Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Vorige week heb ik een alarm ingebouwd, alles oke. Vandaag wilde ik de boel fatsoenlijk wegwerken, toen ik hier mee klaar was wilde de auto niet meer starten. alles doet het, de startmotor draait keurig rond maar starten ho maar. Uiteindelijk heb ik het alarm weer uitgebouwd, alle zekering en relais nagekeken maar nog steeds niets. Iemand een idee??
Laatste antwoord door rinuszoetebier, -
- 3 antwoorden
- 933 weergaven
Beste forumlid, Ik heb onlangs een kia rio gekocht met daarin een AVIC-F550BT. Nu heb ik al 2x meegemaakt dat de radio de instellingen kwijt is. (zenders, kalibratie van het stuur, etc). Hebben meerdere mensen hier last van? Wat zou ik hieraan kunnen doen?
Laatste antwoord door Jack_z, -
Nieuwe audio
door Gerben H- 24 antwoorden
- 2,2k weergaven
Even een vraagje aan de audofanatics hier op het forum: Voor in de Rio wilde ik zoals vele andere de audio "upgraden". Nu heb ik mijn ogen laten vallen op: 1x Pioneer TS-WX110A (Actieve Subwoofer) - 145 euro bij redcoon 2x Pioneer TS-G1723i - 49,99 euro p/s bij redcoon 2x Speaker adapters - 11,95 euro p/s bij Pim Tensen Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden zoals demping.en welke demping kan ik dan het beste gebruiken? Heb al een offferte liggen qua inbouw als alles past voor 250 euro. Nog tips waar ik op moet letten? alvast bedankt!! Groetjes Gerben
Laatste antwoord door Jordan, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Ik heb sinds 3 weken een Kia rio wit 2013 model. Ik zoek hiervoor een fietsstabdaard welke een mtb en een racefiets kan dragen. Ik zag op de Kia site wel thule dragers staan, maar volgens mij moet je daar een imperial voor op het dak hebben. Ik zoek er dus een welke ik aan de achter klep kan bevestigen. Hebben jullie een idee?
Laatste antwoord door digital_slice, -
- 13 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hallo, Ik ben een trotse bezitter van een Kia Optima. Ik heb hem nu ongeveer een maand en ben er zeer over te spreken. De Diesel automaat rijdt lekker en comfortabel. Ik krijg alleen een hoop klachten van de mensen die ik bel met de ingebouwde carkit. Mijn collega heeft een Sportage en heeft dezelfde klachten. Zijn er meer mensen met die ervaring en is er wellicht een oplossing? Ik kan nu vaak geen gebruik maken van de carkit omdat de mensen me anders echt niet verstaan. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door MarkOptima, -
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo Allen, Ik rijd nu sinds een tijdje in een nieuwe Kia Rio welke mij uitstekend bevalt! Echter heb ik wel een vraagje en ik denk dat jullie mij daar wel antwoord op kunnen geven. In het plafond aan de kant van de bestuurder zit een klein vierkantje met een soort raster patroon en een gaatje in het midden. Hele plaatje is ongeveer 4x3 schat ik. Heeft iemand van jullie enig idee wat hier de functie van is? Alvast bedankt! Michel
Laatste antwoord door dnoize, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Vandaag heb ik een motorolieveredeling toegevoegd aan mijn motorolie. Deze toepassing wordt veel gebruikt in de industrie met name dieselmotoren van vrachtvervoer. thans heb ik een monster hiervan toegevoegd. Ben zelf erg benieuwd naar de resultaten. Volgens de productgegevens betekent dit: -Oliebesparing- betere emissiewaarden- Slijtagevermindering- stil motorgeluid- brandstofbesparing op vooral korte ritten. Het betreft de toevoeging Fin25 van Interflon. Is er iemand die ervaringen heeft met deze toevoeging? Ik zal mijn bevindingen zodra merkbaar kenbaar maken op het forum. Als het inderdaad brandstof bespaart is dit mooi meegenomen.
Laatste antwoord door johann.s, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Er is alleen nog licht in de 3 klokken en het scherm van de radio doet het.(verder werken alle funkties wel, maar zijn de knoppen niet rood/wit verlicht) Misschien een zekering, maar ik kan niet 1-2-3 zien welke dat zou moeten zijn... Iemand enig idee of al eerder mee gemaakt? Morgens eens informeren bij de dealer...
Laatste antwoord door lonneke, -
change tire
door riooltje- 12 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo sinds gister krijg ik als ik de rio start in het display van de rio de melding change tire dit gaat oplichten als ik de gordel vast maak ,een beetje vreemde combi hier al iemand ook met deze storing geconfronteerd gr riooltje
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste Kia Rio Rijders, Via deze weg wil ik mijn probleem met jullie delen en om tips of verhalen van jullie kant te horen. Afgelopen januari 2013 heb ik mijn Kia Rio Superpack 1.2 gekocht. Inmiddels al +- 17.000 kom op de teller, al heel wat km mee gereden dus. Tot mijn grote verbazing begon het dashboard een aantal maanden geleden opeens te kraken, vooral bij warm weer en nu ook bij een koude temperatuur. Voor dit probleem ben ik al 3 keer bij de garage geweest en zijn er ook al 3 keer reparaties verricht. Het dashboard van de Rio bestaat uit Plastic delen die in elkaar geklikt worden d.m.v. een kliksysteem. Door het koude of warme temperatuursverschillen…
Laatste antwoord door paulus30, -
- 2 antwoorden
- 4k weergaven
Wie heeft dit ook gehad, of weet de oorzaak. Het lampje esp off gaat spontaan branden. Gebeurt niet bij elke rit. Na opnieuw starten is het lampje weer uit. Ik vermoed een slechte contact. Wie weet waar ik moet zoeken.
De Carens te bewonderen in Campinglife.
door Gast Warmentuuter- 3 antwoorden
- 4k weergaven
Voorlopig op zaterdagavond rijden Sander en Gigi rond met de caravan en ervoor staat de Carens te glimmen. http://www.rtlxl.nl/#!/campinglife-8623/c016c602-8ef9-3d25-bcee-8962bacc0d08
Laatste antwoord door PeterD, -
lastig schakelen 1 2
door mcbeef- 40 antwoorden
- 16,2k weergaven
Mijn Rio had een tijdje het probleem van (verdraaid) lastig schakelen naar de achteruit. Dit zou met de koppeling te maken hebben. Deze is toen vervangen. Het probleem is hierdoor helaas niet verholpen en zelfs de eerste versnelling is zo nu en dan lastig te benaderen. De dealer heeft de olie van de versnellingsbak(?) vervangen, nu gaat het iets soepeler, d.w.z. dat het probleem zich minder frequent voordoet. Tevens vind ik dat de auto schokkerig (hoe zeg je dat anders) optrekt. Het is vrij lastig om echt vloeiend weg te rijden. Nu ben ik geen pro, maar rijdt toch al wat jaartjes auto. Heb ik eigenlijk nooit veel problemen mee gehad. Vaak wordt het wegrijden met ron…
Laatste antwoord door riorijdert, -
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Beste mede kia rijders Ik ben Michel en trots eigenaar van een kia picanto uit 2005 waar ik altijd zonder problemen en met veel plezier in rond rij. Nu heb ik een probleempje en hoopte dat iemand van jullie mij misschien verder kan helpen. Sinds eergisteren is een deel van de dashboard verlichting uitgevallen (bezinemeter en snelheidsmeter) De andere verlichting op het midden console werken voor een groot gedeelte nog wel. Laatst een klein tikje tegen gegeven en toen sprongen ze weer deels aan, maar sinds eergisteren helpt die niet meer. Ik heb vandaag alle zekeringen nagelopen en ook de relais helaas zonder succes. Weet iemand van jullie wat ik hier aan kan doen a…
Laatste antwoord door Michel7394, -
- 32 antwoorden
- 5,9k weergaven
Is er of bestaat er misschien een draadloze buitentemperatuurmeter, speciaal voor in de auto, die zonder veel gedoe is te plaatsen.
Laatste antwoord door Creative Name, -
Hallo is er iemand die al ervaring heeft met een navi-dvd 7inch van de firma Car audio expert in Spijkenisse voor de Picanto,wil wel zo'n systeem hebben is altijd goedkoper dan een Pioneer. Alle tips welkom
Laatste antwoord door ChicaPica, -
- 12 antwoorden
- 6,1k weergaven
Ik wil graag navigatie laten inbouwen in mijn Picanto 2012. Nu heb ik navigatie gevonden op een website en heb mijn dealer gemaild met de vraag of die hem in kan bouwen. Ik kreeg hierop een mail terug dat dit mogelijk is en dat de kosten 150 euro zijn omdat het 2 uur werk is. Mijn vraag is nu is dit duur? de inbouw navigatie schijnt plug en play te zijn.
Laatste antwoord door biancaa, -
- 3 antwoorden
- 3,6k weergaven
Goedemorgen beste forumgenoten. Ik heb een vraag voor de Kia van mijn Pa. Hij heeft een 3 deurs en wil het linker ( bestuurders kant ) deurpaneel verwijderen. Het enigste wat hij zichtbaar kan los schroeven is een kruiskop boutje die aan de zijkant zit . Verder heeft hij geen idee hoe en wat te demonteren, zoals de hendel van de deur enz. Ook weet hij niet waar hij extra op moet letten om te voorkomen dat er onderdelen afbreken. Heeft iemand hier een soort handleiding of stappenplan voor waar je mee begint bij het demonteren en vice verca voor het weer monteren ( ik schiet meteen met mijn gedachte naar de Pimpmaster haha ) . Bij voorbaat mijn dank, Eric
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 12 antwoorden
- 12,9k weergaven
Ik las ergens bij toeval dat je ook de gevoeligheid van de regensensor anders kan instellen, hoe doe je dit precies? Ik weet dat het ergens in het onderhouds boekje staat maar wil het voor diegene die hier ook niet van weten in de aandacht brengen. Eric H
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 13 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, heeft iemand in zijn Kia Rio een Ring lampenset Xenon Ultima H7?? Wat is jullie ervaring?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 10 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo Allen, Ik heb nu een paar weken mijn Rio Superpack en het viel me laatst op dat de 4 toetsen van de raambediening wel verlicht zijn, maar de toetsen van de spiegelverstelling, raamblokkering en om de spiegels in te klappen niet verlicht zijn. Het valt me pas sinds een week of zo op, dus nu vraag ik me af of deze wel of niet verlicht horen te zijn. Vind het zo raar dat de helft van de toetsen wel verlicht is en de andere helft niet. kan iemand van jullie bevestigen of ze wel of niet verlicht zijn ? thanks, stef
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Weet iemand waar er koplampspoilers voor een sportage 2 te koop zijn zoals op de foto.
Laatste antwoord door tdm, -
Schaalmodellen
door Gast Jaap van Deursen- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik zag vorige week bij Van Kouwen in Amsterdam diverse, goed gelukte, schaalmodellen van Kia modellen. Meteen eentje besteld bij mijn dealer voor 19 euro. Schaal is 1/34 ipv de normale 1/43 schaal. Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee.
Laatste antwoord door Wimis on, -
Sticker achterdeuren
door Neo- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
Deze vraag ligt nu al een tijdje te broeden bij mij, en vandaag eindelijk voor elkaar gekregen om een foto te nemen ( De ene keer te vuil, de andere keer geen tijd ). Op de achterdeuren onderaan kant wiel zit langs elke kant een doorzichtige sticker. Kan iemand mij uitleggen welk nut deze heeft, of zijn dit enkel stickers die fabriek-af geplaatst zijn en bij levering eraf moeten gehaald worden? Grtz, Neo.
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 18 antwoorden
- 2,8k weergaven
Zoals te verwachten viel: de brief dat ik per 1-1-2014 MRB moet gaan betalen is binnen. Inclusief machtiging zodat ze gelijk je bankrekening kunnen roven maar zonder bedrag wat ik moet betalen. Nou wist ik al dat dat €20,66 wordt maar wel vaag dat ze een machtiging sturen zonder bedrag, hebben jullie die brief ook al gehad?
Laatste antwoord door Creative Name,