Kia Modellen
-
Pro cee'd.
door Bemio- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Vandaag bij de dealer in Zwolle deze prachtige Pro cee'd gespot. I am in love.
Laatste antwoord door @Mike, -
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
In deze text gebruik ik het woord PILOT ipv afstandbediening. Mij iriteerde de sleutelbos mateloos en heb daarom het volgende gedaan. Op foto 01 is de bestaande bos te zien. Op foto 02 de PILOT bevestigd aan een omgezet RVS plaatje. de afmetingen van het plaatje zijn, 0.8 MM dik, 50 MM breed, 115 MM lang. Het plaatje kun je ombuigen om een metalen blok van 5MM dik. De opening is + - 5 MM. de drie gaatjes (waarvan er hier twee zichtbaar zijn zijn nodig om de PILOT aan het plaatje te bevestigen. Door de gaatjes gaan drie vezonken schroefjes van 2 MM x 4MM lang die uitkomen in de bodem van de PILOTwaar je dan de moertjes op kunt draaien en verzegelen met e…
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 0 antwoorden
- 8,7k weergaven
Heb bij de APK een probleem met het mistachterlicht . Zo nu en dan brandt het met het lampje op het dashbord , soms zonder of helemaal niet . Het vreemde is dat als het werkt de beide motortjes van de koplamphoogte even gaan draaien . Kan iemand mij vertellen waar het relais verstopt zit of evt documentatie . Groet , Henk
Laatste antwoord door Trotski, -
- 1 antwoord
- 3k weergaven
Heeft er iemand ervaring me het achteraf inbouwen van parkeersensoren en achteruitrijcamera in een C'eed SW Se7en van 2010 (ingebouwde Kia/lg navigatie)? Is het mogelijk om een camera hierop aan te sluiten? In de later uitgekomen versies van dit model zat de camera standaard er op. Inschatting van de kosten zou mooi zijn.
Laatste antwoord door Ceed crdi, -
Windgeruis panoramadak 1 2 3 4
door herman1958- 84 antwoorden
- 30,2k weergaven
Beste mensen, Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een schitterende Kia Sportage met panoramadak. De auto is geweldig en rijdt heerlijk. Inmiddels zitten de eerste 1000 km erop. Toch heb ik één punt van kritiek: het panoramadak veroorzaakt in gesloten toestand erg veel windgeruis. Vanaf 100 km per uur is dit heel goed hoorbaar, vooral als het rolgordijn geopend is. Het windgeruis komt duidelijk van het dak vandaan. Als ik het dak aan de voorzijde iets naar beneden druk, dan wordt het geluid aanzienlijk minder. Volgens mijn dealer is er weinig aan te doen. Op het Duitse forum is te lezen dat het dak wel degelijk kan worden afgesteld. Er zijn veel Sportage bezitt…
Laatste antwoord door alaskan4x4, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Waarde Kianouten, Is er iemand die mij kan vertellen of de Carens 2005 standaard is voorzien van spiegelverwarming? Of heeft er iemand ervaring met het achteraf inbouwen van spiegelverwarming. Zo ja, we kan mij vertellen wat ik nodig heb. Heb het idee dat dit niet op mijn Carens van 2005 zit en vind het een gemis. In afwachting van jullie reactie..... Groet Eric
-
Levertijd Kia Sportage 1 2 3 4 70
door 2011-sportage- 1,7k antwoorden
- 303,7k weergaven
Ik ben benieuwd wat de levertijden van de nieuwe sportage zijn.? Als we hier kunnen vermelden wanneer besteld en wanneer geleverd gekregen. Wat ik zelf betreft Sportage exclusive 2.0 liter automaat kleur Sirius silver Besteld 21 nov 2010 Geleverd (nog niet vermoedelijk mrt/april) Uitvoering erbij gezet (was het vergeten)
Laatste antwoord door alaskan4x4, -
onverwachte ontdekking op parkeerterrein Ikea
door Gast wil51- 7 antwoorden
- 3,7k weergaven
Sta ik daar met een lang pakket op het parkeerterrein van Ikea. Gaat de passagier voorstoel niet plat. Dat kon wel met mijn vorige Sportage. Dat vind ik wel een minpunt. Gelukkig was het smal en paste het net tussen de voorstoelen en heb ik een automaat. Dus hoefde niet onder een pakket door met mijn hand om te schakelen.
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 9 antwoorden
- 4,3k weergaven
We hebben met levering van auto een lifehammer meegkregen die los in de rode kia tas zat. Alleen heb geen geschikte plek kunnen vinden om te monteren. Tips? En waar hebben jullie hem gemonteerd?
Laatste antwoord door SHEDAI, -
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Is misschien een rare vraag, maar ik heb de picanto besteld en krijg er gratis de pioneer navigatie bij. Maar krijg je de originele radio apart terug. Je hebt er tenslotte voor betaald en altijd handig voor reserve. Ik had vorige keer een Rio met navigatie en toen deze werd gestolen had ik een groot gat in mijn dashboard en geen radio of boardcomputer meer.
Laatste antwoord door SHEDAI, -
- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
Mijn cee'd is in de kleur "Sirus Silver", in de wandeling ook wel "champagne" genoemd. Op mijn kentekenbewijs staat als kleur "GRIJS". Het kan aan mij liggen, maar persoonlijk vind ik de benaming GRIJS apert onjuist. Vraag aan anderen met dezelfde kleur Sirius SIlver: wat staat er bij jullie op het kenteken? Vraag 2: wat is volgens jullie de juiste benaming? Beige? of nog wat anders? Zou ik bij een verkeerscontrole hierdoor problemen met de politie kunnen krijgen? Die dienders zijn immers ook niet allemaal even snugger. Ik heb contact gehad met de RDW en daar vertellen ze me dat zij de kleuropgave van de importeur krijgen en dat automatsich overnemen. Mis…
Laatste antwoord door LED-Lightning, -
- 26 antwoorden
- 5,1k weergaven
Ik wou graag het volgende onder de aandacht brengen; Ik was vorige week de auto van m'n vriendin (2013 Picanto Design Ed.) aan het wassen voor de deur en toen viel me ineens op dat er een totaal verkeerd wielsot op zat. Er een "platte" moer op en ze hadden er doodleuk een "bolle" opgedraaid die nog een centimeter uitsteekt ook. Hardstikke leuk, maar ik heb liever dat m'n wielen met ALLE moeren goed vast zitten i.p.v. met maar 3 stuks. Ik ben ff naar de dealer gereden en die vond ze eigenlijk wel prima waarop ik m'n geld terug wilde omdat ik niet ga betalen voor wielsoten die niet passen, slapen doen we 's nachts. Na enig gesputter van hun kant en mijn onverbiddelijke ei…
Laatste antwoord door LED-Lightning, -
Op mijn omzwervingen zoek ik altijd naar een miniatuur van de auto die ik op dat moment heb. Dat ik nog 0 (nul) miniaturen heb, zegt iets over het zoeken zelf, of over de auto's waar ik in rij of over de omgeving waarin ik omzwerf. Dus zoek ik op dit moment een witte Picanto miniatuur, zou zelfs met 5 deuren mogen maar om duidelijke redenen liever met 3. (Alsof je zou kunnen kiezen, dream on.) De Acti*n heeft dat niet, Kia Korea heeft een maand of 5 geleden mijn vraag vermoedelijk al gedelete. En tussen Acti*n en Kia Korea zit nog wel vanalles, maar nog geen resultaat, Wie dus een witte Picanto D.Toy of zo gelokaliseerd heeft, gelieve EERST kontakt met mij op …
Laatste antwoord door Creative Name, -
Versnellingspook
door Myrom- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, Ik heb vandaag plots gemerkt dat de versnellingspook van mijn nieuwe Sportage 1.7 CRDi nogal los staat. Deze kan ik tot een zeker punt rond draaien. Heeft iemand dit eveneens voor gehad? Sent from my iPad using Tapatalk HD
Laatste antwoord door skoebidoe, -
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
Weet iemand hoe het plaatje verwijderd kan worden waar de drukknoppen van de Park Assist/iPod/usb/sigarenaansteker zich op bevinden. Zonder het te beschadigen natuurlijk,zou er een mini schakelaartje willen inbouwen met ledlampje voor de bediening van de radarmelder zodat de aansluiting via de sigarenaansteker wegvalt en de draden dan weg gewerkt kunnen worden. grtz mike
Is het iemand bekend dat er in de picanto en de rio 1.0 l +1.2 l inplaats van 5W 30 olie 10W40 word gebruikt.
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
Mooi uitlaatsierstukje besteld 1 2
door Gast Timo0103- 39 antwoorden
- 8,3k weergaven
Vond de uitlaat toch wat kaal aan de achterzijde. Deze komt er achter te zitten, is wel netjes zo. http://www.ebay.com/itm/320880465907?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648
Beste mede picanto rijders, Waarschijnlijk zal ik niet de eerste zijn die meldt dat het benzine verbruik van de kia picanto niet zo is zoals er voor geadverteerd word. Het zou 1 van de zuinigste auto's moeten zijn in zijn klasse 1.0 of 1.1. 1:20 zou hij moeten kunnen halen volgens KIA, ik zou tevreden zijn met 1:17-18 maar dat haal ik echt niet, als ik op de snelweg 1:15 haal is het feest. Hieronder staan ook een paar reacties van mede picanto rijders: http://www.autozine.nl/text/comment_toon.php?tekst_key=290&model_key=1109 ik denk dat daar ook duidelijk vermeld wordt dat hij niet zo zuinig rijdt als er gezegd wordt. Ik ben heel benieuwd wat jullie hier van vin…
Laatste antwoord door MauS, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Zojuist zag ik met uitstappen dat er verf, wat op mijn jas bleek te zitten, nu dus ook op de ledere bekleding van de Sportage zit ik heb al geprobeerd met Meguiars leer verzorger en dat hielp een beetje maar je ziet nog steeds de 'ingetrokken' verf plek. Weet misschien iemand of en wat hier nog aan te doen is??
Laatste antwoord door Rick, -
borrelende geluiden airco
door Gast Rio_Brazil- 10 antwoorden
- 6,1k weergaven
De airco van mijn 2012 Kia Rio 1.2 maakt (vanaf de levering) regelmatig (en dus niet continu) borrelende geluiden die je het best kunt vergelijken met het geluid van luchtbellen in de CV radiatoren thuis. Zijn er forumleden die dit herkennen ?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 11 antwoorden
- 8k weergaven
Hoi, mooi nieuwe kia rio begon al met het afhalen van de auto ik keek langs de auto zag ik een deuk zitten smeer op de achterzijde en rondom de stoelen zat nog plastic 1 dag kwijt voor het eruit halen deuk,daarna kreeg ik een ratel in het blok weer 1 dag kwijt onderzoek nu blijkt er iets met de distributie ketting te zijn of de geleiders alles word vernieuwd 2 dagen kwijt de ratel hoor je bij 3000 toeren en dat met 1400 km. Tja alles word wel geregeld maar toch kost het je weer tijd en planning om de auto bij de garage te krijgen. Ik heb nog wel gevraagd ter compensatie voor een hebbe dingentje of zoiets je snapt hem al helemaal niets. Ik hoop dat er niets meer aan …
Laatste antwoord door Baggio, -
- 8 antwoorden
- 5k weergaven
Gisterenavond en deze morgen een gelijkaardig probleem, al was het deze morgen een stuk minder erg dan gisteren : Bij het starten/wegrijden hapert de motor precies en schokt de wagen. Na een paar honderd meter rijden, van als de motor ook maar een klein beetje warm is dus; verdwijnt het probleem en rijdt de auto verder feilloos. Iemand met gelijkaardige ervaringen, of die weet wat de oorzaak kan zijn? Het rotweer van de laatste dagen?
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, eind februari ben ik met mijn Picanto naar de garage geweest voor de eerste beurt en had gevraagd of ze ook iets konden doen aan "het geluid". Wanneer de auto warm is en hetzij stilstaat met een draaiende motor, hetzij rijdt rond de 2500 toeren hoor ik een irritant geratel. Ik heb zelf gezocht, maar kon het niet vinden, de garage blijkbaar ook niet want het is onverminderd aanwezig, al dacht ik na het garagebezoek er van verlost te zijn. Herkent iemand dit geratel?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 28 antwoorden
- 5,4k weergaven
Auto werd in oktober 2012 geleverd, met regenweer meegenomen. Na 2 weken de auto gewassen en toen bleek dat er diverse lakafwijkingen/onregelmatigheden in de lak zaten. Terug naar de dealer, die kon er geen beslissing over nemen, Kia werd er bij geroepen 6 november. Foto's gemaakt, na 2 weken te horen gekregen dat ze een aantal plekken bij wilden laten werken, spotrepair. Andere plekken kon niets aangedaan worden, zou maar erger worden.... Daarna is de auto bekeken door een schadebedrijf bij de dealer. Wederom een melding naar Kia, antwoord vorige week , of onder garantie herstellen of een andere auto met bijbetaling van 950 euro. Die auto staat al bij een…
Laatste antwoord door WJD, -
- 11 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hallo ik ben sinds kort trotse bezitter van een nieuwe Kia Rio 1.1. Daar bezuinigen de hoogste prioriteit was heb ik niet de duurste uitvoering gekozen... Om toch het luxegevoel te ervaren heb je een lekker stuur nodig, een lekker zitende stoel en een leuke goed in de hand liggende pooknop zeg ik altijd... Die dingen voel je elke seconde. Dus al snel de lederen pookknop besteld omdat die aanschaf het meest "strategisch" is. Op deze site (accessoires) zie ik iemand enthousiast vertellen dat ie dat ook gedaan heeft, maar: Hoe verwijder ik de oude originele pookknop? Kennelijk gaat die truuk van mond tot mond want "verwijderen pookknop Kia" (of varianten er op) leve…
Laatste antwoord door Jordan,