Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 14k weergaven
Ik ben Cor en zit met ernstige roestvorming aan het rechter achterspatbord langs de vels. Weet iemand waar ik een ander gebruikt spatbord kan krijgen? Retona 2000
Laatste antwoord door cornelisros@hotmail.com, -
- 31 antwoorden
- 4,2k weergaven
Serena Ryder - Stompa Dit is een erg lekker nummer, vooral met de basjes open! http://www.sonic1029.com/sonic-sessions/stompa-serena-ryder/
-
Code Sleutel Rio 2005
door Gast pbwinter- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Beste Mensen ik heb een kia rio 2005 en ik heb daarbij maar een sleutel zonder code ik heb de kia importeur gebeld en die vertelde mij dat ik naar de dealer moet gaan dan kunnen zij mij die code verstrekken maar de dealer kan die code niet opvragen wie heeft er een idee hoe ik aan die code moet komen. Mijn tweede vraag is er moet ook nog een andere code zijn om de immo uit te schakelen en dat moet volgens het instructie boekje via het gas pedaal gaan? heeft iemand daar ook van gehoord en ook daar waar krijg ik die code. Ik hoop dat iemand mij kan helpen Groet Peter
-
- 45 antwoorden
- 11,2k weergaven
Vorige week mijn Sportage 2.0 CVVT Benzine naar de dealer gebracht voor een 1e "oliebeurt" ivm het bereiken van de 15000 km stand. Volgens de brochure(2011) op de KIA site kost ons dit € 143,-. Vandaag de rekening ontvangen ivm het uitvoeren van deze "beurt", totaalrekening € 187,-.(extra alleen 1 liter ruitensproeiervloeistof) Navraag gedaan en volgens de dealer zijn dit de voorgeschreven handelingen en kosten, gebaseert op het kenteken.( mei 2011) Vond het zelf ook vreemd dat de bedragen zover uit elkaar lagen (+ 30%, maar dit was de aktuele opgave van KIA.
Laatste antwoord door vanelli, -
Mud Guards 1 2
door Nimo- 28 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ola, Vraagje, heeft er iemand al Mud guards gekocht / laten plaatsen? Het lijkt mij nl. geen overbodige luxe (en bescherming) voor mijn Rio. Ik ben alleen wel benieuwd hoe het er uit komt te zien (Zwart onder Witte Rio) dus foto's zijn welkom
Laatste antwoord door riogrande1, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
De aflevering van Kassa was ik bijna vergeten. Hier is die dan. Na mijn weten gaat Kia er weinig aan doen. Graag hoor ik jullie meningen. http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/kia-picanto-40-minder-zuinig-dan-verkocht/speel/1/
Laatste antwoord door Specialmade, -
paul Ik keek vandag even onder mijn picanto schrok wel van de roest plekken zie foto,s valt dit onder de garantie ga van de week even naar de dealer om het te laten zien en wat ze er aan doen
-
- 12 antwoorden
- 5,6k weergaven
Heeft iemand al een optima in het wild mogen aanschouwen? Dus niet bij de dealer... Met mijn 40.000 km helaas nog geen enkele tegengekomen, bevestigd weer het verhaal van de dealer... Optima verkoopt zeer en zeer slecht ....
Laatste antwoord door riodriver, -
ISG start/stop 1 2
door Woldcity- 26 antwoorden
- 15,2k weergaven
Ik heb een vraag over het start/stop systeem. Ik heb een Picanto 1.0 design edition sinds eind februari van dit jaar en het start/stop systeem heeft nog geen enkele keer gewerkt. Ik maak dagelijks een rit van 13km, dat is misschien te kort om de accu boven de 80% op te laden, maar op een rit van 30km werkt het ook niet. Ik heb gelezen dat de accu ook oplaad door veel op de motor af te remmen, maar wat is veel? Ik ben 1 keer naar de garage geweest in de periode dat het steeds rondom het vriespunt was, en ze zeiden toen dat het systeem niet werkt onder de 7 graden, maar met de temperatuur van deze week, boven de 15 graden, werkt het ook niet. Zijn er hier meer mensen met he…
Laatste antwoord door LED-Lightning, -
Motor houdt in
door Cerba- 13 antwoorden
- 8,9k weergaven
Kan iemand hier ietsz innigs over zeggen? Een paar keer heb ik gemerkt dat de auto (1.0) inhoudt bij optrekken. Je wilt bijvoorbeeld na een krap rotondje van 2 naar 3 en verder op de invoegstrook dus graag een beetje vlug, en dan voel ik dat de wagen inhoudt, dan is het alsof je gas geeft waar niks mee gebeurt. Overigens rijdt ze als een zonnetje en rijdt prima weg als ik vlot doorschakel. Op een paar keer na dus. Zou het kunnen dat ik meer vraag dan dat de auto geeft? Als je bijvoorbeeld een brug oprijdt voel je dat ook, dan weet je dat je evt terug moet schakelen, maar dan zit je al hoog. Ik voel dat soms dus ook bij de 2e of 3e versnelling.
Laatste antwoord door Cerba, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Bestaat er een inbouw navigatie systeem voor de Rio uit 2004? Missschien dat dat loze langwerpige vakje onder de autoradio er dan ook mee uit kan?
Laatste antwoord door Jordan, -
- 42 antwoorden
- 16,5k weergaven
Beste mensen ! Zojuist heb ik mijn Pioneer TS-WX110A Subwoofer binnen gekregen. Alleen ik moet hem nog inbouwen. Zijn er mensen die ervaring hebben met het inbouwen van deze Sub-Woofer ? In grote lijnen weet ik wel hoe deze aangesloten moet worden maar waar moet ik mijn signaal vandaan halen moet hierbij mijn standaard ingebouwde radio er uit ? En de voeding waar kan die het beste vandaan gehaald worden ? En dan zit ik nog met de blauwe kabel de remote kabel. Waar kan ik die vandaan halen blauw op blauw op de radio ? Can you guys help me out of the fire ?
Laatste antwoord door picohulk, -
Slaat stationair af
door DJV- 2 antwoorden
- 7,9k weergaven
Hallo iedereen, Ik heb bij mijn joice de gasklep vervangen, maar nu als hij op temperatuur is wil hij niet meer stationair draaien. Hij valt gewoon uit. Als hij koud is, is er geen probleem. het is erg lastig in files en bij het stoplicht. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Derek
Laatste antwoord door KiaPicantoVriend, -
remschijven
door budkasouffle- 1 antwoord
- 6,3k weergaven
Wie weet wat de minimale diktes zijn voor de voorremschijven en de achterschijven?
Laatste antwoord door sharkyvk, -
- 6 antwoorden
- 8,4k weergaven
Hallo techneuten Al eerder melde ik hier problemen met mijn Kia. Met name het engine lampje. Ik tob er nog steeds mee. KIA dealer Amersfoort geweest; Was volgens hen niets "oude storing" 85 euri om te resetten. KIA dealer Utrecht geweest; Eerst lag het volgens hen aan de lambda sensors. Ik heb deze beide vervangen, kosten 300 euri. Lampje ging weer aan. Toen lag het volgens hen aan de bougies, even vervangen en gereset koste me weer 100 euri. Lampje ging weer aan. Ben naar een gewone garage gegaan, welke ook over de meet/uitlees apparatuur beschikte. Lag volgens hen aan een verstopte brandstof retour filter en hebben deze gereinigd en het brandstoffilte…
Laatste antwoord door sharkyvk, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beste Leden, Ik heb mijn grill (grijs randje) en de logo's van mijn picanto gepsoten graag uw mening
Laatste antwoord door rpatijn, -
- 22 antwoorden
- 10,2k weergaven
Hoi, In januari heb ik een Picanto 1.2 /5deurs in Super Pack uitvoering besteld. De auto wordt waarschijnlijk eind April geleverd. Momenteel loopt er bij KIA een actie waarbij een Pioneer systeem kan worden ingebouwd. Nu ben ik nieuwsgierig of er al mede Picanto rijders zijn die de Pioneer F940 Avic in hun auto hebben laten zetten en wat jullie ervaringen er mee zijn. Is het een grote verbetering ten opzichte van het standaard radio geluid en of is een extra subwoofer nog nodig. Ben benieuwd naar de reacties, Groeten Ab
Laatste antwoord door rahag1976, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
nadat ik mijn radio witson w2-d9583k heb ingebouwd het volgende probleem de telefoon krijg ik niet werkend op mijn stuur alle andere optie werken wel via mijn stuur als ik gebeld word gaat hij over naar telefoon radio stopt en automatische heb ik contact ik kan gewoon direct zonder iets te doen een gesprek aan gaan op het moment dat het telefoon gesprek eindigt druk ik op de rode telefoon maar moet daarna wel weer naar de radio via menu is dit niet te veranderen voor alle duidelijkheid ik heb een iphone 4s hebben meer rio rijders last van dit probleem met de witson radio w2-d9583
Laatste antwoord door cees, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Sinds een paar weken ben ik tot volle tevredenheid in het bezit van een gloednieuwe Venga 1,6 Superpack met navigatie. Alles werkt probleemloos. Stemherkenning, BT met de IPhone, USB stickje, zelfs de ISG, de hele rimram werkt zonder problemen. Er is slechts één dingetje wat ik niet aan de praat krijg en dat is de IPod functie. Mijn IPhone speelt de muziek via BT gewoon af. Als ik hem op de USB ingang aansluit, met BT in of uitgeschakeld, wordt hij niet herkend. Wel maakt hij om de de paar seconden het geluidje wat je altijd hoort als je hem oplaadt. Nu heb ik ook nog een IPod Nano 3 maar die reageert helemaal niet wanneer ik hem aansluit op de USB aansluiting. Mijn vraag…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 851 weergaven
Hoi forummers, Dit is niet zozeer een vraag, maar meer even een item over wat de Rio tot nu toe voor me in petto heeft gehad. Wie weet heeft iemand er in de toekomst toch iets aan Tegen het eind van vorig jaar heb ik mijn Rio mogen ontvangen van de dealer, en vrij snel kreeg ik het probleem dat de toerenteller regelmatig dienst weigerde. De ene keer deed deze het in het geheel niet, soms begon deze gedurende de rit ongeveer de helft van het normale aantal toeren weer te geven, en soms deed hij het ineens weer gewoon. Probleem leek toen opgelost door het loshalen van een stekkerverbinding en de boel weer in elkaar pluggen (bij de dealer, uiteraard garantie). …
Laatste antwoord door LED-Lightning, -
-
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Volgende week gaat de auto naar de dealer voor de update van het software systeem navigatie. Gelijk laat ik naar een "geluidje" kijken wat van rechtachter komt. Dit geluid is er sinds een paar weken, en niet altijd. Je hoort het alleen als we een drempel overrijden. Als je er de auto van achter indrukt, hoor je niks. Vreemd dus. Bij de dealer gaan ze kijken, maar meestal kunnen ze weinig met deze info, want ze willen het natuurlijk ook zelf horen om eventueel achter het euvel te komen. Iemand hier toevallig hetzelfde gehad? Jeroen
Laatste antwoord door d.woord, -
- 2 antwoorden
- 7,8k weergaven
Ik probeer te achterhalen wat de originele waarden zouden moeten zijn van de bobine zodat ik die van mij goed kan doormeten. Jammer genoeg kan ik nergens vinden wat dit zou moeten zijn. Dus hoopte ik dat iemand mij hier op het forum een handje kan helpen? Als ik de kabel van de bobine nu gewoon tegen een bout aanhoudt dan vonkt hij maar matig en oranje. Dit lijkt mijn niet goed. Maar ik hoor uiteraard graag of dit wel een handige manier is om eradhter te komen dat de bobine slecht of kapot is?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 20 antwoorden
- 5,8k weergaven
ik heb mijn laten vertellen door de auto poetser dat alle kia rio's de vw polo's en de audi's te zachte lak hebben die pas na 2 jaar uithard hebben er meerdere mensen last van na 1x wassen krassen in de lak je kan hem laten polijsten maar na 1x een doek erover heen tehalen dan zitten de krassen er weer in je heb een betere oplossing maar die is 1200euro je lak helemaal polijsten en laten reinigen en dan een laag blanke lak er over heen laten spuiten. hebben meerdere mensen hier last van op de witte autos zal je het niet zien denk ik
Laatste antwoord door Principia, -
Blue Tooth
door Garriet- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Als ik meerdere telefoons in de blue tooth lijst heb staan van mijn Kia Cee'd , moet het dan niet zo zijn dat als ik de auto verlaat automatisch de volgende telefoon wordt geactiveerd? Ik moet nu namelijk steeds als ik een andere telefoon uit de lijst wil gebruiken, mij opnieuw aanmelden met die telefoon, terwijl de eerste telefoon in de lijst wel wordt geactiveerd als ik die weer ga gebruiken. Wie o wie kan mij hierop een antwoord geven
Laatste antwoord door The Wizard,