Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Beste Lezer, Onder mijn Kia Picanto ligt 195/45/15 die onderaan de deur iets erbuiten loopt. Nu spat er bij me voorwielen vuil, modder en steentjes langs de deur op. Weet iemand welke spatlappen / mudflaps voor moet bestellen om dit te voorkomen? Alvast bedankt. Groet, Bernardo
Laatste antwoord door biancaa, -
SDVC, snelheids afhankelijke volumeregeling
door Gast willie wortel- 4 antwoorden
- 7,1k weergaven
Hallo. Als "nieuwe" Cee'd rijder heb ik de volgende "problemen" 1e Mijn SDVC instelling op mijn navi staat op "aan", toch hoor ik geen verschil, ook niet bij een snelheidsverhoging tot b.v.100 km. Nu zag ik in de parameterinstelling van de navigatie dat achter de knop SDVC het volume op 1 staat, dit kan alleen, voor zover mij bekend, door de dealer gewijzigd worden. Heeft iemand ervaring welke volume-instelling aan te raden is ? mogelijk instelling 4 ? ( de te volgen weg om de parameterinstelling te zien, bekijk de eeste video. http://blog.kenteken.tv/2014/03/21/lg-navigation-system-release-7-4-5-changelog/ 2e Mijn HTC one S telefoon werkt prim…
-
- 3 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo allen, Zojuist heb ik mij aangemeld om een vraag aan de kenners te stellen. Mijn vriendin heeft een Picanto Bling uit 2006. Sinds een aantal weken heeft het koppelingspedaal ineens een flinke speling. Bij het intrappen is er eerst een aantal cm speling, voor de koppeling aangrijpt. Met als resultaat dat deze waarschijnlijk niet helemaal goed ontkoppelt. Ik heb ergens gevonden dat dit een kwestie is van de koppelingskabel aanspannen, maar dit was van een nieuwe model. Een andere bron stelde dat het een hydraulische koppeling is en dat deze "er compleet uit moet". Kan iemand op het forum opheldering / tips geven rondom deze kwaal? Met vriendelijke …
Laatste antwoord door Crum, -
- 3 antwoorden
- 4,1k weergaven
Goedemiddag leden Kiaclub Nederland, Sinds vorige week heb ik dus een nieuwe Kia Picanto gekocht. Zie: http://garagedenissen.nl/nieuwe-kia/picanto/ Rij al heel mijn leven Kia en heb eigenlijk nooit problemen gehad. Ben goed geïnformeerd en heb zelf ook veel info gezocht op internet voordat ik hem kocht. Ik koop al jaren bij dezelfde dealer dus dat zit wel goed. Ben wel heel benieuwd hoe andere de nieuwe Kia Picanto ervaren en of ze goede/slechte ervaringen hebben en die met me willen delen. Twijfelde ook een beetje tussen twee modellen, twijfelde tussen de Picanto en de Venga. Als je een ouder model hebt dan zou ik ook graag wat info krijgen. Heel erg bedankt …
-
- 36 antwoorden
- 5k weergaven
Hallo mannen, Een klein vraagje. Wie van jullie heeft nu zijn winterbanden al steken? Want het is eigenlijk voor de tijd van het jaar nog vrij warm en mijn vriend zegt dit pas te doen als het rond de 8 graden buiten is. Liever zou ik ze nu al willen steken, omdat het naar mijn gevoel al vrij koudjes is, maar daar denkt men vriend anders over, en het is hij dat ze moet wisselen, dit is geen vrouwenjob . Bedankt alvast mannen voor het duidelijke antwoord.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 12 antwoorden
- 22,9k weergaven
Dag, Wie weet of mijn auto, een Cee'd van mei 2012 (1.6 CRDI nieuw model) een distributieriem of ketting heeft?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, ik haal ze bij de action voor 1,39.Per 10 stuks, ik altijd het licht aan. Geen verschil met de pfilips of oxram van 12 of meer euries.
-
Naafdoppen
door RON29- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik ben een naaf dop van mijn velg verloren. Nu wil ik 4 nieuwe naaf doppen kopen, maar kom alleen maar kleine maten tegen . Ik heb 18"velgen 235 breed en de maten van de naaf dop is buiten maat is 85mm en de klem maat is 67,5 wie weet er een adres die ze wel heeft . groetjes Ron
Laatste antwoord door RON29, -
- 19 antwoorden
- 3,9k weergaven
Beste mensen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. ik heb een kia rio III en heb onlangs de front speakers vervangen omdat de oude echt op niets trokken De nieuwe speakers klinken perfect, maar bij de minste bass trilt mijn rechter deurpaneel ter hoogte van de speaker. Echt een storend geluid, ok de deur is uit kunststof, dus niet zo zwaar uit zichzelf, maar het linker deurpaneel geeft geen trilling. Heb al in het deurpaneel moes gespoten, maar helpt niet. Hebben jullie nog suggesties? Mijn deur verzwaren met loden matten doe ik liever niet, omdat mijn deur na verloop van tijd dan kan scheef hangen en dat komt de scharnieren zeker niet ten goede! Alvast…
Laatste antwoord door B0rn, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
De laatste tijd heb ik last van een rammel onder het dashboard rechtsvoor. Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en nu blijkt dat de airbag-kast in de uitsparing onder het dashboard klappert. Ik ga er binnenkort mee naar de dealer, maar vraag me af of ik de enige ben met dit probleem. Mijn Pica is nu dik tweeënhalf jaar oud en heeft 64.000km gereden...
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 8 antwoorden
- 2k weergaven
Nou ja, niet qua kinderen dan, maar wel qua auto's Enige tijd geleden heb ik een topic geopend omdat wij thuis moeite hadden met het kiezen tussen een Picanto 1.0 of 1.2. Aan allen die daar een reactie hebben gegeven, bedankt, uiteindelijk is onze keuze gevallen op een (rode) Picanto 1.0 Businessline welke we nu een week in ons bezit hebben: Het autootje rijdt lekker, echter wel het volgende: - op het moment van starten van de auto draait het motortje gelijk mooi rond op 1000 toeren (stationair), om vervolgens na een seconde of 6 even kort in de toeren terug te vallen (je voelt het motortje dan ook even "schudden"), om vervolgens weer terug in de toeren …
Laatste antwoord door Robert76, -
S100 audio/cd/nav
door Massa- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Ik heb even een vraagje...ik heb geprobeerd om de S100 in mijn Sportage in te bouwen...nu is dit wel gelukt..maar nu werkt de stuurbediening niet meer... Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan....of wat ik nu nog meer moet doen....!!!
Laatste antwoord door Towerom, -
Sorento 2.4/3.3/3.5
door Donny- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste leden, Ik lees al enige tijd mee op het forum en ben behoorlijk wijzer geworden omtrent de Sorento. Eerst ben ik opzoek geweest naar een 2.4. Maar al snel kwam ik erachter dat het misschien wel niet zo'n verstandige keuze zou zijn ivm de wel bekende problemen waarmee de (niet alle) 2.4 te maken heeft. Ik heb nu mijn pijlen gericht op een 3.3 of 3.5. Echter kom ik tot nu toe er nog niet helemaal achter wat de verschillen zijn. Daarom wil ik bij deze de vraag hier neer leggen en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen om de hierboven genoemde uitvoeringen. Zijn er ook kritische punt bij de 3.3 of 3.5 waarop ik moet letten. Als ik het goed heb gelezen, dan kampt de …
Laatste antwoord door Donny, -
Duplex Exhaust System 1 2
door Gerben H- 33 antwoorden
- 5,3k weergaven
Omdat het oude topic gearchiveerd is hier maar een nieuwe. 17 november (9 dagen voordat mijn Rio'tje 1 jaar jong wordt) gaat deze de baard in z'n uitlaat krijgen. Ik twijfel nog over Low Sound of een Sport demper. Wel gaan het 2 ovalen dempers worden links en rechts. De plaatsing is nog even bekijken wat er mogelijk is ivm afneembare trekhaak en ik wil se dempers niet te veel aan de buitenkant hebben. Dit wordt gedaan bij MaxiPerformance te Almelo (helaas niet bij Little Exhaust) Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Laatste antwoord door Gerben H, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Dag allemaal, SInds kort merk ik dat het geluidsterkte begint te varieeren bij mijn audio systeem. Het betreft de standard geleverd system (ik meen LG) Heeft iemand anders hier ervaring mee? Vriendelijke groet, Michel
Laatste antwoord door Kiapr, -
ABS problemen
door TommieWTB- 5 antwoorden
- 6,5k weergaven
Goededag allemaal, Afgelopen weekend ben ik in de ardennen geweest voor even een weekendje er tussenuit. Echter op de heenreis en terugreis maakte ik me wat zorgen over mijn cerato uit 2006. Op de heenreis was ik lekker door aan het rijden, echter toen ik een paar km aan één stuk 170km/uur reed, begon het ABS lampje en handrem lampje te branden. ik ben meteen de eerste parkeerplaats opgegaan wat ik zag en concludeerde daar dat het ABS niet meer functioneerde. Ik heb de auto uitgezet en weer aangezet. Toen was het handrem lampje uit maar het ABS lampje brande nog. Omdat het half 12 in de avond was besloten om toch maar door te rijden, en na een paar meter ging ook…
Laatste antwoord door TommieWTB, -
Even langs de dealer 1 2
door Nieles- 34 antwoorden
- 5,6k weergaven
Hoihoi, Vandaag was ik voor ontevredenheid in de lak terug gegaan naar de dealer. Naar mijn idee waren er kleine krasjes / spinnenwebben in de lak gekomen door hun wasstraat. Hier was de dealer het niet mee eens maar hij zou er toch even naar laten kijken. Omdat ik al eerder aan had gegeven dat mij auto slecht startte met ISG reed er even een monteur mee en hij constrateerde een paar dingen waarvoor een afspraak gemaakt is. Lage brom tussen de 1000 en 2000 toeren, dit zou opgelost moetne worden met vervangen versnellingsbak olie. Maar omdat dit al een keer gedaan is worden de lagerschalen in de versnellingsbak vervangen. Het stuur begint aan 1 kant los te ra…
Laatste antwoord door Nieles, -
- 17 antwoorden
- 8,4k weergaven
Afgelopen zaterdag (12-7-2014) mijn nieuw Picanto World Cup Edition bij de dealer opgehaald. Wat mij direct opviel was de verschrikkelijke slechte kwaliteit van de luid speakers. Gaan bij een beetje volume vibreren en sterk vervormen. Ik ben 59, dus geen Boem Boem muziek. Ik wil deze gaan vervangen, zo snel mogelijk. Kan iemand mij vertellen wat de diameter is van de ingebouwde speakers? Ze zitten in het dashboard, en niet in de deuren als bij het oudere model. De speakers in de deuren bij het oudere model waren 13 cm. Ik denk aan de Pioneers TS-A131CI (99,- euro) speakers. http://www.kieskeurig.nl/autospeaker/pioneer/ts-a131ci/specificaties/954399 Type …
Laatste antwoord door Begaaierd, -
Met iPhone 6 geen slechte bluetooth telefoon verbinding meer in de Rio met Navigationpack
door Geronimo-Kia- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Sinds dat ik mijn Rio met navigation pack (2012) heb, heb ik continue handsfree problemen gehad met mijn iPhone 4 en 5. Ik was regelmatig niet goed te verstaan, de verbinding viel weg of ik overstemde de ander in een handsfree gesprek. Na diverse updates van Kia en de iPhone's met iOS 7 en 8 bleef het probleem aanwezig. Bij Kia is het probleem bekend en ze geven aan dat het aan de ruisonderdruking van de iPhone ligt, ze konden er niets aan doen. Dus ik met oortelefootjes bellen in de auto en baalde ervan. Nu heb ik recent de iPhone 6 aangeschaft en het probleem is zowaar verholpen. Ben nu duidelijk en kraakhelder te verstaan en de ruis is verdwenen. Kortom, opgelost! Ben …
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
De beste uit de test........................
door Gast Warmentuuter- 5 antwoorden
- 4,3k weergaven
Ja,ja de Venga heeft het voor elkaar gekregen Ze onderstaand bericht van Kia: De Kia Venga is door de Consumentenbond als "Beste uit de test" gekomen in de categorie kleine ruimtewagens. Om voor het predicaat ‘Beste uit de test’ in aanmerking te kunnen komen, dient een auto aan tal van strikte richtlijnen van de Consumentenbond te voldoen. Bovengemiddelde scores op het gebied van rijgedrag en verbruik zijn een eerste vereiste. Daarnaast moet een auto de maximale score van vijf sterren in de strenge Euro NCAP botsproefcyclus behalen en minimaal vier van de vijf beschikbare sterren in de Ecotest van de Consumentenbond scoren. #Kia #Venga #Besteuitdetest #Consumenten…
Laatste antwoord door fagus, -
MijnKIA testdag 1 2
door picafan- 49 antwoorden
- 7,8k weergaven
Hallo mensen, hebben jullie ook een uitnodiging voor de testdag binnengekregen? Vorig jaar had ik het niet gedaan maar voor 8 november dit jaar heb ik mij aangemeld. Wat ik mij afvraag is of dit niet zo'n truc is om klanten aan te wijzen op een mankement ( wat misschien niet eens een mankement is) waarop de dealer geld wilt verdienen? Ok het is gratis en ook veilig voor jou als alle punten een groen vinkje krijgt maar mij lijkt het een trucje. Wie o wie heeft hier ervaring mee?
Laatste antwoord door John Kanon, -
Distributieriem
door olemlA- 8 antwoorden
- 13k weergaven
Weet iemand wanneer aangeraden wordt de distributieriem van de Kia Venga te vervangen? En vooral ook wat hier de (vaste) prijs voor is? Op de website van Kia kan ik hier nergens informatie over vinden.
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
De hoogteverstelling in de rechter koplamp werkt niet meer. Weet iemand of dit te maken is of moet dan de hele koplamp vervangen worden? (zoja, heeft iemand deze op de plank liggen?)
Laatste antwoord door kjiratsiekoedel, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Goeiedag, Mijn naam is Ben en sinds kort trotste eigenaar van een Sorento. Mijn vraag: Had de sorento standaard afstandbedienbare deurvergrendeling? Of via de sleutel? Heb alleen 2 normale sleutels bij waaronder de moedersleutel. Voordat ik een nieuwe ontvanger met afstandskastjes ga installeren. Iemand raad? Groeten Ben
Laatste antwoord door Lique, -
- 0 antwoorden
- 6,3k weergaven
Rij-impressie Kia Optima Hybrid, RTL Autowereld, zondag 16 november om 17:30 bij RTL 7 en de herhaling, zaterdag 22 november om 11:30 bij RTL 4. Grtz. Specialmade
Laatste antwoord door Specialmade,