Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 4,9k weergaven
Beste Kia-rijders, Sinds 2 weken ben ik eigenaar van een Kia Rio 1.6 cvvt x-cutive lpg-g3 met 195.000 op de teller. Mijn eerste Kia. Blijkt een zeer goede aankoop te zijn tot nu toe. Echter heb ik wel 2 vragen, zie punt 2 en 3. Maar goed: 1. Om te beginnen bij de banden. Zitten af fabriek 195-55-15 op met 5,5" brede velgen. Te brede banden voor zo'n velg. Was ook duidelijk te zien. Banden heb ik vervangen door 185-60-15 en het rijdt veel comfortabeler en stiller. Zal ook wel iets zuiniger worden ivm rolweerstand. Heb zelf een bandenzaak, dus dat was zo gepiept. 2. Wat voor motorolie zou het meest geschikt zijn voor mijn Rio? Zoekfunctie gebruikt, maar…
Laatste antwoord door M. Canbolat, -
- 8 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo, graag zou ik willen dat de verlichting automatisch aangaat bij het starten van de auto, en ook weer uit gaat bij het uitzetten van de auto. weet iemand of en hoe dit mogelijk is. ik weet dat je dit bij sommige merken te programmeren is. of is er een andere oplossing? b.v.d.
Laatste antwoord door betominice, -
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Bij mijn aangeschafte Kia Sportage uit 2006 zat geen afstandsbediening, deze was stuk en was nieuw besteld, hij zou naagestuurd worden. Nu heb ik deze reeds binnen, moet ik die laten programeren of iets voordat ie het doet? Of is er een trukje voor dat de auto weet dat deze afstandsbediening bij hem hoort? Wie weet raad?
Laatste antwoord door beatrix, -
- 13 antwoorden
- 3,7k weergaven
Daarnet terug op mijn Rio'tje bij de werkplaatsverantwoordelijke van de dealer hem op bepaalde plekjes vliegroest nog laten verwijderen op de achterklep. Men oog viel toen op allerlei plekjes in de achterruit, precies op dat die een folie erop heeft kleven, met vuiltjes onder. De dealer zijn werkplaatsverantwoordelijke erop gewezen, hij vond dit vreemd heeft de ruit binnen en buiten trachten proper te maken zonder succes. Hij heeft er een foto van gemaakt en gaat het morgen bespreken met de dealer, want nu lijkt het dus op die beplakt is met folie, wat uiteraard zo niet is! Wie van jullie heeft hier ook klachten over? En mag dit? Hierbij de bijhorende foto :
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Ik ben opzoek naar een fietsendrager die goed past op een Kia Pro Ceed uit 2008 met een afneembare trekhaak. Een twinny load fietsendrager past wel alleen past dit niet met 2 fietsen omdat de trapper van de ene fiets dan de kofferbak aanraakt. Iemand een tip welke fietsendrager wel goed past.
Laatste antwoord door Dave D, -
- 9 antwoorden
- 6,7k weergaven
Soo, het is wel lang geleden dat ik hier wat gepost heb maar als "Lurker" las ik toch regelmatig de topics. Ik zie dat ik onze auto's ook uit de garage van het forum heb gewist maar dat is verder niet zo belangrijk. Mijn Sportage (aut/AWD) moest afgelopen week voor een grote beurt en 1e APK naar onze dealer. De verkoper had me al verteld dat hij een Optima zou meegeven om de dag mee door te komen. En wat gebeurd er die dag? Ik werd fliefd Nu wist ik dat ze deze Sportage graag zouden inkopen ( en weer verkopen, ik denk zelfs dat ze al een vraag hadden liggen) omdat deze uitvoering niet meer gemaakt wordt in de fabriek om langzaam maar zeker productieband st…
Laatste antwoord door jan4, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Hallo, Vandaag moest de Picanto voor onderhoud naar dealer. Omdat ik altijd graag zwarte B-stijl folie wil hebben ook maar meteen de originele folie laten monteren. Na bijna 3 uur wachten(?!) was de kleine beurt + folie klaar. Netjes afgerekend. Toen we naar de auto liepen zag ik op afstand netjes de b-stijlen zwart zijn, ik al happy. Tot ik dichterbij kwam. De folie is gewoon afgesneden en niet netjes om de rand van de stijl geplakt, zit dus nu tegen een witte randje aan te kijken Volgens de dealer is dit zo de procedure van KIA. Ik ben van menig dat het niet zo is en dat de hoeken ook binnen de kortse keren loslaat en de afwerking met het witte randje niet echt d…
Laatste antwoord door fonzie, -
Xenon-look Cee'd
door wes1990- 12 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hey iedereen! Ik vroeg me af of iemand ervaring had met de xenon-look lampen, aangezien ik totaal niet handig aangelegd ben en het ombouwen naar een xenonkit niet zie zitten. Zo ja als er iemand met ervaring is... Geven deze lampen ook een betere lichtopbrengst en is er gevaar voor oververhitting, kortsluiting of andere problemen? Welk merk is aan te raden ? Alvast bedankt !
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 2,7k weergaven
Mijn rechter dimlicht (dus niet aan de bestuurderskant) was kapot. Volgens het instructieboekje moest ik eerst de afdekplaat van de radiateur verwijderen, daarna de drie boutjes van de koplamp unit, de unit naar voren halen om bij de achterkant te kunnen en het deksel los te draaien om de H4 lamp te vervangen .... De bovenste schroeven van de radiateurafdekplaat kon ik lossen waarna ik bij de (zichtbare) boutjes van de koplampunit kon. All die boutjes ook los maar geen beweging in de unit te krijgen ... Grrrrr. Iemand die weet hoe het wel moet ? Wat wel werkte was het overloopreservoir van de koelvloeistof verwijderen waarna ik gemakkelijk bij de achterzijde van …
Laatste antwoord door PPO, -
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
All, Wie heeft of weet een elegante manier om een GSM (horizontaal vanwege navigatie) in de Ceed te bevestigen? Zelf kies ik niet graag voor een zuignap op de voorruit ... Ik weet niet of er veel uitvoeringen dashboard's zijn, ik heb een Ceed Sporty Wagon 1.6 CVVT X-tra, 2010. Paul
Laatste antwoord door Hanz001, -
- 7 antwoorden
- 8,7k weergaven
De "lock pin" aan de bijrijders zijde lijkt vast te zitten, zodra ik deze omhoog wil trekken om van het slot te halen komt er spanning op en schiet deze weer terug op slot. Het vreemde is dat het van de een op andere dag niet meer werkt. Ik heb geprobeerd om de deurhendel aan de binnenzijde los te schroeven, maar dan kan ik er ook niet echt bij komen.. Gezien de deur op slot zit kan ik de binnendeur er ook niet afschroeven. Iemand misschien suggesties? Bedankt!! ( zie bijgevoegde foto's)
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Mijn achterwisser van mijn Ceed , is door het aanvriezen etc gesneuveld. De kia dealer vroeg 15 euro voor een nieuwe. ik heb op internet gezocht , maar de meest voorkomende wissers waren enkel maarde voorwissers. achterwissers worden niet aangeboden, ook niet bij diverse winkels. Eindelijk een internetwinkel gevonden. Voor 5 euro excl verzenden een nieuwe wisser en nog wel een originele. Woensdag besteld en gisteren aangekomen. Vandaag gemonteerd en weer een mooie achterruit.
Laatste antwoord door Martin, -
- 22 antwoorden
- 2,9k weergaven
Zijn er meer forumleden die een offerte hebben aangevraagd voor de nieuwe Picanto First Edition en niet vrolijk werden? Ze bleven maar strooien met reclame,derhalve maar een vrijblijvende offerte aangevraagd. Ik wordt nog gebeld,maar zonde van de tijd. Mijn Comfort is nog ruim 7.100 euro waard,na 1 jaar en 8 maand en 12.500 op de teller. De huidige Picanto kost bijna 14.000 incl. aflevering en ik heb voor die van mij 11.000 betaald all in,zonder inruil. Momenteel komt er nog wel 1250 extra inruil bij,maar ik moet dan nog 5.500 bijbetalen,excl. metallic lak wat ik nu wel heb. De huidige Picanto heeft veel extra´s,maar voor mij niet interessant. Er zijn ook wel goedk…
Laatste antwoord door bigwade, -
Tips & Trucs mbt Kia Cee'd
door Gast willie wortel- 12 antwoorden
- 9,8k weergaven
Beste Cee'd rijders. Het lijkt me interessant te starten met een nieuw topic, Tips & Trucs. Sinds Sept. 2014 ben ik een tevreden Cee'd rijder, met veel rondstruinen op internet ben ik enkele instellingen / wetenswaardigheden aan de weet gekomen Samen weten we heel veel, als we bereid zijn dat met elkaar te delen, kunnen we ons reisgenot mogelijk aanzienlijk verhogen, ook voor niet Cee'd rijders. Daarom mijn voorstel : Weet je iets over instellingen, heb je ontdekt hoe iets werkt, wat niet of slecht in de handleiding staat, ben je tot de ontdekking gekomen dat ....... wat niet in de handleiding staat , enz., graag dergelijke zaken kenbaar maken. Graag …
Laatste antwoord door Asphalt_Cowboy, -
olie in koelwater
door hans69- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
hallo ik heb een kia sorento 3.3 V6 bj 2007 op lpg het probleem wat ik heb is dat er olie in mijn koelwater komt heeft iemand ervaring met dit probleem alvast bedankt hans
Laatste antwoord door 200PKminder, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Beste mensen, Het probleem : vanaf dat de zomer begint en de temperatuur buiten boven de 16 °C komt zijn er momenten dat mijn sportage inhoud en schokt. Dit is enkel bij warme temperaturen en in de winter beneden 14°C is er geen enkel probleem. De reden waarom ik deze vraag hier stel is dat de dealer in Sint-Niklaas me niet begrijpt of wilt begrijpen. Deze komt met de uitleg dat IK teveel in het gebied van de aan/af van de turbo rijdt. Dit begrijp ik dan weer niet want in de winter geen last en heb al verschillende auto's gehad zonder dit probleem. Een radeloze KIA rijder.
Laatste antwoord door Wimis on, -
Hoe vliegen verwijderen? 1 2
door mcl- 35 antwoorden
- 6,6k weergaven
Hallo, Ik heb een paar lange ritten achter de boeg en je begrijpt het al; de hele voorkant en de ruit zit vol met vliegen etc. Hoe krijg je deze , zonder de beschermlaag te beschadigen, weg? Groet, martin
Laatste antwoord door Michelpicanto, -
- 27 antwoorden
- 9,7k weergaven
hoe oud is jullie rio en hoeveel heb je er al mee gereden ? Ben benieuwd ik zelf heb de rio gekocht met 20,000 op de teller en dat was in september en heb er nu 42000 op staan met een 1,2 benzine
-
Brandstof
door Gert Huygens- 18 antwoorden
- 6,9k weergaven
Ok ik ben niet echt onderlegd in auto's maar al flink wat kilometers gemaakt met mijn nieuwe karretje Dus ging mijn vriendin hem voor het eerst vol tanken Er kon 22 liter bij En weer flink aan het rijden Het metertje van de benzine ging naar onze mening vrij snel naar beneden En vanmiddag na 400 kilometer rijden het lampje branden Dus maar weer naar de pomp Ik deze keer zelf tanken Na 23 liter sloeg de pomp af Ik ben altijd gewend om nog even Door te drukken zodat hij echt helemaal vol zit Tot mijn verbazing kon er nog bijna 7 liter bij Is dat normaal? En bij hoeveel liter over begint het lampje ongeveer te branden? Want er werd mij gezegd dat ik een …
Laatste antwoord door bigwade, -
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste allemaal! ik ben mij aan het orienteren voor een navigatiesysteem dat mooi in het dashboard past.. Na het doorspitten van dit forum ben ik er 2 tegengekomen die er mooi in passen. Dat zijn de volgende: Witson c217 Vigo 217 Mijn vraag is of er nog meerdere bekend zijn die net als bovenstaande mooi in het dashboard passen, en niet van dat spuuglelijke pioneer recht toe recht aan spul vanuit de dealer. (dan doel ik met name op dat je van een mooi rond dashboard ineens BAM een inham hebt met een scherm...) Ik ben benieuwd welke merken nog meer compatible zijn met het dashboard van de picanto.(kon er zelf buiten bovengenoemde geen vinden) …
Laatste antwoord door Sjonster, -
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Hoi ik heb een picanto uit 2004 en net een nieuwe autoradio gekocht met een externe microfoon nu zou ik graag wat tips hebben hoe ik die kan wegwerken
Laatste antwoord door Michelpicanto, -
- 34 antwoorden
- 12,8k weergaven
Met de Witson in de auto klinkt het geluid al een heel stuk aangenamer. Met het vervangen van de luidsprekers en tweeters valt er volgens mij nog wel het een en ander te behalen. Wie heeft dit al gedaan bij zijn Sportage en welke zijn het dan geworden? Graag tips!
Laatste antwoord door macc, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
https://www.youtube.com/watch?v=COu8SXz3GPI
Laatste antwoord door Dave D, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Weet iemand of er een subwooferaansluiting op de orginele radio zit van de ceed pro 2010? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Jay-2206, -
- 9 antwoorden
- 4k weergaven
Kan ik 12v 'aftappen' via de binnenverlichtingsunit die in het dak zit? En zit daar een 12v draad die alleen stroom krijgt als de auto op contact staat c.q. de motor loopt? Ik heb overigens geen electrisch dak.
Laatste antwoord door Murcielaygo,