Kia Modellen
-
bandenspanning
door oude- 16 antwoorden
- 8,2k weergaven
Heren, Mijn zoon heeft een rio. Het bandenspanningslampje ging branden. Banden oppompen op voorgeschreven spanning, lampje gaat niet uit. Hij heeft 0,2 meer erin gedaan en zei meer durf ik niet te doen.Zelf deed ik bij de picanto altijd 0,3 meer omdat de band warm is en als hij dan koud is, is hij mooi op de ggoede spanning. Maar nu vraag ik mij af hoeveel mag je meer pompen? Er is natuurlijk een grens.Maar ik neem eigenlijk aan dat een autoband toch wel is getest op b.v. 3bar. Weet iemand van jullie hoe dat zit? pomp bij benzinepomp kan plotseling wel een halve bar teveel geven. groet oude
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
iemand een idee ?????bedankt
-
alarm op Picanto 1 2 3
door icerabbit- 70 antwoorden
- 16,9k weergaven
En ja hoor... nog nipt in 2013 is mijn ruit ingeslagen, pal voor de deur. Iemand info over het uitbreiden van de alarmfunctie?
Laatste antwoord door BlackAssPica, -
- 21 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo, Misschien een wat rare vraag om te stellen! Ik kom er helaas zelf echt niet uit:) Welke kia Rio heb ik? 1-2-3 K1-K2-K3... Ik heb een Kia Rio uit 2012(AUG) (Nee met de search knop niet gevonden) (Nee met Google ook niet gevonden) (Ja, misschien toch echt een domme vraag) Bedankt!
-
- 19 antwoorden
- 2,3k weergaven
Vandaag hebben we letterlijk onze nieuwe Pro Cee'd mogen onthullen. Na de eerste 100 km gereden te hebben zijn we zeer positief over de 3 cilinder met 120pk. In vergelijking met de 1.6 gdi rijd dit toch net even wat prettiger. Het vermogen is wat meer in balans, dit zal ongetwijfeld door de turbo komen. Je hoeft niet hoog in toeren te rijden om van de plaats af te komen. Ook de DAB+ en de xenon a fabriek zijn grote pluspunten op deze auto.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hallo, Ik heb al een tijdje zitten kijken naar een nieuwe radio. Ik heb zelf de Kia Picanto uit 2012. Ik vind de standaard radio van de kia best prima maar er zijn twee dingen die mij tegenvallen; het ontbreken van bluetooth en de slechte amplifier die er in zit (4x 15 watt). Nu zie ik op marktplaats dat er een radio uit de Kia Picanto van 2016 wordt aangeboden. Deze heeft wel bluetooth. Nu heb ik een paar vragen en ik hoop dat jullie deze voor mij kunnen beantwoorden; - Is de amplifier in de officiele kia radio van 2016 beter dan die van 2012? - Weet iemand hoeveel watt de radio kan leveren? - Kan je de radio uit 2016 gewoon inbouwen in een Picanto van 2012? - Zi…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 7 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hey mensen, Ik heb een klein probleempje. ( Rio Superpack met keyless ). Mijn auto reageert helemaal niet meer op 1 van mijn sleutels. ( niet op afstandsbediening en niet op keyless op de deur ) Als ik dan mijn auto met het kleine sleuteltje van het slot haal en de deur open doe gaat mijn alarm af. Vervolgens kan ik deze niet uitzetten behalve 30 seconden wachten. Tevens wil de auto niet starten want de sleutel is niet gedetecteerd Als ik mijn Reserve sleutel pak gaat de auto wel gewoon open en reageert vervolgens mijn normale gebruiks sleutel ook weer. Vanochtend had ik mijn reserve sleutel gepakt en ging de auto weer niet open. Na veelvuldig klikken ging d…
Laatste antwoord door Huizebakker, -
Dashcam Advies?
door leonhi- 20 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben opzoek naar een dashcam voor mijn Rio, graag hoor ik jullie ervaringen en aanbevelingen. Alvast bedankt! Mvg, Leonhi
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hoi, Daar ben ik weer met de volgende gekke vraag. :-s Ik kan de volgende functies niet vinden op de unit van m'n SP3 (is zo'n unit met navigatie): pause / start fast forward reverse Hoe doe ik dat precies (zowel voor CD als USB als Ipod, ...) Thx. Grtz,
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 16 antwoorden
- 2k weergaven
Vandaag even de klep open gehad. Nu kom ik daar 2 dingen tegen. Een ongebruikte aansluiting en een soort van druksensor. De druk sensor zit op het slotmeganisme van de motorklep alleen kan ik niet zien of die ergens tegen aan komt. Waar dient dat voor? Alarm? Of voor het indicatie systeem dat bijv je motorklep nog open staat? Ik kan de foto's niet uploaden via me tell zijn te groot dus zal dat morgen moeten doen. Gr
Laatste antwoord door BlackAssPica, -
Lampen Rio
door Flipper- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoi, Ik heb in het boekje zitten kijken naar de lampen om reserve aan te schaffen Leds dim licht en stads en bochten licht heb ik al leds Xeon maar er zitten wel 6 lampen voor in het wat voor reserve lampen leds moet ik voor achter kopen heeft er iemand een idee welke leds er allemaal in moeten. Flip
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi, Deze ochtend ging vooreerst mijn indicator aan voor ijsvorming op de baan (blijkbaar vanaf 5°) in m'n SP3. Het lampje dat aangaat, daar kan ik nog mee leven, doch dat gepiep is me ambetant. 3 x piepen telkens de buitentemperatuur opnieuw op 05° of lager komt te staan (op een stukje tbv amper 11km heeft dat ding 6 keern een tripple piep gegeven!). Als Belg of NL'er denk ik dat we vanaf nu tot einde maart hieraan vasthangen... Is er een mogelijkheid om dat gepiep af te zetten? Grtz,
Beste Kia-rijders/liefhebbers, Vrijdag 16 sept zal ik in het bezit zijn van een Kia Picanto 3 deurs met de projectie/led lampen. Ik ben van plan om er Pilot Pro 4300K xenon in te laten bouwen. Ik ben op de hoogte met wis-wasinstallatie maar wanneer men de lampen afsteld zit je zeker de eerste 3 jaar prima (eerste 3 jaar geen APK bij nieuwe auto's) mijn vraag: Wel of Niet doen ? zijn er nog meer mensen van plan Xenon in te bouwen in de Picanto 2011 met projectie lampen ? ik denk dat met name de 4300K sets erg mooi zullen staan (mits en indien men de lampen goed laat afstellen en niet anderen laten verblinden wat men vaak ziet bij die tuning VW's .... )
- 16 antwoorden
- 6,7k weergaven
Beste leden, Hoe ervaren jullie het werkelijk verbruik, van jullie Rio? Het valt mij op dat mijn Rio veel verbruikt (CVVT 1.2 / 2011). Mijn woon/werk-afstand is 14 km., maar qua verbruik is dit 23 km. Beginstand: 333 Eindstand: 310 Het 'type' verkeer/weg naar mijn werk is 10% bebouwde kom, 40% provinciaal en 50% snelweg. Ik ben een rustige rijder, met lage toeren.. Sterker nog, ik ben expres op de rechter rijbaan blijven rijden (op de snelweg, achter een vrachtwagen) en met airco uit.
Laatste antwoord door Derrek, -
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi, Laats kwam ik deze achterbumper tegen op marktplaats. Iemand enig idee waar je die kan kopen?
- 0 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste forumleden. Mijn nokkenas sensor is al 2 keer door de garage gereset, maar hij blijft telkens terugkomen. Volgens de dealer moet de nokkenas sensor vervangen worden. Gezien het prijsverschil van 40 Euro voor deze sensor, tussen de dealer en als ik hem gewoon via internet bestel, heb ik besloten hem maar zelf te vervangen, De garage is bereid om hem daarna een reset te geven, waarna het euvel weg moet zijn. Maar wat ik ook Google, ik kan de sensort van zo'n beetje alle Kia's vinden, maar niet van een picanto. wie kan mij vertellen waar deze sensor zich precies bevindt Alvast dank, Peter
Laatste antwoord door pxist, -
Gas ingebouwd
door spostma85- 14 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hallo allemaal, Voor de geïnteresseerden hierbij mijn informatie over LPG inbouw in mijn Sorento: Datum inbouw: 24-12-2015 Gereden km op LPG: 10.000 km Installatie: Vialle LPI (g3) Tankinhoud: 83 liter (80% vulling, 67L.) Tankplaats: op plaats reservewiel Verbruik: 15-20% meer dan benzine Gewicht voertuig: 1985 kg Wegenbelasting: 162 p.m. Kosten installatie: 2500 Klepsmering: Intec electr. Klepsmering Onderhoud: olie Klepsmering bijvullen LPG prijs: 0,50 Vulnippel: achter benzineklep. Verloopstuk: ja, opschroefbaar. Actieradius: tot 450km bij 67L Vialle LPI spuit het gas vloeibaar in de cilinders. De temperatuur is daardoor lager dus minder slijtage en er…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 3 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hoi, Ik heb een radio met een optie voor een achteruitrijcamera. Er zijn diverse universele camera's te koop voor bij de kentekenplaat maar veel auto's hebben ook de mogelijkheid om de camera te plaatsen bij de kentekenplaatverlichting. Op internet al gezocht maar voor de Carens 1 kan ik die niet vinden. Weet iemand of die speciaal voor de Carens 1 bestaat of is er een geschikt uit een ander model Kia?
- 53 antwoorden
- 13,2k weergaven
Bij mijn achterlichten laat de toplaag los. Het gebeurt aan beide zijden (zowel links als rechts). Ik weet niet of dat dit kwaad kan? Zijn er meer berijders waarbij dit gebeurt is? Zou dit eventueel onder de garantie vallen? Wij hebben overigens nooit bijtende shampoos of iets dergelijks gebruikt dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Groet Michel
Laatste antwoord door Mclaren2016, -
Alloygator 1 2
door Gast Vitara 2- 29 antwoorden
- 7,2k weergaven
Eindelijk zijn ze dan gemonteerd... Na een aanvaring met een stoeprand was mijn velg behoorlijk beschadigd. Na het laten monteren van de Alloygators zie je niets meer van de schade en zijn mijn velgen beschermd voor de volgende onbedoelde contact met een stoeprand.
Laatste antwoord door ludoke, -
- 9 antwoorden
- 4,3k weergaven
Heb een magentis 2.0 uit 2004. Jaar geleden nokkenaspositiesensor vervangen wegens storing bij starten. Nu week terug weer hetzelfde probleem,na het starten liep de wagen 2 seconden en schakelde zich dan uit,uitlezen gaf weer storing aan .Gereset door garage ,wat mee rondgereden door monteur ,sensor werd schoongemaakt ook al kwam de storing niet terug.Nu paar dagen mee gereden ,en weer stond ik stil.Pas na veelvuldig starten kon ik naar huis rijden.Eenmaal gestart blijft hij lopen.Motorman. lampje brandt. Sensor is pas jaar oud ,maar paar duizend me gereden. Waar moet ik aan denken ? Weer nieuwe plaatsen ,of zit het ergens anders.
me auto staat al 3 dagen bij autozeeuw den haag kerktuineweg hijs 3 maanden oud gekocht in groningen drachten kom zelf uit rotterdam.. de diagnose is niet bekend en de cc kop moet eraf en de gasten daar hebb weinig tijd en kan wel weken duren ? hoe moet ik nu verder zonder auto of vervang vervoer? de auto die ik via de anwb heb gerkegen zeat station moet binne vrijdag terug die mocht ik dus 3 dage max hebbe hoe moet ik nu verder ? de auto reparatie duurt zwz miniimaal 1 of 2 weken wat zijn mijn rechten ? de auto is 3 maande auto staat 3000 km op en ik heb er nix mee gedaan al1 gereden motor storing gehad kiw…
Laatste antwoord door Pugnator Fortis, -
Gebruikte aankoop
door Wulf- 15 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo mensen ik ben nieuw op dit forum en heb mij enige tijd geleden voorgesteld Ik heb een maand geleden een picanto gekocht die ingeruild was bij een Renault dealer Mijn vraag is hoe weet ik wat voor uitvoering dit is ? Wat ik wel weet dat hij van bj 2014 is 1.0 ltr motor heeft en led verlichting,elktr klapspiegels, zij skirts in kleur,en alarm. viermaal elktr ruiten en ja ik weet niet wat standaard is bij welke uitvoering, kom er online met folders niet uit, de huidige type's heten weer anders mvg Wulf
Laatste antwoord door klosjos, -
- 2 antwoorden
- 3,7k weergaven
22 september 2016 door Kia Nederland aan de dealers geïntroduceerd in Breukelen.
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Het topic verraad het al een beetje, na wat rond te neuzen op het forum heb ik redelijk wat antwoorden gevonden. Maar om mijn vragen echt duidelijk beantwoord te krijgen doe ik het nog een keertje zo. Sommige van jullie zijn al wat langer actief en weten sommige toppic's zo naar voren te toveren dus ook de links zijn welkom. Hier komen de vragen, zet je schrap 1. Kan de Facelift bumper met rode rand of de 2e op onze 2011 gemonteerd worden (zie foto's): 2. De kwaliteit van de speakers laat ons een beetje te wensen over, 4x15W is niet bepaald veel, maar nu lees ik verschillende verhalen over pioneer speaker er in monteren en de STD radio laten zitten. …
Laatste antwoord door Smart,