Kia Modellen
-
- 29 antwoorden
- 14,4k weergaven
Ik wil toch graag CV met AB hebben. Universeel lijkt me doe goekoopste lossing, maar wie weet ergens een systeem van rond de 40 euro? Gr Rio/man
Laatste antwoord door Smart, -
- 17 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik was mijn auto aan het schoonmaken en haal de matten eruit om te stofzuigen en wat schetst mijn verbazing mat aan de onderzijde helemaal door. Auto staat op 10000km en nu is de mat aande bestuurders kant al door gesleten aan de achterzijde. Wie heeft dit ook???
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
hallo, Onlangs is mijn accu overleden en na vervanging is mijn afstandbediening voor de portieren ontregeld! Tenminste hij doet het niet meer, is er een eenvoudige methode om deze weer te activeren?? B.V.D. Groeten Duc
Laatste antwoord door Freaky, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Tijdens mijn vakantie was ik in bergachtig gebied. Om sommige steile hellingen goed op (en af) te komen was terug/op-schakelen noodzakelijk. Echter had ik vaak moeite om snel van 6 naar 5 te schakelen. Dan kwam ik (irritant) vaak in de 3 terecht. Zelde voor 5 naar 4 wat dan 2 werd. Dit ook tijdens bergafrijden als ik wilde remmen op de motor. Gelukkig trapte ik dan snel genoeg de koppeling in om erger te voorkomen.... Was in elk geval erg irritant. Herkent iemand dit? Auto: 1.6 GDI SW met nu ongeveer 10.5K op de teller.
Laatste antwoord door patten, -
Navteq stuurt oude kaart updates ?
door Gast Rio_Brazil- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Mijn Rio is van april 2012 en de dealer had bij beloofd dat de laatste kaartversie was geladen in het "Navigation Pack". Nu ben ik er via de customerservice van Navteq achter gekomen (wachttijd op antwoord 5 weken!) dat dit niet het geval is; de kaart start met "310" en is daarom van 2010 volgens Navteq. Dus ik (voor verhoudingsgewijs erg veel geld) de "2013" versie gekocht. Op de doos staat ook keurig "update 2013". Omdat men USB sticks gebruikt i.p.v. DVD's verwacht je dat alles op het laatste level zit. Groot was mijn verbazing toen bijgaand scherm verscheen.... Uiteraard heb ik Navteq op de hoogte gesteld, maar het antwoord zal wel weer 4-5 weken duren,…
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 2 antwoorden
- 4,5k weergaven
Birth of a Kia Optima
Laatste antwoord door xtra40, -
- 13 antwoorden
- 4,2k weergaven
Ik kan het niet meer vinden met de Google zoekfunctie, maar hier nog maar eens aandacht voor de uitstekende Autobild duurtest over 100.000 kilometer van de Venga. Van de 97 duurtestauto's bij Autobild sinds het jaar 2000, is de Venga geëindigd op de 2e plaats!! Kia Nederland is ook trots, de beste Kia tot op heden....zie hier! De test door Autobild is iets uitgebreider, zie hier! Goede keus Venga rijders.....TOCH? Het lijkt alsof xtra40 bezig is geweest......
Laatste antwoord door bigwade, -
Venga 2012- Venga 2013 1 2
door vengafan- 26 antwoorden
- 5,9k weergaven
Ik hoorde van mijn dealer dat de gril van model 2013 zwart ipl grijs is, weet iemand of er nog meer aanpassingen zijn vergeleken met model 2012?
- 7 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ik ben gewent als ik een krat uit de auto haal de auto van te voren op slot te doen zodat bij deur dichtdoen ik niet krat op de grond hoef te zetten om auto op slot te doen. Helaas merk ik dat mijn Venga dit niet kan, doe ik wat verkeerd? k'weet dat de Sportage dit wel heeft
Laatste antwoord door JopioV, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
http://www.autoweek.nl/video/3576/welkom-duurtest-kia-pro_ceed
Laatste antwoord door mika kjelld, -
Versnellingsbak
door woskam- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Had bij de jaarlijkse beurt aangegeven dat ik het idee had dat er ergens ruimte zat in de overbrenging en de afgelopen week heeft mijn SPIII bij de dealer gelogeerd. Vandaag kon ik hem weer ophalen. Een gloednieuwe versnellingsbak gemonteerd. Ik moet wel zeggen dat dit heel anders aanvoelt dan de bak die ik had. Ben benieuwd hoe hij zich houd. Groeten
Laatste antwoord door Sportage3, -
- 13 antwoorden
- 2,8k weergaven
laatst mijn nieuwe picanto opgehaald. helemaal blij, maar al wel veel problemen met de lak, en dat na 2 weken. er zit soms een bruine troep op mijn lak een soort vogelpoep, het zijn meestal streepjes, je haalt het er makkelijk af met water maar laat dan een geel bruine plek na, en dit krijg je er niet af geprobeerd met poets maar het lukt niet, wel terug geweest naar de dealer die ging met polijstmiddel aan de gang en kreeg het met pijn en moeite weg, dit is toch niet normaal gister mijn auto gewassen en vandaag gelijk weer die strepen, voor een nieuwe auto baal hier echt van. heb hem vandaag nog extra in de meguiars gezet kijken of dit helpt. zijn er no…
Laatste antwoord door willemlensink, -
Slechte bluetooth handsfree telefoon verbinding in de Rio met Navigationpack 1 2 3
door Geronimo-Kia- 52 antwoorden
- 12,8k weergaven
Ik heb sinds de meest recente bluetooth update (oktober 2012 v3.0.7)) van mijn Navigationpack regelmatig dat wanneer ik handsfree bel via bluetooth dat de ontvangers mij niet goed kunnen verstaan. De verbinding hapert zeggen ze, terwijl ik hun prima hoor door de speakers. Voor de update had ik dit probleem niet. Ik heb een nieuwe iPhone 5 en een abonnement bij KPN. Als ik de telefoon aan mijn oor neem is de verbinding uitstekend voor de ontvanger. Het lijkt mij dus in de verbinding tussen mijn iPhone en de carkit van Kia te liggen. Heb al diversen keren de telefoon opnieuw verbonden en gereset maar het euvel blijft. Iemand een suggestie?
Laatste antwoord door Geronimo-Kia, -
- 36 antwoorden
- 15k weergaven
Na vorig jaar mijn Kia C'eed 1,6 cdri 115 pk te hebben verkocht heb ik opnieuw een c'eed maar nu een benzine 1,4 aangekocht .Model 2009 . Nu staat daar een start/stop functie op maar het lampje in de schakellaar blijft steeds branden(ook als ik er op druk) . Wanneer ik stop aan de verkeerslichten valt de motor niet uit? Heb net naar de dealer gebeld en daar zeggen ze me dat dit niet werkt bij koud weer en dat de batterij optimaal geladen moet zijn.... Nu denk ik niet dat het vandaag zo koud is , en aan de batterij scheelt helemaal niets. Iemand een verklaring?
Laatste antwoord door ceeder, -
- 14 antwoorden
- 5,6k weergaven
Ik kan nergens vinden of de 1.6 GDI-motor hydraulische klepstoters heeft. Iemand die dat weet? En zo ja, moeten die ook afgesteld worden?
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
ongeveer om de maand moet ik mijn band rechts achter opblazen, volgens de dealer zou dit komen door een te sportief rijgedrag in samenwerking met de esp. iemand die daar ervaring mee heeft of die weet of ik verlies van bandenspanning kan hebben door die esp. mvg
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 6 antwoorden
- 4,7k weergaven
Moet vandaag een kast ophalen die uitsteekt in de kofferruimte. Nu zit ik me rot te zoeken naar bevestigingspunten om het kofferdeksel dicht te houden. Vroeger bij mijn oude auto deed ik altijd een touwtje in het slot, echter bij de sportage zie ik geen opening meer zitten. Iemand al ervaring hiermee?
Laatste antwoord door Kofferbak, -
- 6 antwoorden
- 8,1k weergaven
er zijn spionage fotos opgedoken en dit word gezien als de nieuwe kia carnival http://thekoreancarblog.com/2013/07/exclusive-kia-carnivalsedona-replacement-caught-time/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+thekoreancarblog%2FdVhF+%28The+Korean+Car+Blog%29&utm_content=FaceBook
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 3,8k weergaven
Sinds 4 weken hoor ik een rammelend geluid aan de rechtervoorzijde van de auto. Het is niet de stabilisator stang of stok. Ook de remblokken zijn het niet. Heeft iemand een soort gelijk probleem gehad. Het is enkel maar hoorbaar bij een wegdek met normale bestrating (. Dus niet bij asfalt)
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 4 antwoorden
- 4k weergaven
Sinds enkele dagen reageert mijn Kia navigatiesysteem niet meer goed op aanraken. Met name bij het selecteren van adressen of muzieknummers in lijstweergave gebeurt het regelmatig dat niet het item dat ik aanraak geselecteerd wordt maar datgene dat eronder staat. Het lijkt er dus op dat de coordinaten van het touchgedeelte ten op zichte van de weergave verschoven zijn. Wie herkent dit probleem? En wie heeft de oplossing?? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Ysie, -
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Vandaar merkte ik voor de tweede keer dat ik zonder verlichting reed in het donker Ik ben zo gewend om naar de verlichting van het dashboard te kijken of de lampen aanstaan en bij de Picanto is die standaard aan. In een verlichte stad heb je dan niet snel in de gaten dat de verlichting niet aanstaat. Altijd rijden met verlichting vind ik ook zo wat. Is het inbouwen van een lichtsensor een optie, dan wordt de verlichting automatisch aangezet als het donker is, en wat/welke heb ik dan nodig?
Laatste antwoord door Lennart, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Race Picanto
door xtra40- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Colored Racing Picanto KMH and GT
Laatste antwoord door Seafox, -
- 32 antwoorden
- 4,7k weergaven
Sinds januari ben ik in het bezit van een Kia Rio. Deze moet noodzakelijkerwijs in de straat geparkeerd worden, een straat met veel groen. Helaas voor autobezitters blijkt de straat ook het domein te zijn van een marter. Dat heeft zich bij mij geuit in het afknabbelen van het rubber van de antenne. Nu al voor de tweede keer. En een nieuwe (ja dat kleine staafje) kost 34 euro. Ik ben dan ook op zoek naar een metalen alternatief dat in elk geval goedkoper is. Vraag: weet iemand een alternatief en moet die ook voorzien zijn van een spiraalvorm? Wat is trouwens de functie van die spiraal?
Laatste antwoord door xtra40,