Kia Modellen
-
Proceed 1.6 GDI verlagen ?
door Gast Rob-- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Beste, Zijn er ook leden die een proceed 1.6 gdi rijden model jaar 2013, die hun auto verlaagd hebben. Graag wil ik wat ervaringen van rijders horen. Ben zelf van plan een koni kit aan te schaffen, 2.5 cm voor 4 cm achter. Ben benieuw of er forum leden zijn die hun ervaringen willen delen. Grt Rob
Laatste antwoord door xtra40, -
- 6 antwoorden
- 30,4k weergaven
Uit nieuwsgierigheid (en binnenkort veel reizen) vroeg ik mij af op hoeveel kilometer een Kia 1.6 GDI benzine motor ontworpen is. En hoeveel zo'n motor in de praktijk ook werkelijk aan kan. Voor mijn werk moet ik binnenkort veel kilometers maken en een diesel zou veel goedkoper rijden maar.... Van die Cee'd van mij is er in een paar jaar tijd ook ruim 3000,- per jaar gevallen.... Dus een diesel aanschaffen is nu een dure optie (lage inruil, dure aankoop, dubbel genaaid). Als ik dat geld aan brandstof spendeer dan kan ik met die benzine ook nog jaren vooruit. Nu heeft die 43000 op de teller en moet de leeftijd van 3 jaar nog bereiken. Concreet: - wanneer gaat een 1.6 …
Laatste antwoord door bigwade, -
- 18 antwoorden
- 3,4k weergaven
Weet iemand waar ik de snelheidspulse kan vinden in de picanto
Laatste antwoord door bigwade, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Vanwege allerlei redenen ben ik gisteren met een le tank te komen staa. Nu is hierna mijn verbruik heel erg hoog (42km op een kwart tank). Heeft iemand een idee weaarom
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 6 antwoorden
- 3,4k weergaven
Beste leden, mijn naam is Corjan ik heb een Rio 1.4 crdi plus pack uit 2013. Er staat nu 160.000km op de teller sinds enige tijd hebben ik tijdens het optrekken af en toe een zwaar brommend geluid op het moment dat de turbo inkomt. Het gebeurd niet altijd en het maakt niet uit of de motor warm of koud is. Heeft iemand enige ervaring hiermee? Mvg Corjan
Laatste antwoord door Visser, -
- 25 antwoorden
- 9,5k weergaven
Beste wensen iedereen!! Mogen onze Kia's dit jaar ook weer fel blinken Vraagje. Is het mogelijk om mijn snelheid digitaal te zien. Wel weet ik dat het gemiddelde snelheid weergegeven kan worden. Wie o wie weet het antwoord?
Laatste antwoord door Nieles, -
- 18 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hoe kan ik het beste rij geluid dempen, en al niet te duur wordt
Laatste antwoord door Tuurke, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beste lezers, Het volgende: Heb een Kia Picanto uit 2007; model uit 2004 meen ik. Het gaat over het brandstofverbruik binnen de stad met 3 ritten van 12 km onderverdeeld in 2 etappes van 6 kilometer per rit; totaal 36 kilometer, hierna heb ik afgetankt. Elke rit (eerste etappe) begint met een koude motor, de buitentemperatuur is gemiddeld 6 a 8 graden Celsius. Tweede etappe (terug) met een half warme motor. Ik heb een zuinige rijstijl. Draai nooit meer toeren dan nodig is. Is 1:9,5 dan onzuinig? En zo ja, wat kan ik hier aan doen zonder motortuning toe te passen? Met dank voor een eventuele reactie, Marc
Laatste antwoord door bigmac, -
Bedrading trekhaak
door Henr1- 14 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik heb een Rio gekocht nieuw. Nu wil ik zelf trekhaak monsteren. Set via internet gekocht. Nu ben ik met de bedrading bezich . Foto's en uitleg gevonden . Doch ik denk van ouder model en deze uitleg is met "originele" bedrading. Ik heb een universele 13 polige. Links stekker verlichting auto zitten 5 draden. Ik heb gevonden richting verlichting en rem. (Links) er blijven daar 2 draadjes over. Kan niet vinden waar voor deze zijn vermoedelijk 1 nul/massa. Andere? Ik ben nog opzoek naar mistlamp. Volgens schema zou ik rechts moeten aftappen: licht, richting , En achteruit. Mijn inzicht is dat achteruit links afgetapt moet worden omdat de achteruitrijlampen in het ko…
-
Winterbanden
door Gast Vitara 2- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
Gisteren mijn winterbanden gemonteerd, en zie vandaag. Over timing gesproken.
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo Hoe haal je de kofferklepbekleding van een KIA Sorento ( 2010 ) los?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Raar probleem
door Goldy- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Vanochtend had ik een raar probleem bij het wegrijden. Mijn koppeling voelde anders aan, heet leek wel of er wat vast zat. Ik kon nog vooruitrijden, maar nadat ik de auto in zijn achteruit had gezet, kreeg ik de auto in geenéén versnelling meer. Na de versnelling een aantal keer in zijn vrij had gezet, en wat gas gegeven, loste het probleem niet op. Toen ik de auto weer in zijn achteruit had gezet, gingen de tanden hard overelkaar. Hier schrok ik van, maar hierdoor kreeg ik de auto wel weer in de goede versnellingen. Heeft 1 van jullie dit wel eens meegemaakt? En wat zou dit kunnen zijn? Het was vannacht bij ons -5 graden, Zou de bak vastgevroren hebben gezeten?
?,
Laatste antwoord door Ron Penguin, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Te koop: 4 x MAK lm velgen, zien er netjes uit. Maat : 9J x 18 R: steek 139,7. Met Met Michelin MS 255x55. Wie heeft interesse ?
-
Chip-tuning
door Andries- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste leden, Ik lees op het forum dat chip-tuning het rijgenot van een Rio 3 (niet-facelift) kan verbeteren.. Omdat ik hierover verschillende verhalen heb gelezen, ben ik benieuwd wie dit werkelijk heeft toegepast? Wat zijn de ervaringen met wegrijden vanuit stilstand, na deze 'upgrade'? Mijn koppeling is reeds vervangen, maar heb officieel geen 7 jaar garantie meer (dus wat dat betreft niets te verliezen). Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!
Laatste antwoord door arjan gt, -
- 8 antwoorden
- 8,7k weergaven
Vanwege interesse in een Venga Automaat ben ik benieuwd naar zowel positieve als negatieve ervaringen met de automaat van de Venga. Graag uw bevindingen.
Laatste antwoord door Loeki, -
- 9 antwoorden
- 2,9k weergaven
Wie weet welke achteruitrijcamera ik het beste kan bestellen en waar. Ik kom er niet uit en heb al de verkeerde besteld. Ik wil hem het liefst in de kentekenverlichting monteren. De afbeelding is zoals hij nu is met een lampfitting van 3 pootjes. De meeste die ik kan vinden zijn met 2 pootjes en geheel transparant (het laatste is niet erg) Kia Rio 2013 3 deurs. Afmetingen zijn 9,5 x 3,2 cm
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
Al een aantal maanden heb ik startproblemen met mijn Kia Rio (2004) met airco. Tijdens het starten blijft het toerental niet stabiel. Deze wisselt tussen 0 en 1500 toeren. Het komt zelfs regelmatig voor dat deze bij de eerste keren starten zelfs afslaat. Als het lijkt dat deze stabiel draait dan valt het vermogen totaal weg op het moment dat ik gas geef. Na een aantal minuten stationair draaien is lijkt alles te werken. Het check-engine lampje brand nu continu, De auto is al bij de garage geweest, maar ze konden niet achterhalen wat het was. Heeft iemand toevallig ervaring met dit issue?
Laatste antwoord door DutchYoda, -
- 8 antwoorden
- 3,8k weergaven
goede avond weet dat het al eens is gevraagd maar wie weet wat de kleurdraden van de speakers zijn voor mijn drie deur rio ben de speakers aan het vervangen zowel achter als voor maar de stekker die er aan zit kan je niet echt de plus en de min achter halen gr pk24
Laatste antwoord door pk24, -
12 v compressor auto
door Gast longbigbear- 12 antwoorden
- 3,2k weergaven
mijn kia pikanto heeft geen banden reparatie set inclusief compressor. had reserve wiel besteld bij afleveren. is zoiets extra te hebben handig en waar te koop?
Inmiddels de Sorento alweer ruim 3 jaar in mijn bezit, met bijna 180.000 km op de teller en vastbesloten 'm af te rijden tot de laatste bout versleten is Tijd genoeg dus om ondertussen rustig te sparen voor een nieuwe Wat zal ik zeggen, het is gewoon een geweldige auto. Dik pak sneeuw en meneer ploegt er doorheen alsof er niks ligt. Meekomen op de Duitse autobahn.....geen probleem. In NL dan ook niet natuurlijk Modderig terrein...even gas geven, modder happen en gewoon doorrijden maar weer. Comfort een 10, het verbruik ook (LOL). Wat ging er kapot in die tijd....1 x de airco, oké, slecht getimed op een lange rit bij ruim 30 graden, maar gelukkig deed de arko h…
-
- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste leden Ik wil aankomde maand een inbouw navigatie/multimedia systeem kopen voor mijn picanto 2012 , maar ik heb nog geen idee welke en welke de beste is voor mijn bedoeling Wat zijn mijn eisen : De navigatie moet goed zijn en ook gemakkelijk kunnen updaten Een aux aansluiten zijn die is al aanwezig in de auto maar of dat werkt ? Plug and play Ik had gelezen in andere discussies dat jullie de wiston systemen aanrader. Maar dan zal nog steeds niet weten welke ik moet kopen de varianten met Android of die c217 . En waar kun je die systemen het best kopen ? Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen Gr Rico Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Laatste antwoord door Mclaren2016, -
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Krijg melding Rotate Tires bij starten motor.. Had dit niet bij de onderhoudsbeurt moeten gebeuren ? Zie foto
Laatste antwoord door SatJunk, -
Wat vinden we van de Niro 1 2 3
door bigwade- 73 antwoorden
- 14,2k weergaven
Dames, Heren, U kunt zich uitleven over het verbruik en testdrives op andere topics, maar deze gaat over; Wat vinden we als Kia-adepten nou van deze auto. Looks, zit, stuurgedrag, kleurkeuzes, thisisme voiture en veel meer. De pioniers gaan proefrijden te Lelystad v.a. 7/6/2016 maar daarna gaat het los. Laat het hier zien. We kijken er naar uit. Dol op foto's, doen !
Laatste antwoord door Derrek, -
- 10 antwoorden
- 3,7k weergaven
ik heb veel last van vocht binnen in mijn venga, hebben hier meer vengas. last van.
Laatste antwoord door Visser,