Kia Modellen
-
Zijn er al onderhoudsintervallen en onderhoudstarieven bekend van de nieuwe Kia Rio model 2012? Op de Kia-site kan ik alleen een pdf downloaden met de onderhoudsgegevens van andere Kia-modellen, maar niet die van de nieuwst Rio die nu toch al een half jaar geleverd wordt. Weet iemand waar ik die kan vinden?
Laatste antwoord door Pipercub, -
- 5 antwoorden
- 6,9k weergaven
Geachte heer / mevr , Wij hebben sinds oktober 2011 een Kia Picanto 1.2 automaat tot heden 5200 km gereden zijn tevreden op het benzineverbruik na . Mijn vrouw heeft altijd kleine wagens gereden met veel stadsverkeer en reed 1 –op 6-7 per 100 km nu 11 – 12 liter op 100km . Wij zijn al dik 7 mnd met de dealer en Kia Nederland bezig met deze klacht en worden telkens van het kastje naar de muur gestuurd . Ze laten ons weten niets te kunnen doen , de reacties bij u verneem ik dat de meeste veel zuiniger rijden . in geen enkel geval heb ik kunnen lezen over een extreem hoog benzineverbruik zoals wij , 11 – 12 liter per 100 km . Mijn vraag is dan ook kunt u mij helpen d…
Laatste antwoord door oude, -
Vanmorgen vroeg opgestaan om mijn nieuwe auto te halen bij de dealer Leendert van der Born. Ik heb al eerder geschreven dat ik een nieuwe auto gekocht heb en hem vandaag mocht ophalen. Ik heb een nieuwe Kia Rio Super Pack gekozen in het wit! Bij de dealer vanmorgen ben ik echt super geholpen! (Thanks Peterrrrr) Het was voor mij een nieuwe ervaring dat de dealer alles zo goed uitlegde. Er zitten zoveel functies op dat ik nog wel even zoet ben om alles uit te zoeken. Het leukst vind ik dat de inbouw navigatie bij de Rio links van het stuur zit, dit kun je mooi naar beneden klappen. Wat mij het meeste opvalt is het rijden met de Rio! Wat is dat toch vele malen lekkerder d…
Laatste antwoord door rightone, -
- 36 antwoorden
- 3,1k weergaven
de Pimpmasters zijn nu ook via Facebook tevolgen dus heb u ook een facebook account en vind u het leuk om ons ook daar tevolgen meld u dan snel aan http://www.facebook....pmasters.kiario
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hoi Allen, Ik ben Robbin en in het bezit van een Kia Cerato uit 2004 (diesel). Helaas is mij een ongelukje gebeurd en is daarbij mijn electrisch uitschuifbare antenne afgebroken en deze wil ik gaan vervangen. Navraag bij de Dealer kreeg ik te horen dat dit grapje 250 euro kost(compleet met motor). zie afbeelding Bijkoment probleem is dat ik de interne kabel heb af geknipt omdat de 'afgebroken' antenne steeds tegen de lak zat te tikken. Ik heb gekeken of ik andere standaard antennes kan gebruiken, maar ik zit een beetje met het gat/hoek in het plaatwerk. zie afbeelding. Weten jullie hiervoor oplossingen? Ik hoor graag van jullie, Alvast bedankt,…
Laatste antwoord door Robber, -
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
als ik van de ene naar de andere versnelling over schakel heb ik (bijna) altijd een schokje het lijkt net of je weer aan het lessen ben ik dacht nieuwe auto das even wennen en/of dat gaat vanzelf over maar zit nu op bijna 900 km en het blijft hebben meer mensen hier last van (gehad) ?
Laatste antwoord door bigmac, -
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
hoi allen ik heb gisteren ontdekt dat er iemand tegen mijn kia heeft gezeten met zijn wagen nu heb ik vooraan links een klein blutsje en lakschade op de bumper. het valt niet op maar nu ik het weet stoort 't me wel wat. ik heb me kleurcode gevonden op t stickerke (D5 / Sandtrack) nu vind ik nergens een lakstiftje,... met deze kleurcombinatie iemand een oplossing / idee waar ik deze kan vinden? mvg
Laatste antwoord door chloso, -
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi, Kan iemand mij vertellen of de maat lucht filters van de 1.2 n de 1.4 het zelfde zijn wil namelijk vervangende sport lucht filter in mijn 1.2 zetten maar ze zijn er alleen maar in de 1.4 ect. Bedankt alvast voor het reageren. Ed
Laatste antwoord door Presiozo, -
- 12 antwoorden
- 2,9k weergaven
raar voorval met motor en/of automaat sportage ik was gewoon door het stadscentrum aan het rijden, +/- 40 km/h toen plots de motor een toerental maakte tss de 5 en 6000 t/m, wagen direct uit drive in neutraal gezet maar bleef duren, ruim 15 sec lang, ronken als een tank, kon de wagen ook niet uitzetten, de motor bleef maar raar doen na de +/- 5000 t/m schommelde het toerental enige tijd tss 3 en 4000 t/m en was mijn dashboard als een kerstboom, alle lampjes flikkerden door elkaar en plots was alles terug "normaal" wie kan helpen wie maakte iets dergelijks mee?
-
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
wil die gene die dit bij mij heeft besteld en betaald zich even melden ik ben even kwijt voor wie het ook al weer was en schaam mij enorm voor deze blunder
Laatste antwoord door Smart, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb in een topic gezien dat een aantal mensen ook instap verlichting hebben ingebouwd voor de picanto. Mijn vraag is: Hoe hebben jullie het gemonteerd onder het dashboard? (bij de voeten) Waarop aangesloten? Hoe hebben jullie het laten functioneren. (dimmen tijdens rijden misschien of eventuele schakelaars ertussen) Groetjes, Ryan
Laatste antwoord door eugen, -
Regensensor
door Myrom- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik heb volgende vraag voor jullie.... Bij glasbreuk van een voorruit met regensensor, wordt deze regensensor dan ook vervangen? Sent from my iPad using Tapatalk HD
Laatste antwoord door Myrom, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
hallo ik heb net een nieuwe kia rio superpack 2 deurs wit maar vraagje is de taal van de boordcomputer ook aan tepassen in het nederlands ?
Laatste antwoord door Jim Brouns, -
Gewaarschuwd door dit forum heb ik bij de aanschaf van de auto bedongen dat ik de eerste kaartupdate nog cadeau ga krijgen. Die kaarten zouden er theoretisch nu moeten zijn, want als ik nu op 'mijnkia' staat er dat er een update bij de dealer te verkrijgen zou zijn, of bestelbaar is via de website van navigation.com. Op die website wordt inderdaad gesproken van een kaart 2012/2013. Dus bij de dealer gevraagd waar mijn update blijft.... Ze hebben daarover contact gehad met KIA NL.....maar er is nog niets bekend daar. Raar toch? Weet iemand meer?
Laatste antwoord door Myrom, -
- 21 antwoorden
- 3,7k weergaven
beste mede kia leden heeft een van jullie toevallig al zijn kia verlaagd en waar heb je de veren vandaan ik kan allen veren krijgen voor de 1.4 en die blijken anders te wezen die zijn 120euro en voor de 1.2 zijn ze 329euro graag hoor ik ervan RIO Mike
Laatste antwoord door RIO Mike, -
- 19 antwoorden
- 6,9k weergaven
Ik heb een Kia Rio (kleur Wendy Brown) en het valt me op dat er bij de buitenspiegels (zowel links als rechts) best wel lelijke strepen ontstaan van water wat van de spiegels afkomt en naar beneden druipt over de deuren. Helaas gaan de strepen bij wassen niet helemaal weg. Zijn er meer mensen die dit hebben ? En weet iemand een oplossing om de strepen goed weg te krijgen of om het ontstaan van de strepen tegen te gaan ?
Laatste antwoord door Kluif, -
- 40 antwoorden
- 13,7k weergaven
Beste Kia-Liefhebbers, zoals beloofd mijn foto's en ervaring m.b.t 17 inch velgen op mijn nieuwe Picanto. Allereerst had de velgen besteld alvorens ik de Picanto in mijn bezit had, (niet slim ik weet het me vader had me nog zo gewaarschuwd) nadat ik eindelijk vandaag mijn Picanto kon ophalen was ik gelijk doorgereden naar de bandenboer voor mijn 17 inch velgen, meteen de brug op en sleutelen maar... alles ging goed... was opslag verliefd. eenmaal onderweg naar huis nam ik een verkeersdrempel met normale snelheid niet te hard niet te zacht. en ik hoorde "gggtt" hmmmz... en ik zit er nog maar alleen in dacht ik 1 maal thuis even een ritje gereden met m'n broer (102 kg…
Laatste antwoord door bigmac, -
Venga klaar voor de zomer.
door Gast Warmentuuter- 18 antwoorden
- 2,9k weergaven
Winterband eraf..... En zomerband er weer op...... Nog even de moeren nagetrokken met de momentsleutel en klaar. Laat de lente en zomer maar beginnen. Ik ben er helemaal klaar voor.
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
hallo leden bij mijn rio superpack 2012 branden alleen de knoppen van de elektrische ramen in het deurpaneel.maar de knoppen van de spiegelafstelling en inklapknop en de blokkeerknop voor de achterramen zijn niet verlicht.beetje vreemd omdat elk tekentje in de auto verlicht is,zelfs de knoppen in de achterdeuren voor de ramen.Bij de dealer zeiden ze dat dat zo hoorde.Hoort dit inderdaad niet te branden of werkt het toevallig gewoon niet..
Laatste antwoord door Nieles, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Waarde Kia vrienden en vriendinnen, Wie kan mij tips geven voor het onderhoud van de lederen bekleding in onze Carens? Reinigen?, Voeden? In afwachtingvan jullie reactie. Bij voorbaat dank Eric
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
- 24 antwoorden
- 7,4k weergaven
Ik heb wat problemen met de bestuurders stoel quabekleding en ben benieuwd of er meer sportage rijders dit ervaren.? het probleem zit aan de zijkant van de stoel. 1. Zijkant stoel is gevoelig voor beschadigingen 2 zijkant achter het kunststof scheurt snel dit bijna aan de eind van de stoel. De dealer heeft het de eerste keer heel netjes opgelost door er een nieuwe zit gedeelte in te zetten. Maar nu naar 1100 km heb ik het weer. En de dealer meldt deze nu voor de tweede keer bij KIA Nederland
Laatste antwoord door Creative Name, -
Hier een (duitse) link naar de USA-Soul type 2014. http://www.autobild.de/artikel/kia-soul-2014-new-york-auto-show-2013-3928911.html
Laatste antwoord door Smart, -
Nieuwe Rio
door paulus30- 17 antwoorden
- 2,4k weergaven
Na weken zoeken en speuren toch eindelijk geslaagd. Volgende week staat hij dan klaar. Kia Rio Super Pack kleur Graphite met Pioneer Navigatie (20 jaar Kia actie). En natuurlijk het VSM Pakket nu wel aanwezig. Heeft iemand ervaring met de Pioneer nav.? Dealer vroeg 100 euro om de stuurfuncties aan te sluiten op de nav. Na overleg heeft hij dit weg gelaten van de factuur. Ben benieuwd of meer mensen dit hebben en of het systeem verder goed werkt via de stuur buttons. (Telefoon, Volume enz)
Laatste antwoord door paulus30, -
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, ik rijd een witte rio superpack en zag er op internet 1 te koop staan met als standaard accessoires een achteruit verwarming met timer! Hebben alle superpack's dit en zoja wat houd dit in? In de brochure kan ik er niets over vinden. Groeten, Eric H
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ha mensen, mijn zwager wilt de volgende auto wellicht aanschaffen: http://ccdb.autoselect.nl/scripts/ccdb2.exe?__act=__p.6.pgZoek__id.22.dmZoek.daAuto.Detail&site_id=2115&theme=duinen&kenteken=46ZDFN# kent iemand deze auto of weet je waar je op moet letten? dank!
Laatste antwoord door bigwade,