Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Zag net op de kia site de nieuwe prijslijst voor de Picanto. De accessoires pakketten zijn aanzienlijk goedkoper geworden. Exterieur en style beide 200 euro per stuk goedkoper! Beide pakketten heten ook anders nm plus en super pack. Comfort pakket blijft dezelfde prijs en naam. Toen ik in november bij 3 kia dealers vroeg of de Picanto duurder/goedkoper zouden worden in 2012 werd mij door alle 3 verteld dat de totale prijs gemiddeld met 300euro zou stijgen. Nou het is dus 400euro goedkoper en nu ook nog een actie met 5deurs voor 200euro i.p.v. 500euro dus met alle 3 de pakketten en 5deurs is het zelfs 700euro goedkoper! Lekkere verkooppraatjes waren dat dus van de ki…
Laatste antwoord door phoenix2149, -
Rio 1.1 Crdi
door Peterrrrr- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
Sinds vandaag een Electronic Blue Super pack als demo in gebruik genomen. Vind het persoonlijk een fijnere wagen dan de 1.2 benzine. Het vermogen is niet heel wild maar door het koppel voel je zeker wel dat ie wil ! Ik denk zelf dat als deze diesel goed ingereden wordt, je er echt een super fijne wagen aan hebt.
Laatste antwoord door Remko .me, -
als ik in de auto stap en de auto start dan krijg ik via de radio al mijn ringtones te horen die op mijn nokia 3100 staan ik heb de radio gewoon op een fm zender maar als ik de auto opnieuw start dan krijg ik weer de ringtones te horen als ik dan op de fm knop druk krijg ik weer de fm zender wat doe ik fout, of hoe moet of kan ik dit veranderen dat ik gelijk de radio krijg
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik heb sinds september een nieuwe picanto 1.0 comfort Ruik in de auto zo nu en dan een roetlucht. Lijkt er op dat dit voorkomt als de auto koud is en je te veel gas geeft. 2 maal bij de garage gemeld. Zij roken toen niets Wie o wie kent het probleem? Gr Paul
Laatste antwoord door bigmac, -
- 27 antwoorden
- 6,7k weergaven
Ik heb binnen 2 weken tijd 3 x een stuurweigering gehad, ofwel bijna een ongeluk doordat de wielen niet indraaiden terwijl ik wel stuurde. Een gevoel alsof je over je voorwielen glijd. Alledrie de keren was het bji haaks insturen van een weg of straat. Best spannend om opeens op de baan voor tegemoet komend verkeer te belanden!! Al iemand anders dit probleem gehad? Zit best wat minder gemakkelijk in de auto. Morgen bij de dealer voor uitlezen software. Ben benieuwd...
Laatste antwoord door Crum, -
- 4 antwoorden
- 8,5k weergaven
Voor de liefhebbers de online handleiding van de nieuwe KIA Rio (engels) http://www.kia.ca/content/Owners/OwnersManual/12rio_en.pdf
Laatste antwoord door Smart, -
- 9 antwoorden
- 4,1k weergaven
Mijn ervaring is dat de Kia Ceed SW 1.6 benzine (2008, oude model) best wat geluid maakt bij 120 km/h. Is het duur om de versnellingsbak te veranderen / en/of een zesde versnelling in te bouwen? Ik zie het eigenlijk nooit dus het zal wel duur zijn (en niet opwegen tegen besparing op geluid en brandstofkosten).
Laatste antwoord door jandevries, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Vandaag vloog er spontaan een scheur in mijn linker buitenspiegel. Bij het weg rijden niets aan de hand. Omdat de achterruit beslagen is doe ik de achterruitverwarming aan (dus ook de spiegelverwarming) Ik kijk regelmatig in mijn linkerspiegel tot dat ik ineens een scheur in het spiegelglas zie. Deze loopt van de boven schuin naar beneden tot op ongeveer de helft van de spiegel. Na thuiskomst heb ik de spiegel goed bekeken, aan de buitenzijde is geen enkele schade te zien. Ook aan het spiegelglas op de scheur na geen sporen van steenslag (sterretje o.i.d.) Heeft iemand wel eens een vergelijkbare ervaring gehad? Ruud van Roijen
Laatste antwoord door gare aap, -
Eco dynamics.
door soomers- 22 antwoorden
- 5,7k weergaven
Beste Sportage rijders, Ik heb een vraag de Eco dynamics aanduiding is deze eenvoudig te verwijderen? M.v.g.
Laatste antwoord door Etiennep, -
- 8 antwoorden
- 3,1k weergaven
Wie ervaart de eerste versnelling van de nieuwe Rio als vervelend? Ik ben een behoorlijke chauffeur maar met de Rio is het soms alsof je je eerste rijles hebt. De eerste versnelling komt heel abrupt op en er is maar weinig ruimte voor een vloeiende wegrijdactie. Een buur met een Rio sprak me er ook al over aan. Wie heeft er nog meer last van de nerveuze eerste versnelling van de Rio?
Laatste antwoord door Remko .me, -
Brandgaatjes
door K-Jansen- 10 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo allemaal, Na 1800 rijd mijn rio nog super Nu ging ik hem gisteren wassen en kwam ik opeens vage licht blauwe "brandgaatjes" tegen op mijn lak . Het lijken wel kleine roestplekjes. Iemand idee wat het is en hoe je het weg kan halen ? Volgens mijn schoonvader komt het door het slijpsel van de rails als ik hem bij het station zet ... Moet toch niet kunnen? Groetjes
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Wie oh wie heeft de nieuwe Rio al als modelauto gezien? En dan het liefst in het wit?
Laatste antwoord door hansenliesbeth, -
- 34 antwoorden
- 6,5k weergaven
Wie heeft een foto van een vaste trekhaak op de SPIII. Ik zou graag willen zien hoe dat staat en dan graag ook welk merk dat is. Wat ik ook graag wil weten is of de PDC (parkeersensoren) met achteruit rijden constant gaan piepen omdat ze een trekhaak detecteren? Op mijn vorige auto had ik ook pdc en een trekhaak maar nooit geen problemen mee gehad. Werkte gewoon allemaal goed! Groet, vand.m
Laatste antwoord door vand.m, -
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
hallo allemaal Als ik de usb aansluiting gebruik met een usb stick en ik start de auto en de radio springt aan begint die normaal te spelen Alleen als ik ga rijden en de deuren gaan op slot dan springt de muziek even uit en geef die in het display usb aan en gaat die weer het eerste nummer op de stick spelen. Doe ik iets fout of hebben jullie hier ook last van, vind het wel vervelend steeds weer het zelfde nummer. greetz dominique
Laatste antwoord door Kofferbak, -
- 5 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo, tijdens het inbouwen van een radio bleek dat er te veel speling zat om de radio te bevestigen. Nu heb ik bij de Kia dealer zo'n metalen bracket gekocht maar hoe bouw ik deze in???? Ik kan deze bracket schuin in de opening duwen maar dan komen de bevestigingen, die aan het uiteinden van dat bracket zit, aan de achterkant uit. En volgens mij moeten deze bevestigingen aan de voorkant vastgemaakt worden maar dan moet de gehele voor dachboard uitgbouwd worden? Dus wie kan mij helpen hoe ik deze metalen bracket in kan bouwen?? deze bracket heb ik in een bestandje bijgevoegd Ik heb een Picanto uit 2008 en deze bracket is voor een 2009 kia Er bestaat ook een brack…
- 4 antwoorden
- 3k weergaven
goedendag allemaal Als "kersverse" bezitter van een nieuwe Rio, Zijn we nog druk aan het kijken en zoeken naar alle mogelijkheden van de wagen .. Ten eerste is het een lekker "autootje" om in te rijden .. Supermooi met een top interieur .. Maar........ hoe krijgen we het "start stop" systeem aan de gang ? het lampje links onderaan de stuurkolom blijft continue branden .. als ik het boekje lees dan dan moeten we onderhand een rit maken van 2 uur minimaal 80 km per uur ??voordat het systeem in geschakeld kan worden en boven de 3 graden etc etc... klopt dat ? of doen we iets fout .. tevens zoek ik een zonnebrilhouder (super pack) wie hem heeft vertel het on…
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
"uitlaat" geluid Rio 1 2
door Remko .me- 44 antwoorden
- 7k weergaven
Hoi Allemaal, Is het al meer mensen opgevallen dat het geluid van de uitlaat een wat ander geluid vertoont dan andere auto's. Ik doel het geluid als je achter de auto staat als hij stationair draait. Je hoort een soort 'eco' geluid. Dit was ook bij de demo auto's waar wij in gereden hebben. Daarnaast viel het mij op dat als de Airco aanstaat dit een soort "grrt grrt grrt" geluid geeft voor, in een ritme. Als je de airco uit doet hoor je dat niet meer. Een soort aanloop geluid, dit lijkt me normaal maar toch was ik benieuwd of meerdere Rio rijders dit hebben. Het klinkt niet fout of verkeerd, maar had het nog nooit eerder gehoord bij een auto.
Laatste antwoord door thuis42, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Heeft iemand enig idee, hoelang het duurt voordat er onderdelen uit korea komen?? Mijn centrale regel unit van de kachel/airco is defect, en wacht nu al meer dan 3 weken op een belletje zodat ik weer eens warm kan stoken in de Sorento uit 2010 Het lijkt mij toch dat dit soor dingen wel op voorraad moet liggen, of gaat dit vaker stuk bij dit type auto ?
Laatste antwoord door rob4b4, -
Velgen sportage 3 1 2
door Ysie- 39 antwoorden
- 9,4k weergaven
Zou deze velg passen op de nieuwe sportage, rekening houdend met de et waarde en het lekdetectiesysteem? Wat vinden jullie van de velg op een witte sportage 3? http://www.online-velgen.nl/velgen/5074-dare-evo-328-ghost/
Laatste antwoord door verbaant, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik ben redelijk tevreden met mijn Sorento van 2005 heb echter een terugkerend probleem. Steeds werkt de linker koplamp niet> Vervang ik de lamp dan werkt het OK gedurende een paar maanden maar daarna weer hetzelfde issue. Volgens de garage zou vervangen van beide lampen op hetzelfde punt de issues oplossen maar helaas. Iemand goede suggesties?
Laatste antwoord door shanghai3110, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Laatst stond ik een anderhalf uur in een file voor een grenspost die onder aan een berg was gelegen. Vroeger deed ik dan het contact uit en liet de auto steeds een paar meter naar beneden rollen, zoals velen voor-/ achter mij ook nu nog deden. Maar, naar ik nu bemerkte, kun je dan echt helemaal niet meer via het rempedaal remmen. Deze rem is volledig geblokkeerd, alleen de handrem doet het nog. Hij is absoluut niet in te trappen. (Sturen gaat super zwaar, maar doet het nog wel.) Is dat een eigenschap die bij en moderne auto hoort of is dat aan te passen?
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo, Ik heb iets nieuws aan de hand. Althans op één eerder gevalletje na op het Duits forum in 2009 zonder oplossing. De koelvin voor de Aircopomp bleef één keer meer dan een uur nalopen. Na een reset (accupolen los en enkele keren remmen) bleef het weg. Heeft iemand dit ook al eens eerder meegemaakt? Rob 2.4l 16v 2003 EX
Laatste antwoord door dude-nl, -
- 27 antwoorden
- 17,6k weergaven
Hallo, Weet iemand hier of je de originele cruise control (in het stuur) kunt laten inbouwen bij een Cee'd 2009 (model 2010) en wat de kosten daarvoor zijn? Ik weet van de John Gold cruise control, die ongeveer 600-700 euro kost Toon
Laatste antwoord door gare aap, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Goedendag Heren en Dames Tussen al die mooie fancy nieuwe Rio's zijn er ook ook nog jongtimers onder ons ! En soms krijgen die wat kleine "Mankementjes" al mag ik het nieteens zo noemen. Nou mijn ouders hebben een Rio van 2003, je weet wel ter opfrissing: Nu rijd ik er ook regelmatig in, want deze student kan nog geen eigen auto onderhouden (maarja kan wel maar houd dan niks over), dus zo nu en dan tanken vind ik prima. Nu is het probleem dat steeds meer lampjes het gaan begeven in het dashboard, dus zijn me pa en ik op het idee gekomen om die verlichting maar eens te willen gaan vervangen. Nu is mijn eerste vraag: Heeft iemand op dit forum daar al enige ervaring me…
Laatste antwoord door Url, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Goedendag, Wie heeft er ook last van vocht in de lampen thv de ledverlichting ?
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy),