voilà, mijn nieuwe aanwinst:
Laatste antwoord door MauS, -
- 0 antwoorden
- 973 weergaven
Het afdekkapje van de regensensor zat er bij niet goed op, en kwam los toen ik vast wilde zetten. Is er iemand die weet hoe je dat kapje nu moet vast klikken? Ik krijg het er niet meer op! Zit een haakje aan de binnenkant van dat kapje, maar geen idee waar of hoe die ergens moet achterhaken.
Laatste antwoord door Delta, -
- 16 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo, Ik zoek iemand die zo vrij is om de nieuwste updates voor het navigatiesysteem te delen met (door te sturen naar) mij. Als Belg kan ik namelijk niet genieten van mijnkia.nl en we hebben er ook geen alternatief voor. Mijn wagen is een Venga van december 2010
-
- 9 antwoorden
- 3,5k weergaven
Op het Rio "kanaal" is een discussie gaande over het automatisch inklappen van de buitenspiegels. Er is een DHZ oplossing maar er wordt ook verwezen naar kant en klare oplossingen die te koop zijn. Zie hier bijvoorbeeld een linkje naar een Sportage setje http://www.yesautopartsupply.com/shop/step1.php?number=7465 Mij lijkt dat wel wat! Ik begrijp uit de tekst dat je het ook aan en af kunt schakelen. Dat is dan weer handig als je ijzel verwacht of steeds in en uit de auto moet. Heeft iemand ervaring met de oplossing van deze of van andere aanbieders?
Laatste antwoord door handyman, -
- 18 antwoorden
- 3,7k weergaven
Wie heeft eventueel een oplossing. geruime tijd krijg ik steeds de opmerking als ik telefoneer dat ik zogoed als onverstaanbaar ben aan de andere kant van de lijn ze zeggen " is met horten en stoten en onverstaanbaar", daarentegen versta ik ze in de wagen perfect, wat kan er fout lopen.
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik had eigenlijk gezegd dat ik mijn Pica origineel zou laten, nadat ik aan mijn Aygo heel veel had aangepast. Alleen na 7 maanden begint het toch te kriebelen en mis ik wat dingen die ik op de Aygo wel had gemaakt. Van de Aygo had ik de meeste electrische schema's zo liggen, kon ik (betaald) downloaden bij Toyota. Bestaat er ook een site van Kia waar ik schema's kan halen? Hoeft niet gratis, als ze maar duidelijk zijn, dus ook de draadkleuren bevatten en eventueel pinnings van stekkers. Belangrijkste op dit moment zijn van de Wissers (voor EN achter) en de claxon (klokveer e.d.). Dan kan ik uitzoeken of ik mijn regensensor voor, interval achter en luchthoorn kan inb…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hoi allemaal, Vandaag heb ik de voorste remschijven vervangen. En toen ik er mee bezig was kon ik de wielophanging een stukje optillen. Dus eigenlijks de hele veerpoot een paar milimeter op en neer. En dan rabbelt het boven de schokbreker waar de schokbreker vast zit aan de carrosorie. Zit hier een lager of is het de aanslagrubber 54626-2E000 die aan vervanging toe is? Wie kan mij opweg helpen. Alvorens ik alles demonteer. Alvast bedankt, Gerrit,
Laatste antwoord door Marsaz, -
- 29 antwoorden
- 11k weergaven
Beste Forum leden, Ik heb sinds eergisteren een set treeplanken in de schuur staan voor de sportage 3. Het zijn de treeplanken wat 1 geheel lijkt wanneer je het gemonteerd hebt. Alleen llijkt het geen makkelijk klusje om deze treeplanken er op te monteren. Heeft iemand er ervaring mee?? grtzz
Laatste antwoord door willem57, -
Navigatie start niet op
door Gast asterix- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Sinds gisteren heb ik het probleem dat de navigatie niet opstart. Blijf het intro scherm met de tekst "KIA motors" zien, radio doet het wel maar kan geen zender wisselen, alleen volume instellen (via knop en stuur) en de achteruit rij camera doet het wel, maar zonder de "hulp strepen" in beeld. Ik heb de zekering al 5 minuten los gehad, maar dat hielp niet. Overigens is ook meteen de smart key onbruikbaar zolang deze audio zekering los is en wordt de dagteller gereset. Opvallend. Heeft iemand nog goede ideeën? Ik gok dat het Windows OS gecrasht is. Maar ik zie me al alweer bij de garage aankomen met iets dat niet mechanisch is. Dat wordt weer gezucht en gesteun van z…
Laatste antwoord door MrBubbels, -
Deur stootstrip
door raoul_35- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
IVM met loslaten voortse deurstootstrippen zijn deze door dealer vervangen (garantie) de achterste stukjes zaten wel goed vast en zijn niet vervangen. De strippen zijn alleen per set bestelbaar heb nu dus de achterstukjes over nieuw in verpakking Dus wie maak ik er blij mee ???? Weggooien kan altijd nog
Laatste antwoord door raoul_35, -
- 10 antwoorden
- 3,6k weergaven
In het (erg dure) afleveringspakket zit een lifehammer. Deze was niet gemonteerd bij aflevering en ik kan er eigenlijk ook niet zo 1-2-3 een mooi cq praktisch plaatsje voor vinden. Waar hebben jullie het ding gelaten?
Laatste antwoord door Pipercub, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste medeleden, Sorry voor de misschien wel erg domme vraag, maar ik kom er browsend niet achter: Kan iemand mij (ons) uitleggen op welke wijze je de toepasbare banden maten bij een gegeven velgmaat kunt achterhalen? Eeen voorbeeld: Kia sportage (de mijne) heeft een velgmaat van 6,5J X 16 (ET41) en heeft een bandenmaat van 235 x60 R16 Nu kom je bij verschillende leveranciers vaak bij dezelfde velgcodering de bandenmaat 215 x 65 R16 tegen. In mijn zoektocht naar een set wintervelgen kom ik nu een mooi (betaalbaar) setje tegen. Je raad het al, met dezelfde maatvoering (6,5J R16, 5 x 114,3 en de juiste naaf diameter) maar daar liggen andere banden op. Hoe kom ik er nu …
Laatste antwoord door Specialmade, -
Wie van de drie?
door Kia2811- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
2811
Laatste antwoord door Mr.B, -
- 2 antwoorden
- 12,4k weergaven
Hoi allemaal! Mijn naam is Sebastiaan en ik zit met een probleempje... Ik ben nieuw op dit forum en hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Deze week ga ik mijn cilinderkoppakking vervangen van mijn kia retona 2.0TD. Nu ik kan maar geen gegevens vinden over het aantrekken van de bouten van de cilinderkop... Geen dealer die het me wil geven... Weet iemand van jullie de juiste gegevens? Deze motors zitten ook in de kia sportage 2.0td. Echter vind ik nergens een vraagbaak of dergelijke. Iemand goede raad of meer info voor me? Alvast bedankt! Groeten Seba
Laatste antwoord door septec,