Kia Modellen
-
- 18 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo ik was benieuwd waar jullie dit jaar heen gaan met de rio!! Mijn bestemming dit jaar is 10 dagen Kroatië
Laatste antwoord door Gerben H, -
Roof racks
door beatrix- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Heeft iemand enig idee en of uitleg hoe ik de roof racks los kan maken. Ik wil de stangen tussen de 2 kappen wrapen oid. Ze zien er niet meer uit nl. Ik heb het idee opgevat de met zwart carbon te doen, als ik ze los krijg bvd
Laatste antwoord door De Buurman, -
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
De snelheidsmeter van mijn Kia Rio LS 1.5 2003 werkt niet meer goed. Er lijkt een elektrisch contact niet meer goed te zijn waardoor het signaal uitvalt en soms weer snel terugkeert. 't Kan ook honderden kilometers lang wegblijven. Zie hier een filmpje met wat er gebeurt: Iemand enig idee waar dit mis gaat? En hoe ik 't op kan lossen?
Laatste antwoord door kjiratsiekoedel, -
- 7 antwoorden
- 8,6k weergaven
Mijn Amerikaanse vriendin heeft onlangs in de VS een Soul met 2.0 l motor gekocht. Over een tijdje verhuist ze naar Nederland en ze wil dan graag haar Soul meenemen. Hier zie ik alleen maar Souls met een 1.6 l motor. Ik vraag me af of de Soul met de zwaardere motor hier al geregistreerd is, zodat we niet voor extra hoge keuringskosten komen te staan. Weet iemand hier meer over?
Laatste antwoord door 1964 richard, -
- 4 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik zag dat ik dit niet bij het voorstellen mocht vragen. Ik heb een Kia Rio uit 2003, waarbij er nauwelijks lucht uit de ventilatieroosters komt. Warm en koud werkt, de ventilator werkt op alle standen, maar zelfs op stand 4 voel ik maar een beetje lucht uit de roosters komen. Ik heb de roosters bij de voorruit weggehaald, daaronder is het schoon. Bij het dashboard zou ik niet weten waar ik moet beginnen. Iemand een idee? Alvast bedankt
Laatste antwoord door kjiratsiekoedel, -
- 4 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo, Ik moet het expansievat vervangen van mijn kia ceed sw 2008. Weet iemand ik dit makkelijk zelf te doen is. Het ziet er namelijk zeer eenvoudig uit maar weet het natuurlijk niet zeker. Hopelijk heeft iemand een idee.
Laatste antwoord door Truffel, -
Rare pitjes in de dakstijl van mijn Rio
door Gast Vitara 2- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
2 weken geleden ontdekte ik bij het plaatsen van mijn dak dragers een paar rare pitjes in de lak. Eerst onbezorgd op vakantie geweest en gisteren toch maar even langs mijn dealer om het probleem voor te leggen. Deze heeft er foto's van gemaakt en gaat het over 2 weken opnemen met Kia Nederland. (medewerker die dit normaal afhandelt is met vakantie ???)
-
- 0 antwoorden
- 3k weergaven
Sinds mei 2015 een Venga first edition. Bij het rijden over klinkerwegen, rotondes, putdeksels of betonplaten bestrating komt er een krakend geluid uit de achterkant van de auto. Er zijn geen los liggende spullen in de kofferbak, achterbank bank naar voren, hoedenplank eruit niets helpt. Garage zoek nog maar kan het nog niet vinden.
Laatste antwoord door Chicca, -
Rio als trekauto
door emway- 21 antwoorden
- 5,5k weergaven
Ben benieuwd of er nog meer Rio rijders zijn met aanhanger!
Laatste antwoord door emway, -
- 4 antwoorden
- 3,7k weergaven
Beste leden, In juni een 3.3 V6 uit 2007 gekocht en tot heden erg tevreden mee. Echter ondervind ik vanaf september wel een probleem met mijn achterruitwisser en achterruitverwarming. De achterruitwisser begon in september een eigen leven te lijden nadat het altijd prima had gewerkt. Vervolgens kwam ik er ook achter dat de achterruitverwarming het niet meer deed. Zekeringen en relais doorgemeten en deze bleken te werken. Achterruitverwarming doorgemeten en kreeg geen signaal door ook bij het indrukken van de knop van de achterruitverwarming. Eerdere topic zoals de interval van de ruitenwisser uit zetten heeft bij mij niet gewerkt. Een topic waarbij de stekker v…
Laatste antwoord door Donny, -
- 2 antwoorden
- 4,7k weergaven
Afgelopen vrijdag hebben we een Kia Soul gekocht. Een dag of 2 daarvoor hebben we een proefrit gemaakt in een Mercedes B, maar die viel gruwelijk tegen. Uit nieuwsgierigheid hebben we daarna een proefrit gemaakt in een Kia Soul. Gewoon meer voor de fun, dan voor serieus. Laten we nou volledig verrast weer uitstappen. Wauw, wat een super auto. We zijn er helemaal weg van. Na wat googlen vonden we een mooie occassion. Afgelopen vrijdag dus gaan kijken èn kopen! Komende vrijdag kunnen we hem al gaan halen. Vanaf dan betreden wij een heel ander tijdperk. Eentje van lol en plezier. Wij vinden het een echte fun-car. Eentje waar je goede zin van krijgt. We kunnen niet wachten to…
Laatste antwoord door asjeg, -
- 3 antwoorden
- 4,2k weergaven
Iemand ervaring hiermee ?Een vervelende rammel/tik rechts voor(binnen) wat niet te traceren is! Heb al eens gelezen dat het de kapjes zijn als je de deuren opent voor van die kunstoffen kappen aan einde spatbord ,al vastgezet met duck tape maar.... nee helpt niet echt. Soul van 2009
-
- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Sorento 2.4 uit 2004. Geweldige auto. Al op vakantie geweest met onze tandemasser caravan. Combinatie rijdt superstrak. Auto moet wel buffelen bij tegenwind. Nu is de electrische buitenspiegel een beetje lam. Hoe kan ik deze demonteren om te vervangen? Deurpaneel losschroeven?
Laatste antwoord door Lique, -
- 7 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hallo allemaal, Graag leg ik jullie het volgende voor; Ik heb door de dealer een achteruitrij camera laten inbouwen. Afgesproken was dat dit een Pioneer camera zou zijn, aangezien mijn Rio is voorzien van een Pioneer Avic F8430BT. Na aflevering is er bij mij twijfel ontstaan; De camera die gemonteerd is wijkt af van het model dat ik op de demo auto bij de dealer heb gezien. In het scherm van de radio worden 2 verschillende achteruit rij lijnen geprojecteerd. ( 1 daarvan door de radio zelf, deze kan ik ook instellen en 1 die ik niet kan instellen, dus die zal door de camera worden 'geprojecteerd' ) Ik kan op internet nergens een afbeelding v…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 4,9k weergaven
Goedemorgen kan iemand mij helpen; Mijn links voorluidpreker is defect ,daarin zitten rode leds die werken nog wel ,maar waar kan ik zo,n luidspreker bestellen? Bij de dealer kost ie 300,- euro .moeten de leds ook vervangne worden? Ik bedoel zitten de leds in de speaker verwerkt?
-
- 6 antwoorden
- 8k weergaven
Ik overweeg om mijn Picanto van 2011 te vervangen door een nieuwe Rio 2015. Ik weet van de Picanto dat deze een ketting heeft, die niet moet worden vervangen. Is dit bij de Rio ook zo, of heeft deze een riem, die rond de 100.000 km moet worden vervangen? Terwijl ook vragen of er hier iemand met de nieuwe RIO bwj 2015 rijdt, en goede of slechte ervaringen heeft? Heb al wat topics doorlopen intss. groeten,
Laatste antwoord door picaman, -
- 16 antwoorden
- 6k weergaven
Ik heb nu 1,5 jaar mijn Pica en 12.000 km op de teller. Ik rij bijna alleen maar ritjes van 8 km. Ik gebruik de airco zelden en bij die korte ritjes uiteraard ook niet lang. Zondag heb ik echter 50 km gereden met de airco aan. Deels om de auto wat te ontvochtigen en een keer wat langer gebruiken kon m.i. zowiezo geen kwaad. Toen ik gisteren weer naar mijn werk reed,rook ik een muffe lucht in de auto,de airco stond niet aan. De airco heeft in die 1,5 jaar geen onderhoud gehad. Wordt het daar tijd voor,of is was er misschien een andere oorzaak? Gisteravond terug naar huis overigens niets meer geroken. PS:Realiseer me net dat het ook nog de vochtvreter kan zijn,maar…
Laatste antwoord door bigmac, -
- 17 antwoorden
- 3,5k weergaven
Zoals ik in een ander topic al aangaf, was ik aan het uitkijken naar een nieuwe Mazda 2. De beslissing is vandaag gevallen. Met maar een klein beetje pijn in men hart, maar ik voel dat het de juiste keuze zal zijn. De Rio zal rond 15 september naar een nieuwe eigenaar of eigenares gaan, en ik wordt de nieuwe eigenares van een gloednieuwe Mazda 2 . Het zal lang duren maar ik kijk er met veel plezier naar uit. Wie weet volgen er dan wel foto's. Het wordt alleziens een witte met full leder in de wagen .
Laatste antwoord door Sandra DB, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Heey allen, Hebben jullie tips voor mij? Op mijn rode Pico heb ik op de deurlijsten vette vinger afdrukken die met gewoon een sopje niet verdwijnen... wat kan ik hier tegen doen? Daarnaast heb ik vogelpoep te lang op de auto laten zitten.... (stomstom) en je ziet nu de verkleuring.. wat kan ik hier mee doen? Heb een lakstiftje, maar dat is neem ik aan alleen voor kleine beschadigingen waar je lak er vanaf is. Ik lees t graag
Laatste antwoord door kias, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Iemand ervaring mee ?
Laatste antwoord door x882001, -
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
Sinds enkele dagen heb ik nieuwe lichtmetalen velgen onder mijn Ceed liggen. Ik ben redelijk lang op zoek geweest en ben uiteindelijk op de volgende velgen uitgekomen Merk it wheels Type Gabriella / mat zwart gepolijst Maat 8.0J x 18 ET48 Voor de banden heb ik gekozen voor de Dunlop Sportmaxx RT in de maat 225/40 ZR18. Het geheel is naar alle tevredenheid geleverd en gemonteerd door Lafaire Autobanden in Eindhoven. De eerste km's zijn goed bevallen. De auto stuurt strak en is niet te oncomfortabel (zowel qua vering en ook qua geluid). Ter info, de originele velgen hebben de maat 6.0J x 15 ET46. P.S. Ik had enkele fotos meer gemaakt, maar het …
Laatste antwoord door The maus, -
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
Als ik men aanhangwagen aan mijn Sorento koppel werken de remlichten, de gewone lichten, de mistlichten, De richtingaanwijzers echter werken echter enkel als de motor niet draait? Als de motor wel draait en ik speel beetje met de gevaar richtingaanwijzers (op af, op af op af, ) dan gebeurt het dat de richtingaanwijzers van de aanhangwagen en de auto wel worden werken. Als ik bij draaiende motor de richtingaanwijzers gewoon wil opzetten knippert de richtingaanwijzer 1X en daarna helemaal niets meer auto niet, aanhangwagen niet. graag uw raad,
Laatste antwoord door 29bart11, -
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hi Guys, Sindskort heb ik een hikje tijdens het rijden. Het is vooral als ik in mijn 2 of 3 rij. Het voelt alsof die een halve seconde inhoud en dan weer gaat. Alsof die zich verslikt. (Vooral bij 2000 toeren) De auto is vorig jaar gechipt en ree meer dan prima (Chippen en geen onzin chipbox of dergelijke). De auto is nu iets meer dan 2 jaar oud en heeft 50000KM achter de rug. Zou het ik het aan moeten kaarten bij de dealer of zou ik de chipper even moeten bellen? Misschien weten jullie wat het is. Gr. Ryan
Laatste antwoord door kias, -
- 23 antwoorden
- 6,3k weergaven
Zoals ik mijn introductie al geschreven, heb ik dus op 11-03-2015 een Rio besteld bij de Kia dealer in groningen.. De uitvoering is een witte ExecutiveLine 1.25 met de volgende opties: Spatlappen voor en achter Design stootlijsten Achterbumper folie zwart Dubbele uitlaat opzetstuk Dorpel beschermfolie zwart Lichtmetalen velgenset Muan zwart gepolijst 17 inch incl TPMS. Moet wel wachten tot juni/juli want de rio moet besteld worden. Zou ik mzzl kunnen hebben en dat ie er eerder is of gaat het eerder naar de 5/6 maanden toe ?
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Vorig jaar na ruim 8.000 km de beurt laten doen,een mini beurt,kleine 100 euro. Dit jaar afspraak gemaakt voor een grote beurt,kreeg ik de mededeling dat ik nog wel een keer met een minibeurt toe kon. Ik heb het afgelopen jaar maar 6.500 km gereden. Voorwaarde was wel dat ik de remolie liet vervangen. Dit kost 32 euro,maar had nog een waardebon van 30 euro, i.v.m. sluiting filiaal Enschede. Was nu dus wederom klaar voor minder dan 100 euro. Zo is Kia rijden wel heel betaalbaar. In eerste instantie hadden ze vergeten de KIW te verlengen,maar dit is na 1 telefoontje alsnog gedaan. Volgend jaar zal het wel een grote beurt worden. Dit was volgens de dealer met name n…
Laatste antwoord door John Kanon,