Kia Modellen
-
- 13 antwoorden
- 2,7k weergaven
heeft er soms iemand een oplossing voor de beveiliging van de handrem te omzeilen van het beeldscherm. wil graag tomtom draaien van af mijn telefoon op het beeldscherm.maar als je de handrem er af haal is je beeld weg. ik neem aan dat de beveiliging via de schakelaar van de handrem loopt??.weet iemand als ik de schakelaar los haal van de handrem of het scherm het wel blijft doen
Laatste antwoord door ikke127, -
Stebel nautilus
door luc1- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoi,ik heb hier nog een vraag voor de handige Harry's onder jullie. Geruime tijd geleden was er sprake van de ombouw van de claxon. Ik dacht dat er toen geopteerd werd voor de stebel nautilus. Is die te schakelen zonder relais gewoon door de oude te verwijderen en de nieuwe te plaatsen? Kan iemand mij even op weg helpen? Groeten luc1
Laatste antwoord door skoebidoe, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste mede-KIA-rijders, Zojuist een kleine introductie neergepend en daar meteen mijn gevoel over de auto neergezet, maar dat bleek bij nalezen niet de bedoeling te zijn. Dan nog eens hier. Ik kwam hier eigenlijk vanwege een vraag over het stuurgedrag van mijn eind-2009 (nieuwe neus) Cee'd die ik een maand terug tweedehands gekocht heb. In neutrale stand op snelheid is het nogal moeilijk kleine correcties door te voeren, en ik krijg er haast RSI van en verkrampte schouders. Nu las ik in een oudere draad een onheilspellend 'firmware upgedate en daarom dus'-achtig bericht... Ik ben inmiddels ook te weten gekomen dat nieuwere modellen soms juist weer vager sturen... …
Laatste antwoord door Jack_z, -
Kia winter test dag 1 2
door artcev- 42 antwoorden
- 5,3k weergaven
Wie zijn er heen geweest Ik kom net terug van Kia garage Dijkstra drachten Was er erg rustig en we waren dus snel aan de beurt Eerst de Rio van schoonvader voor controle en later de picanto van ons Ze hebben zelfs de parkeer deukjes er uit gehaald bij beide auto,s Ben weer super blij met de picanto
Laatste antwoord door biancaa, -
16 inch onder Picanto 1 2
door WizardX- 28 antwoorden
- 11,6k weergaven
Hai mede-kiarijders, Ik vroeg mij af of je 16 inch velgen onder een picanto kunt monteren? Ik heb hele mooie OZ superturismo GT's met dunne sportbandjes op het oog alleen zijn ze 16 inch, 4x100, ET 42. Volgens de specificaties van Kia kan je max 15 inch met ET 45 er onder monteren, maar groter lijkt me mooier, echter wil ik liever geen modificaties aan de vering of onderstel hoeven doen. Zijn hier mensen met ervaring die mij kunnen adviseren? EDIT: Het betreft een Picanto uit 2011 1.2 CVVT alle packs
Laatste antwoord door Jackmees, -
- 3 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hoi, Wat past er onder de picanto? Normaal zit er: 5J- 14 inch Steek 4 x 100, ET 47 met 165/60 R14 onder. Past dit: 6J-14 Inch Steek 4 X 100, ET 38 met 185/60H14? Qua diameter past het uiteraard, maar loopt dit wellicht tegen de wielkast (binnen of buitenkant) aan? Ben nl. op zoek naar een setje winterbanden met velgen. Hoor het graag, thanks
Laatste antwoord door Jackmees, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
De test met 19 A-segment auto's, waaronder de Picanto. Misschien interessant om te lezen als je er 1 hebt...
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
kan iemand mij helpen aan plaatwerk voor een sorento uit 2007 het gaat om een linker voorscherm koplamp bumper en wat er achter zit een motorkap gril en linker koplamp of waar ik deze 2e hands kan vinden een sloop of zo
Laatste antwoord door rob4b4, -
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb een roestplekje op de achterklep, zijn er meer forumleden die dit hebben (gehad) en hoe is dit verholpen?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 15 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik vind dat Hyundai grote stappen maakt. De vorige I 10 zag er niet uit , maar die nieuwe? Schitterende auto, daar krijgt de Picanto last van volgens mij. Een erg volwassen auto.
Laatste antwoord door Picanto Bram, -
motor slaat uit
door kukie- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Heb een probleem met mijn kia sorento Na dat deze 2 maanden heeft stil gestaan Doe er zich het volgende probleem voor Als ik rij op de snel weg en ik wil een auto inhalen en maak wat toeren Dan valt de motor uit . Als ik de auto aan de kant zet en mij afstandsbediening op de knop van deur dicht druk en deze ingedrukt hou tot dat het alarm afgaat en dan op het deur open knopje druk Kan ik de auto weer starten Wie kan mij helpen of aangeven wat het probleem kan zijn
Laatste antwoord door kukie, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Is er al iemand die een mal of een voorbeeld (achterkant van stickervel) heeft voor zelf een eyeliner te maken voor onze SPIII? ik heb het geprobeerd maar er komen tamijk veel luchtbellen onder de stickers zitten . Weet iemend of het ook mogelijk is dit te maken (spuiten) met plasti dip? Alvast bedankt
Laatste antwoord door theomonika, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Eeeeh ik weet, dat "wij mannen" heel slecht zijn in t lezen van gebruiksaanwijzingen. Alles wijst zich toch vanzelf? Maar ik vroeg me vandaag ineens iets af: heeft de Ceed 2013 eigenlijk wel een achterruitsproeier? Ik heb um nl. nog niet kunnen ontdekken... waar zit ie dan en hoe bedien ik um? In mijn Rio 2006 kon ik t knopje draaien om de wisser aan te zetten en doordraaien om te sproeien.. in de huidige Ceed werkt dat dus niet. Ik zal wel iets over t hoofd zien...
Laatste antwoord door Thundercats, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Weet iemand een oplossing ? Bij regen wordt ook de binnenkant (boven tegen het dak aan) van de achterklep erg nat. Druppels en condens. Dit lekt naar beneden, over het rubber in de witte kunststof beschermplaat. Als de achterklep opengaat druppelt hier water uit op de hoedenplank. Als ik gewoon rijd komt er een straaltje water aan de binnenkant van de achteruit uit. hoewel het de laatste maanden soms erg hard regent mag dit toch niet gebeuren. gr. WillemR
Laatste antwoord door chloso, -
- 18 antwoorden
- 4k weergaven
Ook ik heb dat vreemde poink-geluid al enkele keren gehoord,komt van rechtsachter en is vooral te horen als je nogal gaat overhangen in een korte bocht. Bv wanneer ik mijn oprit oprij,soms wat te sportief,of een vluchtheuvel neem. Lijkt mij voor te komen als de veerweg uitgerokken wordt,deze verdraaid in de veerschotel? Is dat schadelijk voor de wagen,of moet er door de dealer naar gekeken worden? Tweede probleem is dat er vlekken ontstaan op de bestuurderszetel,waarschijnlijk door de regen...neen geen pi.. heb ze al behandeld met een zetelshampoo,maar ze komen steeds terug, is er wat aan te doen want dit steekt serieus af tegenover deze mooie wagen Het betreft e…
Laatste antwoord door skoebidoe, -
- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Inmiddels staan er sinds de aflevering op 6 november een dikke 1800 km op de teller. De auto bevalt goed. Moet wel een beetje wennen aan alle toeters en bellen, zoals handsfree bellen, voice control van de radio, navi en Bluetooth, maar het begint aardig te lukken. De afgelopen dagen zijn we naar Neurenberg gereden. Op en neer een dikke 1300 km autobahn. In vergelijking met m'n vorige Golf Plus met DSG merk ik wel dat ik iets meer moet werken. Maar dat is een keus die we gemaakt hebben. Daar waar het mocht heb ik tussen de 120 en 150 km/u gereden. Kon goed met het verkeer meekomen. De echt steile hellingen op ging prima, maar dan moest ik even terugschakelen. Deed d…
Laatste antwoord door petervw, -
- 18 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hey, Ik zag net in het Cee'd subforum dat er een nieuwe update uit is, 7.3.2: http://www.kiaclub.nl/topic/14360-nieuwe-firmware-eindelijk-uit-voor-kialg-732/ Aangezien het versienummer zo hard op het dat van de Sportage lijkt, vroeg ik me af of dit dezelfde software is? Ook de screenshot op de pagina van Kia is gewoon dezelfde als voor de Sportage. Ben hem nu aan het downloaden om eens te bekijken, het is 777MB
Laatste antwoord door ikke127, -
Mooie nieuwe matjes
door Gast Timo0103- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik had nieuwe matten nodig en heb ze hier besteld: http://www.ebay.com/itm/251258148371?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Passen perfect en zijn zeer mooi. Prijs is ook leuk.
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hallo daar Rio rijders, Hoop dat iemand mij kan vertellen welke kabel ik nodig heb voor stuurwielbediening. Heb zelf nog uit mijn oude Seat me Navigatie gehaald en ga deze weer inbouwen. Maar dan heb ik de stuurbediening nog niet. Op internet kom ik wel wat tegen maar heb de ervaring dat de verkeerde geleverd wordt. Pioneer zelf geeft ook niet aan welke ik daarvoor nodig heb. Please help! Groet!
- 2 antwoorden
- 4,3k weergaven
Ook ik kijk zeker naar de prijs van de benzine voor mijn Kia Sportage 2 ltr benzine motor. Om de hoek hier zit een Argos pomp die al een tijdje bleu one 95 verkoopt voor een 5 cent lager dan de gewone Euro loodvrij 95. En ook nog eens 3% zuiniger ! Ze schrijven in de folder dat deze benzine geschikt is voor motoren vanaf 2001. Is dat wel zo? Is er hier iemand die zich hierin verdiept heeft ?
Laatste antwoord door Frans, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Helaas zit na 3 maand het eerste deukje in mijn Pica. Op de parkeerplaats gebeurd en de dader ligt op het kerkhof. Het is maar heel klein,3x3 mm,maar mijn auto is zwart en die ander is wit. Er zit dus een beetje witte lak op mijn zwarte Pica. Wie weet hoe ik dat er af krijg zonder mijn eigen lak te beschadigen? Het deukje zie je niet,je kunt het alleen voelen. Als de witte lak weg is,vind ik het voorlopig best,maar als iemand mij kan zeggen wat het uitdeuken ong. kost,dan hoor ik het graag.
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 25 antwoorden
- 4k weergaven
Sindskort heb ik een Witson (W2-C217) hier het oudere broertje gehad. Mijn vraag alleen, hoe sluit ik me camera aan? Voorheen was dit de gele tulp naar voren zetten (die er nog zit) en op de plus je achteruitrijverlichting zetten en het kind kon de was doen. Volgens mij is dit nu anders, maar het lijkt me stug dat je een extra plus van de achteruitrijverlichting naar voren moet trekken? Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen? Ik hoor het graag!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 6 antwoorden
- 5,2k weergaven
Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn autosleutel is spontaan in twee stukken gebroken: het elektronische deel met klapmechanisme en de sleutelbaard. Gevolg: ik kan de auto wel op afstand openen en sluiten, maar kan hem niet meer gebruiken om hem te starten. Zo te zien is er een scheurtje gekomen in het deel van het klapmechaniekje, waarin de sleutelbaard vastzit. Morgen gaat de auto naar de garage voor een grote beurt, dan kan ik dit meteen aankaarten bij de dealer. Ik ben benieuwd of dit onder de 7 jaar garantie gaat vallen.
Laatste antwoord door woutje49, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ja, ik moet het toch even kwijt, dit jaar twee maal in China geweest, in totaal 10 weken in verschillende steden aan de oostkust. In al die tijd heb ik in totaal een oud type Rio gezien en geen enkele Picanto. In enkele steden, waar Amsterdam bij in het niet valt, alleen grotere Kia`s gezien. In de stad Xiamen rijden veel taxibedrijven met grotere Kia`s veelal op LPG of CNG (Aardgas) Opmerkelijk is wel dat beide brandstoffen niet gearomatiseerd zijn, je ruikt echt niet dat er op gas wordt gereden, ergo een gaslek is ook niet makkelijk vroegtijdig op te merken. Opmerkelijk is hier ook dat kleinere auto`s alleen maar oude wagens zijn, zie je toch een klein ty…
- 3 antwoorden
- 965 weergaven
Dag allemaal Sinds deze week heb ik ontdekt dat mijn uitlaat ratelt/trilt, alsof het metaal van de uitlaat ergens tegenaan trilt.. Indien ik mijn voet tegen de uitlaat hou, verdwijnt het geluid onmiddellijk, dus het is alsof er iets los zit. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Laatste antwoord door kristofdeborle,