Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 4,2k weergaven
Beste leden. Ik zit met het volgende probleem. Als ik hem start niks aan de hand. Heb ik een tijdje gereden dan schud de auto ff motor manisment begint te branden en gaat weer uit of de auto stop er helemaal mee.Hij is uitgelezen geen storing. De massa kabels zijn schoon gemaakt maar dat mocht niet baten. Er is zelfs contact geweest met Kia die wisten ook niet een oplossing. Rare is dat hij perfect loopt nadat hij ff stil staat. Is een Kia ceed van 2007 benzine Alvast bedankt voor meedenken
Laatste antwoord door Rdrbreda, -
Oliedruklampje
door plato- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Mijn Rio (1.2 cvvt) heeft net een grote beurt gehad. Al voor deze beurt merk ik dat soms het oliedruklampje een aantal seconden blijft branden nadat ik weg rij. Heeft iemand wel eens hetzelfde probleem gehad?
Laatste antwoord door moneywim, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Vandaag ben ik er dankzij een behulpzame monteur eindelijk achtergekomen waarom de adaptieve (meedraaiende) bochtverlichting op mijn Cee'd SW GT-line nooit werkte.... Deze doet het schijnbaar alleen wanneer de lichtschakelaar in de stand "auto" staat! Nou heb ik mijn licht altijd gewoon op "aan" staan omdat ik dat veel veiliger vind (goed zichtbaar bij mist, regen en laaghangende zon!) en dan werkt dit veiligheidsfeature dus niet.... Die Koreaanse logica ontgaat mij volledig. Verstuurd vanaf mijn K007 met Tapatalk
Laatste antwoord door Tuurke, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Wie weet een (goedkoop) adres (niet van Kia) waar je ringen (crhome) rond de klokken voor een ceed sw uit 2016 kunt bestellen? Kia vraagt € 135. Een absurd bedrag vind ik.
-
Velgen 18"
door BdB- 18 antwoorden
- 4,2k weergaven
Gisteren in Almelo bij http://originele-velgen.com/product-categorie/kia-velgen/ een set 18" gehaald met winterbanden, compleet nieuw. Doe uw voordeel
Laatste antwoord door BdB, -
Kia Venga
door Gast Gerard Ven- 8 antwoorden
- 3,2k weergaven
Goede morgen Ik heb 2 weken geleden een nieuwe Kia Venga gekocht Het rijden niks dan lof , maar de navigatie daar ben ik niet tevreden mee Ik woon in Spijkenisse en ging naar het pontje van Hekelingen daar is 3 jaar geleden een rotonde aangelegd , is niet te zien op de navigatie Ik ging richting Amsterdam , die hij de nieuwe gedeelte van de A4 , niet te zien op de navigatie Ik ging naar Rozenburg , je moet dan onder de botlekbrug door om daar te komen , hier wis hij ook gen raad mee. Nee ik ben niet tevreden , mijn oud tom tommetje snapt het veel beter Ik vind het eigenlijk een blamage dat daar geen goede navigatie in zit Elk s…
-
Startproblemen
door joepnd- 7 antwoorden
- 6,8k weergaven
Picanto 2012, 1.2, Koude start geen probleem, korte stop na rit (bv tanken) geen probleem, bij lange stop slaat de pico pas na +/- 5 seconden aan. Startmotor draait wel, maar slaat gewoon niet aan. Op google lees ik wel iets over een software update? Ga ervan uit dat de dealer elke update die uitkomt installeert. Iemand ook zoiets gehad en hoe is het opgelost?
Laatste antwoord door joepnd, -
Remmen
door williebuis- 16 antwoorden
- 5,4k weergaven
inmiddels 8000 km geteden met onze Venga superpack en tot nu toe meer als tevreden . Er is wel iets waar ik niet blij mee ben en dat is het schurende geluid bij het remmen dit geluid was er in begin niet . Top dealer Braber in Ede heeft zijn best gedaan om het weg te krijgen maar helaas niet gelukt . Zijn er meer rijders die dit bekent voorkomt ?
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 3 antwoorden
- 4,9k weergaven
Het weer is al een tijdje zo dat alles vochtig wordt / is in de ochtend, en dus ook de buitenspiegels. Nu valt het mij best tegen hoe snel dit weg trekt, en de spiegels weer helemaal helder zijn. Ik had daar bij de Venga veel minder last van. Ho ervaren anderen dat?
Laatste antwoord door xtra40, -
Hallo, Ik heb een zwarte ( metalic? ) picanto sportsline, maar na een paar dagen zag ik al krasjes in de lak? Het lijkt ook wel of er een hele dunne laklaag op zit, heb geinformeerd bij een spuiterij en daar werd mij ook verteld dat deze lak wel van hele slechte/dunne kwaliteit is. Er zit ook een master-care platinum behandeling op, vraag me af of het dan normaal is dat er zo snel krasjes op kunnen komen.
Laatste antwoord door Ron Penguin, -
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
Mijn achteruitrijcamera doet het niet meer. Ik heb een Kia Ceed Sw 2013. Ik heb dit er bij de aankoop in laten zetten, de standaard radio/navigatie systeem. Is dit een reparatie onder de garantie ????? Bedankt alvast
Laatste antwoord door Johnnie, -
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hoi allemaal, Ik ben al een tijdje op zoek naar groene koelvloeistof voor mijn picanto. Maar mijn Kia dealer heeft alleen maar de rose koelvloeistof. En in alle winkels zie ik ook alleen maar de rose en de blauwe koelvloeistof variant. Is er iemand die weet waar je nog wel gewoon de groene koelvloeistof kan bestellen?
- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
Kan iemand hier op J&J niveau aan mij uitleggen hoe ik de hemel in de cabine los krijg? En misschien in dezelfde zucht ook het dasboard
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
beste kia vrienden ! ik heeft een probleem met mijn sorento 3.5 liter v6 . ik heeft een misfire bij cilinder1 meld code 0301 . er is alls inmiddels vernieuwd om het probleem op te lossen zoals inlaat spruitstuk , bougie,s , accukabels ,bobine,s , pakkingen , distributie enz en het probleem blijft ! wie weet raad ? of kan mijn sorento weer goed maken !
Laatste antwoord door robertus, -
- 10 antwoorden
- 12,4k weergaven
Beste Forumleden, Sinds 3 maanden een Kia Soul van 2010. Het probleem wat de auto heeft is dat de stuurbekrachtiging tijdens het rijden uitvalt. Eerste keer bij KM 49000 (na 2 min rijden) en tweede keer bij KM 55000 (na 45 min rijden). Eerste keer direct naar de KIA dealer doorgereden. 2 foutcodes gereset en EPS update doorgevoerd. Vanochtend weer hetzelfde probleem op de snelweg met 120 km/u. Op de vluchtstrook de auto herstart en het probleem was weer verholpen. Gelukkig zonder ongeluk naar de vluchtstrook kunnen rijden. Heeft iemand dit probleem ook mogen ondervinden? wat was de oplossing? Groet.
- 21 antwoorden
- 20,1k weergaven
hoi, vraag nu las ik dat het verplicht is dat een auto vanaf 2014 voorzien moet zijn met TPMS zit dat ook op me kia picanto 2015 first edition??of kan ik dat in de boekjes vinden.
Laatste antwoord door Lorddaku, -
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Ik weet niet of ik de enige ben, alleen heb ik het idee dat ik last heb van klappende koppelingsplaten. Dit komt echter alleen voor op koude motor. Bij het optrekken hoort het alsof de koppelingsplaten meerdere malen hun grip verliezen op tegen elkaar aan klappen. Ik bedoel hier niet het klunk geluid mee dat je maar een keer hoort bij het op laten komen van de koppeling. Het is misschien niet heel duidelijk, maar wellicht slaat iemand hierop aan ? Groetjes, Brandon Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
- 4 antwoorden
- 7k weergaven
Wie weet of....? In mijn Soul II blijft bij het sluiten van de deur soms de clip van de linker veiligheidsgordel tussen de deur zitten. Daar kan ik natuurlijk steeds op letten maar het is handiger als de gordelspanner doet wat hij ook moet doen: de gordel opwinden als hij niet in gebruik is. Is het mogelijk de spanner strakker te (laten) zetten? Voor de veiligheid zou ik dat natuurlijk liever bij de dealer willen laten doen maar daar heb ik nog geen goede relatie mee opgebouwd. Dat krijg je als je zelf een auto importeert Maar heeft het zin hem lastig te vallen met de vraag. Dank voor reacties. Bas.
Laatste antwoord door Toeteraar, -
Ik heb eindelijk mijn nieuwe Picanto comfortlineplusline navigator in mijn bezit. Ik heb mijn citigo ingeruild en met een mooie aanbieding de Picanto kunnen kopen. Ik moet zeggen dat ik bijna vier jaar met enorme tevredenheid in de Citigo heb gereden. Ik maakte me ook een beetje zorgen of ik niet te verwend was geworden. Ik heb de picanto gekocht zonder er ooit in gezeten te hebben, de prijs, de garantie en het uiterlijk waren de doorslaggevende factoren geweest voor de aanschaf. En ik moet zeggen dat hij me op alle vlakken enorm positief heeft verrast. Hij ziet dr van binnen top uit, hij schakelt heerlijk en hij voelt heerlijk aan op de weg!! Wel merk ik e…
Laatste antwoord door Emiel77, -
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ik heb een rio uit 2013 waar ik voor het eerst een probleem mee heb. Vanochtend kwam er een hoge fluittoon rechtsachter de auto vandaan. Ik dacht eerst dat de tem aan liep, maar na een aantal keer remmen bleef de fluittoon aanwezig. Toen ik op mijn werk aankwam, voelde ik even aan mijn velg. Linksachter was koud, linksachter was bloed heet. De auto staat nu in de garage. De dealer gaat er morgen na kijken. Hij gaf al aan dat het waarschijnlijk het wiellager was. Dat vind ik best wel vlot voor een auto uit 2013 met 52000 km op de teller. Is dit een bekend geval bij een rio uit 2013? En dit zal dan toch wel onder garantie vallen?
Laatste antwoord door Nieles, -
- 4 antwoorden
- 3k weergaven
In het Duitstalige instructieboekje van mijn geïmporteerde Soul II staat dat ik de richtingaanwijzer na het aantippen van de handel naar keuze 3, 5 of 7 keer automatisch kan laten knipperen. Daarna verwijzen ze naar 'hoofdstuk 4" maar daar en ook nergens anders in het heel dikke boekje is verder niets daarover te vinden. Weet iemand hoe ik het aantal van 3 naar 5 keer knipperen kan omzetten? Met dank, Bas de Boswachter.
-
Word dit de GT ??
door xtra40- 3 antwoorden
- 5k weergaven
http://autovisie.nl/2016/11/nieuws/kia-gt-gekiekt-in-fabriek/ Verstuurd vanaf mijn SM-A710F met Tapatalk
Laatste antwoord door Jordan, -
- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
Zijn er Niro bezitters die dit al hebben of ben ik te snel? Zijn er na de af fabriek radio nog mogelijkheden voor update en uitbreidingen? Wie kan mij dat vertellen!
Laatste antwoord door Wimis on, -
wegenbelasting Niro
door Gast Eizo1965- 12 antwoorden
- 7,5k weergaven
Toch jammer, vandaag brief ontvangen van de belastingdienst.....daar gaat het voordeel van elektrisch rijden. Vanaf 1 januari 2017 gewoon 1400kg ipv voordeel van 125 eraf.......
Laatste antwoord door Ron Penguin, -
- 6 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo, ik heb een Ceed 1.6 uit 2009, Als ik over de straatstenen rijd dat hoor ik een tikkend/klapperend geluid rechtsvoor. Het klinkt vrij hard en op de asfaltweg hoor je er bijna niks van, Ik heb inmiddels mijn stabilisatie stand vervangen en vanmiddag ook het stabilisatie rubber (lager) helaas. Ook heb ik mijn schokbreker nagekeken, de taatspot lijkt in orde. Als ik zoek op het internet kan het verschilende dingen zijn, maar om nu een voor een alles te vervangen... Hij heeft nog net geen 80000km gelopen. iemand suggesties.. Gr, Sandro
Laatste antwoord door shakyboy,