Kia Modellen
-
Extra power in Venga 1.4 1 2 3
door JWP- 65 antwoorden
- 15,4k weergaven
Na mijn vakantie met de caravan ben ik op zoek gegaan naar de mogelijkheden om mijn Venga 1.4 van wat meer trekkracht te voorzien en om van het best redelijke rijden met de caravan op glooiden autobahnen en Peages een goed rijden te maken. Inruil voor een 1.6 niet komt om financi
Laatste antwoord door fagus, -
- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, ik wil graag het foto lijstje in mijn Rio 1.2 superpack geheel verwijderen. Kan dit? Zijn er voor de opening die dan evt ontstaat nog accessoires voor of houd je dan een soort bakje over alleen. ( ik weet inmiddels wel dat je een navigatiehouder met zuignap ofzoiets op het bestaande lijstje kan plakken/bevestigen. Gr, Eric
Laatste antwoord door beauriche, -
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
Persoonlijk vind ik het lastig dat de auto niet is voorzien van een klein vast klokje. Ik ben er op dit forum al eens op gewezen dat de radio de tijd aangeeft, maar als je navigatie aan hebt staan staat die op een andere plaats dan wanneer je naar de radio luistert, en als je een USB stick afspeelt is er geen tijd in beeld. Je kunt op de knop drukken en dan komt alsnog wel de tijd in beeld, maar ik vind extra handelingen en/ of het moeten zoeken naar waar de tijd 'nu weer staat' ongewenst (onveilig) in druk verkeer. Na lang zoeken heb ik een mooi, klein en erg goedkoop LED klokje gevonden op ebay dat is voorzien van een rode display. Het is denk ik 15 mm hoog, 35 mm br…
Laatste antwoord door HendrikAnton, -
VSM op picanto
door Tarkan- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Een goedemorgen, ik las net iets op het forum over de VSM perikelen bij de RIO (erkend door KIA NL). Nu heb ik dit pakket ook op mijn Picanto en vroeg mij af of er een simpele veilige manier is om te testen of alles er wel op zit (die Hill assist heb ik wel een keer gevoeld maar die VSM zelf (waarbij het ESP lampje zou moeten knipperen) en noodstop signaal niet). Kan ik er vanuit gaan dat als die hill assist erop zit (wat ik weet), dat de rest dan ook gewoon aanwezig is? Of moet ik "even" een noodstop maken en als het glad wordt "even" een wilde stuurbeweging om te kijken of er iets gebeurd? Moet toch veiliger kunnen? gr Tarkan
Laatste antwoord door Tarkan, -
- 19 antwoorden
- 13k weergaven
Ik ben benieuwd of er mensen in dit forum zijn met ervaring van een gechipte 1.2 ccvt. Ik las op de site van Vtune, dat daar iemand met een zwarte picanto er tevreden over is. Ben benieuwd of diegene ook op dit forum zit. Gr Alex
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 5 antwoorden
- 3,6k weergaven
Zijn er meer mensen met een kia rio die tijdens het achteruit rijden met de voet op de rem een vreemd geluid horen. Dit hoor je bij mij rechts achter
Laatste antwoord door thuis42, -
- 3 antwoorden
- 4k weergaven
Sinds half september had/heb ik het volgende probleem met mijn Venga: Zodra de snelheid zakt onder de 10-15 km/u gaan de deuren van het slot, Zodra de snelheid weer toeneemt gaan de deuren weer op slot. Zowel in stadsverkeer als bij filerijden uiterst irritant. Klik, klik, klikkerdeklik, het houdt maar niet op. Gisteren was ik bij de dealer (ik was er toch voor de bandenwisseling). De dag ervoor was het probleem even plotseling verdwenen als het gekomen was. Ook irritant. Het commentaar van de garage - na onderzoek - laat zich raden: het probleem is niet reproduceerbaar en wij constateren geen fout. Grrrr... Eigenlijk wil ik het gewoon opgelost hebben. Ik ben niet zo…
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 14 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoewel het nog een maand of drie duurt voordat de Sportage geleverd wordt, heb ik nog wel een vraag over de iPod kabel. Even los van het feit dat de dealer deze er gewoon bij moet leveren, vraag ik mij af of de kabel uit mijn BMW niet ook gewoon moet werken? Bij mijn weten zit er geen intelligentie in de kabel zelf en bestaat deze uit niet meer dan een iPhone / iPod stekker aan de ene kant en een USB + mini Jack aan de andere kant. Iemand enig idee?
Laatste antwoord door Smart, -
Nieuwe winterbanden + velgen Kia Sportage Te koop
door Gast Diet- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik heb onlangs een nieuwe velgenset gekocht en zit nu met een dubbel stel. Deze velgen zijn 100% origineel van Kia (17 inch) en de winterbanden erop zijn nieuw van midden oktober. De reden dat ik ze wegdoe is dat mijn nieuwe velgenset 18 inch is en ik met mijn huidige 17 inch velgen niets meer kan doen. Ik vraag voor heel deze splinternieuwe set 850 euro, voor de nieuwe velgen en de nieuwe banden. Indien geïnteresseerd, mag je me altijd per mail contacteren : meyersdieter@hotmail.com Dieter
Laatste antwoord door betominice, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo allemaal, Ik kan het in de brochure niet vinden maar ben erg benieuwd of de knoppen en/of symbolen op het stuur van de nieuwe Cee'd verlicht zijn in het donker? Dezelfde vraag heb ik voor de knoppen van de electrische raambediening. Onze huidige auto heeft dat wel maar onze vorige auto niet en dan was het in het donker altijd zoeken naar de knopjes. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door caroden, -
Groot lichtlampje
door luitzen- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hoi, mijn (blauw)grootlichtlampje werkt niet meer, als ik dus groot licht aan heb zie ik dit niet... Kan ik dit zelf verhelpen??? Bedankt voor jullie hulp!
Laatste antwoord door luitzen, -
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik zie nu op de website ook voor het eerst VSM, HAC en ESS niet meer bij de standaard specs staan. Betekend dit dat degenen die op een nieuwe auto wachten nu evengoed dat pakket niet meer krijgen? Maar wel een nieuwe auto? ik wilde deze discussie hier houden, en niet in het nieuwe topic met de poll over de geboden oplossingen!
Laatste antwoord door bigmac, -
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Om maar meteen na het voorstellen met de deur in huis te vallen.... Wij zijn op zoek naar velgen en winterbanden voor onze auto, alleen komen we er niet uit, en meerdere garagisten vertellen een ander verhaal, of willen tussen de 400 en 500 euro hebben hiervoor. Nu zitten we al op marktplaats te kijken, maar we komen erg weinig tegen, of we komen er niet helemaal uit. Nu hebben we 175/70/13 banden eronder zitten. Volgens KFZ zouden we 175/65/14 banden moeten hebben, met een 5 1/2 J wielmaat, ET40, steek 4x100, en naaf 54. vraag 1: zou hieronder ook 185/65 R14 met ET46 onderpassen? Vraag 2: kan er echt alleen maar onder wat kfz zegt? of kan er ook wel andere velgen o…
Laatste antwoord door iambazz, -
immo 1300 pride
door patrick73- 0 antwoorden
- 4,6k weergaven
mijn pride wil niet aanslaan. na diverse stukken gelezen te hebben verdenk ik de immo unit hiervan de oorzaak te wezen prima, kan iemand mij vertellen waar deze zit enhoe hij eruit ziet?
Laatste antwoord door patrick73, -
- 654 antwoorden
- 92,8k weergaven
Om een kijk te krijgen op de omvang van het ontbrekende VSM probleem. Voor alle duidelijkheid het VSM pakket bestaat uit: Hill Assist (HAC) : Dit is dus het duidelijkst merkbare probleem, je auto rolt gewoon achteruit en Hill Assist remt niet automatisch. Emergency Stop Signal (ESS) : Wanneer je plotseling stopt, knipperen de remlampen om bestuurders achter je te waarschuwen. Vehicle Stability Managment (VSM) : dit werkt samen met de stuurbekrachtiging. En zorgt dat de Rio stabiel blijft wanneer je tegelijkertijd remt en de bocht in stuurt. Mensen die al antwoord van de dealer of KIA NL hebben gehad laat aub even weten wat er als oplossing aangedragen wordt. Zo kunne…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 7 antwoorden
- 3k weergaven
Hebben jullie dat nu ook? Bij een volle tank gaat de bezinemeter al naar ruim 100 km gereden te hebben naar 3/4 stand. Daarna gaat het wat minder hard, kortom de benzinemeter loopt niet lineair met de tankinhoud mee. Niet echt schokkend maar lichtelijk irritant
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi, ik heb een vraag. Hoe zit het met de ramen bij jullie, als ik ze omlaag doe dan worden ze niet automatisch "gezeemd" aan buitenkant wat bij de achterste ramen wel gebeurd. Bij mijn vorige auto ging dit wel automatisch. Is het bij Kia überhaupt niet de bedoeling of zitten de rubbers er niet strak genoeg tegen? kent Kia niet iets van clean window blabla? Als ik er licht tegenaan druk van binnen trekt hij ze trouwens wel droog.. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en of mijn verhaal duidelijk is.
Laatste antwoord door sarkesteijn, -
- 1 antwoord
- 4,1k weergaven
Zijn er al Optima rijders op dit forum die een geschikte set velgen en winterbanden (conti's) hebben kunnen vinden ? Op de Kia site onder de accesoires is een set beschikbaar, maar 1. ik vind de velgen niet zo mooi en 2. ik ben niet zo voor de nexem banden. Ben benieuwd. Groet, Wim
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal!!ik heb 3 lampjes kapot in de schakelaar!! De demontage is relatief simpel dus ik naar de kia dealer!! "Nee meneer, die hebben we niet,we leveren alleen complete schakelaars á 80€ per stuk!! Dussss...heeft iemand een adres waar ik die kleine lampjes kan krijgen?? Gr mars...
Laatste antwoord door masimo, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, Vanmiddag reed ik nog geen minuut met mijn auto en net na de 2de afslag sloeg de motor zomaar af. Ik probeerde daarna de motor weer aan te zetten maar daar had hij geen zin in... Na tig keren koppeling opnieuw intrappen, in z'n vrij zetten, rem trappen (en alles wat je kan bedenken) en start knop rammen ging hij weer aan. Ik ging daarna meteen naar de dealer en had daar mijn verhaal vertelt. De man bij de dealer kon mij vertellen dat dit nog nooit voorgekomen is bij andere Rio's en dat dit wel heel bijzonder is. Gelukkig konden ze meteen even een diagnose test afnemen, maar na anderhalf uur hebben ze niks gevonden... Dus ik moet nu maar afwachten totdat het we…
Laatste antwoord door haydenlin, -
Metallic lak ?
door slim673- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, Sinds juni heb ik een zwarte Picanto, en het valt me op dat de lak erg dun is. Al verscheidene krassen, vooral van mensen die er langs gelopen zijn. Gisteravond wilde ik wat vogelpoep van mijn dak afhalen met rijkelijk warm water en een poetsdoek met als gevolg dat een kwart van mijn dak nu onder de krassen zit. Ik heb meerdere auto's gehad, en koos altijd voor de optie metallic omdat die laklaag wat harder is. Ook op deze auto zit volgens de offerte een metallic lak, maar om eerlijk te zijn, ook al kijk ik heel goed, ik kan het echt niet zien. Meestal zie je wel kleine metaaldeeltjes in de lak zitten. Misschien is er hier iemand die ook een zwarte heeft, zou je…
Laatste antwoord door Cardetails.nl, -
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
Wat kan het zijn? opeens werkt de koppeling niet meer je kunt hem helemaal indrukken versnellingsbak is goed na een tijdje te hebben stil gestaan werkt hij weer even, hydraulische olie zit er genoeg in. Kan iemand mij zeggen wat het euvel kan zijn.
Laatste antwoord door xtra40, -
wegvallen vermogen 2.0 crdi awd
door Gast rsaelman- 15 antwoorden
- 2,1k weergaven
Tijdens het rijden met de caravan met mijn kia sp3 was ineens het vermogen weg. Auto gaat dan niet harder dan 60 km/pu. Springt dus in de noodloop. Na een herstart van de auto op de vluchtstrook was het probleem weer weg. wie heeft dit meegemaakt en wie heeft de oplossing.
Laatste antwoord door Pugnator Fortis, -
- 20 antwoorden
- 7,6k weergaven
Staat er bij jullie ook op het kaartje dat de dealer aan het stuur heeft gehangen: 15.000km? In het boekje staat toch bij 30.000??
Laatste antwoord door elmerblues, -
opstart probleem
door kiaria- 1 antwoord
- 1k weergaven
Heeft er iemand probleem met opstarten ? Mijn rio is waarschijnlijk de kou niet gewend. he is pas 2 nachten bevroren geweest en ik heb nu al voor het eerst probleem met opstarten, moest naelijk 3 keer proberen.
Laatste antwoord door xtra40,