Kia Modellen
-
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
Aangezien het geluid van de standaard speakers beroerd is, zal deze set iets meer bas toevoegen. Van de bagageruimte blijft dan helaas niet veel meer over. (Wel goed geluid! )
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
zonneschermen
door clm- 17 antwoorden
- 4,1k weergaven
hallo ik heb een kia cee'd 1.6 gdi van 04/2013. graag zou ik inplaatsbare zonneschermen willen kopen zoals die van sonniboy. Maar ik vind er geen. Wie kan mij helpen? Mvg.
Laatste antwoord door patrickceed, -
- 1 antwoord
- 997 weergaven
weet iemand hoe je de telefoonboek van een samsun s5660 kan inladen? de telefoon is gekoppeld en bellen werkt ook alleen kan ik de contacten niet overzetten :s
Laatste antwoord door kooij, -
Ratel geluid
door SHEDAI- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo allemaal, Nou net bij de kfc drive om wat kip te halen en er stond een klein rij. Dus auto in Zijn vrij gezet om motor stil te zetten. Daarna weer gestart stukje vooruit in middels airco wel aan dus stop/start systeem uitgeschakeld. Maar ik deed hem weer in zijn vrij en deed me voet van koppeling af en ik hoor een ratel zo een seconde of 2. Heb een paar keer geprobeerd dmv koppeling intrappen en weer terug heb het nog paar keer gehoord.. Morgenochtend dealer bellen is kijken of het dan ook daar gebeurd. Laat jullie nog wel weten. Mvg
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik had een defecte oliesensor volgens Kia en de dealer is dit geen garantie dus betalen. Tja auto net een jaar oud. Hun stelling was als er een steen door je voorruit vliegt is het ook geen garantie, nee maar wel voor je verzekering. De olie sensor was defect geraakt volgens de garage omdat dit het wegdek geraakt zou hebben. Gewapend met deze kenis ik bel de verzekering op en ja hoor als het schade was dan kon ik hem door de verzekering aangewezen schade herstelbedrijf is laten maken. Ik mocht niet naar de eigen (Kia)dealer toe want de schade moest eerst door de verzekering erkend bedrijf worden vastgesteld. Mocht ik deze wel laten herstellen door mijn Kia dealer dan …
Inbouwen Witson set 1 2
door Arie D- 42 antwoorden
- 7,1k weergaven
Hallo, Ben weer terug uit China en ga mijn Witson set inbouwen. Als eerste dient de dashboard plaat uitgebouwd te worden maar enkele voorzichtige pogingen om de plaat los te wippen zonder geweld en schade lukt niet. Misschien zie ik iets over het hoofd en is er hier iemand die mij kan zeggen hoe dit te doen zonder schade. Bij voorbaat dank, Arie
Laatste antwoord door Arie D, -
http://www.drivervibe.com/2013/07/kia-rio-gt-kia-picanto-gt.html
-
In overleg met Kia Nederland hadden wij een geplande testdrive eind maart/begin april 2013 in het verschiet, waarbij onze gedachten uitgingen naar het rijden met maar liefst twee á drie uitvoeringen van de nieuwe Kia Carens 2013. De bedoeling was om een aantal zeer actieve forummers te belonen met het deelnemen aan deze testdrive. Groot was onze verbazing dat de KiaContactGroep (KCG) door Kia Motors Nederland (KMNL) uitgenodigd werd voor een testdrive in....Akersloot.....ach nee, ik bedoel MONACO!! Deze uitnodiging was absoluut een grote eer voor ons. In onderling overleg kwam naar voren dat Alex VB helaas niet mee kon vanwege belangrijke verplichtingen elders. Echt he…
Laatste antwoord door Smart, -
- 17 antwoorden
- 3,1k weergaven
Rij impressie New Kia Carens RTL Autowereld, zondag 30 juni om 17:30 op RTL 7 en de herhaling zaterdag 6 juli om 11:30 op RTL 4. Grtz. Specialmade
Laatste antwoord door petervw, -
- 6 antwoorden
- 4,6k weergaven
Onlangs heb ik de speakers in de voordeuren van mijn Venga vervangen. Hieronder een beschrijving van de stappen met foto's. Dit werkt op dezelfde manier voor een Cee'd, die heeft dezelfde deuropbouw. Allereerst heb je speakers van 16 cm doorsnee nodig en ringen om deze op de deuren te monteren. De speaker opening is nl. groter dan 16 cm. Je kunt ze van Pioneer kopen voor de Alfa Romeo. Maar ik heb deze ringen uit een plaat MDF gezaagd en gebeitst want ze worden nat in de deur. De binnen panelen van de deuren zitten met kunststof clips vast en die breken nog wel eens bij het loshalen (of terugplaatsen) van het paneel. Daarom is het handig om te zorgen voor rese…
Laatste antwoord door Smart, -
- 9 antwoorden
- 3,8k weergaven
Beste Kia club members, Ik ben opzoek naar een versnellings pook de licht heeft (led) of eventueel kan ombouwen naar een lichtgevende. Al een tijdje opzoek geweest op ebay etc. maar nog niet echt iets bijzonders tegen gekomen. Dit is bijvoorbeeld een voorbeeld die op de volvo v40 zit: Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Groetjes, Ryan
Laatste antwoord door xtra40, -
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Beste Forumleden, Zijn er leden die al eens onder de Sportage 3 gekeken hebben, zo ja... is er dan iets opgevallen. Nu mij wel: bij mijn Sportage 3 (2011) is er zo'n 75cm breed en zo'n 2 m lange strook NIET behandeld. Deze strook is rondom de uitlaat. Bij de dealer navraag gedaan, volgens hun hoef ik daar geen zorgen om te maken. "Als het gaat roesten heeft KIA een probleem" zeiden ze dood leuk. Ik ben hier niet blij mee. Hoe denken jullie hierover en heeft jullie Sportage 3 dat ook.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 10 antwoorden
- 18,1k weergaven
Hoi allemaal, wij moeten bij de prenatal een kast halen, die is 1,80m hoog en 50cm breed. Nu raad je het al, hij moet vervoerd worden.. in de Rio! Hij steekt hierdoor 30-40cm uit, dat mag volgens de wet. Ik wil er handdoeken alles omheen wikkelen, heb touwen, maar nu komt het. Hoe zet ik mijn kofferbak vast? Zodat deze niet op en neer kan gaan, ik moet een flink stuk over de snelweg......... Ik kan geen manier vinden om dit bij de rio fatsoenlijk vast te zetten. Wie o wie kan mij voorzien van tips?
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste, Mijn goede kennis heeft een Kia Venga met een Pioneer F920BT. van +- 2 jaar oud Nu is de vraag van ons aan jullie, Kan er op een of andere manier de stuur bediening voor de telefoon inwerking worden gezet. We zij al bij de dealer geweest maar die schuiven het probleem een beetje van zich af. Gezien er steeds meer gebeld word op mobiele telefoon is het namelijk wat veiligheid betreft, erg belangrijk. Mvg Richard
Laatste antwoord door RvH, -
Xenon in het buitenland 1 2
door Barry- 25 antwoorden
- 4,8k weergaven
Heb in mijn Sportage3 xenon achteraf ingebouwd. Nu zijn de regels in NL versoepeld, maar hoe zit dit in Duitsland, Oostenrijk, kroatie? De auto voldoet immers aan de Nederlandse wetgeving, dus zou ik er toch ook iig mee in Europa mee mogen rijden of zit dit anders?
-
stuur scheef
door vinni- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo mensen Ik heb vrijdag de auto laten uitlijnen bij de dealer (ceed sw 1.6 automaat 2009) omdat als ik rij het stuur op (overdreven ) op 13:00 stond .terwijl de auto gewoon recht rijd. Nu schept mijn verbazing dat het stuur nu op 11:uur staat .wie heeft er daar een verklaring voor en hoe kan het bedrijf dit oplossen want een scheef stuur is irritant gr vinni
Laatste antwoord door Nieles, -
Zijspiegel
door FV2013- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi! Mijn Kia Ceed van 2009 heeft een probleempje bij het verstellen van de rechter zijspiegel (buitenspiegel). Wanneer de spiegel elektronisch op en neer bijgesteld wordt, dan beweegt die ook correct. Maar hij volgt de bewegingen links en rechts niet meer. Is er iets dat ik hiervoor zelf kan controleren? Weet iemand trouwens ook waar de zekering voor de besturing van de zijspiegels zich bevindt in het zekeringenkastje? Gezocht in het schema van de handleiding, maar helaas niet beschreven... Dank je!
Laatste antwoord door FV2013, -
Picanto als gezinswagen?
door Gast velour100- 18 antwoorden
- 7,9k weergaven
Hallo mede Picanto rijders, Wij hebben in 2011 het nieuwste model Picanto gekocht. Deze auto bevalt ons prima. Maar, sinds enige tijd weten we dat we een kindje mogen verwachten. Toch speelt het in mijn hoofd, dat onze Picanto onmogelijk kan blijven, gezien de zeer geringe kofferbak ruimte. En het feit dat, als de kleine er eenmaal is, je een hoop spullen mee gaat nemen, als je ergens heen gaat. En wat te denken van een kinderwagen. Natuurlijk zijn er zat modellen, die je helemaal uit elkaar kunt halen. Dat is natuurlijk prachtig! Maar, ik heb zo'n vermoeden dat dit best vaak zou voorkomen. En of het dan nog leuk is om zoiets uit en in elkaar te zetten..?? …
Enige maanden geleden trof ik bij de KIA-dealer vette glossy folders aan van “chiptuning-experience.nl” met mooie vooruitzichten wat betreft het vermogen en verbruik van de auto na chiptuning door dit bedrijf. Na overleg met de chef van de werkplaatsreceptie van de dealer besloot ik contact op te nemen. Tijdens het telefonisch contact werd mij afgeraden om deze tuning te laten doen daar de “winst” niet in verhouding zou staan tot de kosten. Ik bedankte de man voor zijn eerlijke reactie en hing op. Chiptuning bleef mij bezighouden daar ik niet zo tevreden was over de soepelheid van de motor in de lage toeren en tijdens inhaalacties en over het verbruik. Op internet zocht …
Laatste antwoord door riodriver, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
- 1 antwoord
- 4,1k weergaven
Laatste antwoord door eugen, -
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Om wat aanpassing te gaan maken aan mijn voor bumper van mijn KIA picanto (TA) wil ik mijn voor bumper eraf halen. Heeft iemand hier al ervaring mee ?. Zelf heb ik al wat punten gevonden waar die vast zit ( boven in wielkasten 1 schroefje en als je motorkap open is die plastic schroefjes. Maar ik mis er nog een hoop. Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt. Leroy
Laatste antwoord door Remmelink, -
Past dit: http://www.chinavasion.com/china/wholesale/Car_Accessories/Car_Diagnostic_Tools/OBDII_Car_Diagnostic_Reader__Bluetooth_to_Android_PC_Connection/ op de connector van de Venga? Geen idee of er verschillende soorten aansluitingen zijn en of er zoiets als een verloopstukje is. gr Jan
Laatste antwoord door Pipercub, -
- 14 antwoorden
- 4,7k weergaven
Vandaag heb ik een setje dagrij verlichting op de Soul gemonteerd. Besteld bij Conrad. Het was wel ff priegelen om de kabeltjes netjes weggewerkt te krijgen, maar is helemaal gelukt. De DRL gaat aan zodra de motor wordt gestart en gaat automatisch uit zodra je de stadslichten/dimlichten aandoet. 3 Draadjes aansluiten, plus. min, en op het stadslicht.
Laatste antwoord door Pipercub, -
Getint glas
door Pirisp- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo Ik heb de volgende vraag. Heeft iemand standaard in zijn Picanto (2012/2013) achter getint glas geleverd gekregen ? ben benieuwd ....
Laatste antwoord door Creative Name,