Kia Modellen
-
- 12 antwoorden
- 4,2k weergaven
Is er in de zekeringkast bij de Picanto een geschakelde plus van de verlichting? Want anders zou ik een kabel moeten trekken vanaf de motor. Misschien weten jullie er een zitten en bespaart mij dat een hoop werk! Het is trouwens voor een paar ledjes in de auto. Deze moeten aanspringen zodra mijn interieur verlichting ook aan gaat. Ik heb een speciaal zekering kastje om zo een extra plus eraan vast te maken. Ik hoor het graag van jullie! PS: hoe verander ik de topic naam?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Terugroepactie Kia 1 2
door ceekee- 32 antwoorden
- 9,6k weergaven
Kia roept duizenden auto's terug i.v.m. de remlichtschakelaars. Dit staat vandaag in het AD. Weet iemand hier meer van?
Laatste antwoord door Fox, -
1e beurt Cee'd SW
door Xceed- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Gisteren een afspraak gemaakt voor de 1e beurt van mijn Kia Cee'd SW GDi. De Cee'd word in januari alweer één jaar....de tijd vliegt. Dit is voor mij de 1e nieuwe auto die storingsvrij het jaar heeft volgemaakt. Ik heb hiervoor 9 nieuwe Fords gehad waar ik altijd wel één of meerder keren voor terug moest omdat er weer eens wat aan mankeerde. Kan niet anders zeggen dat ik erg tevreden ben over de Kia. Alleen het stuurgedrag is niet wat ik ervan had verwacht. Hij loopt niet echt op rails maar je blijft constant bijsturen, vooral nu de winterbanden er weer onder zitten. Toen ik de auto kocht had ik de afspraak gemaakt dat de 1e beurt bij hun zou plaatsvinden. Dit ook om…
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 12 antwoorden
- 4k weergaven
Volgens de website van Navteq is de software map 2013 al uit. http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-KiaEMEA-Site/en_GB/-/EUR/ViewStandardCatalog-Browse?CatalogCategoryID=GBoKCghBb3cAAAEzoYBuRoQ7&ShowAllProducts=YES&PersistNavigationMenu=YES Heeft iemand al ervaring met deze nieuwe software??
Laatste antwoord door Smart, -
Pickup Sportage
door Pipercub- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Voor de tuin maniakken onder ons, zo te zien 4WD
Laatste antwoord door Wimis on, -
Hallo mede-forumers Ik val net haast van m'n stoel: http://www.kia.com/nl/kia-rijders/home/kia-7-jaar-kaartupdates/ Voor nieuwe Kia's zitten er dus 7 gratis kaartupdates in. Voor de oudere Kia's geldt dit geintje niet, tenzij je 199,- achterlaat. Wat mij betreft redelijk schandalig; voor zowel de Kia als de Navi is gewoon betaald door ons. Wellicht iets om aan te stippen?
Laatste antwoord door woskam, -
- 4 antwoorden
- 3,1k weergaven
Vanaf 2005 heeft onze Korea Cruizer bijna 100.000 km gereden. Op naar de volgende. O ja, een paar weken geleden ook weer een jaar APK goed gekeurd. We kunnen voorlopig weer sturen. Bij de onderhoudsbeurt werden ook geen gekke dingen gevonden. Met volle verbazing. Voorlopig vrolijk verder cruisen. Groet Eric
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
- 0 antwoorden
- 939 weergaven
Goedemiddag, Wij zijn nu een jaar de trotse eigenaar van een Kia Picanto 1.0 Design Edition! Nu bijna 9.000 kilometer op de teller en heeft net z'n eerste beurt bij de dealer gehad. Er is toch iets wat ons niet zo zeer irriteert, maar wel vervelend is. Zo af en toe, bij het starten van de auto, gaat de cd-speler weer aan en zie je dat de cd "draait" (aan de secondes die voorbij tikken), maar we horen dan geen geluid. Het aan- en uitzetten van de speler wil dan niet eens helpen, je moet echt de cd eruit halen, opnieuw erin plaatsen en dan werkt het wel weer. Het nadeel is dat de speler dan is vergeten bij welk nummer/welke tijd je was.... Op zich is er wel mee…
Laatste antwoord door mheuzen, -
Pioneer navigatie
door verocom- 14 antwoorden
- 8,5k weergaven
Sinds 2 dagen een Picanto 1.2 5d met plus pack en Pioneer navigatie AVIC-F550BT (dealer actie). Ik lees op het forum dat er nog al wat problemen met dit type zijn, mijn auto gaat a.s. maandag al retour omdat de ontvangst van het GPS ronduit slecht is vaak helemaal geen fix of het duurt langer dan 15 minuten. Wat mij ook opvalt dat de AVIC-F550BT bij Pioneer nergens te vinden is, zelfs niet in het archief. Verder kan iemand mij vertellen wat je van de dealer mag verwachten qua kaart update. Toen ik vandaag de microsd een update gaf met de naviextras toolbox zag ik al meteen de melding "latest map guarantee 2013 Q2" volgens mij is de nieuwste Q3 het lijkt mij toch redelij…
Laatste antwoord door verocom, -
Fietsendrager
door Dico- 13 antwoorden
- 9,3k weergaven
goede middag, Ik heb een Picanto 5 deurs (model van na 2011) en ben fervent fietser. (ATB en race, dus geen zware fiets) Ben op zoek naar een drager voor op de achterklep, maar kan hier niet echt iets geschikts voor vinden. Er hoeft maar 1 fiets meegenomen te worden. Ben aan het kijken naar een Thule FreeWay 968 of een Carpoint Cruiser. Echter kan niemand me garanderen dat één van tweeën past. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet echt heel veel 90,- om 65,- Iemand ervaring met één van deze twee, of bestaat er iets anders/beters? Wil liever geen dakdragers of trekhaak. thule.bmp cruiser.bmp
Laatste antwoord door Dico, -
Heeft de 1.2 cvvt een EGR klep ?
door Gast Rio_Brazil- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Weet iemand of de 1.2 benzine een EGR klep heeft? Mijn Rio trekt prima tot 4.000 toeren, maar daarboven lijkt het opeens over met de pret, de motor wil nauwelijks nog klimmen in toeren. Ik heb dit eerder meegemaakt met mijn Passat Diesel TDI en dat was een defecte EGR.
Laatste antwoord door xtra40, -
tankinhoud Rio
door inekepj- 5 antwoorden
- 9,5k weergaven
Ik had een vraag , wie kan mij zeggen hoeveel benzine ( liter ) ik nog heb in de tank als het lampje gaat branden ?.In de Kia Rio gaat 43 liter , in het boekje staat hier niks over .
Laatste antwoord door Jordan, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Beste leden, Ik ben nog geen Rio rijder, maar overweeg er wel 1 te worden. Hiervooor reed ik een Multipla, dus ik ben rare blikken wel gewend. Hopelijk kunnen jullie me helpen met mijn vraag... Ik heb een Kia Rio 1.5LS automaat uit 2003 met weinig kilometers op het oog. Mijn vraag is: is de automaat in de Rio betrouwbaar? Ik heb inmiddels veel gelezen over deze generatie Rio en weet van de kwetsbare lak en andere euveltjes, maar ik kan geen informatie of review vinden over de automaat in de Rio. De 1.5 iut deze generatie is verder toch gewoon een betrouwbare auto? Na de Multipla zou ik graag een auto willen die iets minder vaak bij de garage staat.. Ik ben nieuw o…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
De verlichting in de kofferbak van de Rio stelt weinig voor , is dit ook niet te vervangen voor led? , en waar kun je dit dan online bestellen .
Laatste antwoord door inekepj, -
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo, Gister heb ik mijn auto gewassen met de meguiars new car kit. Dit heeft verbluffende resultaat gegeven! Echter zag ik deze avond in het licht her en der swirls op mijn auto zitten. Ik vraag mij af of die er altijd op zitten of dit is gekomen door het wassen?? Ik merk wel dat de lak erg gevoelig is, want een trui erlangs halen of het eraf halen vna vogelpoep geeft al van die swirls. Graag hoor ik of jullie er ook last van hebben en of hoe ik dit kan oplossen.
Laatste antwoord door sander-utreg, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Forummers, Ik ben voornemens een LPG G3 installatie in mijn aangeschafte Kia te laten inbouwen. Ik ga zeker 15000km per jaar rijden. De installatie zal waarschijnlijk door AGIN B.V. gebeuren in Rotterdam. Zij adviseren een EURO G3 installatie met kleppensmeersysteem. 3 jaar garantie en compleet ingebouwd en RDW afgemeld voor € 1595,- * actieprijs tot 31-12-2013. Ten eerste, is dit een schappelijke prijs? Ten tweede, zijn er standaard issues bekend met dit type RIO en G3? Ten derde, Waar moet is zeker op letten als ik deze installatie ga inbouwen en gebruiken? Thks! Dennis
Laatste antwoord door Huizebakker, -
Namaak emblemen
door Myrom- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Even dit wetenswaardigheidje met jullie delen...<br />Op het Duitse Sportage forum wordt melding gemaakt dat men beter moet opletten me namaak log emblemen om op de buitenzijde van de wagen te plaatsen. <br />Deze emblemen zouden niet strooizout resistent zijn! <br /><br /><br /><br />Sent from my iPad using Tapatalk HD
Laatste antwoord door Topplezier, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over de schakelconsole van mijn nieuwe Kia picanto automaat. (Augustus 2013) Ik vraag me af of de schakelconsole als ik de verlichting van de auto inschakelt, niet verlicht hoort te zijn, ik bedoel daarmee de schakelindicatoren, P,R,N,D,1,2,3,. Als mijn autoverlichting in de avond aanstaat is het een groot donker gebeuren waar de schakelpook zit. In mijn vorige automaten waren de schakelstanden altijd zacht verlicht. Ik ben benieuwd op jullie antwoord.
Laatste antwoord door Leonocento, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo allemaal, Sinds anderhale week rijd ik een Kia Pro_Cee'd uit 2009. De auto rijdt fijn fijn, echter is me één ding opgevallen. Als ik "bergop" achteruit rijd (bijvoorbeeld tijdens het achteruit inparkeren op een heuvel), dan komt er vanuit het vooronder een tamelijk hard "zoemend" geluid. Het zal vast en zeker met de koppeling te maken hebben, echter als ik op een effen ondergrond achteruit rijd, dan is het geluid er niet. Wie oh wie kan helpen, of weet wat er aan de hand kan zijn? Lijkt me sowieso handing om dit bij de garage te melden, toch? Alvast dank!
Laatste antwoord door theomonika, -
Navteq navigatie
door Dvkia- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Kort geleden mijn navigatie systeem ingesteld,maar ik krijg tot op heden het niet voor elkaar om het geluid van de radio uit te schakelen, en alleen het stemgeluid van de navigatie te beluisteren, ik hoor beide geluiden tegelijk! (volume is wel te regelen) ik kan in de handleiding hier volgens mij niets over vinden,wie heeft er een idee ?
Laatste antwoord door Ysie, -
- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
Sinds kort maakt de aircopomp van mijn Picanto herrie, het lijkt net een stofzuiger Als ik de motorkap open doe hoor je het heel duidelijk en als ik de airco afzet is het geluid ook weg Hoort dit zo, mijn Picanto is pas 2 maanden jong
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 14 antwoorden
- 2,1k weergaven
K heb gemerkt dat wanneer ik over een vluchtheuvel ga dat ik vanachter een kraak hoor? Steeds vanaf +/- 25km/u hoor ik t als ik over deze ga. Heb al op kofferrand geduwd om te horen of hij dan nog kraakt bij t naar beneden gaan maar dan hoor ik niets. Lijkt dus enkel te zijn bij t rijden?? Iemand dit ook al voorgehad?
Laatste antwoord door chloso, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi, in mijn Cee'd 2010 had ik last van het vrij luid kraken van de achterklep. Als ik een drempel over reed was dit goed te horen, en als je aan de achterkant de klep indrukte hoorde je het ook kraken. Opgelost door de dealer onder garantie, de afstelling van de klep was niet in orde. Hulde aan de dealer en bij deze op het forum gepost, mochten mede-cee'ders dit probleem ook ervaren
Laatste antwoord door zjeeraar, -
- 10 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik had een vraag in verband met de strook (zie afbeelding) die onder de voorbumper gemonteerd is. Ik heb vaak dat als ik in een riool greppel (zie afbeelding) rijdt, dat die strook de grond raakt. Kan dat kwaad? Is die strook aan de bumper vastgemaakt, zodat de bumper ingeduwd wordt en schade oploopt?
Laatste antwoord door mcbeef, -
- 0 antwoorden
- 943 weergaven
http://www.kia.com/nl/over-kia-motors-nederland/kia-apps/ https://play.google.com/store/apps/details?id=com.app_it_up.kia_dealerlocator&hl=nl
Laatste antwoord door inekepj,