Kia Modellen
-
- 16 antwoorden
- 8,5k weergaven
Hoe is de Sportage als caravantrekker? Ik heb een uitvoering uit 2011 met 2.0 l. motor + automaat. Volgens tests is het koppel niet erg goed.
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Ik heb een Pioneer F940BT ingebouwd in mij Sportage 2009 model. Werkt leuk maar ik lees in de installatiehandleidingdat er mogelijk nog meer functionaliteit kan worden gerealiseerd indien ik extra signalen van de auto aan zou bieden. Bijvoorbeeld handremsignaal, snelheidspuls etc. Heeft iemand dat al eerder gedaan ? Weet iemand welke signalken beschikbaar zijn en waar ik die kan vinden bij mijn Kia ?
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 3 antwoorden
- 5,3k weergaven
Ik zou graag achter de rode reflector kapjes, in de deuren, verlichting maken!! Kan mij iemand vertellen hoe de deurpanelen te verwijden van een Kia Cee`d sw van 2013. Voor de Rio staat er een goede beschrijving hier op het forum maar kan voor de cee`d niets vinden. Alvast bedankt voor de informatie.
Laatste antwoord door Da_JoJo, -
4x4 offroad dag 1 2
door patje sorento- 28 antwoorden
- 6k weergaven
Beste leden, kom net kijken op dit forum, dus ben nog zo groen als gras. ik ben niet een persoon die overal vooraan wil staan of de touwtjes in handen wil hebben, maar wel super enthousiast!!!! vandaar dat ik via deze weg wil peilen of hier voor genoeg animo voor is. hoe had ik dit in gedachten; door een soort van sterrit te organiseren samen met nog een lid, (of een aantal) een leuk, maar veilig en, niet te extreem parcours uit te zetten/ te volgen, een kia dealer bezoeken voor info's en /of nieuwtjes. een hapje en een drankje . het doel hiervan is om andere leden te leren kennen om zo je passie van de sorento te delen, en zeker niet onbela…
Laatste antwoord door Lique, -
- 10 antwoorden
- 8,2k weergaven
Ik ben druk bezig geweest met het pimpen van mijn Pico 2014. Het eerste wat ik gedaan heb is een duplex uitlaat systeem eronder gezet. Dit geeft een mooi race geluid. Om de auto wat sneller op het gas te laten reageren heb ik een green storm power filter erin gezet. Hierdoor reageert de Pico een stuk agressiever. Wat ik als laatste heb gedaan is dat alle ramen rondom zijn geblindeerd. Wel volgens de normen van de wet Nu als volgende fase wil ik aan de gang met het geluid van de Picanto. De radio wil ik vervangen door een radio navigatiesysteem. Ook wil ik de boxen vervangen en een subwoofer met versterker achterin plaatsen. Er zijn al genoeg topics hierover…
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
- 2 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik overweeg om een Sorento te kopen uit het bouwjaar 2011 of jonger. Op dit moment rij ik een Sportage uit eind 2010. Omdat ik de fietsen wil meenemen in de auto vraag ik mij af of deze bij neergeklapte achterbanken wel passen in deze auto. Het voorwiel kan ik met een simpele beweging demonteren. Maar nog steeds is de maximale hoogte van de fiets dan 80cm en de lengte, zonder nog meer te demonteren, 150cm. Mijn vraag is dus: kan ik de fiets via de geopende achterklep (is die opening 80cm hoog?) in de laadruimte zetten en heb ik dus overal 80cm hoogte vanaf de laadvloer tot het dak? Ruud PS Ik heb een prima fietsdrager voor op de trekhaak, maar heb ook een caravan. E…
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 5 antwoorden
- 6,9k weergaven
Hallo ik ben opzoek naar een inbouw navigatiesysteem voor een picanto uit 2015 ik zie er zoveel op internet welke is goed maar niet te duur en hoe gaat het inbouwen van zo iets is dat goed zelf te doen of is er hier iemand die voor een zacht prijssie het erin wil zetten na aanschaf gaarne jullie meningen.
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 18 antwoorden
- 7,4k weergaven
is deze al leverbaar komt er evt ook een GT versie ? Grtz Pieter
Laatste antwoord door picaman, -
nieuw interieurfilter
door bob- 10 antwoorden
- 4k weergaven
vandaag mijn interieurfilter vervangen wat was dat ding zwart had ik niet verwacht na 22 maanden vrijdag gaat mijn ceed voor de kleine beurt morgen nog even zelf het luchtfilter vervangen
kenteken verlichting 1 2
door Jeroensw- 38 antwoorden
- 11,1k weergaven
sorry dat iknog een keer met de vraag kom wie heeft van de ceed sw de kentekenverlichting los gehad ik wil graag ledjes plaatsen maar kom er niet bij
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Ik had een vraag over velgen op een picanto. Tot hoeveel inch zou passen en dat je kan rijden zonder dat je problemen gaat krijgen omdat ik me voor volgende zomer nieuwe velgen wil gaan halen, Ik hoor graag van jullie Dennis
Laatste antwoord door picaman, -
- 14 antwoorden
- 7,5k weergaven
Hallo medeforumers. Als toekomstig ceed sw rijder, ben ik benieuwd welke velgen er gemonteerd zijn onder de auto van jullie. En wat zijn daar de ervaringen mee ?? zelf nijg ik weer naar 17 inch ivm toch wat confort, maar ik kan 18 op de kop tikken. Wie heeft daar rijervaring mee.....is het TE stug??? of valt het in de praktijk mee.... of tegen.. of toch de 16 inch laten zitten.. Op mijn Rio zit nu 17 inch..en dat vind mijn vrouw best stug...maar het oog wil ook wat hey.. Ik lees graag jullie bevindingen.. grts, Mark.
Laatste antwoord door Bingobeer, -
- 13 antwoorden
- 5,9k weergaven
Dag allemaal, Sinds een paar maanden heb ik last van dat mijn auto zo nu en dan gewoon niet aan gaat. Ik een keyless entry systeem, dus waarbij je een start knop hebt en geen sleutel gebruikt. Hij gaat dan op Acc On en dan weer "Goodbye" uit. En dat blijft hij doen, niks helpt.... Al een keer gehad dat hij tijdens het inparkeren uitviel (koppeling verkeerd liet opkomen) en kreeg hem niet meer aan. Ben benieuwd of meerdere hier last van hebben? Het uitlezen geeft geen fouten.... Het starten gaat echt na een tijdje pas weer, dus soms hang ik zelfs al met Kia wegenwacht aan de telefoon en dan spontaan gaat hij weer aan.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 4 antwoorden
- 5,4k weergaven
Vorig jaar de Rio van mijn vrouw gekocht via een particulier. Deze gelijk voor onderhoud gebracht bij de lokale kia dealer. Aangegeven dat er af en toe een ratelend geluidje ergens bij de ventilator vandaan komt. Het lijkt of er een blaadje in zit en door de schoepjes van de ven steeds aangetikt wordt. Het geluid is niet altijd en werdt ook nieg geconstateerd door de dealer. Nu een jaar later bleef het geluid wel. Bij de jaarbeurt weer aangegeven en idd ze hadden het gevonden. Er gaat een nieuwe kachelven/motor geplaatst worden. Nieuwe afspraak gemaakt, eind van de dag auto niet klaar. Nieuwe motor erin gezet,geluid was weg maar een trilling in het dashboard of h…
Laatste antwoord door SRB010, -
- 10 antwoorden
- 3,4k weergaven
Wellicht dat jullie als Kia fans dat al wisten, zie hier.... De nieuwe Kia Cee'd facelift 2015 http://www.autoweek.nl/nieuws/33347/kia-geeft-ceed-facelift Gr, dave d.
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
/EDIT: OPGELOST. Eindelijk iemand van de dealer gesproken die het (goed) uitgezocht heeft. En service intervallen zijn of 12 mnd of per 30.000 km (hetgeen het eerste bereikt). Beste forummers, Wie kan mij vertellen wat de onderhoudsinterval is van een Cee'd GDI (benzine JD versie - 2012). In het onderhoudstarievenboekje staat dat er per 12 mnd/30.000 km een beurt van welke aard dan ook van toepassing is (voor de GDI). En niet per 15.000 km (dit is voor de GDI-T). Copy / paste uit het boekje pag. 19: Onderhoudsinterval (maanden / kilometers, hetgeen wat het eerst bereikt wordt) 12 m / 30.000 km (GDI benzine). Echter volgens de garage moet ik om de …
- 25 antwoorden
- 14,3k weergaven
Hoi, kan iemand mij vertellen hoe ik een subwoofer aansluit op de orginele radio bijv moet de radio er uit of moet ik een andere stekker kopen moet ik kabelboom zoeken moet ik wat solderen er staat veel op dit forum maar ik mis eigenlijk wat ik nou precies moet doen daar zit ik mee want ik wil het zelf proberen maar welke stappen ik moet onder nemen weet ik nog niet. Bedankt alvast voor jullie reacties
Laatste antwoord door SRB010, -
- 6 antwoorden
- 5,7k weergaven
Beste leden, hoop dat jullie mij kunnen helpen. De lampjes van de airco schakelaar zijn doorgebrand, zowel de groene (aan) als de oranje (licht aan). Ik heb ze uit de schakelaar gehaald en langs de lokale onderdelenshop geweest welke aangaf dat dit dealer werk was. De lokale dealer (Zaandam) had tot mijn verbazing nog nooit zulke lampjes gezien en kon het daarom ook niet leveren. Iemand eerder deze lampjes vervangen? waar te krijgen? Ik weet ook niet wat voor soort lampen het zijn. Heb een foto gemaakt, zie bijlage.
Laatste antwoord door karsli04, -
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo, Ik heb een Sportage uit 2014, met de meeste opties erop. Nu wil ik eens kijken wat voor tweaks en tunes er mogelijk zijn op de boorcomputer. Bijvoorbeeld de coming-home en leasing-home functie (die inmiddels wel al actief zijn). Weet iemand een lijst te vinden, wat de mogelijkheden zijn en hoe je dat kan aan of uitzetten? Mijn vorige auto (zal geen namen noemen, maar t was geen KIA ) had een uitgebreide gids voor de boordcomputer. Ik kon er praktisch alles mee! Alvast bedankt!
Laatste antwoord door GUNMETALBLACK, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
hallo, ik ben henk. nieuw . de lampjes aan linkerzijde van climate control werken niet meer.Hoe is dat op te lossen?2.4 2003 en de led lampjes van de AG lpg geven soms wel en niets aan. alvast bedankt
Laatste antwoord door Lique, -
Diesel in motorolie..
door Gev- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Dag allemal Bij mijn sportage (1.7 crdi.. Bj 2011.. 87.000km) zit diesel in motorolie.. Vandag wagen binen gedan.. Heb iemand dat gehad? Garage vermoed verstopte dpf..
-
- 0 antwoorden
- 3k weergaven
Gisteren deden mijn elektrische ramen 't niet meer. Niets gebeurd, alle zekeringen achter 't fuse klepje zijn heel. Lijkt erg op deze klacht waar 't het relais bleek te zijn: http://www.kiaclub.nl/topic/13126-elektrische-ramen-werken-niet-meer/ Is is mijn auto natuurljk van een eerdere generatie. Iemand een idee of deze ook een relais heeft? Of waar 't vandaan kan komen? Het kia-tech forum is nu niet meer gratis (verre van...)
Laatste antwoord door kjiratsiekoedel, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb een Picanto sportsline met verwarmde spiegels. Ik heb geen knop waar ik op kan drukken..... De afgelopen week (mist) was een aantal keren mijn linker spiegel volledig beslagen. Het was 8 graden of zo... Niets gemerkt van verwarmde spiegels. Moet ik zelf wat doen? Of is er iets defect?
Laatste antwoord door Hanz001, -
- 3 antwoorden
- 3,2k weergaven
Zaterdag zag ik blaasjes op de bumper. Lak laat los. Wie weet hoe dit kan?
Laatste antwoord door cafevdb, -
tune onderdelen
door svenwkia- 1 antwoord
- 9,3k weergaven
Kan in mij kia mentor 1.6 uit bouwjaar 2003 wil ik lampen in de grill zetten en in mij kofferbak wil ik subwoffer in bouwen maar waar kan ik het verkrijgbaar om getunede onderdelen kopen om meer verhogen en een zeer hoge koppelen te krijgen
Laatste antwoord door Wimis on,