Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
IK heb een kia picanto CVVT uit 2013 en deze heeft maar 1 12V aansluiting (sigarettenaansteker). Nu zit er naast deze nog een gat die is afgedicht met een stuk plastic. Bij sommige zit hier een USB aansluiting oid in. Mijn vraag is eigenlijk is het mogelijk hier nog een 12V aansluiting in te (laten) bouwen en hebben mensen hier ervaring mee, ook qua kosten? Ongeveer deze situatie:
Laatste antwoord door timmert26, -
- 15 antwoorden
- 7,8k weergaven
Beste Niro rijders, Ik heb een proefrit in de Niro gemaakt en dat is me goed bevallen. Maar zoals vaak kom je er dan later achter dat je niet alles hebt uitgeprobeerd. De parkeerrem is er daar één van. Hoe bevalt de parkeerrem in de praktijk? Het leek mij een wat onhandige opstelling en ik moet ook zeggen dat ik na de proefrit de automaat in P heb gezet en daarna ben weggelopen.
Laatste antwoord door rick_m, -
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Goedemorgen, Volgende week zaterdag mag ik bij nieuwe Kia halen. Nu zit er nog geen navigatiesysteem in. Ik ben nu een beetje aan het zoeken op internet. Heb nu 2 systemen gezien wat mij zeer aanspreekt. Ik kan niet goed onderscheiden als beide systemen nu hetzelfde zijn of toch iets anders. Wie kan naar de onderstaande linkjes kijken en zeggen welke ik het beste kan kopen, ik zoek een systeem met de meeste opties. https://www.navaudio.nl/autoradio-s-gespecificeerd-op-mogelijkheden/autoradio-s-met-android/kia-rio-2011-android-autoradio-navigatie-full-europa-incl-hd-scherm-5884 http://www.inbouwnavigatie.com/kia-navigatie/navigatie-kia-…
Laatste antwoord door Nicelmar, -
- 30 antwoorden
- 9,5k weergaven
Op dit moment rijd ik een Honda Civic Hybrid. Als opvolger ben ik naar de Kia Niro aan het kijken en informatie aan het verzamelen. Heeft iemand antwoord op de volgende vragen: 1. Wat zijn de onderhoudsintervals van de Niro en heeft iemand een idee wat voor een onderhoudsbeurt betaald moet worden? 2. Backup startmotor: als ik het goed begrijp rijdt de Niro eerst weg op elektromotor en neemt de benzinemotor het bij hogere snelheden over. Wat gebeurt er als de hybride-accu bij het starten volledig leeg is? Start dan de verbrandingsmotor met behulp van de startmotor als backup?
Laatste antwoord door bigwade, -
spatlappen
door eddomania- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Cee'd SW GT-Line 1.0 turbo ik zoek spatlappen voorkant of setje. Bedankt alvast ed
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi, Heeft iemand een ander duplex onder Cee'd SW GT-Line 1.0 turbo zitten met een mooi geluid laat het me weten en evt waar je het laten doen evt ook de kosten. De Cee'd SW GT-Line 1.0 turbo wil ik horen een lekker brommetje. Bedankt alvast voor de info. Eddomania
Laatste antwoord door eddomania, -
- 10 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hoi allemaal. Ik ben vorige week de eigenaar geworden van een KIA VENGA SEVEN. Het is een tweedehands en ik heb hem gekocht bij de kia dealer. Gisteren heb ik er 500 km mee gereden en heb de ingebouwde navigatie systeem gebruikt. Ik ontdekte dat er heel veel wegen niet juist aangegeven werden. Heb toen uitgevogeld hoe ik de software versie kon achterhalen van de navigatie. Ik heb het vermoede dat deze erg verouderd is, hoewel hij altijd dealer onderhouden is en dus de software ook wel geüpdatet zou zijn. Het is nu februari 2017 en volgens mij is de software van 2012 dus 5 jaar oud. Maar omdat ik het dus niet zeker weet vraag ik het maar aan jullie. Wat ik afge…
Laatste antwoord door Valthermond0599, -
Kia Kerres limburg
door Rick70- 11 antwoorden
- 2,9k weergaven
Best Kia rijders Limburg, hebben jullie ook slechte ervaringen met klantvriendelijkheid en zeer slechte hulpvaardigheid bij Kia dealer Kerres in Limburg, en dan voornamelijk in Sittard. Ik wilde mijn tweede hands gekochte Kia (Ceed met 14000 km, alle onderhoudsboekjes en stempels volgens Kia regels onderhouden) in onderhoud geven bij Kia Kerres. Maar helaas, na enkele vragen mijnerzijds, blijkt dat ze er helemaal geen zin in hebben. Steeds weer antwoord dat ik de auto maar bij hen had moeten kopen. Kerres heeft monopolie in Limburg. Steeds minder officiële Kia dealers en dit is het gevolg. Je wordt een nummer en niet serieus genomen, geen hulp, geen informatie. Zelfs ins…
Laatste antwoord door klosjos, -
- 2 antwoorden
- 3,7k weergaven
De flitsmeldingen in de ingebouwde navigatie van een Optima PHEV kloppen vrijwel nooit. Reden is, dat afmelden van een flitsmelding nauwelijks mogelijk is. Vlak voor een flitsmelding verandert aan de rechterkant het flitsers symbool en kun je een flitser afmelden. Dan moet je wel eerst controleren of de flitser weg is. Als je dan op de knop druk is die weer verandert in een flits melding. Het gevolg is dat je meestal een reeks flitsmeldingen achter elkaar krijgt van rijders die tevergeefs geprobeerd hebben een flitsmelding af te melden. Oplossing: het symbool om een flitser af te melden langer laten staan of (tijdelijk) een apart symbool voor het afmelden van een fl…
Laatste antwoord door Tzeunis, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Vorige week starte de wagen niet meer ( alleen met extra gas geven) en slaat meteen af zodra je het gas loslaat bij het stoppen voor stoplichten e.d. Vanwege carnaval was onze eigen garage gesloten( universele garage) en alle 3 de kia- dealers in de buurt hadden pas plaats vanaf a.s donderdag. Dus ben ik afgelopen maandagmorgen naar mijn eigen garage gegaan en kreeg ik maandagmiddag te horen dat de ketting uitgerekt was en tandradwielen versleten plus door niet regelmatige oliewissel de boel sterk vervuild.( niet hun schuld het te weinige oliewisselen) Daardoor starte de motor niet...... als een soort beveiliging om te voorkomen dat de ketting zou knappen en de…
Laatste antwoord door mondiaal, -
spraakherkenning 1 2
door kotabandung- 30 antwoorden
- 9,5k weergaven
kan spraakherkenning kia niro niet gebruiken. Gaarne Hulp....
Laatste antwoord door wimkia, -
- 7 antwoorden
- 7,2k weergaven
Hallo iedereen, Ik heb een vraag betreft de garantie van de druklager/groep/koppelingsplaat. Ik kom namelijk sinds gisteren bijna niet meer mijn versnellingen in of uit, hiervoor naar Kia dealer Dijkstra in Almere gereden daar heb ik hem toen langsgebracht. Voorlopig is de diagnose (na een ritje door de monteur) dat de druklager versleten is. Leuk en aardig, totdat ik hoorde dat de reparatie sowieso €900,- zal gaan kosten en dat dit waarschijnlijk geen garantie kwestie is omdat het een slijtage onderdeel zou zijn. Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat 9 van de 10 keer dan maar de gehele koppeling vervangen moet worden om in de toekomst verdere koste…
Laatste antwoord door Nieles, -
Banden Rio
door keetje- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik wil nieuwe banden op mijn Phantom velgen laten zetten,zitten nu Kumho op maar daar niet zo tevreden over. Wat kunnen jullie mij aanraden om welke banden keuze te maken. 205/45/17. Zijn goedkope banden een keuze, zag Wanli banden staan, iemand daar ervaring mee. Alvast bedankt . Dennis Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Laatste antwoord door motorfanatic, -
- 13 antwoorden
- 7,9k weergaven
Hoi, Eindelijk word dan eind van de week de Kia Venga geleverd, op deze Venga zit de optie om de buitenspiegels elektrisch te laten inklappen maar moet dit doen dmv een knopje in te drukken. Nu kan je deze ook laten inklappen als je de auto afsluit met je AB maar dan moet er een kabel worden ingebouwd door de dealer en dat kost ongeveer een €150-, je begrijpt best wel duur. Is er iemand die dit zelf heeft gedaan en kan uitleggen hoe dit te doen? Vind het jammer dat dit niet af fabriek is gedaan maar is niet anders. Oja, betreft de Venga Executiveline. Vast bedankt voor de reacties. Grt.
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
13 KIA RIO REMMENDE VOORSPRONG FRANK JACOBS RIJIMPRESSIES 4 MAART 2017 20:53 Deel op:0 x gedeeld Meer Twitter Facebook Kia is al jaren bezig met een serieuze opmars. Tegen de stroom in vertoont het merk jaar op jaar groei. De nieuwe Rio is een belangrijke troef in dat offensief, in een segment met moordende concurrentie; it ’d better be good! Toen de eerste generatie Rio in 2000 het levenslicht zag, gaven weinigen die auto veel kansen op onze markt. Hij kwam min of meer in plaats van de Pride, een ronduit lelijke, maar praktische budgetauto die door aangescherpte milieueisen uit ons …
hallo,waar zit bij de sportage 2006 de module voor de afstandsbediening van cv? en welke soort multimedia kan ik aansluiten op een kenwood KNA G 421?
Laatste antwoord door heca, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
hallo de handgreep van mijn sportage 2006 achterklep is kapot en ook met de sleutel gaat hij niet open. kan ik hem van binnenuit ook openen en hoe??? alvast bedankt gr Heca
Laatste antwoord door heca, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goedenavond, Ik vroeg mij af of er voorbereidingen in de Kia Rio Comfortline (2014) zit om mistlampen in te bouwen. En heeft iemand hier ervaring mee om dit zelf in te bouwen? Gr Wouter
Laatste antwoord door wouterrio, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hoi, kia ceed 1.0 turbo gt Vraag, Ik wil een ander duplex systeem eronder zodat ik wat meer geluid krijg heeft iemand een ander systeem eronder laten zetten dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt Edmondo
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal, Al even geleden dat ik op het Kia Forum was, maar dat komt omdat ik even "vreemd" was geweest. Namelijk met een Peugeot 3008. Nu heb ik echter weer een Kia sportage uit 2010 en weer helemaal blij met de auto Nu wilde ik eens vragen of er al iemand ervaring heeft met inbouwen van dagrijverlichting DRL die je bij alieexpress kunt kopen en onder de koplampen komen naast de mistlampen Hoor jullie heel graag met reacties Groetjes Cees https://nl.aliexpress.com/item/Free-shipping-12V-6000k-LED-DRL-Daytime-running-light-case-for-KIA-Sportage-2013-fog-lamp/32707915576.html?isOrigTitle=true
-
TPMS Sensoren
door Sawtooth75- 9 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hoe kom ik er achter of mijn RIO TPMS ondersteund en of mijn wielen voorzien zijn van TPMS sensoren? Kun je dit zien op het dashboard bij het inschakelen van het contact? Sent from my iPad using Tapatalk
Laatste antwoord door Sawtooth75, -
Radio zekering
door keetje- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Nu al meer dan 4 keer de zekering van de radio uitgevallen, bij aanslaan van motor starr/stop, bij de dealer geweest maar die heeft niks kunnen vinden tijdens onderzoek. Iemand hier ervaring mee.... Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Laatste antwoord door keetje, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Weet er iemand de kleur van draad dat naar de achterruitrijlichten gaat dit om camera op aan te sluiten.
Laatste antwoord door BoyApfel, -
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ik vind mijn navigatie te fel in nacht modus, zijn er mensen die daar ook last van hebben? Weet iemand of kia daar wat mee heeft gedaan? Gr,
Laatste antwoord door ranchu, -
- 28 antwoorden
- 7,7k weergaven
eindelijk wat echte fotos http://www.autobild.de/artikel/kia-rio-2016-sitzprobe-10781401.html
Laatste antwoord door johangols,