Kia Modellen
-
immo 1300 pride
door patrick73- 0 antwoorden
- 4,6k weergaven
mijn pride wil niet aanslaan. na diverse stukken gelezen te hebben verdenk ik de immo unit hiervan de oorzaak te wezen prima, kan iemand mij vertellen waar deze zit enhoe hij eruit ziet?
Laatste antwoord door patrick73, -
- 654 antwoorden
- 97k weergaven
Om een kijk te krijgen op de omvang van het ontbrekende VSM probleem. Voor alle duidelijkheid het VSM pakket bestaat uit: Hill Assist (HAC) : Dit is dus het duidelijkst merkbare probleem, je auto rolt gewoon achteruit en Hill Assist remt niet automatisch. Emergency Stop Signal (ESS) : Wanneer je plotseling stopt, knipperen de remlampen om bestuurders achter je te waarschuwen. Vehicle Stability Managment (VSM) : dit werkt samen met de stuurbekrachtiging. En zorgt dat de Rio stabiel blijft wanneer je tegelijkertijd remt en de bocht in stuurt. Mensen die al antwoord van de dealer of KIA NL hebben gehad laat aub even weten wat er als oplossing aangedragen wordt. Zo kunne…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hebben jullie dat nu ook? Bij een volle tank gaat de bezinemeter al naar ruim 100 km gereden te hebben naar 3/4 stand. Daarna gaat het wat minder hard, kortom de benzinemeter loopt niet lineair met de tankinhoud mee. Niet echt schokkend maar lichtelijk irritant
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoi, ik heb een vraag. Hoe zit het met de ramen bij jullie, als ik ze omlaag doe dan worden ze niet automatisch "gezeemd" aan buitenkant wat bij de achterste ramen wel gebeurd. Bij mijn vorige auto ging dit wel automatisch. Is het bij Kia überhaupt niet de bedoeling of zitten de rubbers er niet strak genoeg tegen? kent Kia niet iets van clean window blabla? Als ik er licht tegenaan druk van binnen trekt hij ze trouwens wel droog.. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en of mijn verhaal duidelijk is.
Laatste antwoord door sarkesteijn, -
- 1 antwoord
- 4,2k weergaven
Zijn er al Optima rijders op dit forum die een geschikte set velgen en winterbanden (conti's) hebben kunnen vinden ? Op de Kia site onder de accesoires is een set beschikbaar, maar 1. ik vind de velgen niet zo mooi en 2. ik ben niet zo voor de nexem banden. Ben benieuwd. Groet, Wim
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal!!ik heb 3 lampjes kapot in de schakelaar!! De demontage is relatief simpel dus ik naar de kia dealer!! "Nee meneer, die hebben we niet,we leveren alleen complete schakelaars á 80€ per stuk!! Dussss...heeft iemand een adres waar ik die kleine lampjes kan krijgen?? Gr mars...
Laatste antwoord door masimo, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, Vanmiddag reed ik nog geen minuut met mijn auto en net na de 2de afslag sloeg de motor zomaar af. Ik probeerde daarna de motor weer aan te zetten maar daar had hij geen zin in... Na tig keren koppeling opnieuw intrappen, in z'n vrij zetten, rem trappen (en alles wat je kan bedenken) en start knop rammen ging hij weer aan. Ik ging daarna meteen naar de dealer en had daar mijn verhaal vertelt. De man bij de dealer kon mij vertellen dat dit nog nooit voorgekomen is bij andere Rio's en dat dit wel heel bijzonder is. Gelukkig konden ze meteen even een diagnose test afnemen, maar na anderhalf uur hebben ze niks gevonden... Dus ik moet nu maar afwachten totdat het we…
Laatste antwoord door haydenlin, -
Metallic lak ?
door slim673- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, Sinds juni heb ik een zwarte Picanto, en het valt me op dat de lak erg dun is. Al verscheidene krassen, vooral van mensen die er langs gelopen zijn. Gisteravond wilde ik wat vogelpoep van mijn dak afhalen met rijkelijk warm water en een poetsdoek met als gevolg dat een kwart van mijn dak nu onder de krassen zit. Ik heb meerdere auto's gehad, en koos altijd voor de optie metallic omdat die laklaag wat harder is. Ook op deze auto zit volgens de offerte een metallic lak, maar om eerlijk te zijn, ook al kijk ik heel goed, ik kan het echt niet zien. Meestal zie je wel kleine metaaldeeltjes in de lak zitten. Misschien is er hier iemand die ook een zwarte heeft, zou je…
Laatste antwoord door Cardetails.nl, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Wat kan het zijn? opeens werkt de koppeling niet meer je kunt hem helemaal indrukken versnellingsbak is goed na een tijdje te hebben stil gestaan werkt hij weer even, hydraulische olie zit er genoeg in. Kan iemand mij zeggen wat het euvel kan zijn.
Laatste antwoord door xtra40, -
wegvallen vermogen 2.0 crdi awd
door Gast rsaelman- 15 antwoorden
- 2,2k weergaven
Tijdens het rijden met de caravan met mijn kia sp3 was ineens het vermogen weg. Auto gaat dan niet harder dan 60 km/pu. Springt dus in de noodloop. Na een herstart van de auto op de vluchtstrook was het probleem weer weg. wie heeft dit meegemaakt en wie heeft de oplossing.
Laatste antwoord door Pugnator Fortis, -
- 20 antwoorden
- 7,8k weergaven
Staat er bij jullie ook op het kaartje dat de dealer aan het stuur heeft gehangen: 15.000km? In het boekje staat toch bij 30.000??
Laatste antwoord door elmerblues, -
opstart probleem
door kiaria- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Heeft er iemand probleem met opstarten ? Mijn rio is waarschijnlijk de kou niet gewend. he is pas 2 nachten bevroren geweest en ik heb nu al voor het eerst probleem met opstarten, moest naelijk 3 keer proberen.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
hoi ik ben nieuw hier en heb weinig ervaring met kia , ik heb een kia 3.5 uit 2003 gekocht . mijn vraag is hoe te rijden met de aut met de caravan er achter . de caravan weegt 1600 kg voor de kia geen probleem maar ik vind dat de auto zonder gas te geven net te hard rijd in drive op de camping moet ik echt bijremmen van plaats gas te geven ik zou graag uitleg willen van de automaat, kan ik in stand l rijden en heeft dat nut, alvast bedankt voor de reacties . groetjes trotse kia rijder
Laatste antwoord door Smart, -
- 15 antwoorden
- 5,1k weergaven
PROBLEEM. Vandaag erg teleur gesteld in de handfree telefoon in de splinternieuwe Venga Xtra 1.4 Blue tooth herkent wel mijn eveneens nieuwe telefoon Samsung Gio GT-S5660, maar herkent het adresboek niet; daardoor kun je ook geen gebruik maken van de snelkeuze-instellingen op het display van de auto: van handsfree bellen is dan geen sprake omdat je alleen kunt bellen door het tel.nummer HELEMAAL in te typen! De garage wijt het aan het verschil in versies van blue tooth tussen de auto (versie 2.6.8.staat in het systeem) en dat van het mobieltje (bij Fodafone opgevraagd = 2.1). Bij de Fodafone winkel ook al NUL op het request. Het vreemde is echter dat van een "oerou…
Laatste antwoord door tjacha, -
Pro Ceed project
door tok88- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
In mijn voorstel topic had ik het al verteld, heb redelijk wat plannen met mijn pro al een gedeelte uitgevoerd gedeelte ook niet To do list : Dubbele uitlaat Check "xenon" verlichting Check Navigatie in bouwen Spoilerset toevoegen Emblemen verwijderen Ramen Blinderen Check antenne veranderen Ledverlichting voor kentekenplaat Check Vanmiddag zal ik wat fotos toevoegen Zo kocht ik de auto al snel was er een afspraak gemaakt om de ramen te blinderen vanaf toen ging het eigenlijk alleen maar door, naar aanleiding van een aantal rio`s van dit forum dacht ik ow dat staat ook wel mooi op mijn auto , dus oo…
Laatste antwoord door tok88, -
Pas nieuwe picanto besteld (zie profilel) In de afleverkosten €925 zit een waxoil behandeling €198 !!! Ik heb vriendelijk bedankt, en heb voor mij gevoel €198 bespaart. Er zit garantie op de lak. en ik ben naar 3 jaar van plan om hem toch weer in te ruilen. Gaarne reactie.
Laatste antwoord door artcev, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Heeft iemand enig idee hoe de (dummy)schakelaars links van het stuur te verwijderen zijn? Dus die bij de koplamphoogteversteller, waar bijv. de uitschakelaar van de ISG kan zitten? Ik wil wat extra schakelaars plaatsen en dat zou een mooie plek zijn. Als het met "originele" schakelaars kan is NOG mooier natuurlijk...
Laatste antwoord door artcev, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste forumgebruikers. Ik heb net mijn Kia Sorento bj 2003 door de wasstraat gereden. Sindsdien doet de auto vreemd. Als ik het stuur ver draai dan maakt de auto een vreemd geluid - alsof er iets aanloopt - en lijkt het of deze afremd. De auto staat dan stil / gaat langzamer rijden, geeft een schok en ik kan weer verder rijden. Bij normaal rijden op de weg lijkt er niets aan de hand te zijn, enkel bij scherpe bochten. Hebben jullie een idee wat dit kan zijn en is het verstandig hiermee door te rijden? Alvast bedankt voor de reactie's Groeten Daniel Hartman
Laatste antwoord door masimo, -
- 11 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo, ik heb een 3.3 v6 Sorento. En bij lage snelheden/in bochten schokt de tussenbak nogal. Ik heb de zekering van de tussenbak eruitgehaald. En daarmee was het schokken weg. De banden zij 4 x precies dezelfde merk/maat/model, dus dat is het probleem niet. Ik dacht aan de tussenbak sensoren, weet iemand hoe duur deze dingen zijn, en hoeveel het er zijn? Ik heb net even gekeken onder de auto op de brug en ik zag er maar een, maar het kan zijn dat ik er een over het hoofd heb gezien. Alvast bedankt. Groet
Laatste antwoord door xychix, -
- 28 antwoorden
- 7,8k weergaven
Beste forummers, Ik ben echt een beetje van mijn geloof gevallen toen ik de inruilwaarde van mijn auto hoorde.... Mijn eerste reactie was: "Prima, dan zijn we nu klaar", en ik was klaar om te vertrekken.... Het verhaal van de dealer is dat Kia "slecht/weinig" aan bonus weggeeft vanaf de distributeur. Het nieuwe model en nieuwe jaar komt eraan, dat scheelt ook weer een "paar duizend".... Ik ga nu denk ik maar voor een ander merk, want deze belachelijke lage inruil vang ik overal wel. Ben benieuwd wat jullie meningen hierover zijn.... Lijdend voorwerp: Kia Cee'd 1.4 (109PK uitvoering) ISG SportyWagon - uitvoering Fifteen met nog geen 50K op de teller. Opties: Cruiseco…
Laatste antwoord door patten, -
- 7 antwoorden
- 5,1k weergaven
Ik heb kort geleden een kia rio uit 2007 gekocht het is een 1.4 lxe. heeft nu net 3000km gelopen. Ik vindt het verbruik aan de hoge kant,met een normale rijstijl haal ik ongeveer 1op 11.5.Ik vind dit aan de roayle kant want in de boekjes lees je toch hele andere verbruikscijfers. Er liggen wat banden betreft een afwijkende maat op n.l 195/65. Maar dit kan toch niet zoveel uit maken. Hebben meer mensen ook ervaring met dit soort hoge verbruikscijfers. groeten eric
Laatste antwoord door Jur, -
- 12 antwoorden
- 1,7k weergaven
In het kader van het voorstellen op het forum; ik ben Dirk Jan (nick Borland). Heb gisteren een Kia Rio 1.2 Graphite Super Pack besteld en mijn Lexus IS250 Executive ingeruild. Aardige downsize maar bewuste keuze. Wil kleiner, zuiniger en afschrijvings vriendelijker.... Heb de 17 inch Phantoms genomen en geen navigatie. Wel luxe kentekenplaten uiteraard voor het premium gevoel . Ga nog wel de audio upgraden maar dat komt wel. Komt wel een auto-dimming mirror in want die kan ik echt niet missen. Zou verplicht moeten worden.... Deze dus http://www.mitocorp.com/auto-dimming-nvs-basic-specifications.html Heb deze in het verleden voor een Swift aangeschaft en zo'n verbetering…
Laatste antwoord door Toyodriver, -
- 15 antwoorden
- 2,1k weergaven
Leuk idee van een Picantorijder. Is kijken wat de Riorijders hebben.
Laatste antwoord door Jordan, -
- 12 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik wil hierbij een oproep doen aan iedereen die van Kia Nederland een brief en waardecheques heeft ontvangen ivm het ontbreken van het VSM-pakket op sommige Kia Rio IV. Neem aub contact op via rene.hissink@home.nl als u het niet eens bent met de gang van zaken.
Laatste antwoord door Smart, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
hoi, even een vraagje........ Zijn er ook gevallen bekend van corrosie aan de binnenkant van de deurlijst, achtedeur. Op dat gedeelte aan de binnenkant die een donkere kleur heeft. Volgens mij kan men deze demonteren door 3 moeren los te draaien. Kan men deze ook na bestellen of repareren. fotootje volgt
Laatste antwoord door rob4b4,