Kia Modellen
-
Hallo, Ik heb inmiddels 8000 nog wat, kilometer gereden met mijn rio en het bevalt nog steeds perfect. Heb nog steeds veel last van het laten afslaan van de auto. Ben ik de enige die vind dat er totaal geen gevoel in de koppeling zit, of is er iets mis met mijn koppeling? En dan bedoel ik dat ik gewoon GEEN aangrijpingspunt voel. In comparison met de leenauto die ik laatst mee had vind ik het raar dat ik het daar wel iets had.. Mvg Niels
Laatste antwoord door DTP2, -
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
Weet iemand hier toevallig of er op andere Kia's (of misschien zelfs Hyundais) met de huidige Picanto compatible wisserhendels zitten die GEEN ring hebben voor de variabele interval? Bij mijn Aygo bleek de hendel zonder variabele interval 100% compatible met die van een Prius, ik wil voor mijn Picanto graag andersom: dus GEEN ring, omdat die met waar ik mee bezig ben (regensensor) straks geen nut meer heeft en dat is dus alleen maar verwarrend... Vast bedankt voor het meedenken!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
In Zuid-Korea heeft Kia - uiteraard samen met Hyundai - de afgelopen jaren keihard gewerkt aan een aantal nieuwe benzinemotoren. De vier turbobenzinemotoren, zowel drie- als viercilinders, werden in Genève voor het eerst gepresenteerd en zullen de komende tijd hun opwachting maken in het leveringsgamma. Met dit kwartet Turbo-GDI-motoren laat Kia zien het motorengamma op hoog niveau te brengen en te houden. In Genève pronkten zowel een driecilinder alsook drie viercilinders op een speciaal ingericht deel van de Kia-stand. 999 tot 1.998 cc De driecilinder – intern aangeduid als Kappa 1.0 T-GDI - meet 1.0 liter inhoud en zal leverbaar worden met 100 en 120 pk. Dit is he…
Laatste antwoord door xtra40, -
zijwindschermen
door oude- 19 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hoi, Denk er over om zijwindschernen te monteren op 5 deurs picanto. Vraag mij alleen af of het beloofde effect van de verkopers ook waar is. Zou graag wiilen horen van mensen die dit ook gedaan hebben of het de investering waard is. Bij voorbaat dank voor de antwoorden. grt. oude
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 26 antwoorden
- 6,8k weergaven
Gisteren mijn Kia Rio afgehaald bij de dealer. Hij stond te pronken in de showroom, mijn Rio 1,2 cvvt Design Edition in de kleur zwart. Twee tegenvallers: geen middenarmsteun (verwacht je niet bij zo'n complete auto). En verder viel mij de achterkant tegen met zo,n lelijke groene aanduiding "Ecodynamics". Ik heb m.b.v. visdraad thuis alles eraf gehaald, dus de plaatjes "Rio", "Ecodynamics", alsmede de sticker "Kia 7 jaar garantie" op de achterruit. En zie daar: mijn Kia is er stukken op vooruit gegaan, vind ik zelf. Lekker glad en mysterieus van achteren zullen we maar zeggen. Verder vraagt de dealer 259 euro voor een originele middenarmsteun. Is deze van goud of zo?
Laatste antwoord door inekepj, -
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik heb een KIA Picanto uit 2010 waarvan de laatste tijd soms de komplete dashboardverlichting en achterlichten uitvallen. Op onderzoek uit gegaan want ik dacht aan een slechte zekering, volgens de gegevens in het instructieboekje zou het de 10 ampere zekering kunnen zijn die aangeduid wordt als 'Cluster'. Ik kan namelijk nergens een aanduiding vinden naar een andere zekering die voor deze verlichting is. Deze zekering verwijderd en doorgemeten, deze bleek gewoon goed te zijn. Vervolgens toch voor de zekerheid gewisseld met een andere zekering van 10A maar het probleem blijft. Er is geen peil op te trekken wanneer zoiets gebeurd maar wel zeer vervelend en vooralsnog he…
Laatste antwoord door picanto2010, -
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
Mede forumleden, Vorige week heb ik mijn kia rio ingeruild bij mijn dealer en er een nieuwere ceed voor weer gekocht. Ik zal jullie dus gaan verlaten op dit forumonderdeel. Stiekem lees ik nog wel mee. Ik heb nog een sportuitlaat te koop. Iemand interesse? Hagelnieuw rvs uitlaatsysteem Bieden http://link.marktplaats.nl/749972827
Laatste antwoord door The Firefighter, -
- 22 antwoorden
- 6,5k weergaven
Onze Sp3 heeft 2 grote krassen opgelopen doordat de gordel tussen de deur blijven steken is (metalen sluitstuk). Als de gordel verdraait zit ,rolt die niet meer deftig op en bestaat de kans dat hij tussen de deur en deuropening blijft steken met schade als gevolg. Weet iemand of er iets bestaat,zonder dat het teveel opvalt ,deze krassen te verwijderen/herstellen zijn. Onze Sportage heeft als kleur Casa White en de krassen zijn denk ik door de verf heen...
Laatste antwoord door Specialmade, -
Venga upgrade
door Papenhoven- 9 antwoorden
- 2,7k weergaven
Wij hebben enkele upgrades aan onze Kia Venga laten doen en willen dit graag met jullie delen! Wat we hebben laten plaatsen is: - LED-strip bij de koplampen - RVS hoogglans gepolijste sierranden voor de mistlampen - Bovenste achterklep lijst RVS In de toekomst zullen we ook de RVS hoogglans gepolijste raamlijsten-set laten plaatsen (en dan is het wel genoeg Zelf vinden we het chroom de auto net wat stoerder maken...
Laatste antwoord door Smart, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Sinds kort maakt de airco een vreemd snerpend geluid Wie herkent dit in zijn Picanto
Laatste antwoord door John Kanon, -
Afdek kap motor
door artcev- 7 antwoorden
- 1,3k weergaven
In het lpg topic zag ik een mooie afdek kap voor de motor , maakt het net een beetje meer af . Is die ook in Nederland te bestellen , zo ja wie heeft een bestel nummer,
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 9 antwoorden
- 2,7k weergaven
Paar weken terug een nieuwe picanto gekocht. Door een onhandige actie de rechterspiegel beschadigd. Het transparante randje van de spiegel moet vervangen worden. Kosten: 150 euro. Is dit een normale prijs of wordt ik opgelicht door de garage?
Laatste antwoord door John Kanon, -
Kia Rio 2014
door Baggio- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Weet iemand of er wijzigingen/verbetringen zijn t.o.v. de 2012 versie?
- 33 antwoorden
- 8,2k weergaven
Ik heb al heel wat tijd gestoken in het vinden van de juiste winterbanden en velgen voor onze Kia Rio (2012). Op het forum is hier al eerder over gesproken, o.a. http://www.kiaclub.nl/topic/8660-winterbanden-voor-de-kia-rio/ en http://www.kiaclub.nl/topic/7048-update-venga/page-3#entry74187 Ik heb echt werkelijk nul kaas gegeten van winterbanden, velgenmaat etc, dus geen idee of dit wel aan een dergelijke leek besteed is om een banden en velgen te importeren etc. en vervolgens door de garage erop te laten zetten wat toch al snel €100 - €150,- kan besparen. Anyway, voor een Kia Rio, heeft iemand een idee welke banden ik moet bestellen (Michelin Alpin / Continental). Wa…
- 5 antwoorden
- 6,8k weergaven
Wie kan mij verder helpen? Mijn joice hikt en ploft .lijkt of hij af en toe op 3 cilinders loopt. Ik heb de bobine,transistor,uitlaatspruitstuk,katalysator en lambdasonde vervangen. De auto rijd op g3 en benzine en op bijde brandstoffen zelfde probleem nog. Als de motor warm word word het probleem minder. Op g3 was mijn verbruik rond de 1op 9 en is nu 1op 6,5. Wat kan nu nog de oorzaak zijn? Auto moet gekeurd worden deze maand dus hoop dat iemand mij snel tips kan geven.
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
hallo weet er iemand of je andere navigatie software ( sygic ) kan installeren op de standaard gebouwde ( lg ) navigatie. grt jan
Laatste antwoord door dodegang, -
Toerenteller
door mamavanuk- 13 antwoorden
- 2,1k weergaven
Sinds kort heb ik een kia rio. Nu viel het mij net op dat als ik de koppeling intrap de toerenteller niet terug valt. Hebben anderen dit ook? Of klopt dit niet? Alvast bedankt
Hallo. Ik had een vraag aangaande de Afleverkosten , hierin staat dat er ook een Nulbeurt wordt gedaan ! meestal is dat na 2000 km .Alleen nu wordt gezegd door de Dealer dat dit NIET meer nodig is ? , je hoef pas bij 15.000 km na de garage te komen voor een kleine beurt ( olie beurt ) waarom moet je er dan wel voor betalen ?.Kia Nederland zit ook op het forum , zouden die misschien hierop kunnen reageren waarom dit vervallen is ?. Harry.
Laatste antwoord door Nimo, -
Raar geluid. 1 2
door bruintjebeer1111- 42 antwoorden
- 12,6k weergaven
Heeft iemand dit. We hebben een Kia Rio superpack 1.2. Als we rechtuit rijden en we geven gas hebben een zuigend geluid. Bij elke snelheid. Lijkt wel of hij valse lucht zuigt. Als we gas los laten of bochtje rechts of links doen is het weg. Ineens is dat er in gekomen. Volgende week dinsdag gaat hij naar de dealer in Boxtel terug. Groeten Cindy en Eric
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Achteraf ingebouwd in Sportage, maar nu gaat hij soms s nachts af , zonder dat er wat aan de hand is !! Zeer lastig ! Kan ik dit afstellen ! Ingebouwd KIA dealer, door vorige eigenaar. Wat moet ik doen ?
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 10 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo, sinds 2 dagen zijn wij trotse eigenaar van een Kia Picanto 5drs basis... een mooie 2e auto die precies doet wat ie moet doen voor ons gezin met 2kleine kinderen: comfortabel, zuinig en betrouwbaar rijden! Mede vanwege alle info over het slechte geluid, vantevoren al nagedacht over het opwaarderen van het geluid in de Picanto. Mijn broer kan de werkzaamheden uitvoeren, maar zelf moeten we de boodschappen en het plan uitdokteren.. Dit is het plan zoals ik het nu heb uitgedokterd nav doorspeuren van dit forum (dank!): * 1x Audio/navigatiesysteem, wij zijn uitgekomen op de "Navigatie kia picanto dvd carkit touchscreen ipod us" van Dynavinonline * Actieve …
Laatste antwoord door ChicaPica, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Misschien niet in de juiste rubriek,maar zit met een vraagje.... Onze tweede wagen is een Peugeot206cc cabrio waar ik graag alu velgen zou opzetten,nu kan ik er op de kop tikken,15"met banden die bijna versleten zijn,205/50/r15 Nu heb ik thuis nog goede banden liggen 195/55/r15... Mogen of kunnen deze op die 15"velgen gemonteerd worden zonder ergens tegenaan te schuren of is deze velg niet te breed voor deze banden?
Laatste antwoord door skoebidoe, -
- 12 antwoorden
- 7,9k weergaven
Hallo mede forumers.. Onlangs viel mij iets op toen ik weer eens een keer met de Rio mocht rijden Bij stilstaande/langzaam rijdende auto , en draaien aan het stuurwiel hoor ik een krakend geluid. Is hier op dit forum iemand die hier ook last van heeft ??? bij zijn of haar Rio. Onze Rio is van 2012.. en heb( tot nu toe dan), nergens problemen mee. Ik zou het graag willen weten, en dan weten was het was of is alvorens naar de dealer te rijden.
Laatste antwoord door skoebidoe, -
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hedenochtend onze nieuwe Kia Venga 1.6cvvt afgehaald,na 3 maanden wachten! Ziet er in eerste instantie prima uit,ga morgen een eindje toeren. Maar ik zit met een vraagje waar misschien andere forumleden een antwoord op hebben. Een eindje terug in het forum,is hier als eens iets over gezegd / geschreven,ik zit met een massa ledig gewicht van 1155 Kg. op diverse site's zie ik consequent dat de Venga een bruto massa heeft van 1610 Kg.?? dus max. laadvermogen is 455Kg. Op mijn kenteken staat er vandaag bruto massa = 1710 Kg = max. laadvermogen 555Kg. een verschil van 100 Kg!! iemand enig idee hoe dit zit?
Laatste antwoord door frankd, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Heb vanmiddag de originele 2 din autoradio/cd in de kia sportage 2 gezet maar ik zie dat de knoppen/toetsen niet verlicht zijn als ik de verlichting aan doe, weet iemand of dit normaal is ??
Laatste antwoord door tdm,