Kia Modellen
-
- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
auto nieuw gekocht feb 2013, helaas heb ik veel pech met die auto en heb ik al de bekende problemen van de kia rio in mijn auto zitten, -motor maakt een tikkend/ratellend geluid met 3000 km nieuwe motor erin -koppeling stotteren en achter uitrijden zoemend geluid koppeling vervangen 3 dec 2013 -verlichting binnen kant auto net kerstboom dan weer fel dan weer niet -schavende remmen -kraken rammel dashboard je kunt wel nagaan hoeveel keer ik bij de garage ben geweest en hoeveel dagen ik hem al niet kwijt ben geweest toch zou ik wel compensatie willen niet in geld naar gewoon een hebbe dingetje in de auto om de pijn te verzachten
Laatste antwoord door eddomania, -
- 10 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beste allen, Ik krijg zaterdag mijn eerste auto een gloednieuwe picanto comfort metallic Black. Nu ben ik pas 22 en heb dus nog geen schadevrije jaren opgebouwd, dus kan geen fikse kortingen verwachten op de premie die ik moet betalen( all risk). Ik hoorde dat wanneer je 23 bent bij veel verzekeraars 3 schadevrije jaren krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee of tips om ergens een goede premie in de wacht te slepen. De goedkoopste die ik heb kunnen vinden bij allrisk 0 schadevrije jaren is 78 euro's beetje veel als je het mij vraagt. Groet Floor
Laatste antwoord door belthazor, -
Krakend dashboard 1 2
door gjckorevaar- 41 antwoorden
- 11,9k weergaven
Sinds februari rijd ik met volle tevredenheid in m'n Kia Rio 1.2 Superpack. Echter, het dashboard kraakt. Het valt me op dat het vooral bij koud weer is, bij drempels en soms in bochten. Ik heb hier op het forum verschillende reacties erover gelezen maar ik raak een beetje de draad kwijt. Morgen wil ik even langs de dealer om het probleem te bespreken. Ik zou van jullie graag weten: zijn er meer mensen die dit hebben? Hoe is het opgelost? Het lijkt alsof het dashboard wat te groot is zodat het aan de zijkanten geluid maakt. Of ligt er iets onder de bovenkant van het dashboard te klapperen? Wie kan mij helpen? Gr. Gert-Jan
Laatste antwoord door Max V, -
- 27 antwoorden
- 5,2k weergaven
DE KIA PICANTO: TIJDELIJK GRATIS VOLLEDIG GEÏNTEGREERD NAVIGATIESYSTEEM MET TOUCHSCREEN Kia is 20 jaar in Nederland en dat is reden voor een feestje! Kia maakt de Picanto daarom nóg aantrekkelijker: alle Kia Picanto modellen zijn nu tijdelijk gratis uitgerust met een volledig geïntegreerd Pioneer navigatiesysteem met touchscreen ter waarde van € 1.295,-. Bovendien kunt u gebruik maken van onze 50/50 deal! http://www.kia.com/nl/kia-nieuws/home/acties/kia-picanto-gratis-geintegreerd-navigatie-systeem/
Laatste antwoord door FloorG, -
- 4 antwoorden
- 5,5k weergaven
Heb sinds een week een knappe occasion Soul gekocht, m'n Pica ingeruild. Fantastische auto, erg tevreden. Geluid ook erg mooi, maar ontvangst radio ronduit belabberd. Iemand dezelfde ervaring? Oplossing? Hoor het graag...
Laatste antwoord door SoulPiloot, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste allemaal, Ik zal mij even voorstellen; Ik ben een tevreden Kia rijder, na jarenlang in diverse Citroën's te hebben gereden. Getrouwd, 2 kids van 16jaar. Inmiddels al ruim 2 jaar in het bezit van een Sportage 2.0 uit 2007. Deze heeft inmiddels 59000km gelopen. De laatste tijd hoor ik regelmatig een hoog zoemend geluid a/d achterkant, dit kan bij snelheden boven de 50km voorkomen, maar inmiddels ook onder deze snelheid. Als ik rem is het even weg, maar het kan dan ook weer zo terugkomen. Het rare is dat het er niet altijd is. Zo reed ik gisteren naar Friesland (trip van 170km) en nergens last van, op de terugreis was het soms wel weer aanwezig. Ik las op het for…
Laatste antwoord door Tedje1972, -
Ondanks de lange levertijden ben ik best benieuwd wie er nu het langs wacht. Ik zou willen weten of dit komt door de bijbehorende Extra's die besteld zijn of gewoon omdat er teveel vraag is naar de Rio Omschrijf dus in dit Topic Wanneer je besteld hebt, welke aanvullende opties dus bijv: Navigatiepack Schuifkanteldak, Kleur, Uitvoering Enz. Gebruiker de voorbeeld die ik hieronder gehanteerd heb. Aanschaf: Eind september 2011 Uitvoering: Diesel 1.1 CRDI Superpack Kleur: Graphite Metallic Extra's: NavigatiePack + Schuif Kanteldak Verwachte Levertijd: Eind februari
Laatste antwoord door Gerben H, -
- 11 antwoorden
- 4,4k weergaven
hallo ik zit er over na te denken om me achter zij ruiten en achteruit van me picanto te laten blinderen! kan hier iemand mijn info er over geven of addres?
Laatste antwoord door Jackmees, -
Rubber matten
door Henny- 22 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo heeft hier iemand ervaring met de rubber matten van de Kia Picanto van de dealer? hebben deze matten een opstaand randje? blijven de stoffen matten droog?
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 13 antwoorden
- 2,6k weergaven
heeft er soms iemand een oplossing voor de beveiliging van de handrem te omzeilen van het beeldscherm. wil graag tomtom draaien van af mijn telefoon op het beeldscherm.maar als je de handrem er af haal is je beeld weg. ik neem aan dat de beveiliging via de schakelaar van de handrem loopt??.weet iemand als ik de schakelaar los haal van de handrem of het scherm het wel blijft doen
Laatste antwoord door ikke127, -
Stebel nautilus
door luc1- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi,ik heb hier nog een vraag voor de handige Harry's onder jullie. Geruime tijd geleden was er sprake van de ombouw van de claxon. Ik dacht dat er toen geopteerd werd voor de stebel nautilus. Is die te schakelen zonder relais gewoon door de oude te verwijderen en de nieuwe te plaatsen? Kan iemand mij even op weg helpen? Groeten luc1
Laatste antwoord door skoebidoe, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste mede-KIA-rijders, Zojuist een kleine introductie neergepend en daar meteen mijn gevoel over de auto neergezet, maar dat bleek bij nalezen niet de bedoeling te zijn. Dan nog eens hier. Ik kwam hier eigenlijk vanwege een vraag over het stuurgedrag van mijn eind-2009 (nieuwe neus) Cee'd die ik een maand terug tweedehands gekocht heb. In neutrale stand op snelheid is het nogal moeilijk kleine correcties door te voeren, en ik krijg er haast RSI van en verkrampte schouders. Nu las ik in een oudere draad een onheilspellend 'firmware upgedate en daarom dus'-achtig bericht... Ik ben inmiddels ook te weten gekomen dat nieuwere modellen soms juist weer vager sturen... …
Laatste antwoord door Jack_z, -
Kia winter test dag 1 2
door artcev- 42 antwoorden
- 5,2k weergaven
Wie zijn er heen geweest Ik kom net terug van Kia garage Dijkstra drachten Was er erg rustig en we waren dus snel aan de beurt Eerst de Rio van schoonvader voor controle en later de picanto van ons Ze hebben zelfs de parkeer deukjes er uit gehaald bij beide auto,s Ben weer super blij met de picanto
Laatste antwoord door biancaa, -
16 inch onder Picanto 1 2
door WizardX- 28 antwoorden
- 11,5k weergaven
Hai mede-kiarijders, Ik vroeg mij af of je 16 inch velgen onder een picanto kunt monteren? Ik heb hele mooie OZ superturismo GT's met dunne sportbandjes op het oog alleen zijn ze 16 inch, 4x100, ET 42. Volgens de specificaties van Kia kan je max 15 inch met ET 45 er onder monteren, maar groter lijkt me mooier, echter wil ik liever geen modificaties aan de vering of onderstel hoeven doen. Zijn hier mensen met ervaring die mij kunnen adviseren? EDIT: Het betreft een Picanto uit 2011 1.2 CVVT alle packs
- 3 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hoi, Wat past er onder de picanto? Normaal zit er: 5J- 14 inch Steek 4 x 100, ET 47 met 165/60 R14 onder. Past dit: 6J-14 Inch Steek 4 X 100, ET 38 met 185/60H14? Qua diameter past het uiteraard, maar loopt dit wellicht tegen de wielkast (binnen of buitenkant) aan? Ben nl. op zoek naar een setje winterbanden met velgen. Hoor het graag, thanks
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
De test met 19 A-segment auto's, waaronder de Picanto. Misschien interessant om te lezen als je er 1 hebt...
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
kan iemand mij helpen aan plaatwerk voor een sorento uit 2007 het gaat om een linker voorscherm koplamp bumper en wat er achter zit een motorkap gril en linker koplamp of waar ik deze 2e hands kan vinden een sloop of zo
Laatste antwoord door rob4b4, -
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb een roestplekje op de achterklep, zijn er meer forumleden die dit hebben (gehad) en hoe is dit verholpen?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 15 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik vind dat Hyundai grote stappen maakt. De vorige I 10 zag er niet uit , maar die nieuwe? Schitterende auto, daar krijgt de Picanto last van volgens mij. Een erg volwassen auto.
Laatste antwoord door Picanto Bram, -
motor slaat uit
door kukie- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Heb een probleem met mijn kia sorento Na dat deze 2 maanden heeft stil gestaan Doe er zich het volgende probleem voor Als ik rij op de snel weg en ik wil een auto inhalen en maak wat toeren Dan valt de motor uit . Als ik de auto aan de kant zet en mij afstandsbediening op de knop van deur dicht druk en deze ingedrukt hou tot dat het alarm afgaat en dan op het deur open knopje druk Kan ik de auto weer starten Wie kan mij helpen of aangeven wat het probleem kan zijn
Laatste antwoord door kukie, -
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Is er al iemand die een mal of een voorbeeld (achterkant van stickervel) heeft voor zelf een eyeliner te maken voor onze SPIII? ik heb het geprobeerd maar er komen tamijk veel luchtbellen onder de stickers zitten . Weet iemend of het ook mogelijk is dit te maken (spuiten) met plasti dip? Alvast bedankt
Laatste antwoord door theomonika, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Eeeeh ik weet, dat "wij mannen" heel slecht zijn in t lezen van gebruiksaanwijzingen. Alles wijst zich toch vanzelf? Maar ik vroeg me vandaag ineens iets af: heeft de Ceed 2013 eigenlijk wel een achterruitsproeier? Ik heb um nl. nog niet kunnen ontdekken... waar zit ie dan en hoe bedien ik um? In mijn Rio 2006 kon ik t knopje draaien om de wisser aan te zetten en doordraaien om te sproeien.. in de huidige Ceed werkt dat dus niet. Ik zal wel iets over t hoofd zien...
Laatste antwoord door Thundercats, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Weet iemand een oplossing ? Bij regen wordt ook de binnenkant (boven tegen het dak aan) van de achterklep erg nat. Druppels en condens. Dit lekt naar beneden, over het rubber in de witte kunststof beschermplaat. Als de achterklep opengaat druppelt hier water uit op de hoedenplank. Als ik gewoon rijd komt er een straaltje water aan de binnenkant van de achteruit uit. hoewel het de laatste maanden soms erg hard regent mag dit toch niet gebeuren. gr. WillemR
Laatste antwoord door chloso, -
- 18 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ook ik heb dat vreemde poink-geluid al enkele keren gehoord,komt van rechtsachter en is vooral te horen als je nogal gaat overhangen in een korte bocht. Bv wanneer ik mijn oprit oprij,soms wat te sportief,of een vluchtheuvel neem. Lijkt mij voor te komen als de veerweg uitgerokken wordt,deze verdraaid in de veerschotel? Is dat schadelijk voor de wagen,of moet er door de dealer naar gekeken worden? Tweede probleem is dat er vlekken ontstaan op de bestuurderszetel,waarschijnlijk door de regen...neen geen pi.. heb ze al behandeld met een zetelshampoo,maar ze komen steeds terug, is er wat aan te doen want dit steekt serieus af tegenover deze mooie wagen Het betreft e…
Laatste antwoord door skoebidoe, -
- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Inmiddels staan er sinds de aflevering op 6 november een dikke 1800 km op de teller. De auto bevalt goed. Moet wel een beetje wennen aan alle toeters en bellen, zoals handsfree bellen, voice control van de radio, navi en Bluetooth, maar het begint aardig te lukken. De afgelopen dagen zijn we naar Neurenberg gereden. Op en neer een dikke 1300 km autobahn. In vergelijking met m'n vorige Golf Plus met DSG merk ik wel dat ik iets meer moet werken. Maar dat is een keus die we gemaakt hebben. Daar waar het mocht heb ik tussen de 120 en 150 km/u gereden. Kon goed met het verkeer meekomen. De echt steile hellingen op ging prima, maar dan moest ik even terugschakelen. Deed d…
Laatste antwoord door petervw,