Kia Modellen
-
POP All-electric. Totally eclectic.Introduced at the 2012 Los Angeles Auto Show, the all-electric concept vehicle POP offers a possible glimpse into the future of the automobile—or perhaps just into the future of transportation. Pop runs on compact lithium polymer gel batteries, has a flowing front seat, a unique transparent organic LED panel, and an illuminated grille, and requires a little more than three yards of parking space. Ready for the future. Whenever the future’s ready for it. This chrome-colored three-seater made its North American debut in 2012 at the Los Angeles Auto Show. It was created by Kia’s European Design Center in Frankfurt. And it is an…
Laatste antwoord door xtra40, -
KV7 Future Van Vision. It’s the perfect vehicle for social outings, family excursions, or your next long road trip. And with a gullwing door, tabletop computer, and custom-built swiveling seats in the KV7, passengers travel in comfort and unconventional style. Future Van Vision instantly transports you to a more social life. In the interior of the KV7, all four custom-built seats swivel, including the driver’s seat. The van also includes a rear-corner mini-lounge with seating for three. The KV7 is also wifi-enabled. Passengers can connect to the Internet while on the road. Take control of everything. Engage the push button start and the KV…
KUE The look is stripped down. The performance is powerful. Designed to provide an invigorating driving experience, the Kue is at home on the road or off. And with its stripped-down look, at once powerful and composed, the Kue could fit into any setting. The interior continues the understated theme, too. The Kue’s technology keeps pace with its design: touch pad and motion sensor controls feature prominently. Under the hood: a 400-hp V8 engine.The Kue’s sporty side becomes clear when you consider the engine: a 400 horsepower, supercharged 4.6 liter engine that delivers a rewarding 400 lb. feet of torque. Couple that with huge 22-inch wheels and the Kue is…
KEE Lightweight components. Substantial design. First seen at the Frankfurt Motor Show in 2007, the Kee is about driving: pure and simple. And the 4-seat sports coupe signaled that a design—and philosophy—transition was underway at Kia. Sleek. Light. Sporty. A sports coupe has to meet a criteria that’s innate in any sports car enthusiast. The car’s shape, proportions, and stance are all critical elements that in total must balance in such a way that they completely capture the audience’s imagination. With its broad stance and low profile, the Kee delivers an interpretation of the sports coupe that’s familiar but fresh. And once the driver presses t…
GT4 Stinger
door xtra40- 0 antwoorden
- 4,7k weergaven
GT4 STINGER Looks fast. Drives faster. Revealed at the 2014 Detroit Auto Show, the GT4 Stinger is another bold concept car courtesy of Kia’s Southern California design studio. It’s a rear-drive sports car that features a 315 horsepower turbo engine and a 6-speed manual gearbox. And, in just one glance, you can sense what it was designed to do: deliver a superb driving experience that would likely turn quite a few heads in the process. Design: accelerating past sports car clichés. What goes into designing a sports car like the GT4 Stinger? Go behind the scenes with the Kia Design Team as they take you inside the thinking that went into making a sports c…
- 8 antwoorden
- 3,7k weergaven
Beste forum leden, Ben sinds vorige week in het bezit van een picanto 1.2 van 2012, nu heb ik mijn muziek op stick gezet. Maar laatste nummer blijft niet in geheugen, bij opnieuw starten begint hij weer bij 1e nummer. Klopt dit wel ? Geheugen van de radio zenders blijven wel in geheugen staan ... Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Vfrood, -
GT The thinking person’s muscle car.With the arrival of the GT Concept, Kia signaled a commitment to the virtues of style and sleekness. The sedan has a commanding presence—from back to front. The GT Concept features a long wheelbase with front and rear-hinged doors that, dramatically, open upward. Under the hood there’s an advanced powertrain and a 3.3L turbocharged engine that offers a thrilling 395 horsepower. A compelling vision of the sports sedan. GT’s athletic appearance—short front overhang, long wheelbase, set-back cabin position—is paired with a powerful and graceful interior. Clean surfaces and carbon-fiber elements highlight the aerodynamic feel of…
Laatste antwoord door bigwade, -
CROSS GT An evocative glimpse of the CUV's future. Elegant yet powerful—the Cross GT is another example of Kia’s world-class design sensibility. The vehicle is a full-size, luxury hybrid that’s powered by a state-of-the-art 3.8-liter V6 engine, that features an 8-speed automatic and all-wheel drive. Backing the engine is Kia’s parallel hybrid system. Together the engine and the electric motor produce 400 horsepower and an all-electric range of 20 miles. Inspired. By nature. The Cross GT’s interior could be described as modern luxury in harmony with nature. Four Almond-Terra-colored, leather-covered bucket seats feature contrasting stitching and are tanned with …
- 1 antwoord
- 3,5k weergaven
Hallo, aan de bestuurderszijde is een lampje kapot ( kia ceed sw 2010), nu is er al wat over geschreven maar daar wordt ik niet veel wijzer van: de ene zegt accu loskoppelen en de ander zegt de lampunit demonteren en er zijn er zelfs die zonder demonteren een lampje kunnen wisselen. Vanmiddag heb ik even gekeken en de lamp-unit zit met 3 schroeven vast, echter als ik de unit eruit wil halen voel ik teveel weerstand. De afdekplaat vd radiateur heb ik ook zogoed als mogelijk losser gemaakt ( 4 schroeven bovenop). Ps de stekkertjes zijn ook los Ik " durf" echter niet door te trekken bang dat er wat afbreekt. Zie ik iets over het hoofd ? Er wordt ook gesproken over de…
Laatste antwoord door Crum, -
Gekocht op mijn leeftijd,78 jaar, nog eenmaal een nieuwe auto .De inruilprijs bij mijn dealer ats zeist was prima.Gezien de zeven jaar garantie hoef ik geen grote zorgen te hebben over dure reparaties.Gekocht een picanto TA PE 5d z 1.2 DynamicLine Alice Bleu.Niet interessant allemaal maar wil het toch even laten weten.
Laatste antwoord door oude, -
- 12 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hoi, Ik kocht onlangs via aliexpress zo'n net bakje dat precies in de middenconsle past met enkele onderverdelinkjes. Gisteren kwam het (eindelijk) toe en jawel, het paste prima; enkel kan nu mijn armsteurn niet meer dicht. Het bakje zorgt er kennelijk voor dat de armsteun net niet ver genopeg kan dichtplooien. Kent iemand dit probleem of hebben jullie tips (armsteun even uit eklaar halen en 'hoger' monteren, bakje afvijlen, stukje van het bakje afknippen, ...)? Grtz,
Hallo, ik ben in het bezit van een kio rio 1.5 crdi uit januari 2007, met het kenteken 78-TR-RH. Nu ben ik op zoek naar de persoon die mijn auto in het verleden heeft laten chiptunen of zelfs gechiptuned heeft.. Dit ivm een storing in het systeem vd tuning Heb al contact gehad met de dealer waar de auto oorspronkelijk vandaan komt maar die willen niet zeggen wie, wat of waar... Ook contact gehad met bedrijven die tunen maar die zijn heel eerlijk en bang dat als zij er aan gaan sleutelen, en er zit evt een beveiliging op de rekeneenheid, dat dan straks de rekeneenheid kapot is en mijn mooie kiatje het niet meer doet... Wie kan me helpen???
Laatste antwoord door jootjebal, -
- 11 antwoorden
- 8,8k weergaven
Sinds 2 weken ben ik de eigenaar en gebruiker van een Kia Rio, bouwjaar 2006. Ik merkte met het rijden dat de benzinemeter zienderogen zakte. Ik schrok ervan en vreesde voor een verbruik van 1:9 of iets in die richting. Dagteller 335 km, en bij het tanken bleek de tank na 23 liter al vol. Dat was een verbruik van 1: 14.5 . Keurig. Conclusie: De tankinhoud is bij lange na geen 45 liter, wat ik hier en daar lees als tankinhoud. Zijn er 30 liter tanks in gebruik? Dat is de enige verklaring die ik nu kan vinden. Zijn er andere verklaringen?
Laatste antwoord door Willy_Wedge, -
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb gelezen dat veel Sorento JC's van self leveling schokdempers waren voorzien, en vraag me af of de mijne dat ook heeft. Omdat op een ribbelige klinkerweg de achterkant helemaal wegzwiept aan ~ 60 km/u wat een heel raar gevoel is voor een auto van 2 ton gewicht wilde ik die schokdempers vervangen maar dan liefst tegen Koni FSD als dat iets comfortabeler rijdt. Maar..... Tijdens de vakantie viel wel op dat de auto en caravan helemaal recht lag en er toch 100 kg koppeldruk op stond plus veel baggage achterin. Ik zou bijna zweren dat dat (passieve, demper pomp zichzelf op bij op en neer bewegen ) systeem er ook op zit. Dan zou het waarschijnlijk een blunder zijn…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
MIjn ceed, 3 jaar geleden nieuw gekocht en 48.000 km. mee gereden, maakt een schurend geluid in de achterwielen. Dit geluid is met name te horen bij het nemen van een bocht naar links en een drempel. Dealer in Oss onderkent het probleem van het schurend geluid, doet er ook wel iets aan maar na twee weken komt het schurend geluid steeds weer terug. Dealer zegt dat de remblokken nog goed zijn. Hij heeft nu al kosten manuren moeten maken die hij niet vergoed krijgt en weigert het probleem te verhelpen. Wat kan ik nu het beste doen?
Navigatie achteraf inbouwen 1 2 3
door TeunP- 71 antwoorden
- 23,3k weergaven
Hallo, Ik heb een navigatiesysteem besteld voor in mijn Rio. Kan iemand mij vertellen of het makkelijk is om die zelf in te bouwen? Misschien tips? Alvast bedankt. Gr, Teun Pasterkamp Dit is de navigatie die ik heb besteld.
Laatste antwoord door moneywim, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Reeds verschillende fora bezocht om een antwoord te krijgen op de volgende vraag: Ben op zoek naar een 8 inch Android aftermarket DVD/NAV uit China (er zijn veel "merken"), deze moet de officiele Kia DVD/NAV (7 inch) uit mijn Ceed augustus 2012, vervangen. Uit alle vragen die ik in China bij verschillende bedrijven heb gesteld, blijkt mijns inziens, dat er wel vervanging is maar ... Allen kunnen niet overweg met de eigen GPS-antenne van de auto, niet overweg met de microfoon (boven de bestuurder) en de achteruit rij camera ..., je krijgt er dus een GPS antenne bijgeleverd, gebruikt de in de DVD aanwezige microfoon en de achter uit rij camera is mij niet g…
-
- 14 antwoorden
- 6k weergaven
Beste mensen, Kan iemand mij helpen. Ik ben in het bezit van een Kia Sorento uit 12-2010. (Brandstof benzine, automatische versnellingsbak, 210000km). Ik heb er altijd met veel plezier in gereden, maar heb nu een probleem. Als ik op de snelweg rijd, dan hoor ik een raar geluid. Het klinkt alsof metaal langs metaal schuurt. Wie heeft dit eerder meegemaakt. Kan iemand mij verdrr helpen.
Laatste antwoord door spostma85, -
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beste leden, Ik heb ontdekt dat mijn Kia Rio achterstallig onderhoud heeft: Er is een gat tussen 15.622 km. (11-2013) en 50.042 km. (7-2016).. In de tussentijd is er dus niets gebeurd, door de vorige / tweede eigenaar. De plaatselijke Kia-dealer schrok ervan en zei: dat is niet goed, hieronder heeft je motor flink te lijden (zonder iets te willen verkopen). Mijn inziens iets wat niet kan worden teruggedraaid? Dus een blok wat niet 'gezond' kan worden gemaakt?
Laatste antwoord door Andries, -
Banden en Velgen
door MrMaster- 6 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hoi hoi, Een maatje van me heeft een BMW X3 waar banden op liggen in de maat 275/35 R20. Dat staat supervet! Ik ben dus op zoek naar welke banden en velgenmaat ik op m'n SP3 krijg om een gelijkaardig effect te verkrijgen.Momenteel heb ik 235/55 R18 (denk ik). Wat is zo ongeveer breedste bandenmaat ik op m'n Sportage zou kunnen zetten on 18", 19" en 20" velg zonder dat ik ergens tegenaanloop. Iemand ervaringen en/of foto's darvan? Bestaat er ergens een rekentool of dergelijke voor zoiets (linkje?)? Thx. Grtz,
Laatste antwoord door MrMaster, -
De balans na 2 ton
door Freaky- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Zo ben gisteren met m'n Rio over de twee ton gegaan en dacht laat ik eens een stukje schrijven. Ik heb de auto nieuw gekocht in arnhem in 2012. Hij bevalt prima al heeft de Rio best wel hier en daar zwakke punten. Een opsomming van wat ik in die 2 ton heb gehad: 45K de lamdasonde kapot (garantie werk) 122K remschijven voor op (dus nog voor de blokjes) geen garantie 145K koppelingsplaat vervangen ivm trilling tussen de 1500 en 2000 toeren. (Garantie werk) maar voel hem nu al weer iets terug komen. Tot de 150K heeft de auto al haar beurten netjes bij de dealer gehad maar nu de garantie eraf is doe ik hem 1 keer per jaar een grote beurt geven bij een lokale garage.…
- 15 antwoorden
- 2,7k weergaven
Zijn er toevallig mensen die de xenon optie van kia op hun picanto hebben laten monteren, aangezien het toch een flink bedrag is van 510,00 euro incl montage. Er staan her en der wel veel andere xenoninbouw winkeltjes op het internet voor een veel lagere prijs. Maargoed wil toch wat ervaringen weten. Aangezien ik altijd xenon gewend ben, en nu dit niet meer heb, wil ik graag de overstap maken naar xenon toe. Alvast bedankt!
-
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
De LG fabrieksnavigatie van mijn Sportage 2014 werkt niet meer. Het lijkt erop dat hij geen satellieten vindt. De map blijft staan op een punt waar ik gestart ben en heel af en toe veranderd de map naar een plek ergens in de route. Heeft iemand zoiets al eens meegemaakt?
Laatste antwoord door Hermanus, -
- 14 antwoorden
- 8,5k weergaven
Hey mannen, Ik heb mijn Kia nu een aantal weken en het is nu al 3 keer gebeurt dat de versnellingsbak vast lijkt te zitten. Ik weet in ieder geval zeker dat het 2 keer gebeurde nadat hij in de achteruit gestaan heeft. Ik heb beide keren de motor uit moeten zetten, weer opnieuw starten om weer te kunnen schakelen. Als dit gebeurde kon je dus geen enkele versnelling gebruiken. Heeft iemand van jullie dit ooit meegemaakt? Zo ja, wat heb je ermee gedaan?
Laatste antwoord door Kiaad, -
- 10 antwoorden
- 11,5k weergaven
Beste leden, Sinds 2 maanden rijd ik een Kia Rio uit 2011, met bijna 52.000 km. op de teller. Na aankoop heb ik pas geconstateerd dat de auto in 2014 en 2015 geen onderhoud heeft gehad. Om precies te zijn heeft mijn auto tussen 15.622 km. (11-2013) en 50.042 km. (7-2016) geen onderhoud gehad.. Volgens het onderhoudsboekje tenminste, dus ik ga er vanuit dat de vorige eigenaar het ook niet 'zelf' heeft gedaan. De plaatselijke Kia-dealer gaf aan dat de distributieketting hieronder kan lijden, maar natuurlijk niet door het motorblok kan heen kijken. Ook vertelde hij dat de koppeling niet meer in zijn beste staat is, wat ik ook merk met wegrijden uit stilstand (…
Laatste antwoord door Hanz001,