Kia Modellen
-
privacy shades
door Theo1964- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Omdat ik mijn sorento verkocht heb heb ik nog zgan privacyshades liggen voor de 2.5crdi uit 2004. Niet alle clipjes zitten er meer bij maar ik heb ze altijd zo ingeklikt. Voor de achterramen zitten de clipjes er wel bij Doe een leuk bod
Laatste antwoord door Theo1964, -
- 27 antwoorden
- 6,5k weergaven
Gisteren maakte ik een inschattingsfoutje met dit als resultaat: Ik zakte weg in de blub en er was geen beweging meer in te krijgen. Gisteren geen hulptroep te vinden en nadat de Sorie dus vannacht heeft mogen overnachten in het weiland vond ik vandaag een ridder op een wit geel paard en die sleurde me eruit. Zo....uitgelachen, dan nu mijn probleem Nou goed, probleem opgelost zou je denken, maar helaas. Toen ik van dit pad af was en weer op de gewone weg aangekomen was kon de schakelaar van 4wd/low weer terug naar Auto. En toen bleef die op 4wd/low staan Dus met 30 km p/u naar huis gehobbeld. Wat zou dit kunn…
-
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb op de sloop een set 18 inch velgen van een nieuw type op de kop getikt. Deze hebben wel oxidatieplekken en krassen en moeten dus opgeknapt en gespoten worden. Ik twijfel alleen nog over de kleur... Ze komen straks onder een 2006. Zilver met de donkere bumpers. Zie geleende foto.. De kleur van de velgen moet dus bij beide kleuren passen. Ik twijfel..zwart , zilver of donker grijs , antraciet ... Ik ben helaas geen held met fotoshop dus ik kan niet even de opties op de rij zetten. Iemand ervaring , tips of suggesties? Alvast bedankt voor de input.
Laatste antwoord door Lique, -
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Luitjes, vergeef me mijn onkunde, maar hierbij een vraagje over de olievuldop van de Picanto. Als ik de vuldop vastdraai, is de dop bij de eerste " klik" al dicht, of anders? Denk het eerste, maar vraag het maar even voor de zekerheid. Heb namelijk tot nu toe nog geen auto gehad waarvan de olievuldop bij het vastdraaien een "klik" gaf
Laatste antwoord door mien-moeke, -
Vraag over Blue Tooth
door mcl- 18 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, Sinds vorige week heb ik de nieuwe KIA Picanto Extreme met Blue Tooth. Nu moet ik iedere keer als ik het systeem opstart en mijn smartphone aan heb, wachten dat de contactpersonen lijst geladen wordt. Is dat normaal? Ik heb nooit op mijn telefoon de 4-cijferige code in hoeven te vullen. Ik hoor graag. Groet, martin
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hi Guys, Witson heeft een nieuwe OS gereleased en ik was benieuwd of deze ook op de C217 werkt? Zou wel gaaf zijn. Dit is de link van de OS: http://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=102382794 Ik hoor graag van jullie. Gr. Ryan
-
- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Hoi : Ik ben in het bezit van een Venga uit 2013 waar ik ook goed over tevreden ben. Ik heb hem gekocht als een soort tussenstap naar de Sportage. Nu heb ik gehoord van een kennis die haar Sportage in wilde ruilen voor een nieuwe Sportage wel heel veel moest afschrijven. Ik vond het een beetje genant om te vragen hoeveel maar zij denkt toch maar dat ze er langer mee blijft rijden. Wat zijn jullie ervaringen wat betreft afschrijving . Het moet niet zo zijn dat de 7 jaar garantie een sigaar uit eigen doos is en ten koste gaat van inruilwaarde. Wie heeft hier ervaring mee . Ik hoor het graag omdat ik anders misschien een ander merk moet overwegen gezien inruil in de t…
Laatste antwoord door johij, -
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Beste forum vrienden, Ik heb 2 maanden terug een kia sorento gekocht bevalt perfect hiervoor altijd duitse auto's gereden doet dit niks voor onder. Nu heb ik me is wat ingelezen over het probleem met de tussenbak en om dat voor te zijn wil ik graag is weten welke opties ik heb. Superlock kopen ? Zekering 13 eruit halen wat geeft dit voor gevolgen ? Zijn er nog andere opties ?? mijn wagen is nog in nieuwstaat met 75000 km en gelukkig 4 nieuwe banden dus zal nog wel even voorruit kunnen. heb van mijn vrouw al gehoord dat ik er lang mee moet doen dus vandaar toch opzoek naar fouten die ik voor kan zijn. Bij voorbaat dank.
Laatste antwoord door hermansorento, -
Kogeldruk Picanto 1 2
door joepnd- 46 antwoorden
- 20k weergaven
Bij de nieuwe Picanto's staat een kogeldruk van 75 kg vermeld, terwijl onze Picanto (2012) maar 28 kg heeft. Welke wijziging is er geweest om deze enorme verandering aan kg waar te maken? Zou dit bij onze Pico ook aangepast kunnen worden?
Laatste antwoord door DjTheDice, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
vandaag met de ceed bij kia indumij rotterdam geweest voor de kleine beurt werd netjes ontvangen door werkplaats chef Yilmaz had een afspraak gemaakt voor een kleine beurt en remvloeistof vervangen interieurfilter was al door mijn zelf vervangen na 25 minuten werd er even wat dingen doorgenomen die als extra werk uitgevoerd konden worden o.a airco reiningen ruitenwisservloeistof aangegeven dat dit niet nodig was geen probleem na een uurtje was de auto klaar 206,03 was de rekening had een kortingsbon van 25 euro en ook de ruitenwisservloeistof die niet gevuld is werd ook niet gerekend dus netjes na overleg met Yilmaz vond hij het een goed plan om de kortingsbon vian k…
Laatste antwoord door arjan gt, -
- 1 antwoord
- 4,1k weergaven
een dubbel test tussen de facelift RIO en de nieuwe hyundai I20
Laatste antwoord door betominice, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
een 5e plaats niet gek zou ik zo zeggen
Laatste antwoord door xtra40, -
Wie heeft er een how to voor het wisselen van een koppakking van een kia rio uit 2003
Hallo, Sinds dat ik mijn Picanto nu 2 weken heb, heb ik de volgende vragen: Nu stopt de motor voor een stoplicht en start weer als ik mijn koppeling intrap. Wat is nu voordeliger? Dat de motor blijft lopen of dat hij stopt en weer opstart? (soms werkt het niet. Waar ligt dat aan?) De schakelaar daaronder is volgens mij, dat hij beter stuurt in de bochten./ Wat is het nut van deze schakelaar en wanneer zet je die uit? Nog een vraagje: De linker buitenspiegel zit een rand.Waar dient dat voor? Alvast bedankt voor de reacties. Groet, martin
Laatste antwoord door mcl, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik heb een Picanto 1.2 met lichtmetalen velgen, zie foto. Nu wil ik graag mijn momentsleutel van mijn motor gebruiken maar daar zit niet de goede maat dopsleutel bij. Is dit 22 mm of 21mm? Als ik de binnenmaat van de steeksleutel meet die bij de thuiskomer zit, kom ik op 22 mm.
Laatste antwoord door Wimis on, -
Aanpassing 3e remlicht 1 2
door Neo- 30 antwoorden
- 7,1k weergaven
Beste forumleden, Ik zou graag een aanpassing willen uitvoeren aan het derde remlicht, maar ik heb totaal geen idee hoe ik uiteindelijk überhaubt aan dit remlicht kan geraken. Moet ik de volledige bekleding van de achterklep eraf halen of niet? En hoe ga ik best te werk om zo min mogelijk schade te veroorzaken? Alvast bedankt voor de reacties. Mvg, Neo.
Laatste antwoord door lgbchef, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo. sinds mei 2014 heb ik een (nieuwe) picanto. Destijds had ik een galaxy note 2 maar sinds een maand of 3 heb ik een note 4. Ik kan deze pairen met de radio en tijdens die rit ook telefoongesprekken voeren. Maar de volgende dag werkt het dan niet meer. Hij geeft dan steeds de melding "koppelen mislukt" pas als ik de telefoon helemaal uit het geheugen wis en opnieuw koppel werkt het weer. Maar dit betekent dus dat ik deze handelingen elke dag opnieuw moet herhalen.... niet Handig! Mijn oude note 2 en de galaxy s3 van mijn dochter blijven wel gewoon in het geheugen. Ik heb al zowel met Samsung als met Kia helpdesk gebeld maar die zeggen allebei dat het aan de "ander" l…
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 13 antwoorden
- 2,3k weergaven
De Picanto door de ogen van Geen Stijl. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/03/kia_picanto_72_rjv_8.html
Laatste antwoord door Lique, -
- 5 antwoorden
- 4,7k weergaven
Dag mede sorento rijders; Ik heb het volgende "ongemak" maar wellicht heeft het meer te maken dat ik nog moet wennen aan de sorento Ik heb namekijk wanneer ik vanuit stilstand, de automaat in Drive of Reverse zet voel ik een lchte duw/bonk. Nu weet ik niet goed wat ik hier mee aan moet? Verder schakelt die prima. Wat voelen jullie (diegene met een automaat) wanneer je hem in drive of reverse zet? Volgens mij is het normaal dat je dan niks voelt. en oja zeer recent nog rijdens onderhoudsbeurt is automaatbak olie ververst. Thanks!
Laatste antwoord door hermansorento, -
- 7 antwoorden
- 8,4k weergaven
Ik heb in mijn Picanto Comfort o.a. een USB aansluiting zitten. Deze wilde mijn broer even gebruiken om zijn telefoon op te laden. Het blauwe lampje brandt wel,net als die andere 2,maar opladen ho maar. Heb de powerbank ook geprobeerd,maar ook die krijgt geen stroom. Inpluggen is toch voldoende,of zie ik iets over het hoofd?
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 0 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en zoek de service manual van de Kia Ceed 2009. Ik ben vooral geinteresseerd in kleine tot middelgrote reparaties die zelf uit te voeren zijn en hoop dit te vinden in dit manual. Ook een electrisch schema is welkom. Wie kan mij helpen aan zoiets? (eventueel tegen kleine betaling). groeten Edwin
Laatste antwoord door Edwin Kortekaas, -
- 6 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik zag mooie wieldoppen voor een prikkie bij LIDL Ik wil ze graag er opgooien. Maar hoeveel inch heeft de picanto 14inch? Ik heb de standaard wieldoppen met 4 bouten
Laatste antwoord door bigmac, -
Kia Optima (2016)
door JeeCee- 13 antwoorden
- 9,9k weergaven
Ik was net in onderhandeling om mij een Optima aan te schaffen en dan gebeurt dit, toch maar even uitgesteld dan. Wel erg snel vind ik, een levensloop van slechts 5 jaar, zo'n prachtkar! Kia stoomt de volgende generatie Optima klaar voor een lancering in 2016. Onze spionagefotograaf spotte de nog flink ingepakte Koreaan op de Nürburgring en wist voor het eerst een glimp van het interieur op te vangen. Dat de Optima geen minimale facelift, maar een complete make-over krijgt, wordt eens te meer duidelijk. Eerder dit jaar werd de huidige Optima Hybrid nog opgefrist, waarmee de auto weer voldoet aan de eisen voor 20% bijtelling. De voor ons tweede generatie van de …
100 duizend
door riodriver- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
ik heb de 100 duizend gehaald met nog de eerste zomerbanden. maar nu komt er een distributie geluid aan bij 2500 toeren[soort diesel achtig geluid].
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
ik heb mijn navigatie links bij het dashboard en een dashcam ietjes links van de achteruitkijk spiegel. waar ik helemaal gek van wordt, zijn de (usb) voedingskabels die in de weg zitten en die ik steeds moet opbergen. hebben jullie goede ideeën? ik vroeg me af of er op de een af andere manier voeding te halen is. uit de daklampje? uit de ventilatierooster links?. Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door Murcielaygo,