Kia Modellen
-
- 49 antwoorden
- 7,3k weergaven
Ik vroeg me af welke banden er op zaten bij aflevering van jullie Rio.Ik heb Milestone Green Sport. Nog nooit ervan gehoord, als je er naar googelt schijnt het een goedkope budget band te zijn. Omdat banden kwa prijs toch heel erg verschillen, vroeg ik me af of mijn dealer hier wat centjens probeerde te besparen. Ik heb 17 inch 205/45 R17 met Kia Busan velgen. Ben benieuwd.
Laatste antwoord door Delta, -
Vandaag bericht gekregen van kia nederland na aanleiding van klacht van ons. Onze klacht was dat de hill assist niet werkte en nu hebben we vandaag bericht gekregen dat het gehele VSM pakket niet gemonteerd is en ook niet meer gemonteerd kan worden. Dit zijn in totaal 3 onderdelen die met veiligheid te maken hebben en onze keus was mede hierop gebaseerd. Zijn er meer mensen met deze klacht en hoe nu verder?
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 25 antwoorden
- 3k weergaven
`
Laatste antwoord door RIO Mike, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik zit eraan te denken om een powerfilter te plaatsen. Het enige wat ik erover weet is dat je een mooi geluid krijgt ( haal de deksel van de filter er af en geef gas, dan hoor je het een beetje ) Wat ik dus niet weet is of dit verstandig is om te doen. Aangezien er aardig wat kennis is op het forum zou ik dus graag de voor en nadelen willen weten van een powerfilter. Ik zit denk dat het een K&N gaat worden omdat die goed bekend staat om zijn kwaliteit. Er is al eerder over gesproken maar kan dat niet terug vinden. En op google kan ik ook wel gaan zoeken maar ik hoor het liever hier dan dat ik ergens een verhaal lees van een eventuele fabrikant.
Laatste antwoord door snellejelle1985, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
hallo . is er toevallig iemand die er een handleiding heeft voor deze radio.
Laatste antwoord door bigwade, -
Software Update 1 2
door Effenix- 31 antwoorden
- 10,7k weergaven
Afgelopen maandag heeft de SP3 een kleine beurt gehad. Hierbij werden gelijk 2 software updates gedaan. Is naar mijn idee een hele verbetering. Spraakherkenning werkt in Nederlands. Stuurgedrag naar update beduidend beter geworden. Voel natuurlijker aan. Gaspedaal reageert beter al zit er bij het overschakelen nog wel steeds een beetje inhouden in. Is echter wel beter geworden. Navigatiesysteem geeft meer aanwijzingen (volgens mij vrouw). Heeft ze ook wel nodig. :-) Maar als de navigatiedame in kwestie bijvoorbeeld "A28" of "A10" moet uitspreken dan verhaspelt ze de letter "A". :online2long: de "28"en de "10" (als voorbeeld) spreekt ze wel weer goed uit. Ik…
Laatste antwoord door Smart, -
Precies een maand geleden heb ik mijn nieuwe Picanto bij de dealer in Beverwijk besteld. Ik heb de dealer diverse keer gevraagd wanneer de auto in mijn bezit zou komen maar hij bleef zeggen dat hij niet wist wanneer de auto aan wal zou komen. Hij kon mij alleen maar zeggen dat de auto onderweg en " Op zee " was. Gisteren heb ik Kia Nederlad gebeld en de Klantenservice (!) kon in eerste instantie ook alleen maar zeggen dat de auto " op zee" is , maar ik vroeg of het , ten minste, bekend was wanneer de eerste volgende schip vol met Kia's naar Nederland zou, naar verwachtingen, moeten komen............na diverse keer aandringen kwam, eindelijk, het antwoord dat aan het e…
Laatste antwoord door kris88, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Net zoals in het Rio gedeelte vind je wat moois voor de (PRO ) Cee`d ( SW ) online zet dan hier een link neer Ik zal in dit topic alle links en accesoires bijhouden Brand maar los!
Laatste antwoord door tok88, -
Nu officieel 1 2
door MGA1600- 39 antwoorden
- 6,1k weergaven
Vandaag is onze deal met de KIA dealer rondgekomen en hebben we dus definitief besloten om onze Volvo V70 D5 Summum in te ruilen voor een nieuwe ( voorraad) Sportage X-clusive 2.0 benzine automaat. Ik zal de power en de luxe van de Volvo vast af en toe gaan missen maar met onze beperkte kilometertrage vandaag de dag is het rijden van zo'n zware diesel niet langer verantwoord. Ik schreef al eerder dat we tweemaal proefgereden hebben in een occasion met dezelfde specs als de auto die we nu gekocht hebben (eenmaal voor de stuurupdate en de andere keer erna) en ik weet zeker dat we ons in dit type auto thuis zullen gaan voelen. Aangezien het een auto uit voorraad is, zal he…
Laatste antwoord door MGA1600, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Dag Sorentorijders, Op mijn vorige Sorento (JC) heb ik de originele Kumho's vervangen door General grabber UHP. Ik was heel tevreden over deze banden. Over de banden die ik nadien had, de Bridgestone Dueller was ik minder tevreden; bij een noodstop moest de auto precies zijn spoor zoeken vooraleer hij rechtdoor afremde. Hij ging eventjes slingeren (niet erg veel) en pas nadien remde hij mooi recht af. Gelet op het immer uitstekende weer in België wil ik op mijn Sorento XM opnieuw de originele Kumho's vervangen door een echte regenband. Mijn voorkeur gaat uit naar Uniroyal rainexpert SUV. Ik denk dat de directionale groeven beter het water afvoeren en de naam rainexpe…
Laatste antwoord door xychix, -
- 3 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo, Gisteren heb ik een lichte aanrijding 's avonds gehad waarbij zowel mijn buitenspiegel als die van de tegenligster hierdoor kapot zijn gegaan. Gelukkig geen verdere schade. Google is normaal mijn vriend alleen kon ik zo snel niet terugvinden wat de kosten van een nieuwe unit zijn. Hij is electrisch en gespoten in dezelfde kleur lak als de auto. De garage heb ik al gebeld en die kon het zo snel niet vertellen, althans, de juiste persoon was niet aanwezig, wel dat het toch aardig in de kosten kan gaan lopen. Iemand hier die een indicatie kan afgeven? Het hangt er nl. vanaf of ik het via de verzekering wil laten gaan of niet. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
sinds juni ben ik de eigenaar van een c'eed SW (2011) met carkitfunctie, nu ben ik al enige tijd bezig om te kijken of ik ook vanaf de carkit "uitgaande" gesprekken kan voeren maar krijg dit nog steeds niet voor elkaar. ook merk ik nu dat ik iedere keer mijn telefoon moet aanmelden als mijn vrouw ( beiden hebben we een Blackberry) de auto heeft gebruikt dit zou toch automatisch moeten gaan in mijn optiek. als de telefoon overgaat hoor je een enorm irritant piepgeluid, ook dit zou ik graag kunnen veranderen. wie kan mij verder helpen, moet binnenkort ook naar de dealer ivm garantiedingetjes (mat is al kapot na 3 maanden, en er is een schurend geluid aan mijn remmen) ik …
Laatste antwoord door Combi, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo iedereen, Ik zou mijn Venga willen uitrusten met PY21W LED lampen, nu is mijn vraag, geeft dit bij de Venga een fout (CAN BUS error)?
Laatste antwoord door Autoverlichting Reeuwijk, -
- 37 antwoorden
- 5,3k weergaven
Vandaag een probleem boven water gekomen... :shock: Ik reed richting Amsterdam-centrum en hoorde bij ong-40 km/h een raar schuurend/gejank uit de moterruimte. Ik reed direct weer terug en ging het op andere snelheden proberen en geen geluid het meeste gejank is tijdens ong 40 km/h. Ik ben vandaag dus maar ook naar de dealer gereden en zij hebben de auto ook bereden en vonden het ook een raar geluid. Ze wisten niet van waar het kwam. Afspraak gemaakt volgende week donderdag dan gaan ze het veder onderzoeken. Ze gaan ook gelijk de irritante gepiep uit de rechterstoel halen (hoop ik) Wat me laatst ook opviel is dat de auto veelste veel naar achteren hangt. Ik heb de …
Laatste antwoord door Neo, -
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hello, Ik wil vragen waarom sommige auto's hebben gaten in de grille, maar anderen niet?
Laatste antwoord door coolman_kk, -
schuif kantel dak 1 2
door Anouk- 30 antwoorden
- 10,8k weergaven
Ik zie dit als mogelijke optie in de kleurenbrochure staan maar niet in de prijslijst. Heeft iemand deze? Wat kostie??? Bevalt het? Licht boven mijn hoofd vind ik wel erg prettig.
Laatste antwoord door Smart, -
Beste mede forum gebruikers. Hierbij wil ik even vertellen dat ik na 3 jaar weer afscheid van een Kia ga nemen. Ik ga weer naar mijn oude merk terug, wel te verstaan naar een Toyota. ik wil julile bij deze bedanken voor de leuke tijd die hier op het forum hebben gehad. In het begin hebben we toch een wat minder intensief forum gehad, zelf hebben we nog iemand gehad waarvan "vriendelijk" werd verzocht om maar weg te blijven. Dit omdat het forum dusdanig werd verstoord. Smart, Bigwade en Remko zullen zich dit ook nog zeker herinneren. Nu vind ik het een erg leuk forum, met steeds de vaste kern die terug komt. Maar ook de nieuwe mensen vind ik een zeer positieve inbre…
-
De nieuwe Rio en sturen 1 2
door kialoog- 31 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ook de nieuwe Rio heeft te kampen met het vage stuurgedrag.(autoweek-rijtest)
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Vul de gegevens van je VIN-nummer
Laatste antwoord door Mel_Rio, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
hallo allemaal, Ik wil graag weten welke soort sorento's er allemaal zijn in 2.5 diesel handschakel vanaf de bouwjaar 2005 tot net voor de nieuwe model. ik heb nu deze gezien adverture/comfort welke zijn er nog meer en wat zijn nou precies de verschillen. hoop dat iemand mij kan informeren . vriendelijk groet, geuzie
Laatste antwoord door sddijker, -
- 19 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik kan er nu weer grapjes over maken! Maar wat rijd hij fijn; pittig en zuinig! Stadsverkeer 1:18 Snelweg 1:19,3 bij 120km/uur! Voilà, mijn nieuwe aanwinst:
Laatste antwoord door MauS, -
- 0 antwoorden
- 956 weergaven
Het afdekkapje van de regensensor zat er bij niet goed op, en kwam los toen ik vast wilde zetten. Is er iemand die weet hoe je dat kapje nu moet vast klikken? Ik krijg het er niet meer op! Zit een haakje aan de binnenkant van dat kapje, maar geen idee waar of hoe die ergens moet achterhaken.
Laatste antwoord door Delta, -
- 16 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo, Ik zoek iemand die zo vrij is om de nieuwste updates voor het navigatiesysteem te delen met (door te sturen naar) mij. Als Belg kan ik namelijk niet genieten van mijnkia.nl en we hebben er ook geen alternatief voor. Mijn wagen is een Venga van december 2010
-
- 9 antwoorden
- 3,5k weergaven
Op het Rio "kanaal" is een discussie gaande over het automatisch inklappen van de buitenspiegels. Er is een DHZ oplossing maar er wordt ook verwezen naar kant en klare oplossingen die te koop zijn. Zie hier bijvoorbeeld een linkje naar een Sportage setje http://www.yesautopartsupply.com/shop/step1.php?number=7465 Mij lijkt dat wel wat! Ik begrijp uit de tekst dat je het ook aan en af kunt schakelen. Dat is dan weer handig als je ijzel verwacht of steeds in en uit de auto moet. Heeft iemand ervaring met de oplossing van deze of van andere aanbieders?
Laatste antwoord door handyman, -
- 18 antwoorden
- 3,6k weergaven
Wie heeft eventueel een oplossing. geruime tijd krijg ik steeds de opmerking als ik telefoneer dat ik zogoed als onverstaanbaar ben aan de andere kant van de lijn ze zeggen " is met horten en stoten en onverstaanbaar", daarentegen versta ik ze in de wagen perfect, wat kan er fout lopen.
Laatste antwoord door HobbyRobby,