Kia Modellen
-
Even vragen....
door Baggio- 14 antwoorden
- 3,4k weergaven
Volgende week gaat mijn auto weer naar de garage voor wat "kleine" dingen. - verwarmingsklep vervangen - "zingende" geluid van versnellingsbak, wie heeft dit ook? - ggrr, grr, geluid verhelpen, wie heeft dit ook of gehad. - snelheid afhankelijk geluid van de radio werkt bij mij niet, bij wie nog meer niet? - geluid van de remmen Verder nog de volgende vraag, als je de auto nog niet start maar wel het stroomverbruik aanzet en alle controle lampjes gaan branden zie ik geen oliecontrole lampje branden, hoort dit? Hoort het zo te zijn dat als er passagiers op de achterbank hun gordels niet sluiten ook het alarm van de gordels dan af gaat, bij is dit niet het geval. …
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 877 weergaven
De titel zegt al genoeg, waar het mij om gaat is of er voor aansluiting van schakelaars in het stuur bedrading etc aanwezig bij de basic uitvoering. Bij voorbaat dank, Arie
Laatste antwoord door Arie D, -
- 14 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hoi, Ikzelf heb nu de Superpack en vergelijk wat verschillen met de Comfortpack wat het interieur betreft. Superpack heeft met Leder afgewerkte deurpanelen, wat is hier het verschil dan t.o.v de comfortpack, als je in beide auto's kijkt, want echt voelen kan ik het niet. Dashboard afgewerkt met soft paint, hoe moet je dit verschil zien/voelen t.o.v de comfortpack? Bij de deur schakelaars zie en voel ik dus wel zachter en anders materiaal. Ik bedoel nu echt het verschil van materiaal en looks. Groeten, Eric
Laatste antwoord door Superio, -
- 6 antwoorden
- 6,8k weergaven
Goedemiddag mede kia (picanto) rijders. Ik had even een vraag omtrent het stadslicht. Heb een paar led lampjes aangeschaft, en wil die graag er in plaatsen. Nou zit ik met het probleem dat ik het al een aantal keer heb geprobeerd om eruit te krijgen maar 't lukt me niet! Ik hoop dat hier iemand op het forum zo aardig is om me een aantal tips te geven, zodat ik leds erin kan zetten. Wat heb ik al gedaan?: - Forum doorgekeken - Internet over surfen - Gegoogled - Onderhoudsboekje na gekeken (staat niets over stadslicht in) Alvast bedankt! Erwin
Laatste antwoord door picanto-erwin, -
Nieuwe Ceed sportswagon: vocht en bevroren voorruit (binnen) 1 2
door Gast kramerkraakman- 27 antwoorden
- 6,1k weergaven
Bij mijn nieuwe Kia Ceed SW bevriest mijn voorruit elke keer aan de binnenkant. Mijn ritten zijn lang genoeg om te kunnen drogen dus volgens mij zou dit niet mogen gebeuren. Ik rij altijd met airco aan dus hij zou ook moeten 'ontvochten'. Hebben meer mensen hier last van?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Kan iemand me vertellen hoe ik de koplamp uit de venga haal? Ik heb de schroeven reeds los gemaakt, maar hij zit ergens nog vast, en ik wil niets forceren. Zou iemand misschien een filmpje kunnen maken?
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Past de trekhaak van mijn Sportage (2006) onder de versie 2013? Het zou mooi zijn om deze over te zetten. Wie weet het antwoord? groet Moirana
Laatste antwoord door Myrom, -
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
Donderdag belde de dealer me op dat de picanto aan gekomen was. Vandaag wezen kijken. Wat een mooie auto. schuif/kanteldak is ook super vet! Maandag komt het kenteken binnen. Maar ik wil een kenteken plaat met Opleg letters. Dus moet een dagje langer wachten. Hier alvast een voorproefje.
Laatste antwoord door Jim Brouns, -
- 5 antwoorden
- 7,6k weergaven
KIA MODEL 2012 Hallo, is hier iemand op dit forum welke (gloei) pitten er in deze auto zitten (koplamp) En hoe moet ik de mistlampen vervangen dmv leds? Iemand ervaring hiermee? Groeten Erwin
Laatste antwoord door eugen, -
(Geen) levering Picanto? 1 2 3
door DjTheDice- 73 antwoorden
- 14,1k weergaven
Nou dat slaat alles zeg!! 14 september een Kia Picanto besteld (5drs 1.2 SuperPack Titanium Silver en wat aanvullende extra's). Vooraf alle dealers gebeld om te vragen wie het snelst kon leveren. Uiteindelijk allemaal 2 maanden levertijd, dus dan maar de dealer bij mij "om de hoek" ondanks dat deze 200 Euro duurder uitviel. Levering zou oktober 2012 en misschien begin november 2012 zijn. Eind oktober even met de dealer gebeld, want ik wacht met smart op dat leuke karretje. Krijg ik te horen: "nou misschien half november, maar ik denk eerder eind november pas". Ok, dus nog langer geduld opbrengen... Zojuist telefoontje gekregen van de dealer dus ik dacht JIPPIE!! en d…
Laatste antwoord door PerryP, -
Werkplaats info
door Rinuss- 10 antwoorden
- 5,6k weergaven
Hallo, Ik ben opzoek naar werkplaatsboeken en/of schema's Alles is welkom Ik ben voornamelijk opzoek hoe de mistlichten voor en achter eruit kunnen etc. En info over het wegwerken van kabels van de sub.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste Kiaclub members, Ik heb een vraagje aan jullie. Heeft iemand ervaring met deze stuurbediening? Ik heb namelijk een een plus pack en zou graag deze bediening willen hebben. Deze zal ik bestellen in Amerika. Misschien weet iemand nog een adres in Nederland waar ik ze kan krijgen? http://www.ebay.com/itm/Steering-Wheel-Remote-Control-Switch-2EA-Wire-Fit-KIA-PICANTO-2011-2012-2013-/121047393696?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1c2efca5a0&vxp=mtr Ik hoor graag jullie reactie's! Met vriendelijke groet, Ryan
Laatste antwoord door jurgen-astrid, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
http://youtu.be/3vnIZnCOCvE
-
Milky Beige
door Ed-Car- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo Picanto rijders. Het zit ons niet mee vorig jaar maart ging onze eerste Picanto totaal los. Dit was een comfort uitvoering in de kleur Titanium zilver. We hebben toen een nieuwe gekregen van de verzekering in april 2012. Met wat bij betalen hebben we toen een comfort plus uitvoering kunnen kopen. Dit was ook een Titanium zilver kleur. We zijn nog bezig maar waarschijnlijk is ook deze auto nu totaal los. Omdat we twee keer een Titanium zilver hebben gehad en er inmiddels twee andere in de straat met de zelfde kleur staan, willen we nu graag voor een andere kleur gaan. We twijfelen tussen Milky beige en de Cafe mocha. De Cafe mocha hebben we in Winchoten al w…
Laatste antwoord door Ed-Car, -
Heeft iemand ervaring met een goed alternatief inbouw systeem wat niet al te duur is. Bv zendai of witson navigatie. Zijn er veel nadelen aan. Graag iemand die een dergelijk systeem in zijn sportage heeft ingebouwd
Laatste antwoord door RobbieB, -
- 18 antwoorden
- 5,5k weergaven
Beste Kia rijders, /ru/ru3/ru3/ru3/ru Ik ben vandaag tot ontdekking gekomen dat er op mijn achterruit allemaal krassen zitten en deze zijn wit , Vraagje is de achterruit zwart gecoat. Weet iemand hier iets over te vertellen. bvd Henk Ps Belangrijk is, of de achterruit gecoat is, of door en door is getint.
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 13 antwoorden
- 2,5k weergaven
Terwijl mijn witte Rio 1.2 SP in Nederland bij de dealer ter aflevering stond was ik op vakantie op Curacao. Het was mij voorgaande jaren al opgevallen dat er andere modellen geleverd werden. Voor jullie en mijzelf een paar foto´s genomen Deze kennen we. Het is de 1.4 uitvoering de 1.2 is niet leverbaar. De sedan wordt daar meer verkocht dan de bovenstaande 5 deurs/hatchback Door koplampunits en grill ander front De Cerato Koup. http://www.kia.an/cerato_forte.php Een mooie auto en in vele (luxe) uitvoeringen. Wat betreft de kale (eenvoudigste) uitvoering van de Rio 1.4 is deze daar € 3000,- goedkoper (ook geen BPM)
Laatste antwoord door Bob55, -
cerato vragen
door riejo- 0 antwoorden
- 3,9k weergaven
hallo wat is het stil op het cerato forum.ben ik nog de enige!(ha ha).zins kort heb ik deze auto maar nu constateer ik dat het digitale klokje geen beeld geeft,ook al druk ik op de stel knopjes.iemand een tip ! zekeringen zijn goed. alle andere lichtjes doen het. ik heb cv zonder afstandbediening, is dat los te koop bij de dealer.of moet er dan van alles ingebouwd worden. er zitten ook 17 inch velgen/banden onder. heeft iemand enig idee hoeveel bar er in moet. staat niet op de kaart.! nou dat was het wel. gr riejo
Laatste antwoord door riejo, -
stoelverwarming
door rash- 20 antwoorden
- 5,4k weergaven
Ik zag in de accessoires lijst van Kia het volgende: Prijs € 1.170,00 Half leer € 1.575,00 Vol leer € 309,00 Stoelverwarming in combinatie met lederen bekleding Onderdeelnummer ZK116990500 ZK11699VOLEDER ZK600STVERWCPL Kan de stoelverwarming ook niet gewoon worden ingebouwd icm de stoffen bekleding? Weet iemand hier iets van toevallig? Gr!
Laatste antwoord door Tarkan, -
Boordcomputer
door erik m- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ik heb een vraagje ,ik heb een kia rio design edtion 2013 Ik ben tot nu toe zeer tevreden met deze auto,alleen staat de boordcomputer/klokken oor van deze auto in het duits talig kan deze ook in het nederlands talig worden gezet.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hoi, Weet iemand of er op de " inklapsleutel" ook garantie zit. Op dit moment moet ik geforceerd de sleutel in- en uitklappen, ik ben bang dat de sleutel een keer afbreekt. Ik weet van mijn vorige auto dat een sleutel aardig aan de prijs is. Auto is bijna 3 jaar oud. Roosje
Laatste antwoord door Smart, -
- 24 antwoorden
- 12,9k weergaven
Ik heb in 2008 een nieuwe carens automaat gekocht. 1 jaar probleemloos gereden en nu 18000km op de teller. Na dat jaar begonnen de problemen en is de accu na 1 dag stilstaan leeg. Heeft mij nu al 17 keer laten staan en kan er niet opbouwen als ik ergens een afspraak heb. Dealer alles geprobeerd oa al 2x accu vervangen, binnenverlichting over kontaktslot, loskoppelen van navigatiesysteem, vervangen van module enz. Dit duurt nu al 3 jaar. Nu komt volgende week expert van KIA Motors naar garage om alles na te meten. Heeft iemand dit ook meegemaakt of een tip wat het kan zijn want de dealer weet het niet.
-
- 37 antwoorden
- 10k weergaven
De ruitenwissers van mijn SP III van 22-01-2011 trekken strepen. Hebben nog meer bezitters hier last van? De dag dat mijn auto werd geleverd, regende het pijpenstelen. Ruitenwissers trokken meteen strepen. Week later gereclameerd bij de dealer. De monteur heeft er toen zonder meer nieuwe op gezet. Die functioneerden goed. Maar nu na een maand in gebruik, ontstaan wederom strepen bij het wissen.
-
Iphone 5 telefoonlijst wordt niet overgezet
door Gast wil51- 23 antwoorden
- 3,3k weergaven
Sinds donderdag in bezit van Sportage 3 uit 2011. Koppelen Iphone 5 aan de bluetooth fabrieksradio lukte wel. Maar ik kan alleen gebeld worden. Krijg wel de tekst transfer complete na het koppelen maar het lijkt erop dat de telefoonlijst niet wordt overgezet. Ik krijg alleen een dame die pardon zegt als ik probeer te bellen. Is er een oplossing?
-
Bekleding leder
door Fiat1993- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ga waarschijnlijk over op de aankoop van de Kia Picanto TA Design Edtion 1.0 CVVT met lederen bekleding oranje heeft iemand ervaring of dit koud aanvoelt zonder stoelverwarming
Laatste antwoord door Kiaky,