Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
http://tinyurl.com/cwu5wlj
Laatste antwoord door Preston, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Dag allemaal Ik vraag me af of nog mensen dezelfde ervaring hebben. Ik heb de Rio nu zo'n 1000 km ingereden en wanneer ik opschakel vanuit de 3e of 4e versnelling, voel ik soms dat de motor het moeilijk heeft en lichtjes begint te trillen (voel ik dan aan het stuur voornamelijk). Ik schakel volgens de schakelindicator.. Is dit normaal? Bedankt voor uw reactie!
Laatste antwoord door kristofdeborle, -
sportge 3 kleppen
door Gev- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
dag allemal... een vragje, kleppen sportage 3, 1.7crdi. kleppen afstelbaar of hydraulic? bedankt vor reacties...
Laatste antwoord door Azzaro, -
- 1 antwoord
- 3k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben op dit moment bezig mijn speakers in de deur te vervangen voor nieuwe speakers. Graag wil ik vragen of iemand hier ervaring mee heeft. Ik ben begonnen met de achterste deur, alle schroevjes en kliksystemen zijn los. Alleen blijft de paneel aan de bovenkant (raamgedeelte) vast. Deze kan ik niet los krijgen d.m.v. het trekken, naar boven of benden duwen. Het lijkt als deze nog vast is, of in een bepaalde manier eruit komt? Iemand een oplossing? Alvast hartlijk bedankt!
Laatste antwoord door masimo, -
Ik kon het niet laten om even een fotootje te maken http://i1302.photobucket.com/albums/ag131/Swampoe/image_zpsee1e3824.jpg
Laatste antwoord door Dave D, -
Waar staat jouw Rio? 1 2 3
door Joencis- 66 antwoorden
- 8,3k weergaven
Aangezien de meesten hier hun Rio nieuw gekocht hebben ben ik benieuwd waar ze hun nieuwe aanwinst stallen. In een verwarmde garage? Of misschien gewoon op straat? En krijgt die dan wat extra poetsbeurten om hem in nieuwstaat te houden?
Laatste antwoord door Jordan, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hall allemaal, Mijn 2e bericht op dit forum en gelijk iets waarbij ik er niet altijd blij van word. Wannerer ik soms in zijn achteruit zet dan gaat hij er niet in en doe ik hem eerst in zijn 1 en vervolgens terug in zijn R. In mijn oude auto was dit ook het geval maar verwachter dit niet bij een auto waar er een paar duizen km op de teller staat. Ik heb een picanto uit september 2012. 1.2 superpack. Met 7000 km op de teller
Laatste antwoord door Paradise, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hoi allemaal, Na een tijdje niet gereden te hebben (been gebroken), vandaag eindelijk weer in staat geweest om weer een stukje te rijden met de Rio. We merkten dat de auto een vrij sportief geluid maakte bij het gasgeven, meer dan normaal in ieder geval. Toch maar even gestopt om onder de auto te kijken.... Op het eerst gezicht niks vreemds kunnen constateren, totdat ik mijn einddemper aanraakte..... Deze schommelde gewoon....!!! Na iets beter gekeken te hebben een breuk gezien in de uitlaat systeem. Precies in het knikje boven de draagarm (denk ik, ben geen auto-monteur). Zo snel mogelijk naar de eerste en beste Kia-garage gereden (niet mijn dealer), en op de brug …
Laatste antwoord door Rio Rio, -
"Krijsend/schurend" geluid na koude nacht stilstaan en achteruitrijden waarbij stuur in uiterste positie gaat voor bocht
door Wingie- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste lezers, Heb sinds eind vorig jaar de nieuwe kia ceed 2012 versie en sinds de winter begonnen is en het gevroren heeft hoor ik regelmatig een scherp krijsend/schurend geluid rechtsvoor vandaan komen dit gebeurt meest bij achteruitrijden van de parkeerplaats zodra ik mijn stuur in uiterste positie zet (voor bocht) en ook regelmatig nog tot 5 a 10 min rijden als ik door een bocht ga. Heb hiervoor al contact met dealer gehad en die geven aan dat het de remmen zijn ivm de pekel. Ik vindt dit vreemd omdat ik op het moment dat ik het hoor niet rem en ook alleen van rechtsvoor komt en bijv. deze week weinig gestrooid is maar wel licht gevroren heeft. Heb getracht ee…
Laatste antwoord door clm, -
Groen lampje stuurkolom 1 2
door Gast jackyx- 28 antwoorden
- 7,7k weergaven
Kan iemand mij uitleggen wat de bedoeling van het groen lampje met knop op de stuurkolom is? Sorento 2.4 X clusive van mei 2010. Ik kan niets in het instructieboekje vinden....
Laatste antwoord door skoebidoe, -
Slechte bluetooth handsfree telefoon verbinding (iphone 5) in de Ceed (2012) met Navigationpack
door Wingie- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Sinds dat ik een iphone 5 in combi met de ceed heb kunnen mijn gesprekspartners me niet tot nauwelijks verstaan als ik aan het rijden ben. Draai de laatste firmware 7.1.2 incl. de bluetooth update zie voor meer achtergrond info de thread bij de Rio waarbij door anderen hetzelfde probleem geconstateerd is. http://www.kiaclub.nl/topic/12582-slechte-bluetooth-handsfree-telefoon-verbinding-in-de-rio-met-navigationpack/
Laatste antwoord door Wingie, -
Welke sunroof voor de Venga?...
door Gast Pombal12- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Venga-fans, Ik heb zin in de lente (het liefst dit jaar nog! ...) en zit eraan te denken aan om een (glazen) sunroof in mijn Venga te laten monteren, bijvoorbeeld een Webasto. Wie heeft ervaring met een achteraf ingebouwde ('aftermarket') sunroof voor de Venga? Pombal
Laatste antwoord door Smart, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Je kunt, als bezitter van een Sportage III trots zijn op je auto. zie hier Grtz. Specialmade
Laatste antwoord door high power, -
- 14 antwoorden
- 2,5k weergaven
Zojuist lees ik dit; Sommige extra's zijn zelfs bijna noodzakelijk. Zo heeft de auto alleen schijfremmen op de achterwielen als ook ESC (elektronische stabiliteits controle) wordt besteld. Tijdens iedere rijtest wordt ook een remproef gedaan en juist met schijfremmen rondom stopt de Picanto kaarsrecht en binnen een minimale afstand. Heb je zonder ESC problemen met remmen, of anders gezegd, had je graag ESC er bij aan gekocht?
Laatste antwoord door SlamJam, -
- 11 antwoorden
- 2,1k weergaven
Na weken lang zeer goed opgelet te hebben bij het parkeren van mijn KIA Rio langs de stoeprand, heb ik het vandaag toch voor elkaar gekregen. Tijdens het parkeren kwam ik langs de stoeprand met mijn rechter band, met het gevolg dat er zeker 4cm schade is ontstaan aan de velg. Je ziet echt dat de trottoirband een gedeelte heeft geschuurd van de buitenrand. Iemand een idee om dit weer enigszins netjes te krijgen?
Laatste antwoord door Urbanfoto, -
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
Vind de oranje knipperlichten aan de voorkant niet mooi. De silvervision lampen hebben een chroomcoating ,zijn bijna niet zichtbaar in het armatuur maar geven als ze branden toch oranje licht. Een tip voor andere Kia rijders. De prijs valt mee ,rond de euro 10 per twee lampen (Halforts)
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 6 antwoorden
- 5,5k weergaven
'k heb sinds gisteren problemen met m'n motor. bij het gas geven wil de motor niet boven de 2800 toeren. het is alsof de power volledig wegvalt. ik kan perfect rijden maar zonder het vermogen van de turbo (weet niet goed hoe ik het moet uitleggen). leg ik de motor volledig af en daarna terug aan, dan is alles weer normaal. maar na een tijdje is het daar terug. Kent iemand dit probleem? vriendelijke groet, filip Ceed 1.6 crdi 115pk (7 maand oud, 14.000 km)
Laatste antwoord door @Mike, -
Dopje op slot
door hazen- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beste allemaal , Ik heb een vraag heeft iemand een oplossing voor het sleutel gat in de bestuurdersdeur op de kia rio . Ik heb zelf de kleur graphite en alles past qua kleur behalve het slot gat zal maar zeggen ? Ik hoor het graag als iemand daar een oplossing voor heeft , kia nederland heeft geen oplossing en verven lijkt me ook zo wat . Alvast bedankt , Remco
Laatste antwoord door Jim Brouns, -
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
Beste, Ik heb zojuist mijn kenteken te horen gekregen en deze direct even bij RDW ingevoerd mijn auto staat op kenteken als Kia Picanto R-Sport? Terwijl bij de dealer Kia Picanto 'Design Edition' stond maar als ik kijk naar de specificaties van een Design Edition en een R-Sport komt mijn auto alles overeen met de R-Sport het rode lijntje in de grill de 14" velgen led verlichting.. Wat is nou het verschil tussen een Design Edition en een R-Sport? Of is er geen verschil? Ik ben even in de war geloof ik
Laatste antwoord door irma, -
- 23 antwoorden
- 8,6k weergaven
Beste mensen, Laatst zat ik vol enthousiasme de post van Eugen te lezen, waarin hij een multimedia pc inbouwt in zijn Picanto. Omdat ik mij steeds meer begint te ergeren aan de standaard radio van de KIA, wil ik over een tijdje, ook zoiets in elkaar knutselen, Ik vroeg mij af, of jullie mij daarbij konden adviseren. Wat wil ik aanschaffen: KIA Picanto Single DIN Dash Frame. (50 Euro) Een Single DIN Radio CD speler met Bluetooth AUX en USB ingang. (60 Euro) Een 7"inch android tablet. (40 Euro) AUX Kabel (5 Euro). De bedoeling is dat de radio in het frame wordt geplaatst, en dat daarvoor de tablet wordt gemonteerd. (zie bijlagen) Door de AUX kabel aan t…
Laatste antwoord door Pl4y0r, -
Ik zoek een how to radio demonteren voor een collega, zoek functie leverde weinig op Kan iemand heb er aan helpen?
Laatste antwoord door jeroen66475, -
- 6 antwoorden
- 3,3k weergaven
ik heb 4 usb sticks geprobeerd en 1 stick ziet hij niet (deze werkt wel op de tv en pc) 1GB - 2GB en 16GB doen het wel en me 8GB komt niet verder dan reading usb waarom de ene wel en de andere niet ?
Laatste antwoord door betominice, -
- 12 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi ik wil op mijn 14" (design edition) velgen wat bredere banden leggen omdat de velg "uitsteekt" (zie foto) als je nu per ongeluk dicht langs een stoeprand gaat is de kans op beschadiggingen wel erg groot en vind als je achter de auto staat de 165-60-14 bandjes wel erg smal tonen maar is 185 niet te breed en merk je (veel) verschil met rijden /sturen comfort e.d. GrtzP
Laatste antwoord door KwK, -
Kopen of leasen
door Tomorrow- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
Klein maar fijn, zo ervaar ik de Kia Picanto. Vandaar dat ik eens wat berekeningen er op los ben gaan gooien om te kijken wat deze auto mij eventueel gaat kosten per jaar en gedurende het aantal jaren dat we er in willen gaan rijden. Omdat ik de laatste tijd ook wat meer hoor over privé lease en ik toch wel erg benieuwd was naar de resultaten hiervan heb ik die ook eens meegenomen in mijn berekening, met toch wel een heel verrassende uitkomst; De gegevens: Heb een Kia Picanto 1.2 CvvT met Comfort Pack als uitgangspunt genomen. Deze levert de Leasemaatschappij ook. Volgens de prijslijst komt ik als ik hem bij de dealer aanschaf op een prijs van EUR 12.500,- rijk…
Laatste antwoord door LED-Lightning, -
led dagrijverlichting 1 2
door Gast Timo0103- 41 antwoorden
- 12,4k weergaven
Is de led dagrijverlichting in sterkte in te stellen?