Kia Modellen
-
Bij deze de oproep aan iedereen die straten niet kan vinden via de zoekfunctie, maar wel via de kaart, om deze te melden bij Navteq (055 538 42 45). Hoe meer meldingen ze binnen krijgen (en aanmelden bij Kia/Hyundai), des te groter is de kans dat dit probleem wordt opgepakt. Na het uitproberen van het navigatiesysteem in mijn nieuwe Kia Cee'd SW Se7en stoorde ik me aan 2 dingen: De navigatie verloopt schokkerig. Ik ben gewend van o.a. TomTom en Igo dat dit vloeiend verloopt. De kaarten zijn sterk verouderd. Na een telefoontje naar Navteq blijkt dat dit kaarten van januari 2009 zijn. Ik ben benieuwd hoe jullie punt 1 ervaren en of hier met instellingen nog wat aan t…
Laatste antwoord door koolmees, -
- 13 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hoe kan ik de USB stick met het nieuwste kaartmateriaal updaten op mijn systeem, zonder dat ik mijn wagen stationair dien te laten draaien en/of anderhalf uur dien rond te rijden !? Indien ik de START/STOP knop 1 maal indruk, dan krijg ik na korte tijd te horen dat het systeem uitgeschakeld wordt om een 'platte' batterij te voorkomen... Op deze manier lukt het dus ook niet. Sent from my iPad using Tapatalk HD
Laatste antwoord door Myrom, -
- 9 antwoorden
- 5k weergaven
Hallo iedereen. Van de week een nieuwe picanto gekocht, 1.2 comfort plus. Ik merkte met de proefrit al de slechte audio. Dus meteen na de oplevering een goede set speakers gekocht : Maar als ik dan toch aan de gang ga dan wil ik gelijk de zwakke radio output aanpakken door een kleine versterker ergens te plaatsen. Is hier ruimte voor achter de radio? Ik heb het dan over een kleine versterker. En hoe pakken jullie het probleem aan van het ontbreken van tulpen aansluiting op de radio voor de versterker? Een andere radio is voorlopig geen optie voor ons... Tevens, is er een mogelijkheid om alsnog een bluetooth dongle aan te sluiten op de radio voor de handsfree? En e…
Laatste antwoord door pica3deur, -
- 19 antwoorden
- 4,4k weergaven
Afgelopen week mijn Kia Rio 1.1. crdi verkocht. Zonder problemen 40000 kilometer mee gereden en met redelijk veel plezier. Als je zoveel rijdt gaan een aantal dingen je echter toch wel storen (mij wel althans), zoals: - de afwerking in details - de gevoelloze besturing. - de te goedkoop aanvoelende deurpanelen (doen echt afbreuk aan de kwaliteitsbeleving van de auto, voor een paar tientjes meer waren ze wel van redelijke kwaliteit geweest) - de aanhoudend schurende achterremmen in de winterperiode (zou normaal zijn maar ik heb het bij geen enkele andere auto zo meegemaakt) - de standaard radioontvangst, ook met een nieuwe unit geen verbetering. Deurpanelen blijven b…
Laatste antwoord door Jordan, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Als ik getankt heb kan ik op de eerste 2 streepjes 180km rijden, volgende 2 streepjes 60km en dan weer 2 streepjes 100km. Weet dat er in instructieboekje staat dat de brandstofmeter bij benadering aangeeft, maar vind dit toch beetje raar. Mijn vraag is dan ook, is dit normaal. Auto is picanto automaat van jan. 2013. grt. oude
Laatste antwoord door oude, -
Zijn er hier nog meer mensen die wachten op hun Picanto 1.2 cvvt ISG Plus pack 5-deurs? De mijne is eind maart besteld en werd begin juni verwacht. Deze week hoorde ik echter dat het ook wel augustus kan worden.
Laatste antwoord door Picaatje, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, De zomer komt er weer langzaam aan. Heeft iemand ervaring/tips mbt zonnewering voor de nieuwe cee'd SW 2012? Ik ben mij aan het oriënteren naar een (goedkoop) setje wat past op de ramen. Groet, Berry
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
Nieuwe aanwinst
door Gast Timo0103- 8 antwoorden
- 1,4k weergaven
Nieuwe aanwinst
Laatste antwoord door xtra40, -
Dark gun of silver?
door imade- 11 antwoorden
- 1,7k weergaven
Morgen gaan we een SP kopen en nog steeds twijfelen we over Dark gun of Silver..... Is het toeval of zie ik heel veel Dark Guns rijden? Wat zouden jullie kiezen?
Laatste antwoord door imade, -
- 22 antwoorden
- 13,5k weergaven
In de USA werd de Kia Pride als Ford Festiva verkocht. Ik heb geprobeerd de Maintenance Manual als pdf-file hier te installeren maar zonder succes. Diegenen die interesse hebben, stuur een mailtje en dan stuur ik hem graag toe.
Laatste antwoord door metalmini, -
Cee'd Gespot
door Bemio- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Vandaag zag ik deze Cee'd op een parkeerplaats in de buurt van Garderen staan. Ik kan het niet laten en zet de onze (63-HVG-6) er maar even naast.
Laatste antwoord door @Mike, -
- 1 antwoord
- 3,2k weergaven
Deze vakantie voor het eerst met een Sorento XM met caravan op reis. Ik heb een vraag met betrekking tot bepaalde caravanspiegels omdat sommige standaardmodellen door de vasthechting rondom de spiegelbehuizing belemmeren dat de autospiegel nog elektrisch kan versteld worden. De beugels zijn soms iets te groot of te dik waardoor de spiegel vast komt te zitten. Heeft iemand ervaringen met goede caravanspiegels ? Volgens de sites op internet is er natuuuuuurlijk geen enkel probleem (zolang ze maar kunnen verkopen), maar ik hoor toch graag eens jullie ervaringen. Alex
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
Deze is toch ook leuk.
door Gast Warmentuuter- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
De nieuwe pro cee'd
Laatste antwoord door bigwade, -
Waxoyl behandeling 1 2
door kialoog- 31 antwoorden
- 7,9k weergaven
Vraagje: zo'n Waxoyl behandeling (a 225 euri geloof ik) die zo keurig op de afleveringslijst staat waar wordt die nu uitgevoerd bij de dealer of af fabriek. Ik vraag dit omdat ik bij menig SP3 (andere v.b. heb ik nog niet) een rode ronde sticker/zegel met de tekst WAXOYL in de deur geplakt zie zitten als teken waarschijnlijk dat hij deze behandeling heeft ondergaan. Ik heb bij mijn auto nader onderzoek gedaan maar kom nergens zo'n stickert/zegel tegen (ook niet bij de papieren) en hoe kom je daar nu achter wel of niet gedaan. Bij elke nieuwe auto vallen de regendruppeltjes er mooi af dus daaraan zie/merk je het niet.
Laatste antwoord door Johnno87, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Goeieavond, Nieuw hier dus gelijk maar even voorstellen. Arendjan is de naam. 20 jaar. Wonend in Goedereede. En visser als beroep. Auto: Kia pro ceed 2011 Nu rijd ik al ruim een jaar in deze auto en alles bevalt me prima. Het geluid is al top maar ik wil er net een tikje bij, daardoor dus gekozen voor de Crunch gp800. Er zit alleen geen radio met tulpstekkers in. Me auto weg gebracht bij een jongen die in een autozaak werkt, Alles aangesloten, de groene lampjes erop branden. Het subwoofertje beweegt wel maar echt mini, minimaal je merkt het verschil dus gewoon niet. Zou dit door een verkeerde aansluiting kunnen komen? Of een defect in de subwoofer? Mor…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 9 antwoorden
- 3,2k weergaven
Heb sinds vorig jaar een rio uit 2003 (sedan versie) en moet zeggen dat ie over het algemeen best bevalt. Is voor mij de eerste ervaring met Kia. Van tevoren al wat ingelezen hier op het forum en hierdoor al aardig wat voorkennis gehad bij de aanschaf van de Rio. Bedankt allemaal hiervoor! Toen ik de Kia eenmaal had ben ik wel wat dingetjes tegengekomen, zoals bijvoorbeeld een kapotte rechter ashoes. Deze was niet gescheurd of zo, maar lekte op kleine gaatjes (steenslag?). Blijkt dat de dealer zelf universele hoezen plaatst bij vervanging van een originele, want bij de stevigere (aftermarket) hoes die ik wilde plaatsen kon ik fijn de hele as eruit halen. Een universele is…
Laatste antwoord door dennis071, -
hallo Buiten dit geweldige Kia forum. Wil ik speciaal de Picanto liefhebber erop attenderen dat er vanaf vandaag ook een facbook pagina is https://www.facebook.com/pages/Kia-Picanto-NL/449155505162366 Jullie zijn ook daar van harte welkom Groet, John
Laatste antwoord door Woldcity, -
- 10 antwoorden
- 13,4k weergaven
Hallo ik rij in een picantot 1.1 uit dec 2005 maar het lichtje van de management brand dus ik naar de garage en uit laten lezen. En ja hoor een sensor van de nokas moest vervangen worden. Inderdaad met de scope te zien was de oude overleden dus het lampje was uit. De volgende dag start ik de auto weer en ja hoor was het lampje weer. Iemand enig idee wat het kan wezen. dank u collega kia rijders mvg ron
Laatste antwoord door norrie, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Zijn deze wieldoppen er zo af te halen zonder bouten los te schroeven? Alvast bedankt!
Schakelindicator
door Thomasje- 4 antwoorden
- 3k weergaven
Ik heb een vraagje mbt het schakelen in een 2013 Kia picanto comfort pack. De vraag is ontstaan doordat ook ik het verbruik erg vind tegenvallen. Om te proberen of ik zuiniger kon gaan rijden probeerde ik te schakelen op de schakelindicator. 50 in de 4, bij 65/70 naar de 5 enz. Heel leuk zon indicator, maar volgens is schakelen op de indicator geen slimme zet. Het lijkt wel of ik veel te lage toeren maak bij optrekken... het maakt althans zon soort brommend geluid. Dit is toch niet goed voor mijn motor? of maakt dit niet uit? Als ik bv 50 rijdt in de 4 zonder optrekken... dan hoor ik dit geluid niet... maak ook dan wel lage toeren... verstandig? of toch als vanouds bove…
Laatste antwoord door bigmac, -
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik heb pas een nieuwe autoradio ingebouwd in mijn kia picanto, mijn huidige boxen zijn eigenlijk te zwak voor deze radio, waardoor ik ze mogelijk zou kunnen opblazen. Nu zou ik graag deze boxen willen vervangen, nu heb ik al gezien dat de binnenkant van mijn deur eraf moet. Heeft iemand misschien een instructie of tips hoe dit te doen? Bouwjaar is: 2007 Zitten geen elektrische ramen in, maar nog gewoon met raamslingers. Alle tips zijn welkom
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Mmm beetje vage titel maar vooruit. Ik heb de volgende vraag: De kleuren van mijn ingebouwde radio/navigatiesysteem is oranje/ zwart. Ik vind vooral het oranje niet mooi. In mijn vorige auto (Ford Focus) kon ik de kleurstelling van het systeem aanpassen. Klopt het dat de kleur niet is aan te passen bij dit systeem? In theorie zou het natuurlijk mogelijk moeten zijn (bijv. met een software update)
Laatste antwoord door Smart, -
- 5 antwoorden
- 5,8k weergaven
Mijn zuster, heeft net als ik een Kia Picanto en deze moest naar de garage voor een jaarbeurt. De wagen heeft slechts 3500 km gereden in twee jaar tijd. De wagen heeft een kleine beurt gehad en er werd achteraf gezegd bij het afrekenen, dat ook de kleppen gesteld waren en dit altijd werd gedaan na twee jaar en stond dus ook op de rekening. Klopt dit wel, dat de kleppen van de picanto na twee jaar en bij weinig km gesteld moeten worden. Graag hoor ik jullie ractie.
Laatste antwoord door Jiskefet, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik heb hier al eens eerder gepost en probleem leek te zijn opgelost maar niet heus dus. Wij rijden een Ceed station. In december hoorden we een raar geluid rechts onder motorkap en de km stand gaf 148000 aan. Naar garage in Almere gebracht. Kregen we te horen dat de brandstoftank vervangen zou moeten worden a 3100,-euro en dat dat niet onder garantie viel omdat de beurten niet allemaal door hun gedaan waren. Hoofdkantoor gebeld en uiteindelijk na 6 weken en bonnen van onderhoudsbeurten elders moest de garage het toch onder garantie maken. Ze waren erg onbeschoft en kribbig tegen ons.Nu sinds een maand exact zelfde geluid weer dus wij terug. Ze wilden voor een diagnoseste…
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
hello iedereen, wellicht een domme vraag maar bij een nieuwe picanto krijg je 2 paar sleutels waarvan 1 inklap is de reserve ook inklap of? alvast bedankt
Laatste antwoord door PMS,