Kia Modellen
-
- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hoi, Woensdag hebben we onze Kia Cee'd Sportwagen BusinessLine opgehaald in de kleur Sand Track. Nu had de verkoper ons voor lichtmetalen velgen geadviseerd om niet de dure KIa velgen te pakken a 1200 maar naderhand neutrale velgen te kiezen waar je dan gemiddeld 500 euro voor kwijt bent. Zijn er hier adviseren of voorkeuren voor merken/modellen welke mooi bij de KIa cee'd zijn?
Laatste antwoord door PatrickPR, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Vandaag bij de dealer geweest na een klacht die gisterenavond ontstond. Op de terug weg van mijn vriendin bleek opeens dat mijn GT totaaaaaaal niet meer vooruit kwam. In alle snelligheid even onder de kap gegeven, maar alles was goed voor zover mijn blinde ogen konden waarnemen. Er branden geen lampjes op 't dashboard, dus geen "gedetecteerde" storingen. Vanmorgen de dealer gebeld (Content Autogroep te Eindhoven) en 't verhaal uitgelegd. Dealer heeft mij meteen gevraagd (indien mogelijk) om langs te komen met de auto. Na een test rit, zijn ze in de werkplaats gaan kijken. Oorzaak.. turboslang los geschoten c.q. defect. Turboslang is tijdelijk profesorisch gemaakt om …
Laatste antwoord door dhabets, -
- 22 antwoorden
- 7,9k weergaven
Is het mogelijk iTunes bestanden af te spelen op de ingebouwde radio?
Laatste antwoord door rocksoff, -
Webasto Zonnedak 1 2 3
door Jack_z- 67 antwoorden
- 9,9k weergaven
vandaag was het zover de Picanto gaat naar Alphen a\d Rijn om bij Ace te worden voorzien van een Webasto dak wat zijn ze super vriendelijk daar bij Ace, en ik kon van heel dichtbij de marteling van mijn Pica meemaken en alles werd uitgebreid uitgelegd hiebij wat foto's
Laatste antwoord door blankie01, -
trekhaak monteren
door Gast St1300- 4 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik wil graag zelf een trekhaak monteren onder mijn Venga van 2012, weet iemand hoe de achterbumper eraf gehaald moet worden en waar ik op moet letten bij de aansluiting op de achterschermen, hoe zit daar vast????
Laatste antwoord door Crum, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Hallo vrienden, Weet iemand hoe ik met kabels van het interieur naar de motorruimte moet geraken,is er ergens een rubbertje voorzien waar ik door kan of langs waar is de simpelste weg,wat moet ik allemaal los maken ? Moet van aan de omgeving van de schakelaar down hill assist naar de motorruimte geraken... Iemand raad? Groetjes mike
Laatste antwoord door skoebidoe, -
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo allen, De volgende vraag is al een keer eerder gesteld, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik ben sinds een aantal weken de eigenaar van een sportage 2.0 benzine 4wd uit 2006 (augustus). Ik heb daar een 2din radio ingebouwd en wil daar nu ook een achteruitrijcamera op aansluiten. Nou moet de radio een signaal krijgen als de achteruit rij word ingeschakeld. Die aansluiting zou ergens voorin te vinden moeten zijn, maar ik zoek me een breuk. Volgens http://www.kiaclub.nl/topic/9852-electrisch-schema-voor-achteruitrij-verlichting/ en http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=199811 zou het een witte kabel moeten zijn aan de passagierskant onder het…
Laatste antwoord door paullussie, -
Veel export Kia cee'd 1 2
door Bemio- 29 antwoorden
- 4,6k weergaven
Nieuwsgierig als ik ben ben ik een register begonnen met kentekens van de Kia cee'd MPV modellen. Het register telt nu 8523 auto's en daarin komen opvallend veel geexporteerde auto's voor; in een week tijd heb ik er 83 gevonden. Opmerkelijk veel auto's kregen een kenteken en zijn direkt geexporteeerd. Je zou kunnen denken dat KMN dat doet om de verkoopcijfers op te drijven maar wellicht is er een andere reden voor. Gelukkig sneuvelen er niet veel cee'd's, slechts 7 stuks en 1 kenteken is ongeldig. Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen de cee'd MPV en de stationwagen? Beide hebben dezelfde technische gegevens dus aan de getallen zie ik de verschillen niet.
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 9 antwoorden
- 3,4k weergaven
Zitten er steeklampen in cee'd Of alleen busjes
Laatste antwoord door Marcel20vt, -
Duitse benzine E10 1 2
door Henny- 27 antwoorden
- 9,1k weergaven
Hallo allemaal, Zijn er ook mensen die in Duitsland de goedkopere E10 benzine tanken in hun Kia Picanto en kan dat zonder schade aan te richten?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 25 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo, omdat ik mijn auto goed onderhoud zat ik te kijken naar een poetsmachine. Heeft iemand ervaring met die dingen?? Ik zat oa te kijken naar de dap500 en dap900. Graag hoor ik jullie ervaringen
Laatste antwoord door the one and only, -
- 19 antwoorden
- 9,8k weergaven
Ik heb sinds vanochtend iets aparts. Toen ik wegreed, stond mijn klok gewoon goed. Na 5 min. keek ik nog eens, en was hij ineens 55 minuten naar achter gegaan. Dus i.p.v. 8.00 stond er 7.05 uur. Oke, ik zet mijn dochter af bij het kinderdagverblijf en zet de klok goed. Terwijl ik wegrijd van de parkeerplaats, springt hij weer 55 min. terug. Bij het stoplicht pas ik de klok weer aan (dus gewoon bij setup, clock) en ja hoor, 20 seconden later tijdens het rijden verspringt hij weer. Na nog een paar keer heb ik het maar opgegeven. Maar vind het wel irritant, want ik ben er dus aan gewend om erop te kijken. Wie weet wat er aan de hand kan zijn? En hoe ik de gewone tijd weer '…
Laatste antwoord door bigmac, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Om het verhaal over krukasbouten van Picanto's van voor 2006 volledig te maken, het volgende. Recentelijk een Kia Picanto aangeschaft en deze vraag meteen getackeld op advies uit dit forum. Kijk naar het chassisnummer van de auto die je wilt kopen. Tot en met bouwjaar 2005 heeft dit probleem gespeeld. Het bouwjaar lees je af aan het getal dat voor de letter T staat in het chassis/VIN-nummer. 5T in het chassisnummer is een 2005, 4T een 2004 etc. Vanaf 2006 zit je safe (6T en hoger dus) Alleen Picantos van 2005 en daarvoor zijn verdacht en kunnen een te korte krukaspoeliebout hebben. De te korte bout is herkenbaar aan de kleur: die is zwart. De goede krukasbout is her…
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Is het mogelijk dat er kroescontrol in mijn rio uit 2005 ingebouwd kan woden en zo ja wat kost dat ongeveer
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 19 antwoorden
- 3,3k weergaven
Andreas Pol bezoekt het Research & Developmentcenter van Kia in het Duitse Rüsselsheim en rijdt met de vernieuwde Kia Sportage. RTL Autowereld, zondag 27 april om 18:00 bij RTL 7 en de herhaling, zaterdag 3 mei om 11:30 bij RTL 4. Grtz. Specialmade
Laatste antwoord door Smart, -
Eerst even de historiek: Carens Fusion 1.7 CRDi 100kW automaat besteld op 21 januari, zou ongeveer 5 maanden duren eer hij geleverd werd. Wat ik ondertussen te weten gekomen ben: - op 9/2 zat hij in de productieplanning van de fabriek - op 10/3 rolde hij van de band in Gwangju (Zuid-Korea) - op 18/3 werd hij op de boot gezet in Pyeontaek (Zuid-Korea). Boot is Morning Lynn van rederij Eukor - ik heb via het web de hele reis gevolgd: 26/3in Singapore, 8/4 door het Suezkanaal, 12/4 in Koper (Slovenië), 20/4 in Le Havre (F) - op 22/4 stond hij in Rotterdam Rozenburg op de kade - op 29/4 was hij bij de dealer in Brugge ( B ) , ik heb hem zelfs al eens kunnen strelen …
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 13 antwoorden
- 4,5k weergaven
Dag allemaal, Al vanaf dag 1 zit ik met een muffig ruikende airco, door Kia inmiddels al 6 keer 'schoon' gemaakt, mja meer lappen vind ik zelf.. maar goed... Nu blijft dit een probleem volgens mij van de Rio, maar wil nu eenmalig op eigen kosten bij een professioneel bedrijf mijn airco laten reinigen. Nu komt het; bijna alle garages doen het.. maar dat is slechts oppervlakkig.. Ben benieuwd wie hier goede ervaringen heeft met het reinigen van de airco en misschien beter: ligt dit probleem niet groter bij meer Rio's en zou Kia hier iets aan moeten doen? Kia NL heeft zich er wel mee bemoeid, keurig overigens te woord gestaan maar ze krijgen de geur niet weg, k…
Laatste antwoord door xtra40, -
remmenslijtage / remsoren 1 2
door Toshi- 29 antwoorden
- 3,4k weergaven
Beste vrienden, Mijn 2012 Kia Rio heeft er 57.000km erop zitten. Hiervan is ruim 90% van de kilometers is snelweg geweest waarvan er af en toe in de file gestaan wordt. Ik kreeg ineens een schurend geluidje in de auto en gelukkig kon de dealer er gelijk naar kijken. Blijken de achterblokken, achterschijven, voorblokken helemaal versleten te zijn. En de voorschijven zullen er ook aan komen. Is dit een beetje normaal? En hebben deze auto's geen sensoren die aangeven dat de boel aan z'n limiet zit? Ik vind het een beetje raar dat ik eerst schurende geluiden moet gaan horen. Graag jullie mening.
Laatste antwoord door Toshi, -
- 19 antwoorden
- 7,3k weergaven
Heb onze Rio, van april 2012, deze week een beurt laten geven en op voorhand vermeldt dat de mat aan de bestuurderszijde kapot was. Hierop ging de dealer aan het zoeken en kwam tot de conclusie dat dit mij € 50,00 zou gaan kosten voor een compleet nieuwe mattenset. Op mijn vermelding van het bericht van Kia Nederland, dat er een garantieregeling hiervoor was, antwoordde hij dat die niet meer geldt, die regeling is van 2011, zei hij. Ik zei dat ik dat niet ging betalen en dan maar bij de Lidl een setje zou kopen, toen moest ik hem een foto sturen van mijn km.stand, kenteken en de betreffende mat, dan zou hij die toch onder de garantie kunnen regelen, maar bij de beurt was…
Sportage 3a ?
door Marjo- 19 antwoorden
- 3,7k weergaven
Is het wenselijk om, door de facelift, een nieuwe topic te starten over de ervaringen van de vernieuwingen en deze Sportage 3a te noemen ?
Laatste antwoord door Hunter2907, -
- 6 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik heb een nieuwe benzine filter liggen maar kan iemand me vertelen waar die zit is het mogelijk om dat op de stoep te doen of moet tie echt op de brug om er bij te komen grt
Laatste antwoord door Crum, -
- 1 antwoord
- 4k weergaven
Goedendag. Wie kan mij vertellen welke type cruise control ik moet hebben voor een carens 2.0 extra bj 2007. Deze auto onlangs gekocht maar eigenlijk niet opgelet of er een cruise control in zat. Een beetje rond gekeken op internet en kwam er achter dat er verschillende types zijn, zoals plug and play, mechanisch en dergelijke. Alvast bedankt.
- 10 antwoorden
- 4,9k weergaven
Voor mijn dochters heb ik particulier dit voertuig aangeschaft. Een 2006 versie KIA Picanto met 11222 km op de teller en splinternieuwe banden omdat de oude droogte scheuren hadden van het stilstaan.... Leuk wagentje, was van een 81 jarige die haar rijbewijs niet meer verlengd kreeg. Dat het wagentje een tijd stilgestaan had was goed te merken; remmen werkten al als je er alleen maar naar keek (roest op rem trommels en -schijven?). Verder reed hij soepel. Picantootje had ook een ander probleempje. Kwamen we achter toen iemand voor een verkeerslicht stond te snurken en het licht op groen ging en we een bescheiden geluidsignaaltje wilde geven om de bestuurder t…
Laatste antwoord door Thunderstreak, -
- 1 antwoord
- 5,8k weergaven
Heb zelf niet de Phantoms maar de Busan, begint nu sinds enkele maanden ook te oxideren, op 1 na. Als deze ook begint kan ik ze ook voor 30-40 per velg inruilen (ze hebben allemaal parkeerschade op 1 na) De dealer had op deze velg nog geen oxidatieproblemen gezien. Bij de Phantoms wel. Zouden ze de opgeknapte Phantoms nu verkopen als de Lugo velg?
-
- 13 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hi allen, Tis dus zover ik heb mijn picanto nu ongeveer 1 jaar en paar maanden en er zit nu dus een deukje in de vouw van de deur iets voor de handgreep.. Helaas uitdeuken vind ik wat te prijzig dus wil iig de zwarte verf verwijderen iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik beschik niet over een polijstmachine oid Ik parkeer de auto altijd heel bewust maar toch interesseert het sommige gasten niet dat ik keihard werk voor mn autotje helaas..
Laatste antwoord door bigwade,