Kia Modellen
-
Glad Stuur
door Picanto Bram- 16 antwoorden
- 2,2k weergaven
Sinds 1 januari is mijn picanto 1.2 super pluspack 3 deurs afgeleverd (nu al zeldzaam !!! ) Mijn uitvoering heeft een lederenstuur,......maar man wat is dat ding glad ! Hoe kan ik die wat stroever maken ? Wie weet, of heeft daar een oplossing voor ? (uiteraard zonder het stuur te beschadigen)
Laatste antwoord door Smart, -
Inhouden motor
door suusie- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
sorry voor de late reactie, maar wij zijn dus bij de garage geweest. ze hebben dat erg dingetje schoongemaakt en hij zat schijnbaar ook los. moet deze eraf als je een nieuw roetfilter op je auto zet? deze is namelijk in 2012 vervangen. we hebben hierna geen problemen meer ondrvonden tot afgelopen vrijdag toen had ik weer hetzelfde 2 keer achter elkaar. al zou dit dan nu miss toch het schoonbranden zijn geweest. als hij het weer doet in korte tijd ga ik maar weer een heen......
Laatste antwoord door plattie, -
- 11 antwoorden
- 4,5k weergaven
kan het VSM pakket ook nog op zitten bij de Rio's die eind 2013 zijn geleverd? De Russische website herkend mijn nummer niet
Laatste antwoord door Jordan, -
- 12 antwoorden
- 4,2k weergaven
heb gekeken op de forum, ik lees her en der wat over condens. En toch vind ik dit echt super slecht voor een nieuwe auto. Ik heb het gevoel dat het nu alleen maar erger wordt.
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 17 antwoorden
- 2k weergaven
Hoi, Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een KIA Ceed uit 2012 waar nu de winterbanden onder liggen met stalen velgen, en over een tijdje de onderstaande 17" Calgary LM velgen weer onder gaan. http://www.kiaclub.nl/topic/14996-olá-everybody/ Nu had ik hiervoor een Ford Focus met 17" LM velgen waar ik het hele jaar mee reed. Het probleem wat zich daarmee voordeed na een bepaalde tijd is dat "het weer" inde velgen ging zitten. Uiteindelijk waren deze na 7,5 jaar helemaal aangevreten en bladerde overal de lak af....zonde. Door de winterbanden zal dit met de Ceed al een stuk minder problematisch zijn. Ik had begrepen van een expert dat de betreffende velgen een …
Laatste antwoord door Ki'aad, -
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
hoi allemaal, Ben in het bezit van een witte kia rio 3 deurs uit juni 2013. Ik heb hier wat rond zitten kijken en ben een paar foto's tegen gekomen met chromestrips raamlijsten echt cool, passen deze lijsten ook op 3 deurs want iedereen hier heeft 5 deurs lijkt het. Ook staan er veel verschillende prijzen op ebay wat is het verschil? mvg Sjoerd
Laatste antwoord door bigwade, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Vandaag de DVD player voor de achterpassagier geïnstalleerd! Stelt weinig voor die montage, simpel beugeltje aan de hoofdsteun bevestigen. In klikken, aansluiten en spelen maar. Heb alleen de voedingsdraad verlengd met een 2 mtr draad (gesoldeerd) zodat de voeding uit de kofferbak kan komen. Hier zal onze dochter blij mee zijn
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 9 antwoorden
- 5,9k weergaven
Is er miss iemand die mij zou kunnen helpen?......Ik bezit een rio 1.3 v8 visto. een nette auto en ben er blij mee. Nu doet zich een probleem voor...het betreft olieverlies aan de rechterkant van het blok.Ik ben er mee bij de garage geweest en die zei waarschijnlijk de koppakking lek. Ik vond dit nogal kort door de bocht en wel om het feit.........geen witte rook, geen knetterende oliepeilstok, motor loopt als een zonnetje, houd niet in met rijden, oliedop wordt licht aangezogen geen dikke sludge aan de oliepeilstok. Ik heb ten eerste alles schoon gemaakt dus alle olie verwijderd....(blokje ziet er weer piekfijn uit) en heb de motor goed op temperatuur gebracht en goed…
Laatste antwoord door RioRichard, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Goedenavond, Van de week reed ik s'avonds op een file af en wilde ik mijn alarmlichten aan doen. Toen ontdekte ik dat het lampje van de schakelaar het niet doet. Nu heb ik de schakelaar uit het dashboard gehaald en zag ik dat er helemaal geen lampje inzit. Bij de dealer geweest en deze kon mij niet vertellen welk lampje er in hoort en dat ik maar een nieuwe schakelaar a €23,50 moet kopen (moet eerst besteld worden). Mijn vraag: weet iemand welk type lampje ik moet hebben? Mijn Picanto is een 1.1 ex uit 2005. Alvast bedankt voor de info. Mvg John van der Veen
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
hallo ik heb een probleem mijn temperatuur meter in mijn dashboard is kapot (denk ik ) als ik mijn kia rio ls uit 2005 smorgens start staat mijn temp meter nog steeds op de warme bedrijf stand na mijn mening moet de meter als ik het contact uit doe op nul dus geheel naar onder staan maar dat doet hij niet meer als ik de strekker van de sensor verwijder blijf hij gewoon op bedrijf temp staan tot ik de auto op nieuw start met de stekker er af dan pas gaat hij naar de nul stand dan plaats ik de stekker terug en loop de meter gewoon op maar gaat niet meer terug tenzij ik de stekker weer verwijder en de auto weer start zonder stekker alleen zo krijg ik de meter weer in…
Laatste antwoord door xtra40, -
Uitrollen in z´n vrij 1 2 3
door John Kanon- 69 antwoorden
- 14k weergaven
Ik weet dat je moet uitrollen in de versnelling omdat je dan nog gas kunt geven in bijv. noodgevallen. Maar wie kan me vertellen waarom uitrollen in de versnelling zuiniger is dan in z´n vrij? Bij uitrollen in de versnelling geeft de BC standaard geen verbruik aan en in z´n vrij 2/100. Alvast bedankt vanuit een waterkoud Enschede.
Laatste antwoord door Ysie, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Beste mensen, Ik wil een Rio gaan kopen, nu vraag ik me af of het kogelijk is km bijvoorbeeld een uitvoering zonder projectoren te kopen en via de sloop projector koplampen te scoren en die te monteren... Zonder storing... Of moet ik dan ook de voorbumper veranderen ivm DRV.. Of is er iemand die dat gedaan heeft? Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niets vinden.. Alvast dank!
- 1 antwoord
- 3,7k weergaven
Nu de mijne kwamen op 7euro en ongeveer een tweetal uurtjes werk; Zonder volledige bekleding moeten te lossen. Veel simpler kan niet denk ik. En het voordeel als je de rail uitklikt is het contact verbroken en hoef je geen klips te demonteren. Simpel weg twee strips met M3 onder de rail gekleefd. Dikte verlies 2mm. Kan toch geen kwaad en is niet zichtbaar; Grts
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Is het mogelijk om een extra led-achteruitrijlicht bij de originele aan te sluiten, of raakt de electronica dan van slag?
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
De eerste zullen niet de laatste zijn!
Laatste antwoord door Jeroensw, -
accu na 3 jaar op, is dit normaal?
door Gast wil51- 4 antwoorden
- 5,2k weergaven
Zo, de enquete ingevuld die je krijgt na servicebeurt. Bij de vraag of ik wil dat de dealer contact opneemt naar aanleiding van de enquete heb ik maar ja ingevuld. Kijken of ze dat ook doen. Dealer staat wel in de lijst van de 10 beste van Nederland. De andere Kia dealers in mijn regio niet.
-
Kras in de voorruit
door Neo- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Beste forumgenoten, Vandaag ben ik tot de vaststelling gekomen dat er een lange kras in de voorruit zit. Het volgt het pad van de ruitenwisser. Ik krab NOOIT bij aanvriezen, en het is dus echt ten gevolge van de wisbeweging. Bij het wassen reinig tevens ook de wissers voor ik ze terug op de voorruit plaats. De wissers worden ook jaarlijks vervangen. Is de voorruit zo krasgevoelig of wat? Kan ik dit laten herstellen onder garantie? Mvg, Neo.
Laatste antwoord door Neo, -
- 7 antwoorden
- 3,9k weergaven
Achter de mat van de bijrijdersstoel zit een zwarte rubberen dop haal deze eruit en je kan makkelijk je accukabel erdoorheen laten lopen. Maar makkelijker is gewoon op de plus van de radio.
Laatste antwoord door Double-g, -
Aankoop rio 2002
door artcev- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Waar moet ik op letten bij een rio uit 2002 Op het net vond ik - wiel lagers -ruimte op schokdempers - slecht lak Maar wat zijn nog meet punten
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
vandaag met mijn 18'' velgen naar de kia garage geweest ook voor de witte plekken. ze hebben er nota van genomen en tegen midden volgende maand zou ik mijn nieuwe velgen moeten hebben.
Laatste antwoord door trachycarpus, -
- 12 antwoorden
- 8,2k weergaven
Ik ga er dan ook vanuit dat als je je remblokken zelf vervangt je 7 jaar garantie niet vervalt? Weet iemand hier mss iets meer van?
-
Airco
door Gast e49memling- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Zijn er mensen die al een hete zomer hebben meegemaakt met hun nieuwe ceed? Kan de airco hoge buitentemperaturen aan zonder keihard te moeten blazen? Mijn Peugeot had daar duidelijk moeite mee, alleen met alles op het maximum (en de T°-instelling op minimum) kon ik hij bij een buitentemperatuur van + 30° het binnen wat koeler houden.
Laatste antwoord door Chucky, -
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi, Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een Kia Rio. Nu heb ik dit weekend 17 inch velgen via marktplaats gekocht maar er zit bandenmaat 205-40-17 om. Nu mijn vraag kan dat kwaad omdat er volgens mij origineel 205-45-17 om moet. Mvg Richard
Laatste antwoord door Japio84, -
accu lader
door bierboer- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
hallo ik heb zaterdag 18-01-2014 een accu lader gekocht bij de action 20 euro . en zaterdag tot zondag middag de accu opgeladen . en wat denk je start stop systeem werkt weer . dus ik denk dat de accu niet volledig geladen word onder het rijden. probeer zelf ook maar eens , groetjes Johan
Laatste antwoord door Ki'aad, -
- 8 antwoorden
- 3,5k weergaven
ik merkte vandaag iets raars op. ik had de aanhanger achter de auto met de alarmlichten aan, alles knipperlichten deden het, ook die van de aanhanger. Toen ik de motor uit zette en de sleutel uit het contact haalde, bleven de alarmlichten van de auto knipperen, die van de aanhanger gingen uit. Ik vind dit erg vreemd, omdat het veiliger is dat die op de aanhanger ook blijven knipperen. Is dit bij meer mensen zo? Het gaat om een originele kia trekhaak en kabelboom
Laatste antwoord door frankd,