Kia Modellen
-
Interieur filter uit korea is binnen (11 euro incl ) 1 2
door Gast Timo0103- 27 antwoorden
- 5,8k weergaven
Vorige week uit Korea nieuw interieur filter besteld en gister ontvangen. Het is een houtskool versie die beter filtert als een standaard filter die bij de meeste automaterialenzaken verkocht worden. Waar je wel even op moet letten is de maat, die zie je op veel websites fout staan, deze zijn namelijk voor de " oude " sportage. Ik kwam er achter dat voor de Hyundai Elantra hetzelfde filter zit als in onze sportage Deze moet je hebben: http://www.ebay.com/itm/320943347338?_trksid=p3984.m1497.l2648&item=320943347338&cmd=ViewItem&sspagename=STRK:MEWNX:IT&vxp=mtr De dealer vraagt er al gauw 30 euro voor. Filter zit achter het dashboard kastje welke er…
-
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen een Carens 2.0 CVVT X-tra en de X-ecutive?
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Zijn er al leden die zelf een middenarmsteun hebben gemonteerd? Er is reeds over gesproken in het volgende forumonderwerp maar voor de duidelijkheid (op aanraden van Smart ) toch even een nieuw onderwerp geopend: http://www.kiaclub.nl/topic/12111-verwijderen-aanduidingen-achterzijde/ Dus heb je een armsteun geplaatst of laten plaatsen (niet af-fabriek) plaats dan even je bevindingen en ook erg belangrijk foto's en eventuelen links hier. Hebben er al leden een armsteun van Botec? http://www.botecautosport.nl/Armsteunen-Kia-Rio-vanaf-2011_30_4613_1.html Hier zal ik zelf binnenkort eens een kijkje gaan nemen aangezien dit niet ver van mij vandaan is.
Laatste antwoord door Mieske007, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
De radio/cd speler van mijn Picanto uit 2008 wil ik vervangen door een radio/navigatie. Is dit mogelijk met mijn 2 linkerhanden?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, We hebben drie dagen een Kia Picanto 20th Anniversary incl. een Pioneer Navi-system. Nu vroegen wij ons af of de gegevens van de boardcomputer, zoals bijvoorbeeld de actieradius, tevens op de Navi te zien zouden moeten zijn. Weet iemand dat? BVD Hanneske
Laatste antwoord door Hanneske, -
- 26 antwoorden
- 4,7k weergaven
Buiten de belangrijke zaken (comfort, fijne motor, uitrusting, bouwkwaliteit etc etc) zijn er ook heel veel details die prettig zijn waardoor je je auto meer gaat waarderen. Welke vind jij prettig in je Picanto?
-
- 12 antwoorden
- 3,1k weergaven
Heeft er iemand ervaring met het kromtrekken van remschijven. Ik heb de originele schijven aan de voorzijde met een kleine beurt laten vervangen. De nieuwe set was binnen no time krom en het volgende setje ook. Heb nu natuurlijk een discussie met de garage, want er zijn geen klachten bekend met de vervangssetjes: ik zou teveel remmen.......zucht Ik had als 1 van de eersten een sportage zo vanaf september 2010.
Laatste antwoord door Major Case, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Zoals in mijn introductiepost al gemeld, ben ik nieuw met een Kia Picanto uit 2004. Ik heb inmiddels een vraagbaak besteld, echter die komt pas over 5-8 werkdagen. In de tussentijd heb ik wat vragen die ik hopelijk hier kan stellen Als eerste weet ik niet of- en wanneer de distriebutieriem en automaat olie is vervangen. Hij heeft 60.000 gelopen, en de laatste beurt bij 56.000 gehad in december 2012. Er staat nergens in het boekje een melding over de distriebutieriem en automaatolie. Een zoektocht op internet leerde mij dat beide na 6 jaar of 90.000 km vervangen moeten worden. Als ik nu aanneem dat dat bij mij niet gebeurd is, dan is het qua kilometers geen probleem, …
Laatste antwoord door LED-Lightning, -
- 0 antwoorden
- 14,6k weergaven
Gepost Vandaag , 09:39 Goedemorgen, Mijn naam is Jordi. Maar dat had je vast wel vanuit mijn gebruikersnaam begrepen. Zojuist aangemeld voor het kia forum. De hoofdreden is dat ik in Januari een Kia Magentis 2.5 V6 + LPG G3 heb gekocht. Kenteken 99-LL-ZZ. Ik heb die voor een mooie prijs kunnen kopen van de Opa van mijn vriendin. Ik wist van te voren dat hij een sensor probleempje had, maar ivm de mooie prijs die ik betaalde. Vond ik dat niet zo erg. Ik heb hem wel laten uitlezen bij een kia dealer(vanwege motormanagement lampje die brandde). De uitkomst daarvan was de temperatuursensor en 1 van de 2 lamdasensoren. Nou blijkt achteraf dat de oude eigenaar de auto …
Laatste antwoord door Jordivdv, -
Pro cee'd.
door Bemio- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Vandaag bij de dealer in Zwolle deze prachtige Pro cee'd gespot. I am in love.
Laatste antwoord door @Mike, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
In deze text gebruik ik het woord PILOT ipv afstandbediening. Mij iriteerde de sleutelbos mateloos en heb daarom het volgende gedaan. Op foto 01 is de bestaande bos te zien. Op foto 02 de PILOT bevestigd aan een omgezet RVS plaatje. de afmetingen van het plaatje zijn, 0.8 MM dik, 50 MM breed, 115 MM lang. Het plaatje kun je ombuigen om een metalen blok van 5MM dik. De opening is + - 5 MM. de drie gaatjes (waarvan er hier twee zichtbaar zijn zijn nodig om de PILOT aan het plaatje te bevestigen. Door de gaatjes gaan drie vezonken schroefjes van 2 MM x 4MM lang die uitkomen in de bodem van de PILOTwaar je dan de moertjes op kunt draaien en verzegelen met e…
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 0 antwoorden
- 8,7k weergaven
Heb bij de APK een probleem met het mistachterlicht . Zo nu en dan brandt het met het lampje op het dashbord , soms zonder of helemaal niet . Het vreemde is dat als het werkt de beide motortjes van de koplamphoogte even gaan draaien . Kan iemand mij vertellen waar het relais verstopt zit of evt documentatie . Groet , Henk
Laatste antwoord door Trotski, -
- 1 antwoord
- 3k weergaven
Heeft er iemand ervaring me het achteraf inbouwen van parkeersensoren en achteruitrijcamera in een C'eed SW Se7en van 2010 (ingebouwde Kia/lg navigatie)? Is het mogelijk om een camera hierop aan te sluiten? In de later uitgekomen versies van dit model zat de camera standaard er op. Inschatting van de kosten zou mooi zijn.
Laatste antwoord door Ceed crdi, -
Windgeruis panoramadak 1 2 3 4
door herman1958- 84 antwoorden
- 29,8k weergaven
Beste mensen, Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een schitterende Kia Sportage met panoramadak. De auto is geweldig en rijdt heerlijk. Inmiddels zitten de eerste 1000 km erop. Toch heb ik één punt van kritiek: het panoramadak veroorzaakt in gesloten toestand erg veel windgeruis. Vanaf 100 km per uur is dit heel goed hoorbaar, vooral als het rolgordijn geopend is. Het windgeruis komt duidelijk van het dak vandaan. Als ik het dak aan de voorzijde iets naar beneden druk, dan wordt het geluid aanzienlijk minder. Volgens mijn dealer is er weinig aan te doen. Op het Duitse forum is te lezen dat het dak wel degelijk kan worden afgesteld. Er zijn veel Sportage bezitt…
Laatste antwoord door alaskan4x4, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Waarde Kianouten, Is er iemand die mij kan vertellen of de Carens 2005 standaard is voorzien van spiegelverwarming? Of heeft er iemand ervaring met het achteraf inbouwen van spiegelverwarming. Zo ja, we kan mij vertellen wat ik nodig heb. Heb het idee dat dit niet op mijn Carens van 2005 zit en vind het een gemis. In afwachting van jullie reactie..... Groet Eric
-
Levertijd Kia Sportage 1 2 3 4 70
door 2011-sportage- 1,7k antwoorden
- 297,5k weergaven
Ik ben benieuwd wat de levertijden van de nieuwe sportage zijn.? Als we hier kunnen vermelden wanneer besteld en wanneer geleverd gekregen. Wat ik zelf betreft Sportage exclusive 2.0 liter automaat kleur Sirius silver Besteld 21 nov 2010 Geleverd (nog niet vermoedelijk mrt/april) Uitvoering erbij gezet (was het vergeten)
Laatste antwoord door alaskan4x4, -
onverwachte ontdekking op parkeerterrein Ikea
door Gast wil51- 7 antwoorden
- 3,6k weergaven
Sta ik daar met een lang pakket op het parkeerterrein van Ikea. Gaat de passagier voorstoel niet plat. Dat kon wel met mijn vorige Sportage. Dat vind ik wel een minpunt. Gelukkig was het smal en paste het net tussen de voorstoelen en heb ik een automaat. Dus hoefde niet onder een pakket door met mijn hand om te schakelen.
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 9 antwoorden
- 4,3k weergaven
We hebben met levering van auto een lifehammer meegkregen die los in de rode kia tas zat. Alleen heb geen geschikte plek kunnen vinden om te monteren. Tips? En waar hebben jullie hem gemonteerd?
Laatste antwoord door SHEDAI, -
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
Is misschien een rare vraag, maar ik heb de picanto besteld en krijg er gratis de pioneer navigatie bij. Maar krijg je de originele radio apart terug. Je hebt er tenslotte voor betaald en altijd handig voor reserve. Ik had vorige keer een Rio met navigatie en toen deze werd gestolen had ik een groot gat in mijn dashboard en geen radio of boardcomputer meer.
Laatste antwoord door SHEDAI, -
- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
Mijn cee'd is in de kleur "Sirus Silver", in de wandeling ook wel "champagne" genoemd. Op mijn kentekenbewijs staat als kleur "GRIJS". Het kan aan mij liggen, maar persoonlijk vind ik de benaming GRIJS apert onjuist. Vraag aan anderen met dezelfde kleur Sirius SIlver: wat staat er bij jullie op het kenteken? Vraag 2: wat is volgens jullie de juiste benaming? Beige? of nog wat anders? Zou ik bij een verkeerscontrole hierdoor problemen met de politie kunnen krijgen? Die dienders zijn immers ook niet allemaal even snugger. Ik heb contact gehad met de RDW en daar vertellen ze me dat zij de kleuropgave van de importeur krijgen en dat automatsich overnemen. Mis…
- 26 antwoorden
- 5k weergaven
Ik wou graag het volgende onder de aandacht brengen; Ik was vorige week de auto van m'n vriendin (2013 Picanto Design Ed.) aan het wassen voor de deur en toen viel me ineens op dat er een totaal verkeerd wielsot op zat. Er een "platte" moer op en ze hadden er doodleuk een "bolle" opgedraaid die nog een centimeter uitsteekt ook. Hardstikke leuk, maar ik heb liever dat m'n wielen met ALLE moeren goed vast zitten i.p.v. met maar 3 stuks. Ik ben ff naar de dealer gereden en die vond ze eigenlijk wel prima waarop ik m'n geld terug wilde omdat ik niet ga betalen voor wielsoten die niet passen, slapen doen we 's nachts. Na enig gesputter van hun kant en mijn onverbiddelijke ei…
Op mijn omzwervingen zoek ik altijd naar een miniatuur van de auto die ik op dat moment heb. Dat ik nog 0 (nul) miniaturen heb, zegt iets over het zoeken zelf, of over de auto's waar ik in rij of over de omgeving waarin ik omzwerf. Dus zoek ik op dit moment een witte Picanto miniatuur, zou zelfs met 5 deuren mogen maar om duidelijke redenen liever met 3. (Alsof je zou kunnen kiezen, dream on.) De Acti*n heeft dat niet, Kia Korea heeft een maand of 5 geleden mijn vraag vermoedelijk al gedelete. En tussen Acti*n en Kia Korea zit nog wel vanalles, maar nog geen resultaat, Wie dus een witte Picanto D.Toy of zo gelokaliseerd heeft, gelieve EERST kontakt met mij op …
Laatste antwoord door Creative Name, -
Versnellingspook
door Myrom- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, Ik heb vandaag plots gemerkt dat de versnellingspook van mijn nieuwe Sportage 1.7 CRDi nogal los staat. Deze kan ik tot een zeker punt rond draaien. Heeft iemand dit eveneens voor gehad? Sent from my iPad using Tapatalk HD
Laatste antwoord door skoebidoe, -
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
Weet iemand hoe het plaatje verwijderd kan worden waar de drukknoppen van de Park Assist/iPod/usb/sigarenaansteker zich op bevinden. Zonder het te beschadigen natuurlijk,zou er een mini schakelaartje willen inbouwen met ledlampje voor de bediening van de radarmelder zodat de aansluiting via de sigarenaansteker wegvalt en de draden dan weg gewerkt kunnen worden. grtz mike
Laatste antwoord door skoebidoe, -
Is het iemand bekend dat er in de picanto en de rio 1.0 l +1.2 l inplaats van 5W 30 olie 10W40 word gebruikt.
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte,