Kia Modellen
-
- 13 antwoorden
- 2,3k weergaven
De Picanto door de ogen van Geen Stijl. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/03/kia_picanto_72_rjv_8.html
Laatste antwoord door Lique, -
- 5 antwoorden
- 4,7k weergaven
Dag mede sorento rijders; Ik heb het volgende "ongemak" maar wellicht heeft het meer te maken dat ik nog moet wennen aan de sorento Ik heb namekijk wanneer ik vanuit stilstand, de automaat in Drive of Reverse zet voel ik een lchte duw/bonk. Nu weet ik niet goed wat ik hier mee aan moet? Verder schakelt die prima. Wat voelen jullie (diegene met een automaat) wanneer je hem in drive of reverse zet? Volgens mij is het normaal dat je dan niks voelt. en oja zeer recent nog rijdens onderhoudsbeurt is automaatbak olie ververst. Thanks!
Laatste antwoord door hermansorento, -
- 7 antwoorden
- 8,3k weergaven
Ik heb in mijn Picanto Comfort o.a. een USB aansluiting zitten. Deze wilde mijn broer even gebruiken om zijn telefoon op te laden. Het blauwe lampje brandt wel,net als die andere 2,maar opladen ho maar. Heb de powerbank ook geprobeerd,maar ook die krijgt geen stroom. Inpluggen is toch voldoende,of zie ik iets over het hoofd?
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 0 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en zoek de service manual van de Kia Ceed 2009. Ik ben vooral geinteresseerd in kleine tot middelgrote reparaties die zelf uit te voeren zijn en hoop dit te vinden in dit manual. Ook een electrisch schema is welkom. Wie kan mij helpen aan zoiets? (eventueel tegen kleine betaling). groeten Edwin
Laatste antwoord door Edwin Kortekaas, -
- 6 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik zag mooie wieldoppen voor een prikkie bij LIDL Ik wil ze graag er opgooien. Maar hoeveel inch heeft de picanto 14inch? Ik heb de standaard wieldoppen met 4 bouten
Laatste antwoord door bigmac, -
Kia Optima (2016)
door JeeCee- 13 antwoorden
- 9,8k weergaven
Ik was net in onderhandeling om mij een Optima aan te schaffen en dan gebeurt dit, toch maar even uitgesteld dan. Wel erg snel vind ik, een levensloop van slechts 5 jaar, zo'n prachtkar! Kia stoomt de volgende generatie Optima klaar voor een lancering in 2016. Onze spionagefotograaf spotte de nog flink ingepakte Koreaan op de Nürburgring en wist voor het eerst een glimp van het interieur op te vangen. Dat de Optima geen minimale facelift, maar een complete make-over krijgt, wordt eens te meer duidelijk. Eerder dit jaar werd de huidige Optima Hybrid nog opgefrist, waarmee de auto weer voldoet aan de eisen voor 20% bijtelling. De voor ons tweede generatie van de …
Laatste antwoord door xtra40, -
100 duizend
door riodriver- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
ik heb de 100 duizend gehaald met nog de eerste zomerbanden. maar nu komt er een distributie geluid aan bij 2500 toeren[soort diesel achtig geluid].
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
ik heb mijn navigatie links bij het dashboard en een dashcam ietjes links van de achteruitkijk spiegel. waar ik helemaal gek van wordt, zijn de (usb) voedingskabels die in de weg zitten en die ik steeds moet opbergen. hebben jullie goede ideeën? ik vroeg me af of er op de een af andere manier voeding te halen is. uit de daklampje? uit de ventilatierooster links?. Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 11 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo allemaal, Morgen ga ik samen met mijn vrouw kijken en rijden in een sorento ex 2.4 van 2005, de auto ziet er supernetjes uit! ,een zwarte met lederen bekleding dvd in de hoofdsteunen bullbar en sidebars, netjes schoon dus niet versmeert. er zit geen trekhaak onder dus lijkt me geen afgebeuld ding. ben er vanmidag ff alleen geweest en in , onder en tussen de auto gekeken. mijn vraag is (omdat ik niet bekend ben met de sorento) ; de versnelingspook komt overeen met onze soeplepel? is dit normaal of een bekend euvel? voor lag een beetje olie, onder blok was vettig, was rood achtig dus lijkt mij atf? stuurbekrachtiging? of gaan bij jullie de …
Laatste antwoord door patje sorento, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Een tijdje terug heb ik een JBL composet in mijn voordeuren gezet op de standaard radio. Geluid is uiteraard veel beter dan de standaard speakers maar ook al zet ik het geluid nog niet eens hard dan begint vanuit het dashboard van alles mee te resoneren. Op vol volume uiteraard niet te merken maar bij normaal wel. Het komt ergens vanuit het dashboard en niet uit de deuren. Hebben meer mensen hier last van en hoe te verhelpen?
Laatste antwoord door Borland, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo Kia Sportage owners ik verkoop mijn Thule pacific 200 dakkoffer met sportage dakdragers (eventueel ook apart verkrijgbaar), 1X gebruikt voor vakantie vraagprijs 350 €
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Kan iemand mij helpen aan een Nederlands (internet-)adres voor aanschaf ruitenwisser voor Rio 2014? Rode kleur geen bezwaar (zie foto's garage)
-
Picanto x treme 2015 1 2 3
door rocketpower- 65 antwoorden
- 13,9k weergaven
Laatste antwoord door Picawhite, -
EconomyLine Plus
door Gast- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Vanochtend gehoord bij de dealer: er komt een EconomyLine Plus (of +) aan. Deze komt tussen de standaard en ComfortLine in en is € 900,-- duurder dan de EconomyLine. De Plus heeft in ieder geval extra een airco en radio/cd speler.
-
tuning
door johnmarlou- 6 antwoorden
- 3,9k weergaven
hallo venga vrienden ik wil graag weten of iemand van jullie ervaring heeft met het tunen van de venga of het tunen met een powerbox en wat de mogelijkheden zijn omtrent het tunen ik wacht graag jullie ervaringen af mvg john
Laatste antwoord door Derrek, -
Koppeling. 1 2
door Telstar- 31 antwoorden
- 11,5k weergaven
Wij hebben een Kia Rio van april 2012 en ook eigenlijk vanaf het begin problemen met de koppeling. We hebben in november 2013 ook de koppeling etc. moeten laten vervangen, dit was al bij een km. stand van 12.354. Daarna is het een tijdje wat beter gegaan, maar nu alweer sinds enkele maanden wederom last van het bekende schokken en stuiteren van de auto, wat ik hier overal ook al lees. De huidige km.stand is 16.690. We zijn vorige week hiermee wederom naar de dealer geweest en deze is meegereden om te laten zien dat het toch echt niet aan de auto ligt. Volgens hem stond de stoel te laag, deze moest hoger, de leuning moest rechter staan en je moet, als je ontkoppelt, je ha…
Laatste antwoord door FBos, -
- 10 antwoorden
- 4,7k weergaven
hallo, wij zijn sinds zaterdag eigenaars van een zeer mooie Sorento. de auto rijd perfect. alleen vind ik een ding minder ..... de banden. op zich niet rumoerig, maar ze laten me elk steentje op de weg voelen. de voorbanden zijn nog 1 zomer goed, de achter banden zijn zeer goed. zijn ook 2 verschillende merken. voorkant Kumho Radial 798, en achterkant Hankook Dynapro HP. beide 245-70-16 wij hebben deze auto gekocht, gewoon omdat we deze mooi vinden en een hoge instap wilden. we zijn geen terein mensen. nu ben ik aan het rond zoeken op diverse banden sites waar ook reviews te lezen zijn, en de Nokian Line SUV als stilste en toch goede band naar voren. op alle site…
Laatste antwoord door marcofr, -
- 6 antwoorden
- 4,8k weergaven
Wie heeft het goede antwoord ? Met google kan ik er niets over vinden..
Laatste antwoord door SatJunk, -
Aangeslagen ramen
door Gast willie wortel- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
In mijn Cee'd 2014 1600 GDI heb ik in deze periode veel last van aangeslagen ramen na een avondje stilstand, vooral aan de voorzijde. ( ook het meest storend ) Zelfs wanneer ik na het instappen de aanjager op de hoogste stand zet, en op de voorruit gericht, duurt het p/m 5 minuten voor het raam redelijk vrij van vocht is. Wat is jullie ervaring ? en wat is de beste remedie ? Willie
-
- 19 antwoorden
- 6,3k weergaven
Ik zit met een vraag De kleine beurt bij de kia garage kost 168 euro ex extra dingen zoals filters etc Bij James 129 euro ook ex extra dingen beide bedrijven hebben bovag en zitten in zelfde pand met de zelfde monteurs Blijf ik puur bij Kia om de stempel ? Of is dit snel verdient zonder dat de garantie in gevaar komt .
Laatste antwoord door 1500vulcano, -
Vocht in lampen Cee'd 2014
door Gast willie wortel- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
In mijn 6 mnd "oude" Cee'd heb ik 2x wat vocht in de lampen gehad, 1x in een koplamp, 1x in het achterlicht. het is na enkele dagen vanzelf weer verdwenen, vandaar dat ik niet direct naar de garage wil lopen. Maar ...... komt dat "probleem" meer voor ? Willie
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 5,3k weergaven
Dus... sinds vorige week heb ik een Optima.Prachtige auto, mooi uiterlijk. Eigenlijk alles wat je wenst. Maar dan, ff claxoneren naar je vrienden, buren of met gevaar. En ja, ik weet: doelloos claxoneren kost je een flinke duit als oom agent in de buurt is. Maar dat geluid. Man Man Man, dat geluid uit die lullige claxon... Hoe kan ik dat oplossen? Want ik denk dat die claxon ook met het alarm systeem verbonden zit, iemand hier erbvaring mee? Vind dit geluid wel echt bizar lullig klinken uit zon auto...
-
- 1 antwoord
- 5,9k weergaven
Hallo iemand enig ide waar de cv module van Kia cerato is en wel kabel kleuren zijn en is cerato postief of negatief gestuurd of pneumatisch ik ben bezig met cv aan het inbouwen cv is de orginale van de auto allen de ab heb ik universele ik wil de universele ab op de orginale module inbouwen graag jullie hulp bedankt alvast
Laatste antwoord door bigwade, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Beste forumleden, Sinds een week ben ik trotse eigenaar van een KIA Picanto uit 2004. Nu wil ik mijn JBL-Subwoofer (die nét aan in de achterklep past) plaatsen. De voedingskabel van de sub moet worden doorgetrokken naar de accu. Mijn vraag is; hoe ik deze het beste naar de accu kan trekken. Ik heb zelf een beetje rondgekeken onder de kap, maar zie niet echt geschikte mogelijkheden. Eén kapje ben ik tegengekomen, maar die zit met twee boutjes vast en kan daar bijna niet bijkomen.. Op internet staat ook niet zo veel waar ik wat aan heb.. Misschien heeft iemand van jullie hier ervaringen mee? Tips zijn altijd welkom! Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik kan de 16* lm velgen + banden + tpms sensoren af fabriek van de Rio executiveline inruilen op 17* Muan velgen + banden + tpms (standard onder de first ed.) Ik kan hier euro 600 inruil voor krijgen.. Is deze prijs redelijk of is dit weggeef prijs ?
Laatste antwoord door SatJunk,