Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Al surfend liep ik tegen de onderstaande verkoopcijfers 2011 t/m november aan. De Sportage is de best verkopende SUV. 12 % van alle verkochte SUV's is een SP3 Samen met de ix35 van de moeder heeft Hyundai samen met Kia ruim 21% van deze markt in handen. De SP3 en ook de ix35 zijn een succes. En dat ondanks de leverproblemen en lange wachttijden ! (Maar de Nissan Qashqai doet het natuurlijk ook niet slecht.) De meest verkochte SUV / terreinauto in 2011 5.383Kia Sportage 4.544Nissan Qashqai 4.158Hyundai ix35 3.236Peugeot 3008 2.585Nissan Juke 2.502Volkswagen Tiguan 2.462Mitsubishi ASX 2.042Dacia Duster 1.975Volvo XC60 1.496Skoda Yeti Totale verkopen SUV / t…
Laatste antwoord door sennarob, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hebben meer Picantorijders dit gemerkt? Dat halverwege het intrappen van het koppelingspedaal een 'knak' hoorbaar en voelbaar is?
Laatste antwoord door betominice, -
Hallo, Ik ga een kia rio bestellen.. Heb "afgedwongen" om tweeters te laten plaatsen op kosten van de garage. Mijn vraag hebben andere dit ook gedaan en bevalt dit? Waar worden ze geplaatst en z
Laatste antwoord door Toshi, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, Ik wil in mijn nieuwe Picanto een buitentemperatuurmeter inbouwen. Daarvoor zal de draad met sensor via het dashboard naar buiten geleid moeten worden. Wie kan mij adviseren welke plek daarvoor het best geschikt is, zonder gaten te boren etc...? Groet, Patrick
Laatste antwoord door Preston, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
goede dag ik wil onder mijn picanto van 2008 een trekhaak plaatsen ,maar voor dat ik er aan begin ben ik een beetje voorwerk aan het doen. weet er iemand waar alle bouten , schroeven en clips zitten en wat de volgorde is van eventueel dingen verwijderen, voor dat ik de bumper kan verwijderen bvd 1500vulcano
Laatste antwoord door Crum, -
- 11 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hoi allen, Misschien wel een leuk topic om met elkaar van gedachte te wisselen en voorbeeldfoto's te tonen op wat voor manier de leden de navigatie hebben geplaatst in de Kia Rio vanaf 2011 Zelf kwam ik twee Brodit clips tegen voor de nieuwe Kia Rio http://www.broditnederland.nl/contents/nl/d3766.html Rio 41
Laatste antwoord door Sander Dam, -
Hoi, wij hebben tot grote tevredenheid een Ceed SW. diesel. Het enige wat steeds gebeurd is dat het motorcheck lampje gaat branden.Dealer repareert en week later weer mis.Dealer vindt het vreemd dat het zo vaak gebeurt.Hij blijft goed rijden dus dat is het niet. Verder op onze navi CD zit een enorme kras, niet meer te gebruiken dus, weten jullie waar ik goedkope nieuwe kan halen? Groetjes Karin
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hoi, Ik heb een Kia Venga Brooklyn gekocht,maar weet iemand of het mogelijk is om er elektrisch inklapbaar buitenspiegels met geïntegreerd knipperlicht op te laten zettenen of het dan ook nog betaalbaar is ??? Ik hoor graag van jullie............. Ton
Laatste antwoord door gare aap, -
- 15 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hallo, Ik zoek mensen uit België die samen met ons iets willen beginnen tegen KIA. Onze Carens heeft niks anders dan problemen met de versnellingsbak en koppeling. Het is een 2 liter diesel en gekocht in januari 2009. De auto dateert echter van 2006. Volgens onze hersteller kan je dat zien op de ruiten. Volgens onze garagist is het een contstructiefout van KIA. We kregen 5 jaar garantie maar als het er op neer komt valt het buiten garantie. Het is een bekend probleem met de Carens, gelezen op allerlei fora. Zijn er mensen die in het zelfde schuitje zitten, en er alleen voor staan, contacteer me dan via dit bericht en we gaan er dan samen werk van maken. Groeten, Filip
Laatste antwoord door PETER1979, -
- 13 antwoorden
- 4,2k weergaven
Ik heb nu 2 maand een Sportage en tot nu toe bevalt hij uitstekend! Toch vond ik het tijd om een aantal dingen te wijzigen. Ben begonnen met led-staafjes te plaatsen als kentekenplaat verlichting. Dit is echt een wereld van verschil, ziet er zoveel beter uit en dat voor maar 6 euro! De standaard radio voldoet natuurlijk prima en is best een aardig ding, maar ja geen navigatie. Waarom dan niet meteen de standaard navigatie genomen? Ik vond de prijs van de auto al duur genoeg voor mijn budget. 1600 euro extra vond ik dan ook iets teveel van het goede. Heb nu voor 380 euro een 8" radio/dvd/navigatie ingebouwd. Dit apparaat bevalt heel goed. Het is echt een prachtig sc…
Laatste antwoord door sennarob, -
- 16 antwoorden
- 4,2k weergaven
Beste allemaal, In september heb ik mijn kia rio met superpack en 17 inch ligt metalen velegen aangeschaft en kon de half oktober afhalen. Inmiddels heb ik er al 4000 opzitten en kom tegen de volgende problemen aan Over hobbels een kraakje linksvoor Voetverwarming werkt niet Airco kan alleen uit via een manier wt al eerder is beschreven door mede kia rio rijders. Bij een lagere temperatuur brand er een sneeuwvlokje met een luide piep, dit zie ik nergens in de handleiding, iemand? Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de RIO, het rijd lekker en voel me er erg prettig in.
Laatste antwoord door Sjölp, -
Verbruik KIA Soul 1 2
door Patrick79- 26 antwoorden
- 11,7k weergaven
http://www.kiaclub.nl/gallery/showimage.php?i=382&c=3 Het gemiddeld verbruik van onze SOUL staat nu op 11,3km per liter. Er zij ongeveer 8000km's mee gereden. Ik ben benieuwd naar jullie idee
Laatste antwoord door bigwade, -
Audio in de soul ? 1 2
door Peterrrrr- 30 antwoorden
- 7,1k weergaven
Ik rij voor mijn werk meestal in een Cee'd SW 1.6 en in een Soul 1.6 Xpect Cool. De Soul blijft me trekken maar vind er wat mindere dingen aan zitten tov de Cee'd SW ! Zo vind ik de audio
Laatste antwoord door Soul-Mate, -
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
Wij hebben een Sorento uit 2004. Als we hebben gereden hebben de auto stil zetten en daarna uit, horen we achter het dashbord kastje het geluid van water stromen. Wie weet wat dit kan zijn, het gebeurt niet altijd, de invloed van het weer of temparatuur maakt niet uit.
Laatste antwoord door xychix, -
- 15 antwoorden
- 2,3k weergaven
En Wij gaan mee
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Op het internationale Kia forum kwam ik bijgevoegde posting tegen, waar Carens en Magentis van bepaalde data worden teruggeroepen ivm mogelijke problemen met de voor-airbags. Ben benieuwd of dit ook voor Nederland geldt.? AntonV, Den Haag terugroep airbag.txt
Laatste antwoord door Gert-, -
Levertijd Sorento
door RikK- 21 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hoi. Ik heb begin februari een Sorento besteld. Verwachte leverdatum eind mei. Het is nu bijna zover, maar tot mijn vebazing is er totaal niets bekend over de bestelling en is de verwachte leverdatum gewoon opgeschort naar juli. Zijn er soortgelijke ervaringen? Zijn er leden die kunnen delen hoe lang ze op hun Sorento hebben moeten wachten?
usa rio review
door riodriver- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
http://drivencarreviews.com/2011/10/2012-kia-rio-ex-5-door-hd-video-review/
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
beste mede rio rijders, ik heb er nu 700km op zetten en elke keer voordat ik start wacht ik een paar (tussen de 5 en 10) seconden voordat ik de motor start. Onder andere zodat de motor kan voorgloeien en ook andere lampjes uitgaan. MAAR wat ik nooit kon vinden op het dashboard was de 'voorgloei' indicator (dat spiraaltje) tot vandaag. En als ik de sleutel omdraai dan brand hij heel even en dan gaat hij weer uit. En mijn vraag is of hij bij de andere Rio diesel rijders ook zo kort aangaat? Ik praat echt over een fractie van een seconde. Als je knippert met je ogen (en echt zo kort), mis je het..... Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Toshi, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Er zullen inmiddels heel wat Sportage's 2.0 handgeschakeld rondtoeren. Er is al een topic aan geweid, maar ik heb nog nergens over een oplossing door KIA gelezen. Ik weet niet of deze er al is? Zijn er meerdere met dit probleem?
Laatste antwoord door zwafra, -
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
In de nieuwste Autovisie wint de Picanto het van de Up! en de Twingo. Op sommige punten is de VW beter maar overall vinden ze de Picanto leuker om te rijden en de Up! te duur. Daarom is de Picanto de winnaar. Toch leuk om te lezen dat ik een goede keuze heb gemaakt, de Up! was toen nog niet leverbaar.
Laatste antwoord door bigmac, -
Carkit Picanto
door wilsijts- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo, Ik heb een nieuwe Picanto met comfort en exterieur pakket. (zonder bleutooth radio dus) Ik wil hier mijn eigen carkit inbouwen. wie weet welke draad ik moet gebruiken om de radio te mutten bij een binnenkomend gesprek?
Laatste antwoord door wilsijts, -
Even een Sportage bouwen * Filmpje *
door Gast Timo0103- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Laatste antwoord door chrichri, -
De kogel is door de kerk.... mijn Pico en ik nemen afscheid van elkaar 1 2
door Gast Marcvane86- 32 antwoorden
- 6k weergaven
Hoi allemaal, Afgelopen woensdag heb ik de kogel door de kerk gejaagd, Pico gaat weg na 3 maanden en ruim 8000 km trouwe dienst. Terug naar de dealer waar hij vandaan komt. Ben met de auto op zich tevreden maar het verbruik van de kleine "zuinige" motor is me toch wat te gortig. Met zijn grotere sterke broer van de dealer reed ik namelijk behoorlijk zuiniger. Nou is het niet allemaal droevig nieuws, want ik heb ook weer een nieuwe auto besteld. En neej, ik ga jullie nog niet verlaten want ik heb gekocht: Eenzelfde Pico maar dan met de 1.2 motor uitvoering Zaterdag 26 November moet ie klaar staan, als ie tenminste 21 november echt van de boot rolt. Dus mensen als…
Laatste antwoord door MauS, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal, Ben n bezit van Kia Picanto uit 2006. Sinds deze week heb ik het volgende probleem: Ik open het linker voorportier (rijderskant) met sleutel. Alle deurvergrendelingen schieten netjes omhoog, van slot af. Echter, aan de passagierskant (rechter voordeur) schiet de vergrendeling gelijk weer terug op slot. Hierdoor valt deze deur uitaard totaal niet meer te openen. Heeft iemand ervaring met dit probleem en wie kan mij adviseren wat te doen ? Bvd ! Gr, Rob.
Laatste antwoord door 1500vulcano,