Kia Modellen
-
- 12 antwoorden
- 3k weergaven
Vandaag stom bij het achteruitrijden tegen een verkeerspaal geschaafd/gereden, hierbij lakschade op carrosseriegedeelte zijkant/hoek, het paneel dat zich bevindt onder het achterlicht en rondom het onderste knipperlicht. Ik stel vast dat dat paneel van kunststof is, gelukkig betreft het enkel (schaaf)lakschade. Nu vraag ik of iemand kan inschatten hoeveel het herstel zal kosten? Kwestie om te weten hoeveel boterhammen ik zal moeten eten.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste Kia vrienden, ik ben nieuw hier en hem de volgende vraag: Ik bezit sinds gisteren een KIA Rio III (1-2014) met de standaard stereo er in af fabriek. Nu wil ik een carkit Parrot CK3100 (laten)inbouwen maar wat is de beste plek en kunnen jullie mij misschien laten zien via een foto hoe jullie dat hebben gedaan of laten doen. Waar gaat de kabel het dashbord in en valt dit het minste op. Al vast bedankt voor jullie medewerking. Marcel uit Utrecht.
Laatste antwoord door Indoboy, -
Hallo, Ik heb een witson s100 al bijna 1 jaar. Die kwam oorspronkelijk met IGO 8. Dit vond ik niks en ben overgestapt naar IGO Primo. Maar onlangs heb ik een USB TMC voor de S100 gekocht en ik heb een beetje moeite om die aan de praat te krijgen op de IGO primo. Ik kan me herinneren dat de IGO 8 wel zo'n TMC scan funtie heeft, wat de IGO Primo niet heeft. Enige probleem, Ik kan mijn backup van de IGO 8 niet vinden. zit al een paar uur te zoeken op internet, maar kan hem niet vinden. Weet iemand waar ik die kan vinden? Alle hulp is welkom.
Laatste antwoord door taniman, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste allemaal, Van der week ben ik nog een keer terug geweest met het getjilp van de koppeling. Dit hoor je in zijn vrij en tot 70 km per uur. Hiermee in mijn woonplaats bij de Kia dealer geweest en de monteur in kwestie hoorde het ook. Had het digitaal ook opgenomen en met de dealer gedeeld waar ik deze ceed wegheb. Conlusie van de monteur in mijn woonplaats was dat het de druklager betrof. Hierop dit bij de Kia dealer aangegeven waar ik de auto heb gekocht van het zomer. Bij controle aldaar hebben ze n.a.v. een andere esp storing corosie weggehaald op een aarde leiding. M.b.t. de druklager hebben ze gekeken via het cadans (als ik het goed heb begrepen). Men kon nik…
Laatste antwoord door Kiaceed2007, -
- 11 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ik merkte een paar weken geleden bij het remmen dat de auto trilde bij het remmen. Niet dat het stuur trilt maar als je wat afreemt trilt de auto. IK ben (uiteraard) bij de dealer geweest. We zijn even gaan rijden en (gelukkig) trilde de auto nu ook. Bij terugkomst werd mij gelijk te kennen gegeven dat de remmen niet onder de garantieregeling vallen. Hoezo? Cee'd van juni 2014 met 7.000 km op de teller? Dat moeten ze dan aanvragen, maar gezien de leeftijd van de auto? Het is niet dat het stuurt trilt, hij dacht dat het van de achterremmen kwam. 15 januari aanstaande kan ik (pas) terecht. Ik ben benieuwd. Iemand wellicht ook deze ervaring? (het trillen bdeodl ik dan) Wordt…
Laatste antwoord door Diuz, -
motor olie
door dombo34- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Hallo, Wie kan me vertellen wat voor olie ik moet gebruiken in de sportage 2.0, 2wd bwj 2007, gr Richard
Laatste antwoord door bigwade, -
Soul waarde
door exutive- 7 antwoorden
- 4,4k weergaven
Goedemorgen, Waar ik nu mee zit is dat ik(wij me vriendin en ik)de overstap heb gemaakt van VAG -Groep naar KIA- Groep ,geen probleem. Een super mooie witte Soul Exutive gekocht 2009 en 68000 km alleopties (cc-parkeersensoren-achteruitrijcamera-privacy glas-super RADIO!-ETC ETC). Maar nu (en hoop dat ze verstandig worden bij Importeur)alleen een EV -Soul, dus kan er naar fluiten als ik weer een nieuwe Soul wil, wat waarde daalt? En kan ik dan misschien in Duitsland een Soul kopen? Groet, JAN
Laatste antwoord door exutive, -
- 2 antwoorden
- 4,9k weergaven
Goedemorgen Kia rijders, Ik ben nieuw op het forum, speciaal aangemeld voor deze vraag. Momenteel rijden wij in een Rio 1.5 LS uit 2005, prima auto voor het geld, mijn vriendin reed tot afgelopen nov in een Opel Astra station diesel. Aangezien deze steeds meer kuren en storingen kreeg hebben we besloten deze de deur uit te doen en tijdelijk met 1 auto verder te rijden. Aangezien we allebei forenzen heb ik er voor gekozen om zoveel mogelijk op de fiets naar het werk te gaan. (43 km enkele reis) Fietsen is een hobby dus redelijk te doen. Maar het bevalt mijn vriendin niet met 1 auto. Te weinig flexibiliteit. Dus komt er binnenkort ws een 2e auto terug. We rijden ong…
Laatste antwoord door raassie, -
- 15 antwoorden
- 6,1k weergaven
Morgen moet mijn Kia Pro_Cee'd (1.4CVVT) uit 2009 naar de dealer voor een grote beurt. Deze morgen kreeg ik van de receptionist een telefoontje als herinnering, plus de mededeling dat de grote beurt mij EUR 464,- zou gaan kosten. Heb hem dit laatste nogmaals laten herhalen, want ik dacht dat ik het foutief gehoord had. Kost een grote beurt voor mijn auto daadwerkelijk zoveel? Heb daarna namelijk online de onderhoudsprijzen van KIA opgezocht, en daar wordt melding gemaakt van een (standaard)prijs van EUR 287,50 voor een grote beurt. Wat is nu waarheid? Ik bedoel, ik kan me ook haast niet voostellen dat een prijs voor een grote beurt EUR 464,- kan zijn. Of gaan ze er nu…
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
ik wil graag een chroom handgreep op de achterklep om deze te openen , maar ik vind de orginele die helemaal van links naar rechts loopt niet mooi . Iemand hier een idee over .
Laatste antwoord door williebuis, -
facelift Picanto?
door bigmac- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
2014 Kia Morning (Picanto) gets cosmetic, safety and equipment upgrades Read more:http://indianautosblog.com/2013/08/2014-kia-morning-korea-92442 Nieuw model: Oud model De bumper is het duidelijkste verschil.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 4,7k weergaven
Ik heb ook een raar probleem met de navigatie. Tijdens het navigeren komt de melding "Naar volgend Verkeersknooppunt" De garage heeft er al diverse keren naar gekeken, restten gedaan en unit vernieuwd. De foutmelding blijft. Kent iemand dit probleem?
Laatste antwoord door Jan1945, -
- 12 antwoorden
- 3,4k weergaven
Beste Leden, a.s. 17 januari krijg ik mijn nieuwe kia picanto x-treme (zie foto) nu zit er vanuit de fabriek geen speakers in de achterdeuren. nou wil ik er geen boombox van maken maar wat redelijk geluid kan geen kwaad, eventueel later ook de voorspeakers. mijn vraag is dit makkelijk te doen enzo ja waar vind ik de kabel heb gelezen dat deze (altijd in de b-stijl zit) en dat je deze zo kan verlengen naar de deur? ook hoor ik mensen over een kleine versterker achter de normale radio kan dit? ik wil geen grote versterker zoals je die vaak in getunde autos ziet maar dat de speakers eventueel ook beter tot zijn recht komen. ik zou het …
Laatste antwoord door picanto xtreme, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Sinds november 2012 ben ik eigenaar van een nieuw aangeschafte Cee'd Sportswagon 1.6GDI Wat betreft de algemene bouwkwaliteit van de Cee'd zit het wel goed, de afwerking is minder. Het eerste halfjaar had ik wel af en toe wat rare probleempjes : - Na het instappen besloten de buitenspiegels vaak om spontaan weer naar binnen te draaien. - Drie keer gehad dat de auto met een lege accu stond. Dealer dacht eerst dat kofferbak niet goed gesloten was, of dat er iets mis was met het kofferbak contact (dit was niet het geval) - Twee keer was het binnengedeelte van het dashboard display uitgevallen, alleen het buitenste deel met de snelheidsmeter werkte nog. - Een keer toen …
Laatste antwoord door KCG, -
Vanmorgen auto proberen te starten echter accu ver leeg. Na een aantal pogingen sloeg de motor aan. hierna een 25km gereden en zonder problemen nogmaals auto gestart. wat me wel opviel was, dat mijn usb eenaantal nummers verder was. Ik heb dit nu nog een keer getest door de radio uit te zetten en een 1 uur later nogmaals te kijken waar het usb stick gebleven is. in dit uur was het nummer 2 minuten verder . ik heb nu het usb stickje er maar uit gehaald en hoop dat de accu niet leeg is. ps was vanmiddag al langs dealer geweest alleen zij waren niet in staat om ter plaatsen de accu door te meten .ze hadden het erover dat de massapunten misschien het probleem waren. …
Laatste antwoord door Marillion, -
- 14 antwoorden
- 7,6k weergaven
Na ruim 1 jaar was er van mijn ruitenwisserbladen niets meer over,de rubberen strips zaten nog met een klein stukje vast. Vorig jaar geen winter gehad,ze hebben derhalve nooit vastgevroren gezeten,desondanks na ruim 1 jaar aan gort. Ik had van de Carglass een setje gekregen bij mijn ruitvervanging en die zitten er nu dus op,stevige van Bosch. Wat een enorm verschil met de originele. Vergeleken met die van Bosch zijn de originele af fabriek van de Action. Onbegrijpelijk dat een auto met deze kwaliteit wordt afgeleverd. Kan nog zijn dat het komt omdat ik sterk het vermoeden heb dat de auto wel een jaar bij de importeur heeft gestaan,gezien de verweerde sticker op de a…
Laatste antwoord door LED-Lightning, -
- 5 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo, Bij onze kia picanto uit 2004 zit fabrieksaf cv met afstandbediening. Lampje op de sleutel functioneert alleen schakelt er niks. Cv met de sleutel werkt verder prima. Kun je deze opnieuw inleren? Of zit er een module tussen die apart gezekerd is misschien? Enig idee waar die dan zit achter het dashboard? Zoekfunctie wel gebruikt maar kon helaas niet zo 123 wat vinden. Alvast bedankt voor enige reacties.
Laatste antwoord door Picawhite, -
km teller met toerenteller vervangen een Picanto LX 2007
door Gast rick_picanto_84- 6 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hoi Picanto leden trouwens de wensen allemaal, ik ben a.s. zaterdag een gelukkig iemand die de Picanto van me zus gaat overnemen, die is van 2007 met 53,000 km op de klok, maar in die Picanto zit geen toerenteller erin. maar alleen grote tankmeter en km teller klok!!!!!, maar ik zal graag willen weten van jullie die het misschien weet, is het mogelijk om een exemplaar te vervangen met toerenteller??? en zo ja kan die kan zo overgezet gemonteerd worden zonder dat km stand per ongeluk veranderd?? of moet de km stand ook helemaal her progammeerd worden??? ik wacht op jullie reactie alvast bedankt !!!!! Rick
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 1 antwoord
- 7k weergaven
wie kanme vertellen hoe ik de handrem van mijn picanto moet afstellen
Laatste antwoord door bigmac, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
dit weekend ga ik de spiegelklapper inbouwen in mijn sportage (facelift model 2014) . ik ga daarvoor dit ding gebruiken: http://www.ebay.nl/itm/300596467289?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_2955wt_978 Heeft iemand de elektrische schema's van de sportage zodat ik daarop kan kijken wat ik waar moet aansluiten. Of nog beter, iemand dit reeds ingebouwd heeft en een verslagje ervan gemaakt? Ik heb reeds de post gevonden van xtra40 bekeken met zijn zelfbouw systeem.
Laatste antwoord door elbennito, -
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
Wie heeft hier ook last van? Door vorst gaan de deuren vast zitten en dan kan ik mijn deuren ook niet meer openen met het drukknopje (key free system) want die vriest zo vasr dat ie niet meer ingedrukt kan worden. Openen d.m.v. de afstandsbediening werkt ook niet. Dan knipperen de lampen wel en je hoort ook het vertrouwde geluid van de automatische ontgrendeling maar de deuren blijven op slot! Sta je dan... Tot nu toe paar keer meegemaakt. Remedie: vinger net zo lang op drukknopje (key free systeem) houden totdat deze ontdooit en wel in gedrukt kan worden waarna deuren open gaan. Ik heb meerdere auto's gehad met centrale deurvergrendeling maar dit heb ik nog noo…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Ik weet niet of ik dit juist doe, door dit hier te posten, maar ik ga over van een rio naar een ceed en heb winterbanden op stalen velg over voor de Rio. 2 jaar oud, en ik schat +/- een profiel van min.5,5/6mm iemand interesse? Ook heb ik nog ventieldoppen met kia logo (nieuw in verpakking) en chromen sierstrips voor over de portiergrepen liggen. Ook nog een set ruiterwissers (voor met spoiler) van bosch. Stuur me maar bericht als iemand interesse heeft. Mvg
-
- 1 antwoord
- 7,7k weergaven
Hallo mensen, Onze Picanto heeft ongeveer een week stil gestaan. Ik loop naar de auto toe en druk op het knopje op de auto deur , geen response. Nogmaals, 3,4 keer geprobeerd niks. Ik loop naar de passagiersdeur, druk op het knopje, nope niks. Ik druk op het knopje op de sleutel van ga maar open, nee niks. Als nood oplossing haal ik de sleutel uit de houder en doe de deur open, OMG wat een herrie TUUT TUUT TUUT ( achtergekomen dat er dus een alarm op zit) . Ik dus in de auto zitten, druk op de start engine knop, nee nog steeds niks. Lampjes op de dashboard branden wel, verlichting van de koplampen gaan ook aan, dus accu is goed. Tweede keer engine, nope niks. Der…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 6 antwoorden
- 8k weergaven
Bij Ceed SW met nu bijna 10.000 km op de teller gebeurt het de laatste tijd vaker dat het controlelampje van de ESP en Stuurbekrachtiging blijft branden na het starten, stuur laat zich niet dan niet draaien. Motor uit en opnieuw starten en het probleem is opgelost, het gebeurt alleen een keer of 10 per week. Zijn er meerdere Ceed rijders die daar last van hebben? Morgen maar eens bij de dealer langs gaan, knap klote zo. Gr. Raymond
- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
hi, achterklep vervangen ivm schade. nu heb ik een achterklep met een camera; de oude had dit niet. ik heb een pioneer avic f930bt navi systeem hoe kan ik de camera aansluiten hieraan? ik zie niet de gebruikelijke tulp kabel voor in het dashboard of iets dergelijks; waar/hoe moet ik die vinden dan? dank
Laatste antwoord door xtra40,