Kia Modellen
-
- 13 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hoi, Ik weet niet of er hier al een topic van is....maar wat vinden wij Soul rijders er eigenlijk van dat de Benzine/Diesel uitvoering niet meer komt??
Laatste antwoord door exutive, -
Proefrit Cee'd
door nico_09- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Allemaal, Vandaag hebben we een proefrit gemaakt in een Cee'd station 1.4 2011. De auto reed prima en zag er goed uit. Wat me opviel was dat er steeds een lichtje brande links van het stuur, Dit bleek isg te zijn, Ik heb gemeld bij de garage dat het start stop systeem niet werkte, niet beter wetende dan dat dit het altijd moet doen,, (dit blijkt dus achteraf niet zo te zijn bij kia zoals ik op dit forum heb gelezen) Maar nu wou ik de koppeling testen, stilstaand en de auto laten komen in de 5e versnelling. Hij viel dus uit (logisch) maar nadat ik de koppeling indrukte starte de auto meteen weer. Is dit normaal en heeft dit met isg te maken?
Laatste antwoord door nico_09, -
Claxon picanto
door erik V- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Mijn plan was om een claxon bij te plaatsen. Namelijk van het screaming banshee systeem. Deze werkt prachtig op mijn moto. Ik gebruik het zelden maar die keren dat het nodig is trek je de nodige aandacht wel. Nu merk ik dat de claxon onder de kap van het alarm is en de standaard claxon achter de bumper zit. Ik heb weinig zin om gans de bumper eraf te gaan halen, ik moet enkel nog kunnen aftakken van het plus signaal van de originele claxon. Weet iemand langs waar die kabels lopen? Welke kleur ze hebben of misschien een foto of zo?
Laatste antwoord door kia_21, -
navigatie systeem
door nico_09- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo. Hoe word het navigatiesysteem van een Kia ceed geupdated? Ik kan een cd overnemen met de nieuwste kaarten erop, maar installeert hij deze dan op het systeem of moet er altijd met de cd in worden genavigeerd?
Laatste antwoord door Jodocus, -
- 8 antwoorden
- 6k weergaven
ben gisteren begonnen aan een hondenrek voor in de sportage. ik vond de kant en klare hondenrekken nogal aan de dure kant, dus heb ik er mij zelf eentje gemaakt. heb mij wel gebaseerd op een foto van een bestaand rek. http://www.hondenrek.nl/Hondenrek-KIA-Sportage-2011-On het rek heeft mij tot nu toe 12 euro gekost voor de ijzeren profielen. als net heb ik een stuk betonnet gebruikt dat ik nog liggen had. het rek wil ik dan in hetzelfde beige spuiten als het interieur van de auto, maar daarvoor is het nu te koud in mijn werkplaats
Laatste antwoord door elbennito, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo Mensen, Even voorstellen, Paul 51 jaar, professioneel car detailer maar nog geen Sorento rijder. Ongeveer 7 jaar geleden de Sorento diesel ingeruild op een Sportage benzine en daarna wat andere merken gaan rijden. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Sorento 3.3 benzine, een zwarte of een antraciet. Wij rijden niet zoveel kilometers en ik wil graag weer hoog zitten en automaat rijden. Mijn vraag is....hebben jullie een link van een shop of bedrijf die mooie upgrades voor deze Sorento kan leveren. 3.3 benzine, bouwjaar 2007 of 2008. Denk aan body kit, drl lampen, skirts, interieur led verlichting, uitlaat stukken, grill. Niet te opzichtig maar wel net …
Laatste antwoord door Paladore, -
2Din Radio/CD
door klankie- 4 antwoorden
- 3,1k weergaven
Achterzijde: IMG_8996.jpg is er iemand hier de een schema heeft van de drie stekkers op de foto zie dat er twee stekkers in zitten , maar wat is de ingang waar nog niets in zit iemand???
Laatste antwoord door frankydb, -
- 5 antwoorden
- 6,5k weergaven
Hoi, Ik ben in het bezit van een kia ceed comfort uit jaar 2013. Nu is mij vanavond opgevallen dat de bochtverlichting aan gaat als ik stuur naar de bij rijders kant , maar gaat niet aan als ik naar de stuurders kant draai. Is dit normaal ? of is er dan een lamp kapot in de linkerkant gedeelte als ik in de auto zit natuurlijk? mvgr Hangbuikie
Laatste antwoord door hangbuikie, -
- 14 antwoorden
- 3,9k weergaven
vrijdag ochtend om 7 uur begonnen aan de inbouw van de volgende zaken in mijn nieuwe sportage: -bosal trekhaak -specifieke kabelset van erich jaeger -twee extra kabels voor permanente en geschakelde voeding voor de caravan -inbouwen van parkeersensoren voor en achter valeo beep & park kit 5 -inbouwen van witson radio de W2-D8529K (werkt naar behoren voorlopig) -inbouwen van een dashcam -extra 12V voorziening in de armsteun voor de dvd-schermen op de hoofdsteunen -inbouwen van deftige toeter -inbouwen spiegelklapper alles klaar op zaterdag om 16 uur Heb er geen foto's van getrokken aangezien ik al mijn info hier op het forum gevonden heb in de verschill…
Laatste antwoord door ceeder, -
- 7 antwoorden
- 4,6k weergaven
Goedemiddag, Heeft een van jullie wellicht ervaring met de RVS instaplijsten voor de Rio? Ik vind ze mooi ogen, al zijn ze stukken prijziger dan de plakstrips die onder meer op dit forum worden aangeboden. Vraag me dus af wie van jullie deze RVS lijsten heeft en hoe deze bevallen? Verder nuttig om te weten; - Zijn de lijsten eenvoudig zelf te installeren? - Is RVS een overbodige luxe en zijn de plakstrips wellicht ook voldoende voor bescherming van de lak? Link naar de RVS lijsten: http://www.kia.com/nl/modellen/kia-rio/accessories-2011/ Alvast dank voor de reacties! Gr. Tim
Laatste antwoord door Flipper, -
Steerwheel keys
door Riogrande- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik heb sinds een aantal dagen een witte Kia Rio, dus nu lid van de kiaclub Maar er zit een witson navigatie paneel in die je moet kunnen verbinden met de knopjes die op het stuur aanwezig zijn (zoals geluid, volgende song enz enz) Nu doe ik de setup en probeer ik ze te verbinden maar hij kan niet alle knoppen vinden. Als ik detect doe dan vind hij niet alle knoppen.. .eerst wel maar de dag erna niet meer en was alles gewist. Als ik nu de knop liedje verder inklik dan gaat mijn Snelheidsmeter op mn dashboard ineens omhoog >..... heel raar. Weet iemand hoe ik dit kan resetten en goed kan instellen?
Laatste antwoord door xtra40, -
ruitenwissers
door Marillion- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Haĺlo, ik ben op zoek naar nieuwe ruitenwissers en kwamde volgende site tegen:http://t.mister-auto.nl/fl/ruitenwissers/kia-cee-d-stationwagen-ed-1-4-cvvt-90pk_v4851_g298.html. Heeft iemand ervaring met deze site (mister-auto) en ervaring met de Bolk ruitenwissers. Deze zijn per set 13euro excl verzenden.
Laatste antwoord door Marillion, -
- 7 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hoi Allen. Mijn speakers kan ik rood maken, laatst een Soul gezien die kon ook andere kleuren opzetten ,is dit een optie ? Of kan dat ook bij de mijne?
- 13 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo leden, Hebben jullie ervaring met cruise control op de Kia Picanto en zo ja hoe bevalt dat? Is de auto daadwerkelijk zuiniger of niet? Thnx
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal, Leuk om te zien dat er zo'n actief forum bestaat van dit model! Ik heb het dan ook grondig doorgespit maar zou toch graag nog wat extra informatie willen krijgen van de echte kenners in tegenstelling tot de dealer ... Aan de titel kun je natuurlijk al afleiden dat het niet een standaard in Nederland verkocht model betreft. Dat komt doordat ik op dit moment werkzaam ben in Qatar (waar benzine goedkoper is als water, het woord diesel niet begrepen word en een turbo het slachtoffer van zand is). Na de gebruikelijke 4x4's te hebben bekeken (ford edge/jeep gr. Cherokee etc). Werd ik door een vriend benaderd, welke net een sportage had gekoch om hier eens na…
Laatste antwoord door Vortex, -
- 11 antwoorden
- 4,4k weergaven
leuk dat je ook doorgeeft hoe het is afgelopen een ander zou er wat van kunnen leren
Laatste antwoord door bigmac, -
Stotteren
door Picanto-1.0-LX- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Beste forumleden, Sinds alweer bijna 5 jaar zijn wij in het bezit van een Picanto 1.0 van 2005, gekocht met 51.000km, inmiddels bijna 142.000km op de teller. Ruim 90.000km gereden naar volle tevredenheid. Althans, bijna... Al sinds we de auto hebben stottert de auto bij zwaardere belasting (bijvoorbeeld invoegen op de snelweg). Stotteren in de zin van net niet vloeiend door de toeren heen lopen, en af en toe echt een hik. Ik ben meer thuis op het gebied van Volvo. Met m'n eigen auto (een '98 V70) ook problemen gehad (inhouden bij belasting) en daar bood het vervangen van de bougiekabels de oplossing. Die hebben we dus ook al een keer vervangen op de Picanto, maar …
Laatste antwoord door John Kanon, -
Slijtage stuur
door Marsel- 3 antwoorden
- 10k weergaven
Hoi, Ik ben nieuw hierzo (moet nog kijken hoe alles werkt?) Maar heb dit probleem ook boven op mijn stuur begint het los te laten, gisteren naar de dealer geweest en het probleem voor gelegd. Die heeft er foto's van gemaakt en ging het bij KIA navragen. Ik was wel de eerste met dit probleem bij hun (dealer in Delft) Maar kreeg vandaag een berichtje dat ik een nieuw stuur krijg (top)
Laatste antwoord door Hanz001, -
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik ga mij steeds meer irriteren aan het chromen randje onder mijn koplampen van de SP3 Binnenkort meer!
Laatste antwoord door Wimis on, -
Dit knopje is ?
door abctje0- 16 antwoorden
- 4,4k weergaven
Weet iemand waar dit knopje voor dient zie foto Als ik het op 1 of 2 zet merk ik niks Alvast dank Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Nieuwe Picanto in maart op Autosalon Genève
door Gast GreyGriffin- 1 antwoord
- 4,8k weergaven
Volgens thekoreancarblog.com zal de Picanto-facelift in Europa voor het eerst te bewonderen zijn op de 85ste Internationale Automobielsalon van Genève. De tentoonstelling begint op 5 maart. De turbo-uitvoering komt niet naar Europa, aldus het blog. En wie geen zin heeft in een retourtje Zwitserland: vanaf eind maart kun je bij de vaderlandse Kia-dealers terecht. Het dashboard is vernieuwd, er kan een 7 inch infotainment-scherm worden besteld en een cruise-control plus snelheids- begrenzer staat ook op de optielijst. Nieuwe bekledingen moeten het interieur gaan opvrolijken: red pack, yellow pack en brown pack. Voetverlichting in de kleur van het gekozen pack we…
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 0 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hoi,, Mischien dat jullie mij verder kan helpen. Ik ben nu in het bezit van een kia ceed, daar zit nu een radio navi in dus alles ineen. Merk weet ik niet mischien dat jullie er iets meer van weten zal een paar foto's bij sturen helaas dat lukt zijn te groot dus dat kom nog wel. als hij opstart laat hij noxxes zien , als ik naar navi gaat dan laat hij igo my way primo 9.62.209584 oktober 12 2011. ik krijg de sd kaart niet gekoppeld met navieextra toolbox. Maar hoe kan ik zien welke kaart erin zit en of hij van welk jaar is? Weet ook niet wat er precies is ingebouwd ik hoop van jullie wel ? mvgr hangbuik
Laatste antwoord door hangbuikie, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hey ik heb een kia picanto uit 2006 en kan maar geen plek vinden om een kabel vanaf mijn accu de auto binnen te krijgen... kan iemand mij helpen?
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo C'eed bestuurders Pas nieuwe op het forum, maar toch al wel een brandende vraag betreffende de inbouw van Xenon verlichting. Ik heb nog een Pilot H7 Xenon set liggen, deze wil ik inbouwen in mijn C'eed SW uit 2011. Nu heb ik zowel google en dus ook dit forum al flink geraadpleegd. Het gaat namelijk om de adapters...in een topic op dit forum wordt er naar een passende adapter set gelinkt op eBay, echter zijn deze niet meer leverbaar. De tywrap oplossing heb ik ook gevonden, echter vind ik dit geen goede oplossing. Het vinden van passende adapters zou dan ook de voorkeur hebben. Kunnen jullie mij verwijzen naar een website/bedrijf dat de adapters kan lev…
Laatste antwoord door Prometic, -
- 20 antwoorden
- 5,2k weergaven
er is eindelijk wat leuke Seat Wear interieur af dealer te verkrijgen moet zeggen ziet er wel leuk uit heb begrepen dat het stoel hoezen zijn te verkrijgen in 3 kleuren deze zijn verkrijgbaar voor de Picanto en de Rio
Laatste antwoord door Seafox,