Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Deze is per direct bij de dealer te bestellen voor € 19.95 !
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 3,9k weergaven
Kan er iemand mij vertellen hoe ik het best de lampenkapjes er af krijg zonder deze te beschadigen? Graag met een fotootje. Avast bedankt
Laatste antwoord door MORTAR120, -
Toegelaten banden.
door Gast e49memling- 16 antwoorden
- 2,9k weergaven
De cee'd wordt geleverd met standaard 225/45R-17” zomerbanden met alu velgen. Ik zou graag (als ik mijn auto heb) een set winterbanden op velg willen kopen. Ben ik dan verplicht hetzelfde type band om te leggen of kan/mag je eventueel een andere (zeg maar mindere dure) bandenmaat gebruiken? In de winter wordt de auto nooit op maximum gebruikt. Ik weet dat je hier (belgië) winterbanden met een lagere snelheidsindex mag gebruiken, mits je binnen een klevertje plakt met die lager toegestane snelheid.
Laatste antwoord door Lennart, -
Vandaag gevraagt of het mogelijk was de buitenspiegels elektrisch te laten inklappen.
door Leonocento- 19 antwoorden
- 3,4k weergaven
Vandaag gevraagt of het mogelijk zou zijn, om de buitenspiegels elektrisch te laten inklappen, antwoord was..... Kan niet bij een picanto comfortpack. Deurbekleding zou moeten worden vervangen want er ontbreekt een schakelaar om de spiegels naar binnen te klappen en er ontbreken gewoonweg allerlei elektrische aansluitingen.
Laatste antwoord door handyman, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Bij mijn vorige auto's , kon ik wanneer het geregend had, of wanneer de ramen in de deuren aan de buitenkant vochtig/beslagen waren , heel simpel even de ruit naar beneden draaien en weer omhoog. Ramen waren dan weer helder. Echter bij mijn kia is dit niet. Is dit bij jullie ook niet? of zit het rubber van mijn deuren te ver van de ramen af?
Laatste antwoord door Huizebakker, -
- 0 antwoorden
- 7k weergaven
Na het dimlicht en stadslicht te hebben vervangen, nu binnen de H1 grootlicht 5000K 12v/ 55w die ik nog moet gaan monteren. Is een mooier geheel straks met het 'witte' licht. En plafondlampje in een 6000K variant. Groetjes Dave. Foto's volgen nog na inbouw.
Laatste antwoord door Dave D, -
- 0 antwoorden
- 37k weergaven
Tijdje niet online geweest. Voor mij is het ondertussen alweer een paar maanden geleden dat ik m'n nieuwe auto heb opgehaald. Staan ondertussen al 19.000 km op. Heb 5 maanden gereden in m'n eerste Kia rio en heb geen afschrijving moeten betalen.
Laatste antwoord door Rio-010, -
- 9 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo allemaal, Krijg net een berichtje van me vrouw dat er in auto 2 flessen witte wijn kapot is gegaan. Weet niet waat het allemaal op is gevallen. Maar wat ze zei is dat flesse in plastic zak op bijrijdersstoel lag en ze plots moest remmen waardoor flessen kapot gevallen zijn. Nou is me vraag hoe zou ik het beste kunnen schoonmaken. (mag ik da weer doen he)
-
- 9 antwoorden
- 3,2k weergaven
Wauw, Chucky! Zeer professioneel laswerk, zeker als je je beschrijving leest. Maarruh... dat rechtse ophangpunt van de eindpijp, zit dr al een bevestiging onder de oto of heb ja daar ook iets ge-hobby'd? En de sierstukjes, zijn dit de standaard sierstukjes, welke los te koop zijn bij de Kia? Ennuh....geen copyrights neem ik aan? Ennuh..die rooie remklauwe, waarmee heb je die bespote (of late spuite)? Ja, rood, dat ziet ik ook maarruh...verfsysteem aub? Overigens heb je n prachtig W-I-T-T-E auto! Benk helemaal weg van. Dat mooie velgsetje heb ik ook. Ook ziet ik bij jou 225-45-ZR17 staan. Wat betekent die "ZR"?
Laatste antwoord door plattie, -
Ook ik heb problemen met de lak van onze witte Kia Rio. We hebben de auto sinds april 2012 en inmiddels hebben ze het dashboard vastgezet (was bekende klacht), ze hebben de koppeling/drukgroep vervangen (was een bekende klacht) en ik ben vorig jaar ook terug gegaan naar de dealer inzake allerlei puntjes op de lak, zowel zwarte als roestkleurige. Ik las op het forum dat er veel meer (nog wel?) Kiarijders ook dezelfde klacht hebben. In de werkplaats hadden ze een stukje van de auto eerst met Commandant behandeld en daarna met een ander goedje, hetzelfde stukje in de was gezet. Hiermee gaven ze aan dat het zelf te verwijderen is en er was géén sprake van garantie door de de…
-
- 18 antwoorden
- 17,3k weergaven
Hoi, Sinds 1 week een nieuwe Rio 1.2 superpack maar het ISG werkt niet. Er staat Autostop function limited. Tevens krijg ik af en toe de melding in het beeld - Koppeling intrappen om auto te starten (eng) - maar als je dat doet gebeurt er ook niets. Schakelaar autostop staat niet op off. Heeft er iemand een idee waarom dit is? Groet, David
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 0 antwoorden
- 4,1k weergaven
Vind ik t beste antwoord. Wel t koelvloeistofpotje in de gaten houden en af en toe s n lange rit maken.
Laatste antwoord door Ki'aad, -
Picanto gaspedaal 1 2
door contesse- 28 antwoorden
- 7,1k weergaven
Ik heb onlangs een nieuwe Picanto gekocht en sta verbaasd hoe slecht het gasresponse bij deze auto is. Als je gewoon met 30 km of 50m door het dorp rijdt is het bijna onmogeliijk met gelijkmatige snelheid te rijden. Als je het gaspedaal maar aanraakt versneld de auto al . Binnen de 1 cm van indrukken moet je dan voorzichtig rijden. Als ik dit met de ingeruilde Aygo zonder elektronisch gaspedaal vergelijk is dit gewoon speelgoed gevoel. Ik heb ook een VW UP daar heb ik dat niet. Verbaasd me dat Kia dit niet al lang met een Software update heeft aangepast. Graag zou ik willen weten of dat aan te passen valt of dat dit alleen door een Kia Korea softwareupdate zou kunnen geb…
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
De inhoud van dit topic is iets minder optimistisch als de titel doet vermoeden. Samen met de nieuwe Sportage, schafte ik mij ook de Kia alu dakdragers aan. Gisteren voor het eerst gemonteerd om een nieuwe lattenbodem te halen. Maar vanaf ongeveer 30 km/u hoor je een indringende fluittoon die sterker wordt bij elke snelheid tot 120 km/u - sneller heb ik niet gereden. Ondanks de aërodynamische vormgeving vind ik dit toch een stevige ontwerpfout. De vergelijkbare originele SAAB dakdragers op mijn vorige wagen hoorde je bijna niet, hoe snel je ook reed! Iemand suggesties of gelijkaardige ervaringen? Misschien is het een milieuvriendelijke voorziening van Kia: je gooit deze…
-
- 1 antwoord
- 7,2k weergaven
Ben er inmiddels achter dat de sleutel uit 3 onderdelen bestaat. Teen eerste het klepje voor de batterij, dan de achterwand met de symbooltjes en tenslotte de rest. In deze rest moet de transponder of officieel "antenna coil" zitten. Maar hoe ik ook kijk deze is onvindbaar. Misschien toch ingegoten ?
Laatste antwoord door WillemR, -
- 3 antwoorden
- 5,3k weergaven
Net met de Kia bij de dealer langs geweest. Dashboard unit werd eruit gehaald en doorgemeten. Conclusie nieuwe dashboard unit. Wordt over een aantal dagen geplaatst. Door de nieuwe unit komt de Km-stand nu wel op 0.
Laatste antwoord door WillemR, -
- 19 antwoorden
- 3,9k weergaven
Evolution velgen zijn 1 groot drama, ik zou lekker wat anders uitzoeken.
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Thermostaat was inderdaad defect de rubber was helemaal vervrommeld. Alleen kwam ik erachter dat 1 bougiekabel vonkte tegen het ijzer aan. Dus ook weer even nieuwe bougiekabels bestellen
Laatste antwoord door kiariovelp, -
Kia rio antenna
door arjan gt- 18 antwoorden
- 2,5k weergaven
Deze foto zag ik op twitter. Dat ziet er echt goed uit. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Laatste antwoord door djendura, -
- 0 antwoorden
- 4,3k weergaven
Naar aanleiding van deze berichten ben ik een paar weken geleden ook naar de dealer gegaan. Mijn Sorento uit 2006 komt van een autohandelaar en ik heb hem voor onderhoud gewoon bij "de kleine garage" om de hoek en niet bij de dealer. Prima ontvangen bij Durmi Purmerend, afspraak was gauw gemaakt en ook gevraagd naar eventuele update van de automaat. Toen ik hem aan weer ophaalde op de dag van de afspraak had ik al telefonisch te horen gekregen dat hij nog een keer terug moest komen. Er moesten in mijn geval nog beugels op gelast worden en die moesten nog worden besteld. Een update voor de automaat was voor dit model niet beschikbaar (ook nooit iets gemerkt, maar ik be…
Laatste antwoord door McMadd, -
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Een van de redenen om over te stappen naar kia, zijn de kosten van mijn huidige auto. Een opel astra opc met het verbruik van een Ferrari. Een verbruik van 12,4 liter per honderd km. Een andere reden is dat de kia pro_ceed een verdomd mooie auto is Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo allemaal, Ik benvanplan om een witson navigatie te gaan kopen voor mijnpicanto met startknop. Nu was ik wel erg benieuwd naar hoe dat met de verzekering is geregelt? Want een navi is toch inbraakgevoelig. Moet je dit meeverzekeren of?
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ook mijn koppelingsplaat en drukgroep worden vervangen, volgende week. Ik had sinds kort een bijgeluid bij het achteruitrijden. km stand 20.000
Laatste antwoord door Principia, -
- 4 antwoorden
- 4,4k weergaven
Zo, heb ook even me kentekenverlichting aangepast. Overdag nog niet goed te zien, zal vanavond nog een foto uploaden. Zit een 4smd lampje in! Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Laatste antwoord door sjoerdv92, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Goedemiddag allen, Na wat research te hebben gedaan zie ik op de site van Kia onder Accessoires een Pioneer Actieve-Subwoofer staan voor 329 euro incl. montage. ZIjn hier mensen op het forum die hier ervaring mee hebben? En zo ja hoe klinkt zo'n subwoofer in vergelijking met de standaard Bass? Ben verder ook benieuwd waar deze subwoofer dan geplaatst word? Mvg, Sjoerd
Laatste antwoord door xtra40,