Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Vorige week starte de wagen niet meer ( alleen met extra gas geven) en slaat meteen af zodra je het gas loslaat bij het stoppen voor stoplichten e.d. Vanwege carnaval was onze eigen garage gesloten( universele garage) en alle 3 de kia- dealers in de buurt hadden pas plaats vanaf a.s donderdag. Dus ben ik afgelopen maandagmorgen naar mijn eigen garage gegaan en kreeg ik maandagmiddag te horen dat de ketting uitgerekt was en tandradwielen versleten plus door niet regelmatige oliewissel de boel sterk vervuild.( niet hun schuld het te weinige oliewisselen) Daardoor starte de motor niet...... als een soort beveiliging om te voorkomen dat de ketting zou knappen en de…
Laatste antwoord door mondiaal, -
spraakherkenning 1 2
door kotabandung- 30 antwoorden
- 9,7k weergaven
kan spraakherkenning kia niro niet gebruiken. Gaarne Hulp....
Laatste antwoord door wimkia, -
- 7 antwoorden
- 7,3k weergaven
Hallo iedereen, Ik heb een vraag betreft de garantie van de druklager/groep/koppelingsplaat. Ik kom namelijk sinds gisteren bijna niet meer mijn versnellingen in of uit, hiervoor naar Kia dealer Dijkstra in Almere gereden daar heb ik hem toen langsgebracht. Voorlopig is de diagnose (na een ritje door de monteur) dat de druklager versleten is. Leuk en aardig, totdat ik hoorde dat de reparatie sowieso €900,- zal gaan kosten en dat dit waarschijnlijk geen garantie kwestie is omdat het een slijtage onderdeel zou zijn. Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat 9 van de 10 keer dan maar de gehele koppeling vervangen moet worden om in de toekomst verdere koste…
Laatste antwoord door Nieles, -
Banden Rio
door keetje- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik wil nieuwe banden op mijn Phantom velgen laten zetten,zitten nu Kumho op maar daar niet zo tevreden over. Wat kunnen jullie mij aanraden om welke banden keuze te maken. 205/45/17. Zijn goedkope banden een keuze, zag Wanli banden staan, iemand daar ervaring mee. Alvast bedankt . Dennis Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Laatste antwoord door motorfanatic, -
- 13 antwoorden
- 8k weergaven
Hoi, Eindelijk word dan eind van de week de Kia Venga geleverd, op deze Venga zit de optie om de buitenspiegels elektrisch te laten inklappen maar moet dit doen dmv een knopje in te drukken. Nu kan je deze ook laten inklappen als je de auto afsluit met je AB maar dan moet er een kabel worden ingebouwd door de dealer en dat kost ongeveer een €150-, je begrijpt best wel duur. Is er iemand die dit zelf heeft gedaan en kan uitleggen hoe dit te doen? Vind het jammer dat dit niet af fabriek is gedaan maar is niet anders. Oja, betreft de Venga Executiveline. Vast bedankt voor de reacties. Grt.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
13 KIA RIO REMMENDE VOORSPRONG FRANK JACOBS RIJIMPRESSIES 4 MAART 2017 20:53 Deel op:0 x gedeeld Meer Twitter Facebook Kia is al jaren bezig met een serieuze opmars. Tegen de stroom in vertoont het merk jaar op jaar groei. De nieuwe Rio is een belangrijke troef in dat offensief, in een segment met moordende concurrentie; it ’d better be good! Toen de eerste generatie Rio in 2000 het levenslicht zag, gaven weinigen die auto veel kansen op onze markt. Hij kwam min of meer in plaats van de Pride, een ronduit lelijke, maar praktische budgetauto die door aangescherpte milieueisen uit ons …
Laatste antwoord door xtra40, -
hallo,waar zit bij de sportage 2006 de module voor de afstandsbediening van cv? en welke soort multimedia kan ik aansluiten op een kenwood KNA G 421?
Laatste antwoord door heca, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
hallo de handgreep van mijn sportage 2006 achterklep is kapot en ook met de sleutel gaat hij niet open. kan ik hem van binnenuit ook openen en hoe??? alvast bedankt gr Heca
Laatste antwoord door heca, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goedenavond, Ik vroeg mij af of er voorbereidingen in de Kia Rio Comfortline (2014) zit om mistlampen in te bouwen. En heeft iemand hier ervaring mee om dit zelf in te bouwen? Gr Wouter
Laatste antwoord door wouterrio, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hoi, kia ceed 1.0 turbo gt Vraag, Ik wil een ander duplex systeem eronder zodat ik wat meer geluid krijg heeft iemand een ander systeem eronder laten zetten dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt Edmondo
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal, Al even geleden dat ik op het Kia Forum was, maar dat komt omdat ik even "vreemd" was geweest. Namelijk met een Peugeot 3008. Nu heb ik echter weer een Kia sportage uit 2010 en weer helemaal blij met de auto Nu wilde ik eens vragen of er al iemand ervaring heeft met inbouwen van dagrijverlichting DRL die je bij alieexpress kunt kopen en onder de koplampen komen naast de mistlampen Hoor jullie heel graag met reacties Groetjes Cees https://nl.aliexpress.com/item/Free-shipping-12V-6000k-LED-DRL-Daytime-running-light-case-for-KIA-Sportage-2013-fog-lamp/32707915576.html?isOrigTitle=true
-
TPMS Sensoren
door Sawtooth75- 9 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hoe kom ik er achter of mijn RIO TPMS ondersteund en of mijn wielen voorzien zijn van TPMS sensoren? Kun je dit zien op het dashboard bij het inschakelen van het contact? Sent from my iPad using Tapatalk
Laatste antwoord door Sawtooth75, -
Radio zekering
door keetje- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Nu al meer dan 4 keer de zekering van de radio uitgevallen, bij aanslaan van motor starr/stop, bij de dealer geweest maar die heeft niks kunnen vinden tijdens onderzoek. Iemand hier ervaring mee.... Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Laatste antwoord door keetje, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Weet er iemand de kleur van draad dat naar de achterruitrijlichten gaat dit om camera op aan te sluiten.
Laatste antwoord door BoyApfel, -
- 0 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo, Ik vind mijn navigatie te fel in nacht modus, zijn er mensen die daar ook last van hebben? Weet iemand of kia daar wat mee heeft gedaan? Gr,
Laatste antwoord door ranchu, -
- 28 antwoorden
- 7,8k weergaven
eindelijk wat echte fotos http://www.autobild.de/artikel/kia-rio-2016-sitzprobe-10781401.html
Laatste antwoord door johangols, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik wil mijn originele achter speakers vervangen. nu is mijn vraag of er iemand is die een goede beschrijving of foto's heeft voor het vervangen van de achter speakers het gaat om een Kia Rio 3 deurs. Voor speakers waren geen probleem goede foto's van pimpmaster.
Laatste antwoord door pk24, -
Winterbanden
door Bassie63- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Een collega heeft winterbanden te koop met velg maat 155/65/R14. Nou heb ik zelf 165/60/R14 eronder. Zijn deze banden geschikt. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
- 3 antwoorden
- 5,8k weergaven
Goedemiddag kia lovers. Na dat mijn bovag garantie is verlopen, kwam ik achter dat mijn kia hooge olie verbruik heeft. Eerste 15000km zijn zonder olie verbruik verlopen. Maar na dat heb ik olie peil eruit getrokken en ja hoor leeg. Olie bijgevuld en gecontroleerd, dan komt olie verbruik op bijna een liter op 3000km. Auto is erg zuinig, trekt goed, start en rijdt als een nieuwe. Geen druppel lekkage te zien. Wel heb ik zwarte uitlaat. Kia dealer wil een onderzoek doen maar wel op me eigen kosten natuurlijk. Ik wil de auto niet weg doen maar wil ook niet duzienden euros aan reparatie geven. Heeft er iemand ervaring met olieverbruik bij sportage 2005-2010 bennzine? Alv…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, Ik lees regelmatig op dit forum over LED verlichting voor de Dagrijverlichting en heb denk er zelf ook over om LED verlichting te monteren. Nu is echter de rechter DRL kapot en moet hem dus vervangen. Mijn vraag is, hoe kan ik deze lamp het gemakkelijkste vervangen. Ik heb al eens gekeken maar kan er van boven en van beneden niet zo simpel bij. Van welke kant moet ik ze vervangen en wat moet er gedemonteerd worden.
Laatste antwoord door johangols, -
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal. Bij aflevering van mijn 2e hands Picanto vorig jaar zat een beurt inbegrepen ,onder die beurt vallen onder andere de oliefilter en interieur filter. na een paar dagen genoten te hebben van mijn nieuwe aanwinst begon het muf te ruiken binnenin de auto,ik heb toen het interieur filter bekeken en die bleek niet vervangen te zijn en hij zat vol met bladeren In plaats van de dealer hier op aanspreken heb ik bij brezan een nieuwe gehaald.tot mijn verbazing was de geur van natte hond toen meteen verdwenen. Mijn vraag aan jullie is nu :moet ik bepaalde onderdelen merken omdat ik het idee heb dat ze die niet gaan vervangen terwijl ik er wel voo…
-
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Vandaag had ik last van een stilstaand kaartbeeld terwijl de auto gewoon reed. Het begon al bij het starten van de auto toen ik thuis weg wilde rijden want hij gaf toen een melding dat het navigatiesysteem niet geïnitialiseerd (of iets dergelijks) kon worden. Vervolgens bleef het kaartbeeld 'stilstaan' ondanks dat ik wegreed. Het rare was dat hij wel contact had met diverse satellieten en hij in de buurt van kruisingen ineens automatisch begon in te zoomen terwijl het kaartbeeld ongewijzigd bleef (zoals hij dat normaal ook doet). Ook toen ik een route inplande liet hij alle aanwijzingen zien, inclusief detailkaarten van naderende rotondes etc; maar he…
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 7 antwoorden
- 7k weergaven
Is het aan de hand van de foto te zien of er wat mankeert aan het uiteinde van de handremkabel? De moer en de kabels onder de bekerhouder zijn in orde.
Laatste antwoord door Crum, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Als ik rechtdoor wil rijden met mijn Picanto dan staat het stuur iets naar rechts gezien vanaf de middenstand.zo,n 2 tot 3 cm De pica trekt ook niet naar links of rechts De auto is uitgelijnd en heb de banden verwisseld/geroteerd en zelf nog gecheckt met een set winterbanden en daarbij blijft het probleem. Hebben meer leden hier last van ? Kan ik het stuur demonteren en dan gewoon recht terugzetten ? dus een paar graden naar links monteren ? Ik irriteer me er hevig aan
Laatste antwoord door bigwade, -
- 15 antwoorden
- 14,9k weergaven
Beste forumleden, Eens Kia rijden en je wordt automatisch een fan! We hebben, na een Kia Rio, nu ruim 1 maand de Kia Niro en heb nog nooit een dergelijk fijne auto gereden! Ik heb inmiddels ook weer een account op "Mijn Kia". Ik kan echter nergens officiële Kia informatie vinden over de garantie specifiek van het (hoogspannings) accupakket van de Niro. De garantie informatie die bij de Niro staat is dezelfde als bij de Rio en ik neem aan ook dezelfde als bij alle andere Kia's. Kia spreekt in de garantie informatie over “Garantie basis” (3 jaar), Garantie Basis Plus (7 jaar), Garantie aandrijflijn (7 jaar), Garantie Lak (5 jaar), Garantie Car…
Laatste antwoord door Ron Penguin,