Kia Modellen
-
Mijlpaal (vervolg)
door Jordan- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
Aangezien mijn vorige topic gearchiveerd is..... Gisteren de 200.000 km gepasseerd. En kan eigenlijk wel zeggen dat dit nog steeds probleemarm is geweest. De Rio heeft wel zijn nodige beurten gehad dus er heeft al genoeg nieuwe vloeistoffen in gezeten. De remblokken voor en achter zijn een keer vervangen, de bandjes hebben wel al een wissel gehad en er zit een nieuw paar ruitenwissers op. Voor de rest is alles nog origineel. Nou ja...bijna dan. Er zit een nieuwe versnellingsbak in maar die was onder garantie vervangen. Al met al ben ik nog steeds zeer tevreden over mijn Rio. Volgens mijn vrouw rookt de diesel wel meer dan voorheen, maar ja dat vind ik nie…
Laatste antwoord door Wijchennaar24, -
- 1 antwoord
- 6,3k weergaven
De achteruitrijcamera van mijn Sportage 2.0 automaat uit 2010 doet de laatste tijd wat vervelend: soms stoort en fladdert het beeld en soms geeft hij helemaal geen beeld. Ineens doet hij het weer goed en heb ik een paar dagen geen problemen. Doet mij denken aan een slecht contact of niet goed werkende schakelaar. Iemand een idee waar ik dat moet zoeken? (Behalve dan bij de dealer.... dat kan altijd nog) Grtz Jack
-
- 12 antwoorden
- 5,9k weergaven
Kennen jullie dat? Je stapt 's morgens in je auto om naar je werk te gaan, het is gelukkig droog weer. En bij het starten van de motor schrapen je ruitenwissers 1x over je droge voorruit heen, omdat je de dag ervoor deze op auto stand had staan ivm regen die er toen was. Ik vraag mij af of er niet een update beschikbaar of eenvoudig te maken valt, die eerst de regensensor checkt voordat hij bij het starten die ruitenwissers eenmaal activeert. Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Laatste antwoord door Freaky, -
- 8 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hoi Hoi, Sinds december trotse eigenaar van een Rio (2012) Sinds kort ervaar ik wel wat problemen, hopend dat jullie mij kunnen helpen. Bij lage toerental happert de auto, dit is alleen in versnelling 1. ook in z'n achteruit happert de auto bij het optrekken van de koppeling. Bougies waren het probleem volgens de Kia dealer. Alle 4 laten vervangen maar probleem blijft bestaan. iemand enig idee wat het kan zijn?
Laatste antwoord door mopet, -
Lekke band
door Wimis on- 12 antwoorden
- 4,7k weergaven
Gisteren op de terugweg van een dagje Burgers Zoo, vreemde "bonk" tijdens het rijden........... Ik dacht rechtsvoor, bleek dus links voor. Een flinke spike in de band: Gelijk maar gewisseld met de reserveband: Nu de vraag: In deze band (met die spike) zit al een prop. Ik ben niet gek van die proppen maar kan er een 2e prop bij? Maandag ga ik langs de Kwikfit voor ik denk: een nieuwe Kuhmo. Bedankt voor jullie reply !
Laatste antwoord door HenkM, -
- 20 antwoorden
- 8k weergaven
Ik heb in mijn Sportage type 2 2.7 4wd automaat van 2007 een dubbeldin radio/nav/mediaspeler ingebouwd van het merk Eonon. Ik heb hiervoor ook een draadloos achteruitrijcamera setje gekocht. Het werkt allemaal prima behalve dat ik de Eonon dubbeldin nu handmatig op het videosignaal moet zetten als ik achteruit rijd. De Eonon dubbeldin kan dat ook automatisch door middel van een 12 volt trigger signaaltje op een daarvoor bestemd draadje. Echter vind ik het nogal onzinnig om helemaal van achteruit een trigger draadje te gaan leggen als de rest van het signaal draadloos is. Concreet mijn vraag: 1.Weet iemand of het achteruitrijsignaal van de automaat ergens …
Laatste antwoord door Joeyvb, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Goedendag, ik heb al een tijdje een dascam welke bestemd is voor de S100. Deze is prachtig gemonteerd door de Pimpmaster. Deze dashcam doet het sinds kort niet meer, weet iemand wat dit kan zijn? Hoe kan ik de autoradio resetten zonder de accu los te halen? Ik hoor graag want ik mis da cam wel. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Baggio, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Dag allemaal, Ik heb sinds een paar weken een nieuwe Kia Picanto Sportsline en ben er erg tevreden over. Nu vind ik de kwaliteit van muziek via bluetooth echter wat tegenvallen (wat is jullie mening hierover?) en heb ik een aux-kabel aangeschaft. Deze heb ik via Marktplaats, dus weet niet of dit een officiële is. Omdat ik een iPhone 5s heb, heb ik daarnaast de Apple lightning aangeschaft bij de Apple store (dus officieel). Als ik dit nu aansluit in mijn auto zegt hij 'Aux verbonden' en kan ik mijn muziek afspelen. Hiervoor gebruik ik Deezer (soort Spotify) en dus geen muziek op mijn iPhone zelf. Maar... ik kan de muziek nu niet bedienen via mijn stuur, en dus alleen v…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Deuren op slot
door der Rudi- 17 antwoorden
- 7,9k weergaven
Hoewel ik de Sportage al bijna 5 jaar heb blijf ik me ergeren aan het feit dat als je uitstapt je de andere deuren alleen maar open kunt krijgen door op de knop in het deurpaneel te drukken. Dat de deuren automatisch op slot gaan als je meer dan 15 (of zoiets) km p/u gaat is prima. Maar waarom gaan ze dan ook niet allemaal vanzelf van het slot af als je zelf uitstapt? Ik ben echt heel tevreden over de auto maar dat is echt een misser in het ontwerp. Je stapt uit, loopt naar de bagageklep, wilt hem openmaken, gaat niet, weer terug naar je eigen deur, op de knop drukken, weer naar achteren lopen en dan pas kan hij open. Waarom????? Ik zal er nooit aan wennen.
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 13 antwoorden
- 6,9k weergaven
Hallo lieve mensen, Vandaag kwam ik er na welgeteld 2 jaar achter dat mijn auto Hill assist heeft. Nou is mijn vraag hoe werkt dit, bij hoeveeel graden word dit geactiveerd en zit er nog een bepaalde methode achter om het te gebruiken? Mvg Niels
-
- 8 antwoorden
- 10,9k weergaven
Hallo, Is het mogelijk om zelf een accu te vervangen van het nieuwe type Picanto? Of geeft het loskoppelen van de spanning/stroom, nadat de nieuwe accu is aangesloten, problemen met de elektronische installatie? Als ik zelf een accu aanschaf, kost het mij +/- € 70,-. Bij de Kia-dealer ben ik bijna het dubbele kwijt (€ 131,-). Bedankt voor jullie advies. Groet, Patrick
-
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
Overweeg om zelf een trekhaak op de kia sportage van 2015 te bouwen ..nou kom je ze nijna overal tegen ... Iemand ervaring met de bedradingset en in te leren ? Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Laatste antwoord door Kiasiriussilver, -
Bandenslijtage 1 2
door joepnd- 44 antwoorden
- 11,7k weergaven
Picanto 2012, en dan zien de Kuhmo's er na 22000 kilometer zo uit, alle vier. Kan toch niet helemaal goed zijn?
Laatste antwoord door Creative Name, -
zeer snel roestende remschijven + trage ontwaseming voorruit 1 2
door Gast william88- 31 antwoorden
- 7,1k weergaven
sinds in eind november mijn rio rijdt, valt me nogal op dat de remschijven erg snel roesten. na een nachtje staan komt de auto met een bonk los bij het wegrijden, en moet ik een paar keer goed remmen om het schavende geluid weg te krijgen. laatst zelfs op een zonnige dag, na letterlijk 1 uur geparkeerd te hebben gestaan, kwam er weer heel wat schavend geluid van de remmen af. ik ben hiermee terug gegaan naar de dealer, en die vind het heel normaal dat ze zo snel roesten. voor de zekerheid hebben ze even mijn remdruk gecheckt? wat uiteraard volledig in orde is. ik heb met vorige auto's zelf remschijven vervangen, en zelfs de allergoedkoopste met matige kwaliteit roestten b…
Laatste antwoord door driesdiesel, -
Waspas Sportage3
door Wimis on- 23 antwoorden
- 3,8k weergaven
Gisteren de waspas van Anac aangeschaft! Wel nodig ook met die bomen hier (veel luis) Wat een plak zooi is dat steeds............... Voor wat betreft de waspas: tot 10% korting en altijd "happy-hour" Is niet echt een update voor de SP3 maar ik dacht: ik meld het even!
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 7 antwoorden
- 19,5k weergaven
Mijn transponder(sleutel) reageert niet meer op het sluiten of openen van de deuren van mijn sportage , alsook wanneer ik die probeer te starten dan krijg ik de melding " herkent de sleutel niet !? Met mijn reservesleutel kan ik enkel de wagen nog starten , deuren openen of sluiten lukt ook niet! Manueel kan ik de deuren ook niet gesloten krijgen. Batterij werd ook al gewissled in de responder, géén oplossing. Kunnen jullie me zeggen , wat de oorzaak van dit probleem is? Kan ik dit eventueel zelf oplossen? Alvast héél veel dank .
Laatste antwoord door wimme, -
Face lift
door Muldermans- 10 antwoorden
- 3,5k weergaven
Kijk gauw op de site van Autoweek voor face lift van de Picanto. Ook een link naar de Koreaanse folder. Interessant: nieuw navigatiesysteem, nieuwe sierlijst binnen (pianolak), nieuw smoelwerk, nieuwe automatische airco en volgens mij ook een nieuwe (turbo)motor maar dat weet ik niet zeker. Ook een CVT volgens mij.
Laatste antwoord door Creative Name, -
Goedemorgen heb op dit forum vanaf heden 2 vragen gesteld maar nog nooit 1 antwoord gehad. Is dit een veteranen club
Laatste antwoord door xtra40, -
- 4 antwoorden
- 5,5k weergaven
Beste allen, lang geleden maar hier ben ik weer. Nooit geen problemen met de Carens, maar nu heb ik er 1. Wanneer je de auto wilt starten slaat hij niet aan, wachten we dan een tijdje en starten opnieuw dan slaat hij wel aan. Wie kan mij hier bij helpen wat dit probleem is.
Laatste antwoord door De Buurman, -
- 3 antwoorden
- 7,2k weergaven
Mijn binnenverlichting (RIO 2008) gaat niet aan, en uit, met het openen van de deuren. Alleen met schakelaar gaat die wel aan, maar blijft dan branden. Iemand een antwoord hierop?
Laatste antwoord door josschie, -
ABS uitschakelen
door man961- 7 antwoorden
- 4,1k weergaven
kan ik van een kia rio ls uit 2005 de abs uitschakelen zo ja hoe
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
hallo ik heb een vraag ik heb een Rio uit 2005 als ik rem bij hoge snelheid dat is bij mij boven de 60 kmpu trild de hele auto wat zou dat kunnen zijn ?? remschijfen zijn net vervangen voor de vervanging had ik het ook dat was ook de reden dat ik nieuwe schijfen en blokkken heb laten monteeren wie kan mij helpen met een antwoord
Laatste antwoord door man961, -
Airco Rio 2006
door gielios- 3 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hallo, Sinds deze week ben ik trotse bezitter van een Kia Rio uit 2006. Zoals jullie wellicht herkennen, start je dan met alle opties in je auto uitproberen. Alles werkt naar behoren, maar de airco gaat automatisch aan op het moment dat de ventilator aan staat en op een ontwaseming stand staat. Nu heb ik hier al verschillende topics gevonden en gelezen, maar niets sluit aan. - ik vind geen instructie in het boekje om een bepaalde code (5 keer drukken binnen 3 seconden) in te voeren om de instellingen te resetten/wijzigen (heb al verschillende poging gewaagd) - ik vind geen stekkertje/kapje achter mijn achteruitkijkspiegel waar ik iets kan verwijderen (voor zover …
- 55 antwoorden
- 13,5k weergaven
Er komt weer een update aan! Deze: http://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=102176820 gaan we vanmiddag ophalen en daarna (later in het jaar) volgt de inbouw in dit theater
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo rio rijders, sinds een paar dagen in het bezit van de nieuwe Rio executiveline, de eerst kilometers zijn gemaakt, navigatie e.d. werkt allemaal perfect. wat mij en meerder tegen valt is de plastic hoogglans om het navigatie/radio systeem heen, heb al gekeken of er iets is om dit te beplakken, maar heb zelf nog niets kunnen vinden hier omtrent, misschien is er wel een van de forum leden hier mee op de hoogte. bedankt alvast
Laatste antwoord door picaman,