Kia Modellen
-
- 33 antwoorden
- 7,8k weergaven
Iemand enig idee hoe je de ruitenwisser verwarming inschakelt? Ik bedoel dus de verwarmingsdraden die in de voorruit zitten bij de ruitenwissers. Gaat dat door de achteruitverwarmingsknop in te drukken of wordt het automatisch geregeld?
-
- 70 antwoorden
- 30,3k weergaven
Heeft iemand van jullie ervaring met achteraf inbouw van een navigatiesysteem. Mijn dealer geeft aan dat dit redelijk voordelig en goed te doen is. Ik hoef geen achteruitrijcamera. Bedankt voor jullie antwoord.
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ging ik vanochtend vanwege oxidatie-issues mn nieuwe velgen bij de dealer ophalen, komen we naar buiten met een koopcontract voor een nieuwe Picanto R-Cross Limited Edition... Hier is dus iets niet helemaal gegaan zoals verwacht. Lever dus binnenkort de ProCeed in (mn vrouw) en krijgt er n wit koekblikje voor terug. Hier iig een foto van mn velgen. Dat ging dus wel zoals verwacht.
Laatste antwoord door Nimo, -
- 23 antwoorden
- 9,9k weergaven
Hallo allemaal, ik heb gezien in de assesoires gids van de Picanto, dat je inplaats van de dagrijverlichting die altijd aanstaan en gemonteerd zitten in de voorbumper ook eventueel een ledstrip kan laten aanbrengen in de koplamp die dan als dagrijverlichting werkt. Heeft iemand dit al laten uitvoeren graag je ervaringen hoe ze dit dan aanbrengen. Ik zit in dubio of ik dat wil laten doen. Groetjes
Laatste antwoord door Leonocento, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik ben sinds een paar weken in het bezit van een Kia Proceed 1.6gdi. Hij bevalt goed. Ik merk wel dat ik nu de auto bijna 2000 km heeft gereden en ik de motor af en toe ver(der) doortrek de motor na het indrukken van de koppeling traag terugvalt in toeren. Is dit herkenbaar? Kan het kwaad? De motor loeit als het ware na, Dat lijkt mij niet echt goed. Of hoort het bij het type?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 50 antwoorden
- 8,2k weergaven
Ben benieuwd hoeveel km jullie op de teller hebben staan en hoe oud die is!
Laatste antwoord door piwilinne, -
- 6 antwoorden
- 4,4k weergaven
Ola! Sinds 2 weken trotse bezitter van een KIA Sportage uit 2005. Ik ben op zoek naar een bedradingsschema om mijn autoradio en mijn VDO Dayton navigatie in te bouwen. Vooral Tachopuls draad en achteruitrijdraad. En enig info over het open maken van dashboard en middenconsole is welkom. Kan iemand mij helpen? Groeten, Alex
Laatste antwoord door xtra40, -
- 16 antwoorden
- 13,8k weergaven
Eerste echte probleem met de 1.6 GDI-motor.......? Sinds een tijdje maakt de motor een ratelend geluid bij gasgeven. Bij stationair lopen hoor ik het ook. Volgens dealer is het de directe inspuiting, zou kunnen. Maar waarom was dit geluid er eerst niet. Kan dit kwaad? En, wat te doen? Ik ga nog terug naar de garage hoor, maar ik wil graag wat informatie, suggesties, enz. Toevoeging Volgens de dealer inderdaad de directe inspuiting. Jammer. Vooral met motorkap open hoor je niet het zijdezachte spinnen dat de Japanse en Koreaanse autos kenmerkt. Het is genoteerd, dus als er later problemen zouden komen kan ik daarop terugvallen.
Laatste antwoord door Ceed2Ceed, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Onlangs groot onderhoud laten doen en distributiesnaar laten vervangen. Sportage is van 2007, nog geen 25.000 km mee gereden. Ook is de Airco vloeistof vervangen etc. Bij aanzetten verwarming, blijkt er alleen maar koude lucht in de cabine te circuleren. Ook bij alleen interne cabine circulatie blijft dit zo. Stand: automatisch en manueel uitgeprobeerd. Oliepeil gecontroleerd en samenstelling olie. Koelslangen en koelvloeistof OK. Wat kan de reden zijn waarom verwarming het - spontaan - niet meer doet ? Bedankt voor uw reactie.
Laatste antwoord door Wim44, -
- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Hey, Ik heb daarnet het lampje van het handschoenenkastje vervangen door een led. Stom van me, maar ik heb het originele lampje gewoon eruit gehaald terwijl het brandde en de led geplaatst. Waarschijnlijk is er hierdoor ergens een zekering doorgebrand want de led brandt niet (ook niet met een andere led). Ik heb met een multimeter getest en er komt geen 12v op... Weet iemand welke zekering voor het handschoenenkastje is? ik kan het niet uit de handleiding afleiden...
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste, Ik heb een vraag vanochtend moest ik flink remmen met mijn Picanto Design Edition uit 2013 maar ik dacht dat er Emergency Stop Signal op zat? Hoe uit deze zich op de Picanto? Mogelijk was het remmen niet heftig genoeg om dit signaal te activeren hoor dat kan ook maar ik zie verschillende beelden bijv dat de remlicht snel achter elkaar gaat knipperen maar ik zie ook dat de alarm lichten gewoon aan gaan? Iemand dit al eens mee gemaakt of misschien wel getest? op de website van Kia staat: Emergency Stop Signal (ESS). Als u plotseling vol moet remmen gaan direct uw alarmlichten knipperen
Laatste antwoord door kia_21, -
achteraf achteruitrij camera Sportage 3
door Gast Stief- 10 antwoorden
- 2k weergaven
Wie kan mij helpen? ik wil een achteruitrij camera inbouwen in mijn Sportage 3. Maar kan geen geschikte vinden. het liefst heb ik er een die het glaasje van een van de kentekenverlichtingen vervangt. Ik kan er genoeg vinden alleen niet voor de Sportage 3. Wie wijst mij de juiste richting?
-
Pro Cee'd GT 1 2 3
door smetjesmee- 62 antwoorden
- 13,1k weergaven
Prachtig ! http://www.knack.be/...00239886642.htm http://www.dichtbij....gti-killer.aspx
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Collega's Kia rijders, Wie kan er mij helpen : Ik heb nog een zo goed als nieuwe set winterbanden van mijn vorige auto (citroen c 5 break) maat 215/55 r 16 liggen kan ik deze op mijn soul velgen 205/55 r16 laten leggen zonder enige problemen. heeft er misschien iemand al enige ervaring mee . Alvast bedankt !!!
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 21 antwoorden
- 2,9k weergaven
De huidige Picanto is alweer ruim twee jaar op de markt en het zal mij niet verbazen als ergens volgend jaar (2014) de Picanto een facelift gaat krijgen ter overbrugging van de tijd dat de compleet nieuwe Picanto gaat komen (2016?). Wat zou jij graag veranderd, verbeterd, toegevoegd of wellicht weggelaten zien bij een facelift of straks bij het nieuwe model? Mijn lijstje: Lak: Kwaliteit kan beter. Bij meerdere Picanto's stof in de lak gezien en op niet direct zichtbare plaatsten is de lak héél erg dun (binnenkant deuren, achterklep, tankklep). Erg gevoelig voor steenslag. Kleur: Meer uitgesproken frisse kleuren voor lak en interieur en de mogelijkhe…
- 10 antwoorden
- 4,6k weergaven
Zijn er Venga rijders die met de caravan op pad gaan? Hebben jullie hulpveren laten monteren of niet? Wat mij wel opvalt dat als je met 2 volwassenen achterin zit de vering gering is, of is dat mijn gevoel
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 14 antwoorden
- 5,8k weergaven
waar kan ik flitspalen downloaden voor de pioneer avic f940 bt ?
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Even een vraagje, Is het mogelijk, als er zoveel klachten zijn over het benzine verbruik van de Kia picanto, dat Kia dit met een software update voor het motor management kan bijsturen of oplossen? Ik heb voor deze Kia picanto 1.2 automaat een Mitshubishi allshift gereden en in die 3 jaar heb ik wel 4 keer een software update gehad om schakelmoment en benzineverbruik beter op elkaar af te stemmen. Omdat ik er weinig verstand van heb, dacht ik laat ik dit hier eens vragen of Kia dit ook doet , als dit wel zo is dan zal ik bij de Kia servicebalie aangeven dat als er een software update is voor motormanagement ik daarvan op de hoogte wil worden gehouden.
Achteruitrijcamera
door Henny- 17 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo heeft er al eens iemand een achteruitrijcamera laten inbouwen? Dan zijn natuurlijk de vragen? Waar? Hoe duur? Is het professioneel gebeurd? Waar is de camera aan bevestigd? Zijn de kabels goed weggewerkt en op de achteruitrijverlichting aangesloten? Ik weet het veel vragen, maar ik ben gewoon een nieuwsgierig jongetje van 56.
Laatste antwoord door Leonocento, -
Ik vermoed dat de standaard radio van de Picanto geen DAB+ ondersteuning heeft. Is zoiets toe te voegen aan de autoradio zonder deze te vervangen?
Laatste antwoord door icerabbit, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Geachte Modorator, wij vonden dat wij het moesten melden, indien u van mening bent dat wij verkeerd bezig zijn , vraag u het onderstaande te verwijderen We wilden een navigatie aanschaffen van het merk Zendai van de Firma NAVAUDIO toen ik dat bekend maakte hebben wij diverse negatieve berichten binnen gekregen dat deze firma hun afspraken niet na komen, en bedreigingen uiten naar kopers welke hen wijzen op de leverings voorwaarden ,wat betreft terug betalingen e.d. Ook zouden diverse kopers navigatie of radio's hebben ontvangen welke eerder gebruik waren door andere kopers en reeds eerder zijn terug gestuurd met meerdere problemen, ( informatie zie TV prog…
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Je kan hem volgen via Twitter @robbertderijk Hele kade is daar aan het verzakken
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Kia Sorento 3,3 Reeds na 60.000 Km koppen reviseren door LPG. Echter wordt er geadviseerd bij 30.000 de kleppen te controleren. Dit is bij 30.000 niet gebeurt dus nu na 60.000 zijn de chocolade kleppen en zittingen verpieterd. Maarrrr wat blijkt bij het reviseren van de zittingen en kleppen blijkt dat er reeds van af fabriek al minimale diktes klepbekertjes in zijn gemonteerd. Hier door is het dus ook niet mogelijk indien er nog gewoon op benzine werd gereden om dunnere klepbekertjes te bestellen. Dus wordt er geadviseerd om met het stellen de klepbeker plaatjes af te slijpen tot de goede maat is berijkt. Het afslijpen zou dus een noodzakelijk prutswerk moeten w…
Laatste antwoord door VSIX, -
- 20 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo, Als ik met mijn Sportage +/- 80 km/h rijd dan zoemen de banden. (originele banden 18 inch , 2.4 bar).Heeft iemand hier ook last van, voor de rest een heerlijke auto
Laatste antwoord door zwafra, -
Compleet nieuwe bak bij onze nieuwe Cee'd SW het kan helaas...
door Gast CeedDriver- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik ben tot op heden nog steeds een zeer gelukkige eigenaar van mijn nieuwe Cee'd SW en zie deze ervaring maar als gewoon pech hebben. Het is materiaal en nieuw of gebruikt, het kan altijd stuk. Helaas hebben we in het begin wat pech gehad met de Cee'd, maar dit is uiteindelijk keurig onder garantie opgelost door de Kia Dealer Rustman In Haarlem. Ik merkte eerst een raar geluid bij de motor bij het gas geven op, een soort van lekke uitlaat geluid (pfrrrrrrrrr) tja haha probeer het maar eens na te doen Het leek met gas geven of ik een een diesel reed bij een bepaald aantal toeren en snelheid. en ben toen gaan kijken. Mijn koppelingsplaat slipte op de snelweg ook al …