Kia Modellen
-
slechte ruiten? 1 2
door Rio1972- 35 antwoorden
- 5,7k weergaven
Na een keer krabben met een nieuwe ongebruikte ijskrabber zat de hele voorruit onder de krassen. Rio had 300 Kilometer op de teller en was goed gewassen. Kon dus een nieuwe ruit laten plaatsen. Drie maanden later, afgelopen donderdag koop ik een nieuwe rio met 9 Kilometer op de teller. Buiten zie ik een grote kras in de voorruit! Deze loopt in de richting hoe het wisblad over de ruit gaat. Zijn de ruiten van slechte kwaliteit of is dit ongelooflijk pech hebben. Dealer weet trouwens nog niet hoe hij dit wil oplossen....hoezo moet hij dit gaan overleggen?
Laatste antwoord door dijk48, -
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
weet niet wat ik ervan moet vinden http://www.autoweek.nl/nieuws/22831/zevende-kia-superheld-sportage-wonder-woman
Laatste antwoord door Pipercub, -
- 21 antwoorden
- 4,7k weergaven
Beste Kia-liefhebbers, Voor de geinteresseerden hierbij 3 foto's van mijn interieur: (picanto 3 deurs) Ik heb: Zwart Leer met witte stiksel en een Schuif/Kanteldak Het is een klap geld 1599,00 extra voor een beetje leer.. maar ik moet zeggen wat is het mooi wat zit het lekker en wat ruikt het fijn! het schuifkantal dak ziet er ook erg mooi uit het glas is getint en je kunt het dichtschuiven zodat je dus niets meer ziet van het dakje. Ter extra info: ik kom vanaf een Audi TT '99 en wilde die PK's die ik nu mis opvullen met enkele opties/extra's.. zie foto's:
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Vorige week zag ik bij het instappen dat de motorkap van de Sportage niet helemaal dicht was. Geen idee hoe dat komt, heb ik hem toen vanzelfsprekend weer goed gesloten. Vanochtend zag ik al rijdende dat de motorkap op en neer danste in de veilgheidshaak, ik reed toen 130. Uiteraard bij de eerste parkeerplaats de boel weer opnieuw gesloten. Maar ik snap inmiddels geloof ik hoe het komt: de handel waarmee je de kap opent steekt ietsje uit en je kunt het bij het uitstappen eenvoudig met je schoen achter blijven hangen waardoor hij onbedoeld opent. Rare zaak toch om die handel in die richting te plaatsen. Ben ik de enige die die ervaring heeft...? Misschien leef ik op …
Laatste antwoord door PowerAutoBoot, -
- 12 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik zag gisteren een nieuwe Rio staan en het viel mij op dat er een 'nieuw' logo op zat. Het lijkt erop dat de letters nu in grijs zijn ipv rvs look. Ook op het stuur en de achterklep zat een 'nieuw' logo. Is meer mensen dit opgevallen?
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
Koelvloeistof
door deje- 8 antwoorden
- 4,4k weergaven
Betreft Sportege 1.6GDI. heb de auto sinds 28-04-2011, gereden 6100 km heb 2x koelvloeistof bijgevuld bij min streepje, bij dealer geweest zei dat dit tot 10.000km normaal was, vindt dit vreemd aangezien het volgens mij een gesloten systeem is. Trouwens geen temperatuur verhoging. Heb gevraagd om het systeem aftepersen voor controle,afspraak is gemaakt. hebben jullie hier ook ervaring mee? Groeten,DeJe.
-
- 4 antwoorden
- 6,4k weergaven
Sinds een paar dagen valt et me op dat de motor van mijn 1.0 een tikkend/ratelend geluid maakt. Bij alle toerentallen, ook stationair, maar op de snelweg valt het het duidelijkst op. Ik heb de olie al gepeild, die lijkt zelfs te HOOG te staan, maar dat weet ik niet 100% zeker, bij het peilen zowel met warme motor (na een kwartier) als na een nacht stilstaan zit er zeker 1cm boven het bovenste putje in de peilstok een dikke olie-film... Het zou ook van de uitlaat kunnen komen, maar omdat bij de Picanto de uitlaat ACHTER het blok zit kan ik daar erg lastig naar kijken luisteren. En natuurlijk deze week nergens tijd bij de dealer langs te rijden, zul je altijd z…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 21 antwoorden
- 12,1k weergaven
Nu het koud is bevriest de voorruit van mn nieuwe Picanto (juli 2011) ineens van binnen. Kwam vandaag na 8 uur stilstaan terug bij auto. Buitenkant niets aan het handje qua bevroren, binnenkant strak bevroren. Waar kan dit aan liggen? Heb niet t idee dat ik uitzonderlijk vochtige dingen in mn auto doe...natte paraplus enzo doe ik bijvoorbeeld altijd in de achterbak. Iemand een idee hoe het komt en hoe ik het kan verhelpen? Thanks!
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste kiaclub members, Ik heb een klein probleem met mijn kia picanto. Vaak als ik rond rij is mijn koplamp voor een klein deel onderin beslagen. Misschien heeft er wellicht nog meer mensen hetzelfde probleem. De auto is nog geen maand oud. Enige suggestie's? Ik hoor het graag van jullie Groetjes, Ryan
- 10 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hallo, Wij rijden met 3 verschillende mensen in onze kia sportage, dus ook met 3 telefoons. Deze zijn allemaal gekoppeld aan het navigatiesysteem van kia. Als mijn telefoon niet de laatste gebruikte is in de auto dan maakt hij niet automatisch verbinding met het systeem, is dit wel mogelijk of moet ik dit altijd via het menu handmatig omzetten? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Groetjes, Www.bedmodeshop.nl
Laatste antwoord door TovenaarvanFop, -
- 40 antwoorden
- 5k weergaven
Hallo Ik ben nog niet super actief op dit forum! Maar bij me vorige auto zat ik ook op een forum en deden ze meetings organiseren . En dat zag ik bij picanto forum er nog niet bij staan . Daarom ben ik benieuwd hoeveel belangstelling ervoor is?
Laatste antwoord door MauS, -
- 18 antwoorden
- 8,1k weergaven
Ik zag vandaag tot mij verbazing dat er wel erg veel (plak) loodjes op mijn velgen zitten is dat bij jullie ook ? dacht dat nieuwe velgen weinig tot geen lood nodig hebben, of dat ze de banden zo leggen dat het minste lood geplakt hoeft te worden
Laatste antwoord door KwK, -
- 25 antwoorden
- 10,2k weergaven
Hallo, Mijn Sorento uit 2003 blaast na ongeveer 45 minuten rijden koude lucht. Wat ik daarna ook doe, niks lijkt te helpen. Het lijkt er ook op dat het spulletje totaal ontregeld is. Pas als ik hem op 26 graden of meer zet dan wordt het wat warmer. Wanneer ik hem dan wat lager zet is het wederom misse boel. De auto is ondertussen al 2 keer terug geweest bij de dealer. De eerste keer werd deze gereset en is er een nieuwe unit ingezet. De tweede keer een nieuw interieurfilter. Dat was dus niet de oorzaak. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??? Betreft overigens een 2.4 EX, benzine MT
Laatste antwoord door masimo, -
waarop letten
door nederrat- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo allemaal Wij zijn op zoek naar een ceed van 2011-2012(oude model) Waar moet ik op letten bij de koop? Zijn er veel voorkomende problemen bekend? mvg henk
Laatste antwoord door nederrat, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
waar kan ik dien krijgen?
Laatste antwoord door tazz, -
- 5 antwoorden
- 5,4k weergaven
is deze velg ook ergens in 15 inch te krijgen op de Kia site zie ik wel onderstaande Type R sport 15 maar die is net even anders qua vorm (en kleur ?) het lijkt net of deze mat zijn en de 14 inch meer glimmend
Laatste antwoord door Ed-Car, -
Had voor mijn Ford logo's en badge's al een engelse side gevonden. Blijkt dat ik ook bij hun een custom 3D badge voor mijn kia kan maken en bestellen. Kan op de mm de maat van je orginele badge maken. Is dit wat voor achter op mijn Pica? Of word het dan te.
Laatste antwoord door Ed-Car, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Diverse styling onderdelen voor de Kia Sportage nieuwe type. Interesse? mail me dan. Chrome raamlijsten Chrome achterlichtlijsten Chrome Koplamplijsten Chrome Mistlichtlijsten Chrome dakrail Sidestep BMW X5 Look Skirdplate voor en achter met dubbbele uitlaat look Chrome deurlijsten R-Logo R-Logo verlicht 2 tone set dagrij mistlampen Chrome achterruit spoiler enz enz mail motorhoesw@live.nl voor foto's en prijsopgave... gr Willem
Laatste antwoord door kris88, -
- 1 antwoord
- 956 weergaven
Hoi beste forummers, Vandaag is mijn dashboard eruit geweest om het probleem met het krakende dashboard te verhelpen. Daarbij zijn wat instellingen van de radio veranderd. Met de meeste heb ik geen problemen, ik krijg alleen de taal niet meer goed. Voorheen stond die op Engels en nu ineens in het Nederlands. Ik heb deze het liefst weer op Engels staan. Als ik op Setup druk bij de radio, en taal selecteer, komen er geen talen in de lijst zoals in de handleiding staat, alleen de tekst 'Gelieve de taal te veranderen'. Geen idee hoe ik de taal nu veranderen kan. Is er iemand van jullie die dit toevallig weet?
Laatste antwoord door LED-Lightning, -
Update automaat 1 2
door deroos- 45 antwoorden
- 7,5k weergaven
Pas de update voor de automaat uitgevoerd door de dealer .grote verbetering. Schakelt niet meer te pas en te onpas terug en schakelt ook eerder op. Prima !
Laatste antwoord door Rick, -
- 2 antwoorden
- 9,7k weergaven
Hoi waar kan ik de aanjager motor vinden van mijn shuma want deze is mogelijk stuk. En wil even kijken of ik hem nog totleven kan wekken.
Laatste antwoord door m. palts, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste Allemaal, ik heb een Kia cee'd sw 2013, ik en heel tevreden over de auto, behalve dat ik wil betere speakers wil inbouwen. Is er al iemand die wat foto's/tips heeft voor het installeren van nieuwe/betere autospeakers in de voor / achterdeuren en voordashboard? Met name het loshalen van de deurpanelen ben ik benieuwd hoe makkelijk/moeilijk dit gaat. Alvast bedankt voor jullie reacties. groet, Tom
Laatste antwoord door Jeroen1976, -
- 18 antwoorden
- 4,7k weergaven
Goedendag, Erger me kapot aan als ik s morgens met dit weer in de auto stap. Het dashboard kraakt op verschillende plaatsen. Wordt zo iets niet getest van te voren.
Laatste antwoord door rightone, -
Wat vinden jullie van de Rio in de winter? Ik heb veel last van het ventilatie systeem, het werkt niet fijn...blaast zacht, moet in het begin altijd vol aan bij kouw en regen. de auto is heel vochtig en zelfs met de airco duurt het lang..en dan blaast hij op de voorraam en als je de zijraam schoon wilt hebben moet je dus eerst wachten tot de voorraam schoon is en dan de blazer op de andere stand zetten en dan pas word je zijraam schoon, dit kan niet tegelijk.. en ik moet aan de binnenkant de ramen krassen als het vriest. Mss is mijn wagen niet geisoleerd in de zomer geen last van
Laatste antwoord door handyman, -
- 26 antwoorden
- 8k weergaven
Hoi allen, Zijn er mensen waarbij de 17 inch Phantom voorzien zijn van slotbouten. Zoja via dealer besteld of ergens anders. Ik rij namelijk nu met het winterset en in maart gaan de Phantoms eronder waarbij ik 12 wielbouten van de orginele wielen gebruik en 4 slotbouten ga aanschaffen rio41
Laatste antwoord door Jordan,