Kia Modellen
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
Als de airco aanstaat hoor ik de pomp herrie maken. Volgens de garage is dit normaal. Zelf vind ik dit nogal vreemd ik heb meerdere auto's met airco gehad waarbij je de pomp niet hoorde lopen. Ik ben benieuwd wat anderen ervaren. (Ik heb een Picanto 1.0 uit 2012)
Laatste antwoord door kia_21, -
- 3 antwoorden
- 3,3k weergaven
Onlangs heb ik ook DRL's geïnstalleerd in mijn Venga. Het zijn 3W led Eagle Eyes van bescheiden formaat, slecht 2,3 cm doorsnede. Ze passen precies tussen de middelste rib van onderste grille. De lichtopbrengst is overdag prima. Op de foto lijkt het weinig maar dat komt door de compensatie van de camera. Ze gaan aan als de motor gestart is en schakelen uit via een relais bij het inschakelen van de verlichting.
Laatste antwoord door Smart, -
- 12 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik heb het hele instructieboekje doorgelezen.....en ik ken er heel wat, maar nergens staat precies vermeld welk lamptype er in een Venga zit. Ik ben bekend met H1, H7, maar niet met PY21W. Ik wil deze lampen mogelijk vervangen naar led. Ik ben benieuwd naar het lamptype van o.a.: 1. Stadslicht (H1)....check! 2. Dimlicht (H7).....check! 3. Parkeerlicht (5W5?) 4. Knipperlichten (PY21W?) 5. Knipperlichten spiegels? 6. Mistlicht? Wie kan mij verder helpen.....?
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Hallo, Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de standlicht- lampjes vooraan in een sportage? Klopt het dat je de hele lampunit moet demonteren, enkel voor een standlichtlampje te vervangen of gaat het ook anders?
updaten Navigatie
door hermanj- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
was van het weekend op weg naar Oostburg, dacht ga gezellig over Antwerpen, nou had ik beter niet kunnen doen heb alle buitenwijken van Antwerpen gezien en kwam 2 uur te laat op mijn afspraak en alle doodlopende straten gezien!!Dus dacht dat het tijd was voor een update Ik las op internet dat er een 7 jaar gratis kaarten update is voor alle nieuw aangeschaften nieuwe kia's met 2 din navi lekker is dat voor de iets oudere wagens Dus NIET!!! ik heb de Kia dealer gebeld en vertel me leuk dat ik gewoon 170 euro moet betalen, je koopt toch een systeen dan mag je toch wel verwachten dat je een keer gratis mag updaten, kan ik net zo goed een nieuwe tomtom kope…
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi allen Heb mijn gewonen verlichting vervangen voor xenon verlichting Heb er twee foto’s bij geplaatst waar op het verschil te zien is van de twee lampen Dit zijn xenon lampen met 6000k zonder canbus Gekocht bij naviaudio Heb ook de stadslampen vervangen met led deze heb ik gekocht bij halfords voor 6,99 per twee staan niet op de foto’s
Laatste antwoord door kukie, -
- 20 antwoorden
- 18,3k weergaven
Ik heb dit probleem voorgelegd aan de dealer en hebben allerlei dingen geprobeerd. Wanneer stelt zich het probleem!! Wanneer je de motor stil legt en je laat de sleutel even in het contact steken bv na 10 seconden wachten alvorens de sleutel uit het contact te halen blijven de deuren op slot. Je kan ze enkel van binnenuit openen. Dus even uitstappen en iets van de achterbank pakken, lukt NIET! Wanneer je dan de afstandsbediening wil bedienen weigert deze dienst! Wanneer de standlichten branden blijven deze branden, zelfs na verwijderen van de sleutel uit het contact. Blijkbaar ligt de boordcomputer wat in de knoop als de sleutel iets te lang in het contact blijft st…
Laatste antwoord door 1971Frankds, -
Verwarming blaast warme lucht na een korte stop
door Gast wil51- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
Verwarming staat op 19 graden en op automatisch. Lampje airco brand altijd. Als ik na een korte stop de motor weer start begint de verwarming eerst een paar minuten erg warme lucht te blazen, terwijl de temperatuur in de auto helemaal niet is afgekoeld. Is er iets mis met de klimaatcontrol?
-
- 12 antwoorden
- 3,2k weergaven
Heeft iemand al de originele lichtbolletjes vervangen door ledjes? Zo, ja werkt dit goed en welke heb ik nodig.. Ik let op details en bij de koplamp zie je ze goed zitten dus wil niet van die rare oranje of rode omhulsels om de fitting als jullie begrijpen wat ik bedoel haha! Zoiets als dit wil ik.. http://www.autostyle.nl/eu-0756a.html
Laatste antwoord door MauS, -
- 29 antwoorden
- 5,7k weergaven
Ik was gisteren bij de dealer, wat viel mij op... De nieuwe logo's van Kia Inderdaad maar ook dat ze afgestapt zijn van de Ecodynamics logo aan de rechterkant, deze zit nu links naast het logo! Ik zoeken op internet, nergens een plaatje te vinden, uiteindelijk deze gevonden en zo zit het inderdaad.. Dit is een andere Rio, maar zo zit het nu wel bij de auto's die op de vrachtwagen werden afgeleverd.
- 12 antwoorden
- 4,1k weergaven
Wellicht weten sommige van de KIA-DIE-HARDS dit al wel, maar velen wellicht nog niet: ps: Ik wil mijn 2012 1.2 Picanto zeker gaan inruilen in 2014 voor een Picanto 1.0 3 cilinder turbo met 120 pk. Onderstaand is positief voor Kia en de rijders (in het rood gemarkeerd wat ik het meest interessant vond) Kia onthult vier nieuwe benzinemotoren donderdag 7 maart 2013 In Zuid-Korea heeft Kia - uiteraard samen met Hyundai - de afgelopen jaren keihard gewerkt aan een aantal nieuwe benzinemotoren. De vier turbobenzinemotoren, zowel drie- als viercilinders, werden in Genève voor het eerst gepresenteerd en zullen de komende tijd hun opwachting maken in…
- 12 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste mede Picanto rijders, Inmiddels is mijn Picanto 1.2 Superpack in 5 deurs uitvoering geleverd. Echter tot mijn grote teleurstelling met de 14 inch lichtmetalen velg type "Nice". Dit in tegenstelling tot alle foto's in en op de brochure waar de auto staat afgebeeld met de 15 ich "Style" velg die ik had willen hebben. Het verhaal van mijn dealer is dat de Superpack tegenwoordig op 14 inch staat ivm de strengere milieu eisen. Met de bredere 15 inch zou dit problemen geven? Dus let op mensen als je rekent op deze wielen; ze zitten er niet onder! Tevens hierbij een oproep aan degenen die ze wel hebben en eventueel willen ruilen tegen de 14 inch l Groe…
- 10 antwoorden
- 4,2k weergaven
hoi ik heb een setje jbl gto528 liggen om in te bouwen in de deuren achter maar daarvoor zoek ik tips foto's alles wat kan helpe is welkom!! alvast bedankt Grtzzzz
Laatste antwoord door icerabbit, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
http://www.koreanautoimports.com/store/index.php?cPath=30_553&sort=2a&page=1
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
het audio syteem van onze venga heeft kuren. de ene keer doet de achteruitrijcamera het niet en de bluetooth verbinding wel en soms is het andersom of geeft het audio deel maar 1zender. soms loopt ook de hele handel gewoon vast en doet niks het meer. de navigatie doet het zowiezo niet meer.. volgens mijn dealer moet er een nieuw systeem in. ik zeg doen. mmmmmaaaaaaaaarrrrr daar moeten ze eerst toestemming van de importeur voor hebben en dat kan 2 tot 5 weken duren. ik zeg raar maar ok we doen het er maar mee.Na inmiddels 3 weken te hebben gewacht begin ik mij er toch wel aan te irriteren. dealer weer gebeld maar moet gewoon blijven wachten.. heeft iemand hier ook …
Laatste antwoord door expeuk, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
In de Picanto folder staat een mooi plaatje van het opbergvakje waarin een paar schoenen zijn opgeborgen. In de praktijk is het maar een klein ding en bovendien gaat hij stroef open, mijn vriendin kan hem in ieder geval niet naar voren schuiven. Ik neem aan dat het bakje niet een speciaal hendeltje heeft waardoor hij makkelijker open gaat.
Laatste antwoord door Ed-Car, -
Dashboard kastje
door Gast pbwinter- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Weet iemand hoe je het dashboard kastje er uit kan halen bij een Rio uit 2005. Gr Peter
Laatste antwoord door bigwade, -
- 44 antwoorden
- 5,8k weergaven
Hoi. Wij wonen in Haaren Noord Brabant. Gr Cindy en Eric Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
Laatste antwoord door Eddepet1970, -
- 8 antwoorden
- 13,3k weergaven
Hallo, Kan iemand mij helpen aan een werkplaatshandleiding voor Kia Sephia? gr Daan
Laatste antwoord door Purkjuh, -
- 27 antwoorden
- 8,2k weergaven
Dag beste Rio rijders. Ik zit al een poosje te denken om een trekhaak te laten monteren. Nu kwam ik deze website tegen van een bedrijf in Ermelo (Jawel) dat trekhaken en kabelsets verkoopt. Ook kunnen zij deze monteren in ong. 90 minuten volgens de site. http://www.autoonderhoud.nl/catalog/category/view/?makeid=59&modelid=902&carstyleid=36697&id=4 Mijn vraag is of er meer mensen zijn die dit willen laten doen, dan kunnen we misschien een dagje afspreken en is er wellicht ook iets met de prijs te doen. Of kennen jullie andere zaken voor deze klus? zelf monteren ben ik niet zo voorstander van omdat ik liever niet ga rommelen met de kabels. Ben …
Laatste antwoord door 200PKminder, -
- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Even een vraagje Is de schakel indicator van de kia rio Super Pack 2013 (in het midden van de snelheidsmeter) uit te zetten? Kan helaas geen instelling vinden in de boordcomputer. Paul
Laatste antwoord door paulus30, -
- 17 antwoorden
- 3,1k weergaven
Is dit mogelijk de nieuwe Pro Cee'd 2013?
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 10 antwoorden
- 3,1k weergaven
Gedeeltelijk nieuw kentekenbewijs Geachte heer/mevrouw Onlangs heeft de Belastingdienst doorgegeven dat de belasting op personenauto’s en motorrijwielen (bpm-bedrag) voor het voertuig met het kenteken is gewijzigd. Ik heb inmiddels het kentekenregister aangepast. Uw kentekenbewijs moet nu ook gedeeltelijk vernieuwd worden. Meer hierover leest u in deze brief. Waarom een nieuw kentekenbewijs? Het bpm-bedrag staat op uw voertuigbewijs (deel 1 A van uw kentekenbewijs, hierin staan de gegevens van het voertuig). Omdat het bpm-bedrag is gewijzigd, krijgt u een nieuw voertuigbewijs. U kunt het voertuigbewijs, samen met een kopie van deze brief, opsture…
Laatste antwoord door KwK, -
Audio in de Venga
door Pirlet- 13 antwoorden
- 4k weergaven
Heren, Ik heb al een beetje zitten kijken, maar ik vind nergens iets in de handleiding of internet hoe ik nu precies mijn speakers aan de deuren kan vervangen. Zeg me aub niet dat het hele zijpaneel er af moet. Zelfs in m'n oude clio kon je het er gewoon afklikken.
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
hey mensen heb namelijk een probleem heb een doffe plek op mijn dashboard zo in ene keer was auto aan het wassen gelijk gewoonlijk met gewoon water zo doe ik altijd mijn binnenkant van de wagen en opeens krijg ik een plek die mat wordt iemand dit probleem ook laat iets weten en eventueel oplossing er voor alvast bedankt . want anders vrees ik da ze bij kia een nieuw dashboard kunnen plaatsen groeten kevin
Laatste antwoord door ctheman,