Kia Modellen
-
Bagageruimte
door miex- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beste lezers, Momenteel zijn wij bezig met de zoektocht naar een stationwagen. Wij zijn nog in de oriënterende fase en moeten dus nog kijken welke auto het beste bij ons past. Voor ons is de bagageruimte van groot van belang daarbij. Nu kan ik overal wel inhoudsmaten vinden en van sommige auto's ook wel meer gegevens, maar van de Kia Cee'd Sporty Wagon (met name model 2007 t/m 2009) kan ik de hoogte van de bagageruimte niet vinden. Dit is voor ons wel een belangrijk iets omdat wij een grote hond erin willen vervoeren en we willen weten of die er ook rechtop in kan zitten. Kan iemand mij vertellen wat de hoogte van de bagageruimte is (binnenkant)? Helaas staat er mo…
Laatste antwoord door miex, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
de plastidip is er weer af, in plaatst daarvan een set viper streepje op de kap
Laatste antwoord door rinuszoetebier, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Mijn auto 1,5 dag niet gebruikt, vanmorgen kwam ik bij de auto en bleek dat de autoradio aan stond. Toen ik wilde starten was de accu zo zwak dat deze niet meer starte. Dit heb ik al vaker geconstateerd maar toen was de tijd dat de auto stil stond niet zo lang en had ik dus geen probleem met starten. Geprobeerd met startkabels en een andere auto om te starten maar tevergeefs. Er zat niet anders op dab Routemobiel te bellen voor hulp. Deze kwamen met een booster en de auto starte hiermee in één keer, zo even een half uurtje rijden dan moet het weer goed zijn zeiden ze. En ja hierna geen probleem meer gehad, de auto starte weer als vanouds. Heeft iemand dit ooit meeg…
Laatste antwoord door MST, -
- 8 antwoorden
- 4,8k weergaven
Rio van 2012 is nog geen jaar oud. Dit had ik niet verwacht zo snel. Ik heb auto's gehad (BMW) die na 9 jaar nog geen spatje roest hadden...) Plaats: Lichte roestvorming bij rechter scharnier van de achterklep. Van binnenuit door de lak heen een klein plekje bij de (las)naad van plaatwerk. update: dealer gaat het uiteraard in orde maken. Afspraak is gemaakt i.c.m. 1e beurt. Wie heeft er ook last van roest? Zie foto:
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 9 antwoorden
- 9,9k weergaven
Allereerst zal ik mezelf kort even voorstellen. Ik ben Natasja en mijn man en ik hebben sinds vorig jaar februari de Picanto in ons bezit. Tot nu toe hebben we nog met veel plezier gereden in ons zwarte monstertje en de auto heeft net zijn 3e beurt gehad. Er zijn echter wat onduidelijkheden opgetreden betreffende de interieurfilter in de Picanto. We hebben een standaard 5-deurs model zonder airco. Bij de dealer waar we de auto destijds gekocht hebben, hebben ze al 2x de interieurfilter vervangen bij de kleine en de grote beurt. Nu echter bij de 3e beurt bij een andere garage is de interieurfilter op de rekening in mindering gebracht omdat we een model hebben zonder air…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 8 antwoorden
- 4,3k weergaven
Zijn er al ervaringen met de nieuwe sportage op Lpg ?
Laatste antwoord door vand.m, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Zijn er al mensen die ervaring hebben met autogas in de nieuwe Sportage? Zo ja, graag uw ervaring - Prijs - verbruik
Laatste antwoord door marc2041, -
Toerental?
door dombo34- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, Is het normaal als ik op de autobaan 120 km rijd is het toerentale rond de 3000, Het is net of ik het gevoel heb om te schakelen naar de 6 maar die zit er niet. Is dit normaal,ik heb een Kia Sportage 2.0 i 16 V CVVT xpression gr Richard
Laatste antwoord door Creative Name, -
Boordcomputer afstand?! 1 2
door Doine- 37 antwoorden
- 10k weergaven
Beste picanto liefhebbers, Hierbij een vraag over de boordcomputer en de afstand die hij aangeeft over hoe ver je nog kunt rijden. Voor mijn gevoel klopt daar in mijn picanto namelijk niets van. Bij mijn vorige tank gaf hij 450km aan, heb ik uiteindelijk 530km gereden en kreeg ik er nog maar 30liter in om hem weer vol te gooien. Ook na deze tank, en ik heb er echt benzine bijgepropt na het afslaan van de pomp, geeft hij opnieuw 460km aan. Hebben meer mensen hier last van en is hier iets aan te doen? Heeft het wellicht te maken met de vorige bestuurder van mijn picanto? (die reed namelijk gemiddeld 6.7/100 en ik rijd zo tussen de 5-5.5/100? Alvast dank.
Laatste antwoord door Creative Name, -
Navigatie
door wim visser- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Deze de bezitter geworden van een Kia Sportage 2.0 bouwjaar 2006 met 10.200 km ?? op de te teller overgenomen van mensen welke bijna het hele jaar in spanje wonen. Auto is nieuw en heeft altijd binnen gestaan als het regende dan werd er niet meegereden ? Maar ik wil graag een trekhaak en een navigatie met camera draaiende spiegels er op in kunnen jullie mij van advies dienen waar ik dat een beetje redelijk kan overnemen of kopen Marijke en Wim
Laatste antwoord door wim visser, -
- 17 antwoorden
- 5,2k weergaven
Zijn er meer mensen die op g3 rijden
-
- 16 antwoorden
- 7,2k weergaven
Sinds een week zijn mijn vriendin en ik de trotse eigenaars van een gloedjenieuwe Kia Picanto, 1.2, lemongrass, met alle pakketten. Er zitten nu dus 4 speakers in, 2 voorin en en 2 achterin. Ook hebben we de Pioneer subwoofer die door Kia aangeboden wordt, onder de passagiersstoel laten monteren. Het geluid klinkt voor ons nu wel goed genoeg, op 1 puntje na: Het geluid vinden we nu op dit moment teveel van voren komen. Wanneer je achterin zit dan hoor je ook duidelijk dat er niet veel geluid uit de speakers achterin komt. Aardig zacht. Nu wil ik het volume van deze speakers wat omhoog zetten zodat het geluid niet meer grotendeels van voren komen, maar dat het geluid beter…
Laatste antwoord door NickVerstijlen, -
- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste mensen, Ik wil navigeren op basis van GPS coordinaten, dit kan door navigatie - geadvanceerd - gps in te toetsen op het kia navigatie systeem. Ik weet dat de eerste staat voor het aantal graden twee voor het aantal minuten en de derde voor het aantal seconden ( b.v. 54, 054. 020) Nu wil ik de vertaal slag maken van campnig boekje hier staat het volgende coordinaten in. GPS: N. 52.30495 O. 5.52675 op het kia navigatie krijg ik dat niet ingevuld. Wie kan mij helpen?
Laatste antwoord door Snorrie, -
- 23 antwoorden
- 5,6k weergaven
Hallo, In mijn huidige wagen A4 geeft de boordcomputer de melding als de ruitenvloeistof op is, of op een laag pijl staat, is dit ook zo bij de Sportage? greetzzzzz
Laatste antwoord door Fire69, -
Velgen schade herstel
door Gast Wilcovdongen- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Er zal al ongetwijfeld een topic zijn voor dit maar ik kan het niet meer vinden. Heeft iemand goede ervaringen met een bedrijf die gepolijste velgen kan repareren. Ik heb de phatom velgen en er zit wat parkeer schade op en wat krassen.
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 2 antwoorden
- 970 weergaven
Mijn schoonzoon zei heel schattig dat hij mijn autootje wil kopen als ik hem niet meer hoef. Ik heb mijn Demio 12 jaar gehad (die heeft mijn dochter nu) en deze is nog geen jaar. Het lijkt erop dat hij even geduld zal moeten hebben maar ik ben toch zeer gevleid, al hoop ik dat ze tegen die tijd een gezinswagen zoeken. Heb maar gezegd dat ik er voorzichtig mee zal zijn.
Laatste antwoord door Ed-Car, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
In mijn Ceed zit een pioneer navigatie. Ik ben daar niet content over. (Cee'd is geleverd dit jaar in mei- 20th anniversary actie) dwz routegedeelte - In het begin geen stemadvies - ergens op de route blijft het autopijltje hangen. Geen contact meer met antenne?. volgens info heb ik dan 10 antennes. Soms na 2 km pikt ie mij weer op. Soms doet hij het weer als ik adres opnieuw oplaad vanuit de historie en soms helemaal geen reactie Het rare is dat op de ene dag ik geen problemen heb en de volgende dag kan hij mij niet meer naar hetzelfde adres brengen. De dealer heeft contact gehad met de leverancier. Geadviseeerd voor harde reset. Dit lukte n iet helemaal. De volge…
Laatste antwoord door angie, -
Nieuwe Ceed?
door KaDo- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Wij hebben een ceed station diesel. Inmiddels heeft hij 160000 gereden. 1 keer een probeempje gehad wat toch nog onder garantie is opgelost. De kia garage hier in Almere moest het oplossen van Kia nederland. Nu willen we een andere auto, omdat we boven de 150000 zitten en mijn man er dagelijks mee naar zn werk rijdt. Wij willen absoluut niet meer naar garage van Voorden in Almere. De man hangt gewoon de telefoon op zonder groeten etc. Zo onbeschoft. Waar zouden we het best kunnen gaan kijken. Hoeft ook niet perse kia garage te zijn hoor. Heb al gegoogled en kom in brabant uit. Beetje ver.
Laatste antwoord door angie, -
veerpootbrug
door richardthai- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
Weet iemand of dit al verkrijgbaar is voir de kia picanto 2012 model 1.2 85pk. Richard
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
5 sterren
door mika kjelld- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
http://www.autoweek.nl/nieuws/24918/kia-carens-sleept-vijf-euroncap-sterren-binnen
Laatste antwoord door mika kjelld, -
zijwindschermen
door Jack_z- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
ik heb de zoekfunctie gebruikt om hier wat over te vinden, maar niets dus. mijn vraag is zijn die zijwindschermen iets ? en is de installatie echt zo makkelijk als ze beweren ? http://climair.nl/wt04/nl//product_info.php?manufacturers_id=&products_id=715 alvast bedankt voor de aandacht
Laatste antwoord door oude, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb vorig jaar een nieuwe RIO gekocht met een origineel KIA navigatiesysteem, het apparaat werkt prima alleen hoor je als je naar muziek luistert op de achtergrond zachtjes een telefoon overgaan. Het vreemde is dat er geen telefoon met de Bluetooth is verbonden en de telefoons die in het geheugen stonden om verbinding te maken via de Bluetooth verwijderd zijn. Is hier op het forum misschien iemand met hetzelfde verschijnsel? Mvg. Mar
Laatste antwoord door Marc en Syl, -
- 11 antwoorden
- 11,4k weergaven
Ik heb een sinds half augustus een nieuwe Sorento 2.2 diesel 4X4 met handgeschakelde zesversnelling bak. Die zou volgens alle folders en brochures over dit DBC syteem moeten beschikken, maar helaas blijkt er na aflevering nergens een knopje te vinden zoals in de handleiding afgebeeld is. Het betreft in mijn geval een op frans kenteken geleverde Sorento, Navraag bij de dealer leverde eerst grote verbazing op gevolgd door de vraag van de importeur om wat fotos op te sturen van die plekken op het dashboard waar dit knopje zich zou moeten bevinden. en eindigde tenslotte met uitvoerig schouderophalen en de typisch franse 'mondscheet' gevolgd door algeheel stilzwijgen. W…
Laatste antwoord door Bo.B, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Sorento 2007 D Ex. Selectiehendel komt bij het op of terugschakelen niet meer in neutrale stand terug. Er is duidelijk wat lam. Volgens de dealer betekend dit een nieuwe selectiehendel van € 345 ex. plus arbeid. Iemand die dit probleem heeft meegemaakt of iemand die een goedkopere oplossing kent dan dit staaltje van weggooi economie?
Laatste antwoord door masimo,