Kia Modellen
-
- 59 antwoorden
- 8,2k weergaven
Nou vandaag is onze nieuwe Pro Cee'd besteld. Een super pack in het casa White met de Genua velgen. Ligt het nu aan mij of is de levertijd lang? Als men een pro cee'd voor 28 mei besteld is de leverdatum augustus. Als je toch een nieuw model wil promoten moeten ze toch sneller leveren en die auto's op de weg zien te krijgen. Dat lijkt mij de beste reclame. Wij wachten wel even
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb lakbeschadiging aan mijn kia sorento en wil graag zelf de boel herstellen. Wie kan mij vertellen waar ( welke plaats ) staat vermeld de lakkleurcode ? Onder de motormaaier gezocht en niets gevonden. Graag advies .... Vr. Gr.
Laatste antwoord door bigwade, -
Verlagen RIO 2012 1 2 3
door blackviper- 66 antwoorden
- 13,1k weergaven
Heeft er iemand hier al zijn kia verlaagd? Dit lijkt mij wel tof maar ik heb er weinig verstand van. Mocht iemand het al gedaan hebben. Wat vind je er tot dus ver van? Voor en nadelen? Waar heb je je spullen vandaan? Ik weet dat er op Ebay aantal veren verkrijgbaar zijn. Maar ivm garantie etc zoek ik het liever dichter bij huis. Weet iemand waar er veren te koop zijn voor de nieuwe Rio? De oude kom ik volop tegen.
Laatste antwoord door mcbeef, -
- 11 antwoorden
- 4,5k weergaven
Beste kia vrienden, Ik ben met spoed opzoek naar een automaatbak van een 1.8 Carens ( dus geen 1.6 / 2.0). Wie O wie kan mij helpen!!!! Zo"n 3 weken geleden heb ik mijn (veel) te klein geworden toyota yaris ingeruild bij autobedrijf Manders in Eindhoven en van hun een kia Carens gekocht. Nog geen 48 uur later stond mijn kia al stil Wat bleek de automaat was er mee gestopt. Na een check up van een revisie bedrijf in Tilburg bleek de automaat zover stuk dat ik beter op zoek kon gaan naar een tweedehands bak ( of n nieuwe)... Nu blijkt t vinden van een bak voor een 1.8 een vrijwel onmogelijkheid te zijn. Nu vroeg ik me af of er iemand is die me verder kan helpen op…
Laatste antwoord door Tuurke, -
- 7 antwoorden
- 4,1k weergaven
Is het normaal dat je de remmen hoort schuren tijdens het afremmen,of gaat dit na een tijdje over? Heb dit bij vorige auto´s nooit gehoord,heb mijn Picanto nu 3 weken,400 km gereden.
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hoi allemaal, Ik ben nieuw in dit forum, ben sinds twee weken de trotse eigenaar van een Ceed Sportswagon Pluspack van september 2012. Een fijne bak, maar ik merk ook een paar minpuntjes: - De verbruiksmeter liegt dat-ie barst... Het werkelijk verbruik aan de pomp is 10% hoger dan wat de boordcomputer aangeeft (6,7 ipv 6,1 liter per 100 km)! Gemeten na een ritje van 400 km bij 120 km/h. - De besturing is nogal zoekerig. Hij rijdt niet graag rechtdoor, je moet echt je aandacht erbij houden om in het spoor te blijven. Drift afwisselend naar links en naar rechts, nogal vermoeiend op lange stukken. Daar baal ik wel van. Mijn vorige auto (Mits. Lancer) reed als op rails, d…
Beste mensen, Bij het overschakelen, vooral van 1 naar 2, merken we dat de motorkracht terugvalt om vervolgens een "duw" naar voren te krijgen. Dit is voor zover ik kan nagaan bij de 2.0 benzine handgeschakeld en de 1.6 gdi aan de orde. Tot nu toe is het afgedaan door KIA als zijnde een gevolg van emissievoorschriften. Dit kan zo zijn, maar het rijcomfort en de verwachtingen die we daar bij de koop bij hadden, heeft daar sterk onder te lijden en niet acceptabel voor een auto van rond de 30 mille. Om dit punt beter op de KIA-agenda te krijgen, verzoek ik een ieder die er last van heeft zich aan te melden via een persoonlijk bericht aan mij of een bericht op het betreff…
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik ben van plan mijn sorento van 2010 in te ruilen voor een sportage met navigatie. In mijn sorento heb ik achteraf een JVC navigatie in laten bouwen. Daar heb ok maar kort plezier van gehad, want na 3 maanden was iemand zo vriendelijk deze met veel geweld en schade te stelen. Is de af fabriek ingebouwde navigatie van de sportage beter tegen diefstal beveiligd?
Laatste antwoord door high power, -
- 15 antwoorden
- 3,4k weergaven
In mijn eerdere topic gaf ik al aan mijn sorento om te ruilen voor een sportage. Ik overweeg een versie met automaat te nemen. Heeft iemand al ervaring met het rijden met deze automaat uitvoering?
Laatste antwoord door MGA1600, -
Sorento 2.4
door Jantje.2- 13 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik ben natuurlijk bekend met het zuigerveren probleem van deze motor, nu heb ik er 1 te koop gezien en daar zit ook een bon bij van een onderblok revisie met nieuwe zuigerveren en honen etc. Is er hier iemand die ervaring heeft of het bekende probleem dan ook weg blijft of komt het dan alsnog weer terug?
Laatste antwoord door Jantje.2, -
parkeerhulp blijft piepen 1 2 3
door Gast wil51- 61 antwoorden
- 22,1k weergaven
Na rit met caravan blijft de parkeerhulp continue piepen. Parkeerhulp blijft continue piepen zodra je versnelling in de achteruit zet. Sensoren zijn niet vies. Ik weet niet of de 13 polige aansluiting een oorzaak kan zijn. Zat daar niet iets in dat de parkeerhulp uitschakelt zodra je stekker caravan aansluit? Tijdens de vakantie heb ik de trekhaak op de auto laten zitten en parkeerhulp werkte normaal. Caravan weer terug naar de stalling en trekhaak verwijdert en nu dus storing met de parkeersensoren. Ik ben bij de dealer geweest maar die heeft pas 8 augustus tijd om er naar te kijken. Iemand een idee wat de storing kan veroorzaken? Betreft een afneembare trekhaak met …
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
kwam ik tegen in autoweek http://www.autoweek.nl/nieuws/24575/kia-denkt-aan-soul-turbo-trackster
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 38 antwoorden
- 5,8k weergaven
Ja hoor 1 of andere ..... heeft waarschijnlijk met een winkelwagen mijn 5 dagen nieuwe Rio een deuk(je) bezorgd op me linkerdeur. Net achter de deurgreep. Geen lakschade maar vind het toch bloedzonde. Heeft iemand een goede oplossing ???Baal echt als een stekker Groetjes Krado
Laatste antwoord door DoubleH, -
Picanto Stuiterd
door kia_21- 10 antwoorden
- 1,8k weergaven
Tijden het rijden 50/60 km per uur stuiterd de auto over de weg. Ik heb sindskort mijn velgen eraf gehaald op mijn remklauwen te verfen. Daarna heb ik ze netjes terug gezet met een moment sleutel op 110 NM. Kan dit het probleem zijn? Mijn auto heeft kortgeleden een kleine beurt gehad, erna viel het me pas op. (verfen afgemaakt voor de kleine beurt) Alvast bedankt!
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik ben van plan mijn sorento van 2010 in te ruilen voor een sportage met navigatie. In mijn sorento heb ik achteraf een JVC navigatie in laten bouwen. Daar heb ok maar kort plezier van gehad, want na 3 maanden was iemand zo vriendelijk deze met veel geweld en schade te stelen. Is de af fabriek ingebouwde navigatie van de sportage beter tegen diefstal beveiligd?
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Beste Forumleden, Ik ben bezig met het inbouwen van een universele cv set met AB in mijn Kia Rio LS uit 2003. Nu vliegen bij mij de zekeringen me om de oren wanneer ik het aansluitschema gebruik die er vanuit de leverancier bijgevoegd zit. De situatie is als volgt. In de bestuurders portier zit een motor waar 3 draden aanzitten. een Rood/Geel, Geel/Rood, Geel/Groen. Wanneer ik de draden doormeet dan gebeurt er het volgende. Op de Rood/Gele draad staat wanneer de portieren open zijn geen spanning, Als ik de deuren sluit komt er een constante 12V spanning op te staan. Op de Geel/Groene draad staat constant 12V spanning en er gebeurt ook niets met de…
Laatste antwoord door shfnagel, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik ben hem nog niet tegen gekomen dus ik dacht laat hem dan maar plaatsen, vond hem wel grappig http://www.youtube.com/watch?v=LsJiGF_Groo
Laatste antwoord door Seafox, -
Afneembare trekhaak 1 2
door verbaant- 32 antwoorden
- 7,4k weergaven
Ik heb vorig jaar mijn Sportage besteld inclusief een vaste trekhaak. Voordeel van lange levertijd is dat je dan veel tijd hebt om zaken uit te zoeken. Zo ontdekte ik dat ik voor de prijs van de vaste trekhaak bij KIA een afneembare kan bestellen bij trekhaakcentrum.nl Ik vind namelijk de vaste trekhaak op de mooie gevormde Sportage achterkant echt niet mooi. Zijn er mensen die ervaring hebben met een trekhaak van trekhaakcentrum.nl? En met het inbouwstation daarvan in Deurne (NoordBrabant)? Misschien weet iemand welk merk afneembare trekhaak zij monteren? Of heeft er zelfs iemand een foto?
Laatste antwoord door polleke, -
- 6 antwoorden
- 5,1k weergaven
Voor het eerst duikt er een schaalmodel op van de Picanto. De schaal is 1:38 en de deuren kunnen open. Daarnaast is het model voorzien van een frictiemotor. Link: http://www.ebay.com/itm/KIA-BrandCollection-KIA-PICANTO-MORNING-Diecast-Model-Mini-Car-1-38-/271251584081?pt=Diecast_Vehicles&hash=item3f27dab451 Enkele afbeeldingen: Ik zelf ben niet volledig overtuigd van de kwaliteit voor die prijs en hoor graag of er altenatieven zijn
Laatste antwoord door mcbeef, -
- 11 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Mijn diesel uit 2005 rookt heel erg als ik op de snelweg gas geef. Hij verbruikt geen olie en rijdt goed. iemand een idee ? Thanks.
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik ben nu een week in het bezit van een nieuwe cee'd met navigatie scherm en wil en wil met mijn ipod er videobeelden mee afspelen op het scherm van het navigatiesysteem. In de handleiding staat dat dit moet met een speciale kabel via het aux. kanaal. Heeft hier iemand ervaring mee?
Motor klinkt rauw
door Nieles- 7 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, Ik merk dat mijn auto ( geheel willekeurig volgens mij ) heel rauw klinkt tussen de 1500 en de 2000 toeren! Iemand anders ook nog last van gehad toevallig of weet iemand wat dit is? Km stand: 1248km Mvg Niels
Laatste antwoord door Nieles, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Kia schrijft voor de 5-traps automaatbak van de 2006 - 2009 Sorento facelift modellen Apolloil ATF Red-1K voor. Deze olie is zó specifiek dat ik er tot op heden geen alternatief voor kon vinden. Uiteindelijk is er toch een alternatief boven water gekomen: Ravenol ATF RED-1. De link is naar de Engelse site, maar de olie is in principe van Duitse herkomst. Dit is de eerste olie waarbij in de beschrijving specifiek naar Kia automaatbakken verwezen wordt. RAVENOL_ATF_RED1.pdf
Laatste antwoord door masimo, -
- 18 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik was zeer benieuwd of er iemand hier ervaring heeft met het swappen van een motor in een picanto. Mocht iemand wat weten, dan hoor ik dat graag!! gr Nick
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 12 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik moet als het goed is nog een kleine maand wachten op mijn 1.4 RIO CRDi Superpack. Ik rij op dit moment in een Seat Ibiza 1.2TDI Ecomotive ( traag!!! ) en daarvoor heb ik in een Leon 1.9TDI 110pk sport gereden die was gechipt naar 140pk/305nm koppel. Na het chippen ging hij van vlot naar idioot vlot en het reed echt waanzinnig. De stap terug naar de 1.2TDI was dramatisch en om eerlijk te zijn ben ik daar na 3 jaar nog niet aan gewend. Zijn er hier mensen die de 1.1CRDi hebben laten chippen of (liefst) de 1.4CRDi hebben laten chippen? Wat zijn de resultaten en is het echt goed te merken? Daarnaast zit er een enorm verschil in chiptuning resultaten. Bij de 1 wordt…
Laatste antwoord door mika kjelld,