Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Bij de KIA Carens IV diesel zijn er 2 verschillende types, D1.7 TCI-LP (U-II) und D1.7 TCI-U2 Wie weet waarvoor die staan?
Laatste antwoord door Filipke, -
Télépéage in Frankrijk
door Gast e49memling- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb een vraagje, mogelijk zijn er mensen die wel eens naar Frankrijk op vakantie gaan. Op een groot deel van de autosnelwegen moet je tol betalen. Voor mensen die regelmatig in Frankrijk zitten, zoals wij, is het nuttig een 'télépéage-kastje' te kopen. Dat scheelt hem heel wat tijd, zeker tijdens de toeristische top-momenten. Iedereen die daar al soms meer dan een half uur heeft moeten aanschuiven om te betalen, weet hoe ergerlijk dat dat is. Met de télépéage, een doosje net iets groter dan een luciferdoosje, maak je net boven de spiegel vast, en je rijdt gewoon door (max 15 km/u), vaak zonder stoppen, aan de grote T. De rekening wordt later naar huis opgest…
-
- 13 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo! Weet iemand of de Carens IV diesels een bijverwarming aan boord hebben? Ik bedoel een toestel wat bij lage buitentemperatuur de verwarming ondersteund tot de motor voldoende op temperatuur is, in het duits heet zoiets 'Zuheizer'. Zo ja werkt het elektrisch of op diesel? Alvast bedankt!
-
- 0 antwoorden
- 3,7k weergaven
Nog steeds een krakend geluid
Laatste antwoord door chuckion, -
Trekhaak picanto. 1 2
door pepe2- 32 antwoorden
- 11,4k weergaven
ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat en vraag mij ook af welk merk en type trekhaak het dan uiteindelijk is geworden en of hij natuurlijk goed bevalt? Is het trouwens een dertien polige kabelstet? groetjes Pepe
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
Goedemorgen Allen, Ik ben opzoek naar een Witson systeem en ik ben al bekend met het bestellen vanuit China maar wil ik dat eigenlijk niet doen met grotere bedragen dus ik betaal liever iets meer zodat ik het systeem gewoon kan afhalen of in een Nederlandse webshop kan bestellen zijn er mensen op dit forum die hun witson systeem in nederland hebben besteld? Zoja? Waar? Gr
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 4,5k weergaven
Afgelopen week ben ik bij de dealer langs geweest voor mijn navigatie. Ik heb het probleem dat bij een koude nacht de volgende ochtend basisinstelling terug staan op fabrieksinstellingen en de opgeslagen kanalen van de radio zijn weg. De dealer zou misschien de oplossing hebben, namelijk een andere stroomkabel. Echter heeft deze nieuwe kabel niet het gewenste resultaat. De dealer gaf aan dat de importeur hiermee bezig is om uiteindelijk tot een oplossing te komen voor de klanten. Mijn oproep is dan ook: heb je klachten over je navi.... ga aub even langs bij je dealer!
Laatste antwoord door Goldy, -
- 14 antwoorden
- 4,2k weergaven
Goedenmiddag ,Ik was een blije kia sorento rijder een 3.5 automaat . Maar ik heb een probleem wat zelfs voor de kia dealer een raadsel is. Mijn kia is altijd onderhouden bij de dealer tot voor twee weken geleden reden mijn vrouw en ik nog geen 30 km en plots een hevig ratelend geluid. De kia dealer kon het niet vinden totdat ik op jullie forum las over de problemen met het lager en as van de luchtkleppen in het spruitstuk. Dat was 1 probleem maar nu het vreemde feit dat nu het blok open is mijn olie keihard is geworden het lijkt wel of de olie is aangebakken op alle moteronderdelen.Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft en die is wijzer is geworden.Want het is …
Laatste antwoord door plattie, -
- 11 antwoorden
- 2k weergaven
Vandaag nieuwe picanto opgehaald, maar er zit geen afdekplaat op de motor. Volgens de verkoper is dat normaal. Klopt dit? Betreft een 1.0 comf. Pack
Laatste antwoord door Stimpy, -
- 37 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo,\ Bij de dealer aangegeven dat mijn eerste 2 oranje lijntjes in de achterruit niet werken. Blijkt dat deze kapot zijn door de dealer stickers die van binnenuit op de ramen geplakt waren door de Kia dealer Kooiman in Utrecht. Ik laat mijn auto onderhouden door een andere Kia dealer. kan ik de Kia dealer in Utrecht aansprakelijk stellen hiervoor? gr
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
het is weer een schitterende reclame geworden 2014 Kia Sportage "Setting priorities"
Laatste antwoord door kialoog, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Beste Kiaclub leden, Mijn naam is Oscar en ik ben de eigenaar van een tweedehands Kia Sorento, bouwjaar 2003. Bij aanschaf had die Kia 225.000 km op de teller. Na een lange vakantie waarin we 10.000 km gereden hebben met een caravan achter de auto, heeft de motor het begeven. Na een uitvoerig onderzoek door de auto monteur kwam deze tot de conclusie dat een defecte krukas polie de motor heeft vernield. Het zou daarbij gaan een versleten bout. Na enig eigen speurwerk ben ik een achter gekomen dat een defecte krukas poelie de krukas poelie kan beschadingen, de stuurbekrachtiging of de airco. Maar mijn vraag is of dit ook de gehele motor kapot kan maken. Dank alvast voor…
Laatste antwoord door Oscar, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
heeft Iemand ervaring met een interface tbv stuurbediening ( volume, skipen, geluidskeuze, telefoon bediening) van een JVC autoradio? Ik heb namelijk een JVC autoradio met een interface kabel gekocht maar ik krijg de telefoon bediening niet werkend via het stuur. Volume, en verder skippen doet het wel maar geen telefoon bediening??
Laatste antwoord door Marco1968, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik kreeg zojuist een mail van mijn kia dealer. ze hadden een leuke test gezien in Topgear magazine tussen de Kia pro_cee'd gt en de golf gti. Ze dachten dat ik dat wel graag wilde lezen dus hadden ze het artikel bijgevoegd. Ik weet het stelt niet zoveel voor maar ik vind het toch een leuk gebaar van mijn dealer. Ps de pro_cee'd scoorde heel erg goed. Gr Arjan. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Laatste antwoord door Ki'aad, -
- 12 antwoorden
- 5,2k weergaven
Bijna iedereen vindt het bakje in het dashboard minder geslaagd. Ook als fotolijstje niet. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat de plek prima kan dienen als telefoonbasis. En dan zonder bouwtekeningen of iets dergelijks. Het is namelijk gebleken dat de Brodit Proclip die bedoeld is om te klemmen in 1 van de 2 ventilatieroosters, ook prima past op de opening van het bakje. De proclip komt dan praktisch vlak met het dashboard. Toestelspecifieke houder erop en het geheel ziet er prima uit. Klemt goed en is er zo weer af te halen en dan heb je weer een bakje.
Laatste antwoord door Sjonster, -
ISG & Pioneer F940BT
door HMB- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik heb precies hetzelfde alleen i.c.m. standaard radio / parrot carkit? Wat moet ik aanpassen? Nu verloopkabel vanuit radio en daartussen de parrot gelinkt. Alleen valt de radio uit i.c.m. ISG.
Laatste antwoord door HMB, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Zou wel fijn zijjn om type enz en vraagprijs te vermelden ja 2005 en nu net 65.000km dan is ie wel aan de mutyriem vervangen toe,daar kijken mensen wel naar,maar voor een goede nette V6 automaat op benzine op zn minst je kleur neit mee maar voorrruit rond de 4.dzd
Laatste antwoord door Henk Harmsen, -
Deze volslagen leek op auto electronia wil graag weten waar je een scangauge aansluit in een picanto. Vast bedankt voor het antwoord.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Cuppende banden
door Bardje-x- 18 antwoorden
- 7,8k weergaven
Beste Forum leden. Sinds kort ben ik er ook achter gekomen dat ik ook last heb van dit probleem. Ik ging naar de garage omdat ik last had van veel geluid in de auto en trillingen die niet horen. Ik dacht eerst dat het aan de wiellagers zou liggen, maar de monteur zag meteen dan ik last had van Cuppende banden. Maar ik had het niet alleen aan de achterkant maar ook aan de voorkant. Ik heb nog nooit de banden laten wisselen en rijd er nu al zoon 42500 km op. Is er een manier om dit te voorkomen? Of is het enigste wat je kan doen is de banden van voor naar achteren wisselen. Maar ik denk dat dit niet zoveel zin bij mij heeft omdat het bij alle vier te wielen is. Zo…
Laatste antwoord door karelesther, -
- 12 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo, Op een andere auto wil ik de lampen gaan verwisselen (dit ivm vochtproblemen). Nu had ik van verschillende mensen het advies gekregen om de nieuwe lampen te kitten met siliconenkit. Afgelopen weekend heb ik dit gedaan en vandaag gekeken na uitharding of alles goed is gegaan. Echter bleek dat de kit niet hecht op het zwarte gedeelte. Het doorzichtige gedeelte hecht prima. Hebben jullie tips en advies voor mij. Tnx
Laatste antwoord door LED-Lightning, -
- 5 antwoorden
- 7,2k weergaven
Hallo, Mijn Sportage iTouch 1.7 CRDi heb ik nu in maart precies één jaar in bezit. Het is een geweldige wagen en tot nu toe nog geen noemenswaardige problemen gehad, behalve het volgende.... Sinds mijn aankoop heb ik ondertussen al een 8-tal keer voor gehad dat mijn - van fabriek af ingebouwde - LG-KIA Navigatie/Entertaiment systeem, op onregelmatige tijdstippen volledig vast loopt (crasht). Het aan/uitzetten van het toestel of het opnieuw starten van de Sportage geeft geen oplossing. Het vastlopen heb ik zowel al voorgehad bij het gebruik van de Bluetooth functie met mijn GSM (mobieltje... ), tijdens het achteruitrijden en de weergave van de achteruitrijcamera op…
Laatste antwoord door Smart, -
gt ride game
door richardthai- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Slechte verbinding met server. Meer mensen met dat probleem. Jammer hoor kan geen punten maken hier door. Groet richard
Laatste antwoord door richardthai, -
kleine beurt gehad :( 1 2 3
door picafan- 57 antwoorden
- 8,7k weergaven
Mensen mijn auto heeft zijn eerste kleine beurt gehad Picanto 1.2 benzine.... Ik verwachtte een prijs van ongeveer 150 euro INCL BTW maar kreeg dus een factuur van 220 INCL BTW omdat de wisserbladen kapot waren en de motorkap gepoetst is. Vinden jullie dit normaal? kleine beurt motorkap poetsen wisbladen vervangen Arbeidsloon 94,50 Oliefilter 8,95 Motorolie 45,50 Wisbladenset 27,27 Klein mat.milieu toeslag 4,50 Ruitensproeier vloeistof 1,60 Totaal Excl. 182,32 Totaal BTW 38,32 Totaal 220,63 hoeveel kost een wisbladenset eigenlijk?34 EURO !!! en dan r…
Laatste antwoord door Stimpy, -
- 15 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik ga morgen opzoek naar een afneembare trekhaak,.....nou lijkt me dat niet zo'n probleem. Ik zoek echter een model waarbij ook die lelijke stekker uit het zicht kan worden gemonteerd/gedraaid/verwijderd/enz. Zodat je dus helemaal niks meer ziet als je de trekhaak demonteerd. Weet iemand of dat mogelijk is?, en of dit wel kan?
Laatste antwoord door xtra40, -
klinkende review
door Ki'aad- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Opt Internet kwam ik dit tegen http://www.autoweek.nl/autoreview/35669/kia-rio-12-cvvt-super-pack Een review, welleke klinkt als een klok en geen detail onbelicht laat. Statussignalering, gebruikservaring, dealerervaring, zwakke punte, sterke punt, concurrentiepositie. Neem ff de tijd hiervoor.
Laatste antwoord door bruintjebeer1111,