Kia Modellen
-
Airco koud genoeg? 1 2
door molenland- 48 antwoorden
- 8,8k weergaven
Nu het weer wat warmer wordt, staat de airco in de auto vaker aan. Het viel me op dat deze de auto niet echt veel koeler maakt. Dus besloot ik de uitstroomtemperatuur uit de roosters te meten. Met de ventilator in de recirculatie stand en op stand 2 was de uitstroomtemperatuur uiteindelijk na een half uur rijden zo'n 8 graden. Dit met een ultrasnelle en exacte thermometer gemeten. In de auto werd het ook niet veel koeler.Tevens viel me op dat de airco zo ongeveer elke tien seconden in- en uitschakelt. En dus schommelt de uitstroomtemperatuur ook. Is dit bij jullie Pica ook zo? Kia Picanto 1.0CVVT uit 2011
Laatste antwoord door molenland, -
- 0 antwoorden
- 2,6k weergaven
http://www.autoweek.nl/nieuws/24134/kia-trekt-opnieuw-superheldenkostuum-aan
Laatste antwoord door mika kjelld, -
Hallo ik heb een Picanto besteld met Orange Innoskin bekleding Moet je hier anders (voorzichtiger) mee omgaan dan met stoffen bekleding opletten wat je aan heb of een doos op de achterbank e.d. schoon maken met een vochtige doek of speciale middelen ? wie heeft hier ervaring mee Grtz Pieter
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 9 antwoorden
- 1,4k weergaven
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21742669/__A1_dicht_om_brandende_auto_s__.html
- 0 antwoorden
- 4,1k weergaven
weer een facelift http://www.autoweek.nl/nieuws/24114/kia-optima-weer-ingepakt
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo Mensen, ik rij op dit moment een seat altea uit 2005. Deze auto is net iets te klein en hebben een aanbod gekregen om mijn seat te 'ruilen' voor een Kia Sorento 2.4 lx uit 2003. Deze auto is een stuk groter en heeft veel minder km op de teller. De huidige eigenaar heeft de onderhoudshistorie voorhanden en recent is de Distributieriem +spanrollers en multiriem vervangen Waterpomp vervangen en katalysator gereviseerd. En wat is nu het WERKELIJK brandstof verbruik, want ik lees op veel sites verschillende dingen. Van 1:9 tot 1:11,6. Het verschil vind ik te groot...dus ik lees graag ECHTE ervaringen. Waar moet ik nog meer op letten als ik deze deal ga sluit…
Laatste antwoord door masimo, -
Hallo Picanto-rijders, Eind januari heb ik een gloednieuwe Picanto gekocht maar helaas heb ik er tot nu toe weinig plezier aan gehad. Het begon bij de aflevering van de auto, een van de instaplijsten zat scheef. Goed, kan gebeuren, garage maakte er ook geen probleem van, dit lossen we voor u op. Zo gezegd zo gedaan, afspraak gemaakt, auto naar de garage gebracht en al snel kreeg ik een telefoontje dat ik de auto weer op kon komen halen. Kom ik daar, zit de betreffende instaplijst vol butsen en krassen. Fout van de monteur, maar we lossen het probleem voor u op, we bestellen een nieuwe instaplijst. Kort daarna kwam het telefoontje, de instaplijst is binnen. Dus aut…
- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
Sinds enige tijd en slechts af en toe, heb ik een raar verschijnsel bij de koude start. Als ik wegrijd, reageert de auto slecht op het gas. Alsof het gaspedaal niet werkt. Ik druk het pedaal dan wat dieper in om toch snelheid te krijgen, hoor een paar gedempte ploffen (ergens vandaan komen) en dan sprint de auto ineens vooruit. Reageert ineens wel op het gas. Kia garage kon niets doen, omdat het probleem tijdens een dagje testen, zich uiteraard net niet voordeed. Hebben meerdere mensen hier last van?
Laatste antwoord door molenland, -
Banden spanning C'eed. 1 2
door @Mike- 45 antwoorden
- 12k weergaven
Ik begin dit topic over bandenspanning omdat ik benieuwd ben of we daarmee het verbruik wat kunnen terug dingen. Ik heb 17" calgary velgen met Kumho banden. Voor de winter heb ik de originele 15"stalen velgen met vredestein snowtrac 3. Zomer set staat op 2.3 bar. Winter set staat op 2.3 bar. Wie heeft hier een mening of een theorie over???? Laat maar horen aub. Ik ga mijn bandenspanning voor de zomervakantie verhogen naar 2.5 bar voor een betere rolweerstand en de zwaardere belading.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Toerentalsensor
door bobosocka- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Kan iemand mij vertellen waar deze sensor zit bij een 2004 Sorento? De toerenteller van mijn tellerhuis/cockpit doet het niet en als ik het goed heb ligt dat aan deze sensor. Ik wil hem even schoonmaken en zonodig vervangen. Ik heb overigens geen storingslampje branden, stuurbekrachtiging gaat wel erg ligt bij alle snelheden (het sturen dan). Gr M
Laatste antwoord door Pipercub, -
Picanto Armsteun!
door kia_21- 3 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik heb een aantal toppics gezien over armsteunen maar ik ben er zelf niet uit gekomen welke precies passen. Op internet ben ik er een paar tegen gekomen. 1. http://www.autostyle.nl/catalogus/armsteun-kia-picanto-2011.html 2. http://armsteuntje.nl/index.php?route=product/product&product_id=67 3. http://www.autostyle.nl/catalogus/armsteun-slider-kia-picanto-2011.html Ik denk zelf dat nummertje 3 wel erg aantrekkelijk is! Mijn vraag aan jullie is welke ik het beste kan bestellen en welke het fijnste zit met betrekking tot het leunen van je elleboog/arm. Omdat ik binnenkort zal vertrekken naar Zuid-Frankrijk met de Picanto Groetjes Ryan!
Hallo, ik ben Belg, en rijd sinds begin september met een new picanto, 1.2, bright silver, fusion versie. In Belgie blijkbaar andere benamingen voor de verschillende versies, dan in Nederland. Heeft dus elect. ramen en spiegels, cv met afstandsbediening, ledverlichting, ingebouwde radio met luidsprekers, startstop systeem..., enkel geen airco. In een ander topic hier op forum, is reeds de povere geluidsklank beschreven van de radio en luidsprekers. De luidsprekers zijn intussen reeds vervangen, maar nog steeds geen goed geluid. Daar heb ik nu ook een vraagje over. Is er iemand die ook een ingebouwde standaard radio heeft , en weet hoe die uit het dash kan worden ve…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 15 antwoorden
- 1,5k weergaven
Kan een ieder een beetje dit forum netjes houden en onderwerpen bij elkaar houden. Ik zie verkoopadvertenties in het verkeerde forum staan, ik zie leer problemen in verschilende onderwerpen staan. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om even te kijken of het probleem of aandachtspunt al een keer geplaatst is. Trek het je niet aan maar denk er eens over na. Groet, Pipercub.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 34 antwoorden
- 8,6k weergaven
Heeft er al iemand een nieuwe sorento 2013 ? Hoelang was de levertermijn? Ik heb de mijne besteld in januari, ben ongeduldig.
Laatste antwoord door Henk50, -
- 37 antwoorden
- 17,8k weergaven
Hallo misschien een overbodige vraag die vast al eerder gesteld is maar kan er weinig over vinden, wat is nou de originele motor olie voor de kia picanto 1.2 bouwjaar 2013, op het onderhoudsboek staat alleen wij adviseren helix maar welke viscositeit. kan aan mij liggen maar kan het nergens in de auto of in de boekjes vinden. wie kan het mij vertellen??
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo allen, Mijn Rio (2013) heeft sinds gisteren het euvel, dat de knipperlichten niet knipperen als ik hem afsluit. Noch bij af op afstand sluiten, noch bij het afsluiten middels het knopje op de handgreep op de deur. Vanzelfsprekend ga ik er mee naar de dealer, maar ik vroeg me af of dit een bekend euvel is met wellicht een supersimpele oplossing? Groet, Daniël
Laatste antwoord door Jordan, -
- 44 antwoorden
- 8,6k weergaven
Ik had graag de aansteker permanent van stroom voorzien, dit om navigatie vlot te doen werken. Met een goed schema kan ik snel de bedrading aanpassen.
Laatste antwoord door kia_21, -
- 24 antwoorden
- 3,5k weergaven
http://www.telegraaf.nl/autovisie/auto-en-geld/21695790/__Dit_gaat_u_in_2014_aan_wegenbelasting_betalen__.html
Laatste antwoord door jkoning, -
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Soms doet de sleutelab het niet en maak ik de auto met de sleutel in het portier open maar dan gaat het alarm af. Hoe krijg ik de deur open zonder dat het alarm af gaat. En kan ik zelf de batterij vervangen of moet dit bij de dealer(van de sleutel)
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 14 antwoorden
- 11,3k weergaven
Wij rijden in een Kia Cee'd van begin 2010. Gisteren draai ik achteruit uit een parkeerplek weg, trek in de 1 op, schakel door en na 100 meter moet ik een bocht naar rechts maken... ineens geen stuurbekrachtiging meer! Door hard aan het stuur te trekken voorkwam ik (door nu een te ruime bocht) dat ik tegen een andere auto aanreed. 100 meter verderop de auto aan de kant gezet, motor uit, herstart en zonder problemen naar huis gereden. Maar wel geschrokken... Heeft iemand anders dit ooit meegemaakt met een Kia (C'eed)? Wat is er toen mee/aan gedaan? Tips? Ik vind het wel een onveilig gevoel
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
Zijn er hier nog meer mensen die aan het wachten zijn op de nieuwe picanto design editie? Zo ja, hebben jullie dan al enig idee wanneer ze binnen komen? Bij mij zeggen ze half november pas....
Laatste antwoord door Joyce2, -
- 10 antwoorden
- 3,5k weergaven
Bij Baggio instaplijsten besteld voor de Venga ter bescherming van de dorpels. Mooi in het lettertype welke achter op de auto staat (zie foto's). Zien er strak uit wij zijn er blij mee geeft bij openen deur extra uitstraling.
Laatste antwoord door Smart, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Goedemiddag mensen Ik heb gisteren onze kia ceed 1.6 automaat uit 2009 opgehaald super trots. Nu heb ik een lastig dingetje dat de verlichting naast de automaat pook niet doen ik kan gwoon terug komen maar wil graag weten van een ervaren iemand die dat ook heeft meegemaakt .en dat ik weet dat er niets beschadigd wordt als ze het gaan maken hoop op een snelle reactie want in de avond zonder dat licht is niks gr vincent
Laatste antwoord door vinni, -
- 68 antwoorden
- 6,7k weergaven
De Rio die ik recent heb gekocht blijkt een geïmporteerde auto uit België te zijn. Op zich hoeft dat geen problemen te geven, maar ik kan geen letter Frans lezen. Het garantie- onderhoudsboekje (voor de stempels) en het instructieboekwerk zijn allemaal in het Frans. Is er een manier om deze in het NL-talig te verkrijgen? Ik heb de onlineversie al bekeken, maar heb liever deze documenten in de handen. Het gaat om de Rio 1.1 CRDi uit 2012
Laatste antwoord door Mieske007, -
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
http://www.telegraaf.nl/autovisie/auto-en-geld/21695790/__Dit_gaat_u_in_2014_aan_wegenbelasting_betalen__.html
Laatste antwoord door bigwade,