Kia Modellen
-
Nieuwe Firmware china Navi
door Gast Timo0103- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo Allemaal, Voor de mensen die een china navi hebben van Witson of een andere S100 (C-074) ( nieuwe model!! ) Er is een update die binnen een paar dagen online komt. Kijk maar even op de facebook pagina of meld je even aan op http://forum.sportage-driver.com/viewtopic.php?p=55491#p55491 https://www.facebook.com/SportageDriver
Laatste antwoord door Mieske007, -
- 14 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik ben van plan het zwarte kunstof van de achterbumper te spuiten in hoogglans zwart omdat dit mooi kleurt met de donkere achterruiten. Is er al iemand die dit heeft laten spuiten of zelf heeft gedaan?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 11 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik heb een pro ceed uit 2013. De auto rijdt goed, geen klachten. Ik voel alleen in mijn gaspedaal een hoogfrequente trilling. Hij rijdt er niet minder om, maar het irriteert mij toch wel een beetje. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Ben ik de enige met dit probleem?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 15 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hoi iedereen! Ik begin me onderhand te schamen met al mijn vragen, maar blijkbaar de grote ongeluksvogel die ik ben, jawel weer een nieuw mankement dat te maken heeft met irritante geluiden! Als ik over een oneffenheid rij met mijn pro'ceed hoor ik vanachter uit de koffer een soort van gerinkel/geratel, eerst klonk het als een losse nummerplaats, maar deze heb ik ondertussen al gecheckt en vaster gedraaid, maar dit is dus duidelijk het probleem niet. Het geluid word ook erger/minder als ik mijn kofferklep open en dicht heb gedaan, weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Groetjes Wes
Laatste antwoord door Sjoerd79, -
mijn Picanto bonkt
door roos30- 5 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo, ik ben nieuw hier en heb deze site via Google ontdekt. Ben 2 jaar met volle tevredenheid de eigenaresse van een Picanto bj. 2005. Sinds een maand hoor ik links voor een soort bonkend geluid als ik over een oneffenheid rij. Wat kan de oorzaak zijn behalve de schokdempers? Ik rij liever naar een goede Bovag garage dan naar de dealer. Overigens heb ik een broer, die mits er geen speciaal gereedschap nodig is, de nodige kleine reparaties kan uitvoeren. Bij voorbaat bedankt Roos
Laatste antwoord door roos30, -
daar is die dan
door bob- 19 antwoorden
- 2,3k weergaven
vandaag mijn auto opgehaald en gelijk de velgen in best opgehaald goede timing dit is het eindressultaat
Laatste antwoord door blankie01, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoi Wim, Heb je de navi nog en gaat deze in de verkoop?
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Andreas Pol gaat op stap met de sportieve variant van de Kia pro_cee'd: de pro_cee'd GT. Hij rijdt ermee naar de geboortegrond van de auto: het Duitse Rüsselsheim uitzending: RTL Autowereld, zondag 20 april om 18:00 bij RT L 7 en de herhaling, zaterdag 26 april om 11:30 bij RTL 4. Grtz. Specialmade
Laatste antwoord door Sander GT, -
- 0 antwoorden
- 4,5k weergaven
Na 5 jaar bladerde de beschermlaag van de lak af op de motorkap bij mijn Pro-Ceed. Na navraag door de dealer bij de importeur werd deze opnieuw gespoten. Zoals ik gewend ben na 100000 km geen gezeik bij problemen, die toch al minimaal zijn. Het enig andere probleem waren voorwieldragers, die ook op garantie werden vervangen. En een lege accu na 4 jaar, ook niet uitzonderlijk bij auto's. Blijf deze bak rijden tot hij uit elkaar valt.
Laatste antwoord door netreg, -
- 28 antwoorden
- 7,4k weergaven
Hallo, Ik heb sinds feb 2013 een nieuwe Kia Picanto en reed met veel plezier, wel heb ik een probleem waar de dealer niet uitkomt. Omdat er een rammel in het dashboard zat is deze in zijn geheel gedemonteerd. Na montage blijft er veel lawaai als je over trein-overgang rijdt of een beetje onregelmatige weg berijdt (piepen en rammelen). De dealer wil pas weer iets doen als er een oplossing is gevonden door Kia of in dit geval door mijzelf. Is er iemand die dit herkend? en nog beter is er een oplossing? . Het plezier is redelijk afgenomen omdat je iedere keer met die rammels bezig bent, wil nu eindelijk wel eens genieten van de Picanto. Vriendelijke groet, …
Laatste antwoord door bokjordi, -
- 15 antwoorden
- 3,5k weergaven
weet er iemand waarom achter de radio de voor speakers ge bi-wired zijn en de achter speakers niet??? gr. wijnand
Laatste antwoord door wijnand1986, -
Kia Garantie
door bokjordi- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Zoals iedereen weet heb je 7 jaar garantie op een nieuwe Kia, wat nu als de dealer een 'reparatie' heeft uitgevoerd en daarna is het nog niet goed. De dealer geeft te kennen dat hij eenmaal kan declareren bij Kia en een tweede reparatie komt voor zijn eigen rekening en hij weigert daarom een tweede reparatie uit te voeren. Kan dit, mag je de 7 jaar garantie maar zo aan de kant schuiven? Wat vinden jullie hier van? of heb je hier zelf ervaring mee? Met vriendelijke groet, Marcel Jonkman
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
heb gezocht op het forum maar niets over gevonden topic titel zegt het al ? ik heb nu iets meer dan 5000 km op de pica staan en lees her en der dat men rond deze tellerstand dus een brandstofadditief toevoeg, qua prijs hoef je het niet te laten maar heeft het zin ?
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 15 antwoorden
- 4,1k weergaven
Vandaag eindelijk met het probleem van het krakende dashboard op garage geweest, een hele dag mijn auto kwijt. Ik had hen tot in de puntjes uitgelegd waar het gekraak en gerammel vandaan kwam en dat zich dit vooral op hobbelige snelwegen voordeed (die ik dus bijna dagelijks doe). Nu kom ik aan op de garage en nu zegt men doodleuk dat men niks hoort ( na een ritje op een perfect gladde asfalt weg ) en niks aan het dashboard gedaan hebben, nadat ze beloofd hebben om het dashboard los te halen. Bij het ophalen bleef ik herhalen dat bij andere hier wel een oplossing voor gevonden was, maar zij bleven beweren dat dit doodnormaal was en dat er niks aan te doen valt. Op de kop…
Laatste antwoord door wes1990, -
- 12 antwoorden
- 4,7k weergaven
Aan de pimpmasters gevraagd of zij mij wilde helpen bij het inbouwen van Xenon en vooral bij het uitzoeken van Xenon. De enige vraag die ik terug leek te krijgen was: Wat voor koplampen heb je en wanneer heb je tijd? S' avonds maar gelijk even langs gereden dus! De grootste fout van mij was de straat in rijden van de pimpmasters... Ik zag de blauwe bolide staan en was meteen verkocht. Gekomen voor Xenon lampen.. Terug gekeerd met Xenon lampen, automatisch inklappende spiegels en bestelde LED bochtverlichting, bestelde led verlichting voor in de auto en een afspraak voor het inbouwen hiervan wanneer het binnen is. Ook was mijn vraag van: Zou je ook een telefoonhoud…
Laatste antwoord door ndekruijf91, -
- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
Zijn er al mensen die een automatisch dimmende binnenpiegel hebben gemonteerd, zo ja welke hebben jullie ingebouwd? Foto's mogen er uiteraard bij haha
welke velgen 1 2
door bob- 30 antwoorden
- 5,2k weergaven
heb zaterdag een kia ceed sw uit 2013 gekocht zitten stalen velgen onder dus ga voor een setje 17 inch velgen welke van deze twee staat het mooist onder een ceed sw in de kleur dark gun metallic graag meningen ik weet over smaak valt niet te twisten
Laatste antwoord door Specialmade, -
Originele radio
door manumax- 10 antwoorden
- 3,9k weergaven
Mensen, ik heb een vraag. Past de originele radio uit een carens van 2009 ook in één van 2007?
- 2 antwoorden
- 3,9k weergaven
In mijn Sportage zit (nu nog) de standaard radio. Hiervan wilde ik het geluid wat afstellen tussen de voor- en achter boxen echter lukt dit mij niet. In het instructieboekje (4-126), met dank aan de post van Smart, staat dat als je bij de Power Bass zit je daar ook middle, treble , fader en balance aan kunt passen. Ik blijf echter steken bij de bas die ik in kan stellen (off, low, mid, high). Ik ehb ook een iets ander menu als aangegeven in het boekje. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe of op welke knoppen ik moet drukken/draaien om ook de rest te kunnen instellen?
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
Toen ik in 2012 mijn Sportage kocht was dat met de intentie en een jaar of 3 mee te gaan doen en daarna zowel deze als onze andere auto, een V70 Volvo van de hand te doen en vervolgens te vervangen door èèn gezamenlijke auto. Dat had alles te maken met woonwerk situatie etc. Dat moment kwam eerder dan verwacht! De nieuwe auto is besteld, het werd toch weer een Volvo maar nu een XC60, en de Sportage moet het veld ruimen. Ik reed er globaal 30.000 km mee en vind het een prettige auto. Het is de enige auto in mijn al bijna 50 jaar durende autorij-leven die tussentijds nooit naar de dealer hoefde met een probleempje. Daarvoor wil ik Kia een grote pluim geven, zgn. " Premium…
Laatste antwoord door MGA1600, -
- 38 antwoorden
- 7,3k weergaven
Hallo misschien weet iemand dit. Wij hebben vanmorgen een Kia Ceed gekocht bij een niet Kia garage maar een vakgarage. Ik tikte het kenteken op google in en zag dat hij van maart 2012 was ofzo en geregistreerd in nederland in mei 2013 is.De auto heeft net 32000 gelopen. Zit het nu wel goed met de garantie? of gaat Kia nederland daar moeilijk over doen. Garage zegt dat het europese afspraken zijn die 7 jaar.
Laatste antwoord door Bemio, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Laatst mijn hele tank leeg gereden,tot deze begon te piepen Er daarna voor 55 euro in gedaan De meter kwam uit tot het bovenste streep bij de '1' Ik heb hard gereden 100-130 Ik zie de bc aantal km wel dalen Die staat nu rond de 430 km ,en mijn metertje is net bij het eerste bovenste streepje (Ik heb eerder meegemaakt dat het tanklampje brandde,maar ging daarna weer plotseling uit...) Probleem met de tankmeter??
Laatste antwoord door John Kanon, -
PICANTO TURBO ?
door xtra40- 15 antwoorden
- 8,9k weergaven
Het is dus echt mogelijk om er op te bouwen
Laatste antwoord door ouwe, -
- 20 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hi kia fans Vandaag is mijn pica voor een kleine beurt geweest allemaal goed gegaan geen noemwaardige dingen wat ik wel zie op het factuur is: Recall 130015 r.v stekker cont en ik zie ook recall floor wiring: floor wiring reinstallation under passenger set n93 c29 vooral die 2 dingen weet iemand hier wat dit was?
Laatste antwoord door Cerba, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Wie weet de juiste maat van de olie aftapplug van de verdeelbak bij een Sorento 3.3 V6 Ik wil de dopsleutel voor deze plug gaan bestellen maar weet de maat niet. Het gaat om de aftap plug die lijkt op een inbus maar dan met 4 kanten. Zie foto. Groeten John
Laatste antwoord door Musky,