Kia Modellen
-
Tips & Trucs mbt Kia Cee'd
door Gast willie wortel- 12 antwoorden
- 10,2k weergaven
Beste Cee'd rijders. Het lijkt me interessant te starten met een nieuw topic, Tips & Trucs. Sinds Sept. 2014 ben ik een tevreden Cee'd rijder, met veel rondstruinen op internet ben ik enkele instellingen / wetenswaardigheden aan de weet gekomen Samen weten we heel veel, als we bereid zijn dat met elkaar te delen, kunnen we ons reisgenot mogelijk aanzienlijk verhogen, ook voor niet Cee'd rijders. Daarom mijn voorstel : Weet je iets over instellingen, heb je ontdekt hoe iets werkt, wat niet of slecht in de handleiding staat, ben je tot de ontdekking gekomen dat ....... wat niet in de handleiding staat , enz., graag dergelijke zaken kenbaar maken. Graag …
Laatste antwoord door Asphalt_Cowboy, -
olie in koelwater
door hans69- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
hallo ik heb een kia sorento 3.3 V6 bj 2007 op lpg het probleem wat ik heb is dat er olie in mijn koelwater komt heeft iemand ervaring met dit probleem alvast bedankt hans
Laatste antwoord door 200PKminder, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste mensen, Het probleem : vanaf dat de zomer begint en de temperatuur buiten boven de 16 °C komt zijn er momenten dat mijn sportage inhoud en schokt. Dit is enkel bij warme temperaturen en in de winter beneden 14°C is er geen enkel probleem. De reden waarom ik deze vraag hier stel is dat de dealer in Sint-Niklaas me niet begrijpt of wilt begrijpen. Deze komt met de uitleg dat IK teveel in het gebied van de aan/af van de turbo rijdt. Dit begrijp ik dan weer niet want in de winter geen last en heb al verschillende auto's gehad zonder dit probleem. Een radeloze KIA rijder.
Laatste antwoord door Wimis on, -
Hoe vliegen verwijderen? 1 2
door mcl- 35 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hallo, Ik heb een paar lange ritten achter de boeg en je begrijpt het al; de hele voorkant en de ruit zit vol met vliegen etc. Hoe krijg je deze , zonder de beschermlaag te beschadigen, weg? Groet, martin
Laatste antwoord door Michelpicanto, -
- 27 antwoorden
- 10k weergaven
hoe oud is jullie rio en hoeveel heb je er al mee gereden ? Ben benieuwd ik zelf heb de rio gekocht met 20,000 op de teller en dat was in september en heb er nu 42000 op staan met een 1,2 benzine
-
Brandstof
door Gert Huygens- 18 antwoorden
- 7,1k weergaven
Ok ik ben niet echt onderlegd in auto's maar al flink wat kilometers gemaakt met mijn nieuwe karretje Dus ging mijn vriendin hem voor het eerst vol tanken Er kon 22 liter bij En weer flink aan het rijden Het metertje van de benzine ging naar onze mening vrij snel naar beneden En vanmiddag na 400 kilometer rijden het lampje branden Dus maar weer naar de pomp Ik deze keer zelf tanken Na 23 liter sloeg de pomp af Ik ben altijd gewend om nog even Door te drukken zodat hij echt helemaal vol zit Tot mijn verbazing kon er nog bijna 7 liter bij Is dat normaal? En bij hoeveel liter over begint het lampje ongeveer te branden? Want er werd mij gezegd dat ik een …
Laatste antwoord door bigwade, -
- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste allemaal! ik ben mij aan het orienteren voor een navigatiesysteem dat mooi in het dashboard past.. Na het doorspitten van dit forum ben ik er 2 tegengekomen die er mooi in passen. Dat zijn de volgende: Witson c217 Vigo 217 Mijn vraag is of er nog meerdere bekend zijn die net als bovenstaande mooi in het dashboard passen, en niet van dat spuuglelijke pioneer recht toe recht aan spul vanuit de dealer. (dan doel ik met name op dat je van een mooi rond dashboard ineens BAM een inham hebt met een scherm...) Ik ben benieuwd welke merken nog meer compatible zijn met het dashboard van de picanto.(kon er zelf buiten bovengenoemde geen vinden) …
Laatste antwoord door Sjonster, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
Hoi ik heb een picanto uit 2004 en net een nieuwe autoradio gekocht met een externe microfoon nu zou ik graag wat tips hebben hoe ik die kan wegwerken
Laatste antwoord door Michelpicanto, -
- 34 antwoorden
- 13,2k weergaven
Met de Witson in de auto klinkt het geluid al een heel stuk aangenamer. Met het vervangen van de luidsprekers en tweeters valt er volgens mij nog wel het een en ander te behalen. Wie heeft dit al gedaan bij zijn Sportage en welke zijn het dan geworden? Graag tips!
Laatste antwoord door macc, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
https://www.youtube.com/watch?v=COu8SXz3GPI
Laatste antwoord door Dave D, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Weet iemand of er een subwooferaansluiting op de orginele radio zit van de ceed pro 2010? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Jay-2206, -
- 9 antwoorden
- 4,2k weergaven
Kan ik 12v 'aftappen' via de binnenverlichtingsunit die in het dak zit? En zit daar een 12v draad die alleen stroom krijgt als de auto op contact staat c.q. de motor loopt? Ik heb overigens geen electrisch dak.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Blue Tooth
door mcl- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, Ik heb in mijn Picanto Extreme o.a. Blue Tooth. Klopt het dat iedere keer als je in de auto komt het telefoonboek van je smartphone geladen moet worden? Eerst zoekt hij contact en dan gaat hij laden. Dat duurt aardig lang. Groet, martin
Rds autoradio
door Dennis_N-V- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Laats heb ik de instellingen aangepast van de autoradio, maar nu zie ik de flitsers niet meer in mijn scherm. Hoe pas ik dit aan ?
-
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Ik heb een vraag. Hoe haal je het middenconsole van een Kia Rio 2002 uit elkaar/los? Ik heb een radio met handsfree module en USB op lange kabel en wil dit netjes gaan inbouwen. Heb de nodig inbouw ervaring met fransoze auto's maar ik kan geen schroefje ontdekken en wil niet overal met een schroevendraaier gaan steken en wrikken. Wie kan mij op weg helpen? Ook nog even een andere vraag: Ik heb ' moeite' met het contactslot.... Als de sleutel er in steek en hem op contact probeer te draaien dan wil dit heel vaak niet. Na lang onderzoeken lijkt het wel of moet ik de sleutel insteken, heeeeel klein beetje draaien dan iets uit contact trekken en da…
Laatste antwoord door Enumo, -
- 8 antwoorden
- 4,2k weergaven
Pas geleden aangegeven bij de dealer dat er een slijtage plek op mijn lederen stuur zit. Bij zonneschijn wordt het stuur warm en als ik dan mijn stuur vast hebt voelde ik er losse stukjes vanaf komen. Werd aangegeven dat het een speciaal garantiegevalletje was en gaat direct vervangen worden. Inmiddels een nieuw stuur erin laten zetten en hij ziet er weer piekfijn uit. Het is het zelfde stuur als in de Ceed die ik pas geleden mee had als leenauto, zal wel een verbeterde type zijn. Stuur is nu van glad(om te zien) leder. Kortom weer complimenten voor Kia en de dealer(Kooijman uit Tiel). Fijn om zo serieus genomen te worden. Ook gelijk een lakstift gevraagd omdat een teg…
-
- 7 antwoorden
- 3,3k weergaven
Over een paar maand had ik een oude waterverzachter getransporteerd waar nog wat zoutoplossing in zat. Doch bij het maken van een noodstop kieperde het boeltje om en een deel van de pekel kwam over de achterbank en vloer terecht. Eens thuis heb ik alles zo goed mogelijk gereinigd met een waterstofzuiger en nadien met een natte spons afgewreven en nog eens gestofzuigd. Nu blijkt dat de plek waar het overgelopen is terug begint wit uit te slaan,precies kristalletjes,als ik het dan terug afwas is het een tijdje goed maar komt toch terug. Ben bang dat ook de zoutoplossing ook tussen de zetels gelopen is op de vloerplaat,... Iemand een idee hoe ik van dat probleem vanaf g…
Laatste antwoord door skoebidoe, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Toen we de Picanto van mijn vrouw, 3 weken geleden op gingen halen, stond deze voor de showroom buiten te blinken en daar we even moesten wachten liep ik eens rond de auto. Daar ik wat nare ervaringen met banden heb eens gekeken naar de DOT nummers. Op de vooras bleken 2 banden gefabriceerd in verschillende weken te zijn gemonteerd. Bij vroegere auto's heb ik daar wel eens problemen mee gehad en of de duvel er mee speelde, enkele km's na voor het eerst met de auto te rijden trok de auto vreselijk naar rechts. Eerst even de invloed van wegverkanting uitgesloten en tevens die van mogelijke zijwind. De auto bleek in alle omstandigheden hetzelfde te doen, seierus naar rechts …
Laatste antwoord door mcl, -
Achterband SP3
door Wimis on- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
De achterband van een auto is meestal de band die het langste meegaat (tenzij achterwiel aandrijving) Nu vindt ik de achterwielen van de BMW X5 (+X6) best wel een gaaf gezicht om te zien. Zou dat ook een optie zijn voor de SP3 (de spatborden achter zijn al forser dan de voorspatborden Dus een lekkere bredere band dan er nu om zit. Wie weet waar willem wouter woont mag het zeggen?
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb op mijn computer een paar mooie schema's van de koplampen van mijn Picanto TA, zowel voor de uitvoering met H4-koplampen als die met Projectielampen. Volgens mij heb ik ze ooit van dit forum gehaald, maar ik kan ze niet meer vinden. Maar heeft iemand ook dergelijke schema's voor het stadslicht/achterlicht-gebeuren van de Picanto TA? En dan in het specifiek van de uitvoering met LED-DRL (die dus omschakelt naar stadslicht). Ik zit momenteel tussen twee detacherings-opdrachten in thuis en dat leek me een mooie gelegenheid om eens wat klusjes aan de Picanto af te werken. En 1 van die projectjes omvat het kijken of ik de achterlichten kan bijschakelen op de D…
Ruiten tinten
door Rolandp- 7 antwoorden
- 4k weergaven
Hi, Dinsdag worden de ruiten van mijn 2006 sportage getint. De ruiten van de achterbank tot en met de achterbak. Nu heb ik het vermoeden dan het wel eens mooi kan zijn als ik de voor ruiten ook een lichte tint mee laat geven, om zo de overloop van voor naar achter wat mooier te maken. Echter weet ik dit niet helemaal zeker. Heeft iemand van jullie ervaring met wat mooier is? De vorruiten laten zoals ze zijn, of toch een licht kleurtje geven?
Laatste antwoord door Rolandp, -
- 14 antwoorden
- 11,1k weergaven
Beste, Toen ik mijn auto net had nu ongeveer een jaar geleden was de auto veel rustiger in zijn stationair, optrekken, op de snelweg etc dan nu. Is dit normaal bij de picantos? Het is een 1.2 bouwjaar 2012 met 12.000 op de teller. Je start de auto met een druk op de knop Stuur trilt lichtjes Op de snelweg wanneer ik 100 rij lijkt en hoor ik net dat ik 120 rij Gecontroleerd:Olie zit bijna tegen zijn max. aan. Verder niks te controleren. Het is de ketting en motor zelf wat veel geluid maakt. Hij is iig niet meer muisstil als voorheen. Niet verandert van rijstijl enkel dat het de laatste tijd wat kouder is buiten.
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, ik heb een Sorento II van 2007 met een automatische airco/klimaatregeling en nu blijft de aanjager/blower op een vrij hoog niveau blazen en ik kan dit niet aanpassen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn en kan ik een soort van zelf-diagnose uitvoeren ?
Laatste antwoord door chrikodo, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
hallo ik heb een kia sorento 3.3V6 op lpg het probleem wat ik heb is dat er olie in mijn koelsysteem komt heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn want ik hoor meerdere dingen zoals koppakkingen of olie koeler alvast bedankt
Laatste antwoord door hans69, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Dag allemaal, Kort verhaal: Na 1 jaar de Rio te hebben, airco kapot. Bekende "grr grrr grr" geluid. Vorig jaar: Airco kapot, wederom dit geluid. Nu: Airco kapot, wederom het geluid. Ik ben benieuwd: ben ik de enige waar het steeds fout gaat? Dit is een vernieuwde versie volgens de dealer. Kortom: er lijkt een andere factor te zijn, maar wat? benieuwd naar jullie ervaringen. Dat de airco stinkt, weten we... maar ik bedoel echt Airco kapot (hij werkt dan nog wel maar hoort een lager geluid maken wanneer je de airco inschakelt (dan klinkt het ratelen even kort) of wanneer de airco uit is (dit is raar, want je zou zeggen dat je het moet horen w…
Laatste antwoord door Remko .me,